IMAGE PRACOWNIKA BIUROWEGO I FIRMY

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

Kreowanie wizerunku firmy
Warsztaty psychologiczne
Dlaczego mi miałoby się udać, skoro niektórym się nie udaje?
OUTPLACEMENT JAKO KONCEPCJA SZERSZEGO SPOJRZENIA NA ZASOBY LUDZKIE W ORGANIZACJI W światowej i lokalnej prasie coraz częściej pojawiają się informacje.
Istota i przesłanki badań marketingowych
AUTOPREZENTACJA.
Analiza ryzyka projektu
Psychologiczne i społeczne uwarunkowania przedsiębiorczości w firmie
Filantropia korporacyjna w Polsce W Polsce 80% firm deklaruje zaangażowaniew działalność społeczną W 2008 roku firmy odliczyły od podatku darowizny na.
Oferta zajęć sportowych w Gimnazjum Nr 7
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
OUTPLACEMENT – program zwolnień monitorowanych, którego głównym celem jest złagodzenie skutków, jakie niosą ze sobą zwolnienia, zarówno dla pracowników,
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
FUNKCJA PERSONALNA.
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Zarządzanie 1. Zarządzanie
PROJEKT SIECI KOMPUTEROWYCH
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
Zarządzanie strategiczne
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
Strona 1 W treści czas na kluczowy e-tap Emblematy UE.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. J. Korczaka w Kluczborku
Charakterystyka zawodu
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Zamek królewski w Warszawie – DZIŚ
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Perspektywy rozwoju lokalnych rynków pracy w opinii pracodawców dr Krzysztof Markowski Instytut Zarządzania i Marketingu Katolicki Uniwersytet Lubelski.
TRZYMAMY FORMĘ – ZDROWY STYL ŻYCIA
ZDROWIE TO NAJCENNIEJSZY DAR mgr Anna Sierecka
w praktyce pedagogicznej
Funkcje zarządzania, motywowanie, rozwiązywanie konfliktów.
PODSUMOWANIE II EDYCJI PROGRAMU „TRZYMAJ FORMĘ” w powiecie giżyckim
Szkoła Promująca Zdrowie
Dbamy o prawidłowe i zdrowe odżywianie oraz aktywność społeczną.
PROCESY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ – MODELE ORAZ FORMY KOMUNIKACJI
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Zasoby przedsiębiorstwa
POJĘCIE I ISTOTA RYNKU Autor: Ewelina Boroń.
Co to jest polityka Rozróżniamy kilka definicji słowa ,,Polityka’’:
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
Projekt ROK DLA KLIMATU WŚRÓD SENIORÓW. O Fundacji Od 2009 roku budujemy społeczność zaangażowaną w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Internat Dane statystyczne: Dane statystyczne: Liczba wychowanków- 30 Liczba grup wychowawczych -3 Baza materialna Baza materialna grupy: Sypialnie Świetlica.
Trzymaj formę, a zachowasz zdrowie !!!
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Wybór strategii marketingowej Projekt jest współfinansowany ze.
Agata Dulska Paulina Zielińska
Opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101 w Poznaniu
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
KULTURA I ETYKA W PRACY BIUROWEJ
IMAGE PRACOWNIKA BIUROWEGO I FIRMY czyli jak Cię widzą, tak Cię piszą
The Leader in Me.
Świadome planowanie – świadomy wybór, czyli zajęcia z doradztwa zawodowego w gimnazjum Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr.
Badanie stresowe i profilaktyka
Wp ł yw higienicznego trybu ż ycia i aktywnego wypoczynku na dobre samopoczucie.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
Identyfikacja potrzeb rozwojowych w organizacji
Planowanie procesu szkoleniowego
Stanisław Tamm Urząd Miasta Poznania Wydział Działalności Gospodarczej
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
1 Elementy Kreacji Marki| Elementy Kreacji Marki Adam Szurgociński, Dawid Drywa.
Zapis prezentacji:

IMAGE PRACOWNIKA BIUROWEGO I FIRMY „Jak cię widzą, tak cię piszą.” Autor: Ewelina Boroń

CELE LEKCJI Uczeń: rozumie pojęcie image pracownika i firmy, wie, jakie dwa główne nurty można wyróżnić w procesie kosmetyczno-estetycznym dbania o wizerunek, charakteryzuje elementy składające się na image pracownika i firmy.

Image pracownika wizerunek ukształtowany kształtuje wizerunek Rysunek 1. Image pracownika wizerunek ukształtowany na podstawie pracy biurowej kształtuje wizerunek instytucji

IMAGE PRACOWNIKA Image pracownika biurowego jest wizerunkiem ukształtowanym na podstawie pracy biurowej. Image pracownika kształtuje wizerunek instytucji, w której pracujemy oraz ma wpływ na ogólną opinię wyrażaną na temat pracowników urzędu.

Rysunek 2.

ELEMENTY TWORZĄCE WIZERUNEK PRACOWNIKA BIUROWEGO Zachowania w zakresie higieny fizycznej (ćwiczenia fizyczne, racjonalne żywienie, pielęgnowanie całego ciała) Profilaktyka psychiczna (racjonalne zaspokajanie potrzeb biologicznych i społecznych, unikanie uzależnień, higieniczny tryb życia, rozładowywanie stresu, wyznaczanie celów, praca nad sobą, dbałość o zdrowie psychiczne, unikanie konfliktów, kontrolowanie emocji).

Rysunek 3. Image organizacji jest skumulowanym skutkiem oddziaływania trzech czynników systemu identyfikacji wizualnej (corporate design) postawy (corporate attitude) zachowań (corporate behaviour)

IMAGE FIRMY Postawa organizacji to jej misja i filozofia działania. Pozytywny wizerunek jest wynikiem zaplanowanych i konsekwentnych działań. Kreowanie wizerunku organizacji uzależnione jest od posiadania atrybutów: budżetu, dostępu do technologii, zaangażowania zespołu ludzi przekonanych do idei i słuszności wypracowanych założeń oraz potrafiących przekazać swój entuzjazm innym.

świadome, systematyczne i długookresowe realizowanie działań Rysunek 4. Zarządzanie wizerunkiem świadome, systematyczne i długookresowe realizowanie działań identyfikacyjnych

IMAGE FIRMY Rysunek 5. zaliczany do rynkowych aktywów równorzędny zasób organizacji czynnik współtworzący rynkowy potencjał firmy tworzony świadomie lub przypadkowo

PODSUMOWANIE Image pracownika jest jednym z wielu elementów, które wpływają nie tylko na wizerunek firmy, ale i także na efekty jej działania. Nie można zapominać, iż pracownicy są wizytówką firmy. Rysunki w tej prezentacji wykonano na podstawie następujących źródeł: Sarna P., Kultura zwodu dla ekonomistów, Wydawnictwo eMPi2, Poznań 1995, s. 87. http://sciagi.pl/wyst.php?id=1128. http://www.europr.com.pl/press/122002.htm.