DRUGA GENERACJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ Wyzwania na przyszłość III Międzynarodowa Konferencja AGROTRAVEL Kielce, 15-16.04.2011 Janusz Majewski Uniwersytet.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Koncepcja klastra a konkurencyjność przedsiębiorstw
Założenia teoretyczne budowy sieciowych produktów turystyki wiejskiej oraz proces ich komercjalizacji Tworzenie wspólnej oferty turystycznej pod hasłem:
RAPORT.
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
Znaczenie agroturystyki dla rozwoju regionu
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Budowa powiązań z otoczeniem gospodarczym Panel.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
DOBRY PRZEPIS NA SUKCES
Wyniki badań grona spożywczego na Podkarpaciu Charakterystyka potencjału województwa Zarys analizy materiału empirycznego.
Chcę się uczyć i pracować EFS – ZPORR /Działanie 2.1/ Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości kształcenia ustawicznego.
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Zajęcia nr 4 Tematyka: Sposoby kupowania usług przez konsumentów
Trasa turystyczna.
Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu Wydział Ekonomiczno-Społeczny kierunek: Ekonomia specjalność: Ekonomika Gospodarki Żywnościowej Kamila Kobusińska ROLA.
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski oraz Bank Gospodarstwa Krajowego dla przedsiębiorstw regionu Konferencja Finansowanie inwestycji innowacyjnych przedsiębiorstw.
kampania edukacyjno-informacyjna MAŁOPOLSKA 3E konkurs na ekologiczny biznes (produkt) targi ekoofert budowanie potencjału znaku (eko)jakości MAŁOPOLSKA.
Plan Działania KSOW dla województwa lubuskiego na lata
NA KIERUNKACH I SPECJALNOŚCIACH NAUCZANIA: OGRODNICTWO KSZTAŁTOWANIE TERENÓW ZIELENI STUDIA W PWSZ W SULECHOWIE.
Prezentacja na potrzeby konkursu Mam wizje – mam plan organizowanego przez Innowacyjną Szkołę Zawodową Prezentacje wykonały uczennice Zespołu Szkół Ekonomicznych:
Przyjazne formy turystyki
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Przygotowała: Iuliia Posternak 6LTD(45486)
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Szkolenia, Coaching, PR.
Usługi turystyczno-rekreacyjne świadczone w agroturystyce
Rozwój turystyki wiejskiej i agroturystyki Doświadczenia XX - lecia
Dolina Lotnicza Innowacyjny Klaster Przemysłowy
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
Doświadczenia z wdrażania systemu
Współpraca w obszarze turystyki wiejskiej i agroturystyki Warsztat III
Przedstawienie nowego produktu
Nazwa projektu Osoba Projekt finansowany ze środków Miasta Gdańsk Sponsor.
Instytut na rzecz Ekorozwoju
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
2013 Polska Federacja Turystyki Wiejskiej ,,Gospodarstwa Gościnne’’
IOB w Polsce – wyzwania przyszłości
KLASTER JAKOŚCI ŻYCIA KRAINA PODKARPACIE.
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
P ROGRAM ROZWOJU I PROMOCJI K ATEGORYZACJI WIEJSKIEJ BAZY NOCLEGOWEJ W POLSCE Kielce, 11 kwietnia 2015 r.
Promocja europejskiego rolnictwa, nowe podejście Dyskusja panelowa Warszawa, Pol ska Priorytety wskazane przez AREPO w konsultacji Zielonej.
Opracowanie merytoryczne Michał Byliniak. Dobre praktyki przedsiębiorczości wiejskiej.
droga do sukcesu imprezy biegowej
Konferencja Gdańsk - PODR
Podsumowanie Konferencji
CENTRUM NAUCZANIA W JĘZYKU ANGIELSKIM UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO W POZNANIU – JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA, WSPÓŁPRACA MIĘDZYNARODOWA, PROMOCJA UCZELNI I MIASTA Prof.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Możliwości rozwoju turystyki wiejskiej w gminie Pszczew mgr inż. Justyna Kozłowska- Hałas.
Ekoturystyka i jej przyszłość - podsumowanie
Sylwia Badowska Sopot 23/03/2011 Klaster jako narzędzie rozwoju branży w regionie.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Strategia Promocji Marki Poznań Paweł Woźniak – Biuro Promocji Miasta.
Przedsiębiorstwo „Xero-as” prowadzi działalność produkcyjno – usługową. W naszej ofercie można znaleźć:  nadruki na wszelkie powierzchnie płaskie (koszulki,
Propozycje wyzwań, celów strategicznych i programów opracowanych w ramach obszaru USŁUGI SPOŁECZNE.
Wsparcie zarządzania strategicznego mikro, małych i średnich przedsiębiorców Działanie 2.2 POWER.
Wsparcie zarządzania strategicznego mikro, małych i średnich przedsiębiorców Działanie 2.2 POWER.
Wisła wzdłuż i w poprzek
Afektywne podejście do lojalności
Dominika Muś TiR, grupa 2b
Atrakcyjność turystyczna obszarów popoligonowych na przykładzie Bornego Sulinowa dr Joanna Poczta.
LEADER/RLKS po 2020 r. Ryszard Zarudzki Podsekretarz Stanu MRiRW
Zapis prezentacji:

DRUGA GENERACJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ Wyzwania na przyszłość III Międzynarodowa Konferencja AGROTRAVEL Kielce, Janusz Majewski Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu

SCHEMAT PREZENTACJI Tylko część wyzwań – najistotniejsze. Tylko część wyzwań – najistotniejsze. Tylko hasła (bez rozwinięcia tematu). Tylko hasła (bez rozwinięcia tematu). Tylko jeden, dwa przykłady do hasła. Tylko jeden, dwa przykłady do hasła.

POTRZEBA NOWEGO SPOJRZENIA NA TURYSTYKĘ WIEJSKĄ PO 20 LATACH

POTRZEBA NOWYCH ROZWIĄZAŃ NIEKONIECZNIE AŻ TAK EKSTRAWAGANCKICH

ALE NA PEWNO INNOWACYJNYCH

JAKA WIEŚ I JAKA TURYSTYKA WIEJSKA ?

MODELE ROZWOJU WSI I ICH SKUTKI DLA MYŚLENIA O TURYSTYCE WIEJSKIEJ Model konserwacji tradycji. Model konserwacji tradycji. Model przyjaznego miejsca do życia. Model przyjaznego miejsca do życia. Model sielankowego miejsca wypoczynku. Model sielankowego miejsca wypoczynku. Model dostawcy żywności dobrej jakości. Model dostawcy żywności dobrej jakości.

WIEŚ JAKO RODZAJ SKANSENU

WIEŚ JAKO ZIELONY KLUB FITNESS

WIEŚ DOSTAWCĄ DOBREJ ŻYWNOŚCI

MODELE ROZWOJU TURYSTYKI I ICH SKUTKI DLA BUDOWANIA WIEJSKIEGO PRODUKTU TURYSTYCZNEGO MODELE ROZWOJU TURYSTYKI I ICH SKUTKI DLA BUDOWANIA WIEJSKIEGO PRODUKTU TURYSTYCZNEGO Punkt wyjścia – podażowy Walory turystyczne, cechy terenów wiejskich, mające przyciągać doń turystów. Punkt wyjścia – popytowy Przeżycia, jakich doznają klienci angażując się w różne aktywności turyst.

MODEL ATRYBUTÓW – WALORY TURYST.

W ŻYCIU PIĘKNE SĄ TYLKO CHWILE czyli MODEL DOZNAŃ I PRZEŻYĆ

WIEŚ W OCZACH TURYSTY - SIELANKA Jak zachować równowagę między oczekiwaniami miasta a rzeczywistością wsi

GŁÓWNE WYZWANIE SPROSTAĆ SPROSTAĆ KONKURENCJI !!! KONKURENCJI !!!

Sztokholm Skavsta 27,00 zł KONKURENTAMI TURYSTYKI WIEJSKIEJ SĄ TEŻ TANIE LINIE LOTNICZE

KONKURENCJA TO TAKŻE DROGI U SĄSIADÓW

CZYM KONKUROWAĆ ? Produktami turystycznymi Produkt turystyczny jest tym, co kupujemy. Doznania turystyczne, tym co zapamiętamy. tym co zapamiętamy.

JAKIE PRODUKTY TURYSTYCZNE BĘDĄ KONKURENCYJNE? O wyrazistym, wiejskim wizerunku O wyrazistym, wiejskim wizerunku Autentyczne, z klimatem miejsca Autentyczne, z klimatem miejsca O dobrej jakości O dobrej jakości Specjalistyczne Specjalistyczne

Wiejskie klimaty, krajobraz wiejski spokój, cisza, odgłosy wsi, zapachy, sielanka, Wyrazista wiejskość – wizerunek i realia

DISNEYLANDYZACJA CZY AUTENTYCZNOŚĆ

CZY TO JEST TURYSTYKA WIEJSKA ? MIĘDZY SŁOWIAŃSKIM SKANSENEM A PARKIEM DINOZAURÓW

WIĘCEJ ROLNICTWA W AGROTURYSTYCE

JAKOŚ (Ć) TO NIE BĘDZIE, JEŚLI… Konieczność szerokiego rozumienia jakości; nie tylko standard, ale także inne elementy: jakość środowiska otoczenia – sąsiedzi, powietrze, drogi, inni usługodawcy i obiekty. Konieczność szerokiego rozumienia jakości; nie tylko standard, ale także inne elementy: jakość środowiska otoczenia – sąsiedzi, powietrze, drogi, inni usługodawcy i obiekty. Elementy niematerialne – atmosfera miejsca Elementy niematerialne – atmosfera miejsca Na niektóre elementy mamy bezpośredni wpływ, na inne nie, konieczność współpracy Na niektóre elementy mamy bezpośredni wpływ, na inne nie, konieczność współpracy

NOWA FORMUŁA OCHRONY (HNV) PRZYRODNICZO CENNE OBSZARY ROLNICZE

SPECJALIZACJA ALE JAKA ? Punkt wyjścia – doznania Segmenty współczesnych klientów nie przystają do podejścia zasobowego, nie przyciągniemy ich na wieś samymi walorami, bo nie widzą oni korzyści, których dostarczą im niezapomniane przeżycia, doznania podczas pobytu.

NIE BÓJMY SIĘ SPECJALIZACJI I NISZ RYNKOWYCH Specjalizacja to lepsza jakość, bo łatwiej dostosować ofertę do potrzeb klientów. Specjalizacja to lepsza jakość, bo łatwiej dostosować ofertę do potrzeb klientów. Pytanie o profil specjalizacji – związany z wsią, rolnictwem, krajobrazem, tradycją. Pytanie o profil specjalizacji – związany z wsią, rolnictwem, krajobrazem, tradycją. Wiejskie produkty turystyki specjalistycznej: np. apiterapia, adopcja zwierząt i roślin, Wiejskie produkty turystyki specjalistycznej: np. apiterapia, adopcja zwierząt i roślin,

DZIECI NIE SĄ JEDNOLITYM SEGMENTEM RYNKOWYM JEST WIELE MOŻLIWOŚCI SPECJALIZACJI

Przykład specjalizacji dla dorosłych: Hipoterapia + psychoterapia

Specjalistyczny klient Specjalistyczny produkt Specjalistyczny wizerunek Specjalistyczna promocja

PROFESJONALIZM PRZEDE WSZYSTKIM Badania (nie tylko rynkowe) Badania (nie tylko rynkowe) Współpraca (nie tylko w branży) Współpraca (nie tylko w branży) Kształcenie (nie tylko szkoły) Kształcenie (nie tylko szkoły)

POTRZEBA SKOORDYNOWANYCH BADAŃ NAD TURYSTYKĄ WIEJSKĄ Badania podstawą trafionych produktów Badania podstawą trafionych produktów Mamy badania cząstkowe i rozproszone. Mamy badania cząstkowe i rozproszone. Współpraca ze szkołami wyższymi Współpraca ze szkołami wyższymi

MOŻLIWY WNIOSEK Z BADAŃ pierwszorzędna zupa zamiast trzeciorzędnego muzeum kwestia doznań

JAKIE STRUKTURY BĘDĄ NAJBARDZIEJ EFEKTYWNE DLA ROZWOJU WIEJSKICH PRODUKTÓW TURYST. ?

WSPÓŁPRACA – nowe struktury W jakim zakresie forma stowarzyszenia spełnia swoją rolę, a w jakim nie spełnia? W jakim zakresie forma stowarzyszenia spełnia swoją rolę, a w jakim nie spełnia? O jakie podmioty, organizacje, instytucje należy poszerzyć współpracę w turystyce wiejskiej? Nowa nazwa federacji PFTWiPL O jakie podmioty, organizacje, instytucje należy poszerzyć współpracę w turystyce wiejskiej? Nowa nazwa federacji PFTWiPL Czy LGD mają wizję funkcjonowania po zakończeniu okresu finansowania z UE? Czy LGD mają wizję funkcjonowania po zakończeniu okresu finansowania z UE?

KSZTAŁCENIE – nowe formuły Poziom wyższy – uczelnie turystyczne nie mają motywacji, by zatrudniać praktyków. Poziom wyższy – uczelnie turystyczne nie mają motywacji, by zatrudniać praktyków. Szkolenia – o wyborze firmy w przetargu decyduje często wyłącznie kryterium ceny. Szkolenia – o wyborze firmy w przetargu decyduje często wyłącznie kryterium ceny. Bardziej atrakcyjne i efektywne szkolenia nastawione na kształcenie umiejętności. Bardziej atrakcyjne i efektywne szkolenia nastawione na kształcenie umiejętności.

MERITUM I ATRAKCYJNOŚĆ SZKOLENIE W KASYNIE GRY

SPRZYMIERZEŃCY: klienci i fachowość SPRZYMIERZEŃCY: klienci i fachowość Co jesteśmy w stanie zrobić sami, a co z pomocą z pomocą fachowców. Co jesteśmy w stanie zrobić sami, a co z pomocą z pomocą fachowców. Cel nadrzędny: sprostać konkurencji czyli zdobyć i utrzymać klienta, ale jakiego? Cel nadrzędny: sprostać konkurencji czyli zdobyć i utrzymać klienta, ale jakiego? Klient wymagający wymusza spełnienie wysokich wymagań i podpowiada zmiany Klient wymagający wymusza spełnienie wysokich wymagań i podpowiada zmiany

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ