Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wyk. Michał Liszkowski kl. 6a Moje gimnazjum- KSO Edukator.
Advertisements

Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
"SPOSOBY PRACY Z DZIECKIEM Z ADHD W JEGO NATURALNYM ŚRODOWISKU„
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Józefa Dietla i Przedszkole nr 21
Szkoła Podstawowa im. Obrońców Węgierskiej Górki w Węgierskiej Górce
Lekcja nr 1 Temat: Lekcja organizacyjna. Bhp w pracowni komputerowej i przy pracy z komputerem.
MÓJ ANGIELSKI ŚWIAT autor: mgr Iwona Kloc INNOWACJA PEDAGOGICZNA
Moduł analiz systemu Uczniowie Optivum NET (UONET) Przykłady zastosowań
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Debata samorządowa 2 kwietnia 2012 Temat: „JAK DZIAŁA I CO TO JEST SAMORZĄD SZKOLNY?” Demokracja znaczy: przestrzegać reguł gry, nawet jeżeli nie patrzy.
Debata- samorządność.. Samorząd Uczniowski to działająca w szkole instytucja, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
1 Kartuzy, 22 października 2010 r. Założenia do zmian w ustroju szkolnym w Polsce.
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
1 Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia Poddziałanie Modernizacja treści i metod kształcenia – projekty.
Doskonalenie sprawowania nadzoru pedagogicznego Podstawa prawna 1. Rozporządzenie MENiS w/s szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego (...)
Rozporządzenie z dnia r w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów.
Projekt zmian w ustawie o systemie oświaty (marzec 2011 r.)
W jakich sprawach uczniowie, a w szczególności samorząd powinien zabrać głos-czyli walczymy o swoje prawa Debata Plenarna.
Nabór wniosków o dofinansowanie projektów Nabór wniosków o dofinansowanie projektów dotyczących indywidualizacji procesu nauczania i wychowania uczniów.
Zapraszamy na prezentację !!! Szkoła Podstawowa nr 3 im. Wojska Polskiego w Mielcu.
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Warszawa, 17 sierpnia 2011 r.
Zajęcia fakultatywne Wydział Lekarski Rok IV. Warunki konkursu Przedmiotem konkursu jest organizacja zajęć fakultatywnych Jednostka ubiegająca się o ich.
Wydział Badań i Analiz ZHP – Spis 2006 Stan liczebny ZHP na podstawie spisu 2006.
Technologię informatyczną wykorzystywana jest na tych zajęciach w dwojaki sposób: Przy użyciu płyt CD, które są jednym z elementów obudowy programu Matematyka.
Biblioteka szkolna.
Katarzyna Lutkiewicz Zuzanna Kurska klasa II a
Wyniki ankiety przeprowadzonej w SP 15 w klasach 4-6. "Wiem co jem".
1 Mierzenie problemowe w zakresie warunków nauczania języków obcych w szkołach publicznych.
I DLACZEGO POTRZEBNA JEST WSPÓŁPRACA ? wychowywanie I DLACZEGO POTRZEBNA JEST WSPÓŁPRACA ? Rola rodzica temperowanie zastosowanie prawd weryfikowanie.
Szkoła przyjaźnie wymagająca
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
POZNAJMY SIĘ … ZAPRASZAMY NA „DNI OTWARTE” W NASZEJ SZKOLE …
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
Technologia Informacyjna w SP 1 w Choszcznie
ANDRZEJKOWE ZABAWY 2012 w ramach konkursu BEZPIECZNA SZKOŁA-BEZPIECZNY UCZEŃ w Publicznej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi w Połańcu Opracowała:
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
PREZENTACJA DZIAŁALNOŚCI i OSIĄGNIĘĆ SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. JANA PAWŁA II W GOŁKOWICACH OPRACOWANA PRZEZ DYREKTORA SZKOŁY ZOFIĘ KORONA.
Program szkoleń dla wyższych urzędników z instytucji Unii Europejskiej oraz wyższych urzędników ministerialnych z nowych krajów członkowskich Unii Europejskiej.
Program szkoleń dla wyższych urzędników z instytucji Unii Europejskiej oraz wyższych urzędników ministerialnych z nowych krajów członkowskich Unii Europejskiej.
CZY JESTEŚMY DLA SIEBIE ŻYCZLIWI?
Porusz umysł Uczniowie i Uczennice Stowarzyszeniowej Publicznej Szkoły Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Górażdżach.
Agresja i przemoc Na potrzeby spotkań z rodzicami dr Grażyna Maciak.
Program COMENIUS – Partnerskie Projekty Szkół. Norwegia Anglia Włochy (koordynator) Hiszpania Niemcy.
SZKOŁA PODSTAWOWA Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 301 im. gen
Bezpieczny Internet
A NALIZA OSIĄGNIĘĆ III LO W K RAKOWIE - E DUKACYJNA W ARTOŚĆ D ODANA.
ZESPÓŁ SZKÓŁ Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 3 W POZNANIU SZKOŁA PODSTAWOWA NR 75 IM. POWSTAŃCÓW WIELKOPOLSKICH Klasa 1 Klasa 2 Klasa 3 Klasa 0.
Park Nauki i Zabawy przy Miejskiej Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Jedlinie – Zdroju, jako sposób aktywnego spędzania wolnego czasu. Rok szkolny.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Bezpieczeństwo uczniów w Zespole Szkół w Ostaszewie.
Świat na główce od szpilki Odkrywcy mikroskopijnego świata.
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
Trwałość projektu "Pomorskie dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki" Obszar.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
Beneficjent Zespół Szkół Samochodowych im. T. Kościuszki we Włocławku Włocławek ul. Leśna 1A.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
1 Prawa dziecka niepełnosprawnego. 2 3 Dziecko niepełnosprawne ma prawo n Do wczesnego wspomagania rozwoju Art.. 71b ust. 2a, 2b, 3a Ustawy o systemie.
Walidacja produktu finalnego projektu innowacyjnego „Myśleć, pracować, współpracować. Kompetencje społeczne na rynku pracy” Warszawa, 10 lutego 2012.
Prezentacja dla rodziców dzieci sześcioletnich. Prezentacja dla rodziców dzieci sześcioletnich w SP 189 Oddziały 0 w naszej szkole prowadzone są od wielu.
Zapis prezentacji:

Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -

Procent szkół organizujących świetlice szkolne Wieś Miasto do 20 tysięcy mieszkańców Miasto powyżej 20 tysięcy mieszkańców

Obszary badawcze Warunki funkcjonowania świetlicy w zakresie bazy dydaktycznej i materialnej. Warunki funkcjonowania świetlicy w zakresie bazy dydaktycznej i materialnej. Organizacja pracy opiekuńczo – wychowawczej świetlicy. Organizacja pracy opiekuńczo – wychowawczej świetlicy. Potrzeby szkoły dotyczące opieki świetlicowej w kontekście obniżenia wieku szkolnego. Potrzeby szkoły dotyczące opieki świetlicowej w kontekście obniżenia wieku szkolnego.

Warunki funkcjonowania świetlicy w zakresie bazy dydaktycznej i materialnej Pomieszczenia Pomieszczenia Sprzęt i wyposażenie Sprzęt i wyposażenie Pomoce Pomoce

Pomieszczenia Wydzielone pomieszczenia do realizacji zajęć świetlicowych Wydzielone pomieszczenia do realizacji zajęć świetlicowych

Pomieszczenia Zajęcia świetlicowe organizowane są w stołówce szkolnej

Pomieszczenia Zajęcia świetlicowe prowadzone są w izbach lekcyjnych

Pomieszczenia Zajęcia świetlicowe prowadzone są odrębnie dla uczniów klas I – III Zajęcia świetlicowe prowadzone są odrębnie dla uczniów klas I – III

Pomieszczenia Niewiele szkół posiada oddzielne pomieszczenia higieniczno – sanitarne dla uczestników zajęć świetlicowych: Niewiele szkół posiada oddzielne pomieszczenia higieniczno – sanitarne dla uczestników zajęć świetlicowych: co 17 szkoła na wsi, co 17 szkoła na wsi, co 7 szkoła w miastach do 20 tysięcy mieszkańców, co 7 szkoła w miastach do 20 tysięcy mieszkańców, co 4 szkoła w miastach powyżej 20 tysięcy mieszkańców. co 4 szkoła w miastach powyżej 20 tysięcy mieszkańców.

Sprzęt i wyposażenie Wymagania ergonomii (powyżej 74%). Wymagania ergonomii (powyżej 74%). Atesty i certyfikaty. Atesty i certyfikaty. Wyposażenie nie było dostosowane do liczby uczestników zajęć (miasta powyżej 20 tysięcy mieszkańców). Wyposażenie nie było dostosowane do liczby uczestników zajęć (miasta powyżej 20 tysięcy mieszkańców). Wyposażenie jest sprawne pod względem technicznym. Wyposażenie jest sprawne pod względem technicznym.

Pomoce dostosowane są do: Wieś Miasto do 20 tysięcy mieszkańców Miasto powyżej 20 tysięcy mieszkańców liczby uczestników zajęć wieku uczestników zajęć indywidualnych potrzeb uczestników zajęć Dane w procentach

Organizacja pracy opiekuńczo – wychowawczej świetlicy Uczestnicy zajęć świetlicowych Uczestnicy zajęć świetlicowych Kadra pedagogiczna Kadra pedagogiczna Dokumentacja dotycząca funkcjonowania świetlicy Dokumentacja dotycząca funkcjonowania świetlicy

Uczestnicy zajęć świetlicowych Z opieki świetlicowej korzysta: Z opieki świetlicowej korzysta: - co drugi uczeń szkoły podstawowej na wsi, - co czwarty uczeń szkoły podstawowej w mieście do 20 tysięcy mieszkańców, do 20 tysięcy mieszkańców, - co trzeci uczeń szkoły podstawowej w mieście powyżej 20 tysięcy mieszkańców. powyżej 20 tysięcy mieszkańców. Największą liczbę uczestników zajęć Największą liczbę uczestników zajęć świetlicowych stanowią uczniowie klas I –III. świetlicowych stanowią uczniowie klas I –III.

Uczestnicy zajęć świetlicowych Liczba uczniów w grupach wychowawczych jest zgodna z obowiązującym prawem

Uczniowie, którzy muszą dłużej przebywać w szkole ze względu na: Wieś Miasto do 20 tysięcy mieszkańców Miasto powyżej 20 tysięcy mieszkańców czas pracy rodziców (prawnych opiekunów) organizację dojazdu do szkoły inne okoliczności wymagające zapewnienia opieki w szkole Dane w procentach

Kadra pedagogiczna Większość nauczycieli – wychowawców realizujących zajęcia w świetlicy posiada kwalifikacje w zakresie pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej. Większość nauczycieli – wychowawców realizujących zajęcia w świetlicy posiada kwalifikacje w zakresie pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej. Kwalifikacji do zajmowania stanowiska wychowawcy świetlicy nie posiada 25% nauczycieli. Kwalifikacji do zajmowania stanowiska wychowawcy świetlicy nie posiada 25% nauczycieli.

Dokumentacja dotycząca funkcjonowania świetlicy Zdecydowana większość badanych szkół Zdecydowana większość badanych szkół w swoich statutach zawiera zapisy dotyczące organizacji pracy świetlicy. w swoich statutach zawiera zapisy dotyczące organizacji pracy świetlicy. Szkoły posiadają inną dokumentację dotyczącą funkcjonowania świetlicy (np. regulaminy, karty zgłoszenia). Szkoły posiadają inną dokumentację dotyczącą funkcjonowania świetlicy (np. regulaminy, karty zgłoszenia). Nauczyciele dokumentują rzetelnie i systematycznie realizowane zajęcia w świetlicy. Nauczyciele dokumentują rzetelnie i systematycznie realizowane zajęcia w świetlicy. Wychowawcy planują pracę opiekuńczo – wychowawczą. Wychowawcy planują pracę opiekuńczo – wychowawczą.

Potrzeby szkoły dotyczące opieki świetlicowej w kontekście obniżenia wieku szkolnego Wydzielenie osobnego pomieszczenia na świetlicę, w tym dla grupy dzieci sześcioletnich. Wydzielenie osobnego pomieszczenia na świetlicę, w tym dla grupy dzieci sześcioletnich. Dostosowanie łazienek do potrzeb dzieci młodszych. Dostosowanie łazienek do potrzeb dzieci młodszych. Zorganizowanie sali do zajęć cichych. Zorganizowanie sali do zajęć cichych. Doposażenie świetlic w sprzęt i pomoce dostosowane do wzrostu dzieci. Doposażenie świetlic w sprzęt i pomoce dostosowane do wzrostu dzieci.

Potrzeby szkoły dotyczące opieki świetlicowej w kontekście obniżenia wieku szkolnego Zwiększenie liczby godzin przeznaczonych do realizacji zajęć świetlicowych ze względu na organizację grup wychowawczych. Zwiększenie liczby godzin przeznaczonych do realizacji zajęć świetlicowych ze względu na organizację grup wychowawczych. Dostosowanie czasu funkcjonowania świetlicy do potrzeb rodziców uczniów. Dostosowanie czasu funkcjonowania świetlicy do potrzeb rodziców uczniów. Zorganizowanie szkoleń dla nauczycieli Zorganizowanie szkoleń dla nauczycieli w zakresie pracy z dzieckiem w młodszym wieku szkolnym. w zakresie pracy z dzieckiem w młodszym wieku szkolnym.