POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słowo wstępu… Od stycznia 2010 roku Przedszkole Miejskie nr 40 w Rudzie Śląskiej po raz pierwszy przystąpiło do realizacji programu przedszkolnej edukacji.
Advertisements

Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Program wychowawczy szkoły
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
III ROK Wychowanie młodego pokolenia w poszanowaniu dla odrębności i różnic innych krajów Cele: NAUCZYCIEL Przygotowanie projektu przedsięwzięcia. Przygotowanie.
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Organizacja pracy przedszkola
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
PUNKT PRZEDSZKOLNY DOLINA MUMINKÓW ZAPISY DZIECI OD 3-5 LAT CZESNE ZA MIESIĄC: 70 ZŁ.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
IV ROK R OZBUDZANIE ZAINTERESOWAŃ DZIECKA EDUKACJĄ MATEMATYCZNĄ POPRZEZ KORZYSTANIE Z TECHNOLOGII INFORMATYCZNEJ JAKO ŹRÓDŁA WIEDZY. CELE: NAUCZYCIEL Przygotowanie.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
EFEKTY DZIA Ł ALNO Ś CI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKU Ń CZEJ ORAZ INNEJ DZIA Ł ALNO Ś CI STATUTOWEJ SAMORZ Ą DOWEGO PRZEDSZKOLA W SKARYSZEWIE.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
PRZYGOTWANIE PRZEDSZKOLA I NAUCZYCIELI DO REFORMY PROGRAMOWEJ
Rola biblioteki szkolnej w organizacji czasu wolnego uczniów jako formy przeciwdziałania zagrożeniom Łańcut,
Projekt edukacyjny Realizowany w Zespole Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
SAMORZĄDOWE PRZEDSZKOLE W LINOWIE
PRZEDSZKOLE 2014 Prezentacja oferty.
Przedszkole Samorządowe w Dobrzyniewie Dużym
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Realizacja programu rozwojowego
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
To hasło pikniku integracyjnego, na którym spotkały się przedszkolaki wszystkich naszych punktów przedszkolnych. 20 czerwiec 2011r.
RODZICE W SZKOLE.
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK 2013/2014 Przedszkole Miejskie nr 86 w Łodzi.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Wychowanie ekologiczne
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Zmiany w prawie oświatowym
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r Prawo oświatowe
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W MIEJSKIM PRZEDSZKOLU INTEGRACYJNYM NR27 IM. ”WESOŁYCH KRASNALI” W ROKU SZKOLNYM 2018/2019 Dzieci nabywają wiadomości.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Szkoła w Mieście Rodzaj innowacji: organizacyjno – metodyczna.
Rodzicom dziękuję za zaangażowanie, pomoc i wspieranie działań szkoły.
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE To temat przewodni „zajęcia otwartego”, przeprowadzonego przez Nauczyciela Punktu przedszkolnego „Wesoła Pszczółka” 3 grudnia 2011 roku POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE

„Zajęcia otwarte dla rodziców” to jedna z bardzo cennych form współpracy ze środowiskiem rodzinnym, realizowanych rzez nauczycieli naszych Punktów przedszkolnych . W trakcie obserwacji zajęcia, prowadzonego przez nauczyciela rodzice mają, bowiem, możliwość bezpośredniego zapoznania się z poziomem kompetencji, możliwości i osiągnięć dziecka w ramach aktywności zaplanowanych przez nauczyciela. Obserwacje rodziców i nauczyciela są także źródłem cennych informacji z punktu widzenia planowania kierunków dalszej wspólnej współpracy na rzecz rozwijania zainteresowań dziecka, doskonalenia jego możliwości i zaspakajania potrzeb rozwojowych. Uczestnicząc w takim zajęciu rodzice mają również możliwość zapoznania się z wybranymi metodami i formami pracy , stosowanymi przez nauczyciela w pracy wychowawczo –dydaktycznej . Zajęcia takie nauczyciele wszystkich Punktów przedszkolnych realizują w ramach Rocznych planów pracy - w obszarze : „Harmonogramy współpracy ze środowiskiem rodzinnym” co najmniej 2 razy w roku. Zapraszamy do udziału w kolejnych zajęciach. Dyrektor Pedagogiczny

Podstawy programowej wychowania przedszkolnego: Cele postawione przez nauczyciela w tym zajęciu stanowią realizację treści programowych Programu „Nasze przedszkole” w odniesieniu do celów i obszarów Podstawy programowej wychowania przedszkolnego: Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: współpracy i porozumiewania się z dorosłymi i dziećmi w zabawie i w sytuacjach zadaniowych. Kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej (grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) poprzez budowanie zakresu doświadczeń i wiadomości z zakresu wybranych tradycji. Tworzenie płaszczyzn integracji wychowanków wokół obranego celu działania .