Konferencja dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jelenia Góra, 27 sierpnia 2012 r. Legnica, 28 sierpnia 2012 r. Wrocław, 30 sierpnia 2012 r. Wałbrzych,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Delegatura w Płocku Organizacja procesu edukacyjnego z uwzględnieniem monitorowania wdrażania nowej podstawy programowej – wnioski i uwagi do rozważenia.
Advertisements

Osiągnięcia szkół podstawowych w roku szkolnym 2011/ 2012 NA PODSTAWIE INFORMACJI UZYSKANYCH ZE SZKÓŁ
Analiza wykonania budżetu za 2007 rok w szkołach i placówkach oświatowych na terenie Dzielnicy Wola. Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy.
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
ZADANIA ORGANU PROWADZĄCEGO SZKOŁY I PLACÓWKI OŚWIATOWE W KREOWANIU POLITYKI KADROWEJ W ŚWIETLE USTAWY O SYSTEMIE OŚWIATY.
System Stypendialny W Gminie Żyraków. Podstawa prawna: Uchwała nr V/73/03 Rady Gminy w Żyrakowie z dnia 28 marca 2003 roku w sprawie: zasad udzielania.
Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
SAMORZĄD SZKOLNY Samorząd szkolny to jeden ze szkolnych organów. W jego skład wchodzą wszyscy uczniowie danej szkoły. Samorząd szkolny działa na podstawie.
Kuratorium Oświaty w Szczecinie WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO 2008 W SZKOŁACH WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO Wyniki opracowano na podstawie danych zamieszczonych.
Agresja warsztaty Agnieszka Stroynowska, Małgorzata Makowska – wizytatorzy Wydziału Nadzoru Pedagogicznego Kuratorium Oświaty w Szczecinie 2011 r.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
1 Kartuzy, 22 października 2010 r. Założenia do zmian w ustroju szkolnym w Polsce.
System pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole
Awans zawodowy nauczyciela
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
DIE INITIATIVE SCHULEN: PARTNER DER ZUKUNFT INICJATYWA SZKOŁY: PARTNERZY RZYSZŁOŚCI.
1 Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia Poddziałanie Modernizacja treści i metod kształcenia – projekty.
Sprawozdanie z obserwacji egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w sesji zimowej 2005 r. przez wizytatorów Kuratorium Oświaty we Wrocławiu, pełniących.
Doskonalenie sprawowania nadzoru pedagogicznego Podstawa prawna 1. Rozporządzenie MENiS w/s szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego (...)
Zasady kierowania do Komisji Egzaminacyjnej - sesja zimowa 2009: Wszyscy absolwenci będą kierowani do Komisji przy Dolnośląskim Kuratorze Oświaty.
Rozporządzenie z dnia r w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów.
Projekt zmian w ustawie o systemie oświaty (marzec 2011 r.)
PRZEGLĄD JESIENNY SZKÓŁ wrzesień - październik 2005 R.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Warszawa, 17 sierpnia 2011 r.
Powiatowy Urząd Pracy w Tomaszowie Lubelskim Projekt pt.
1 Mierzenie problemowe w zakresie warunków nauczania języków obcych w szkołach publicznych.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole
Przykłady dobrych praktyk Projekt realizowany w województwie zachodniopomorskim.
Punkty rekrutacyjne Zasady rekrutacji Wybór szkoły kolejne kroki Zapoznanie się z ofertą edukacyjną m.in. na stronach www szkół Wybór maksymalnie.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
STAN REALIZACJI PORADNICTWA ZAWODOWEGO W LUBUSKICH SZKOŁACH stan za rok szkolny 2010/2011 Jesionka 27 – 28 marca 2012 r.
Technologia Informacyjna w SP 1 w Choszcznie
Projekt Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE w roku 2009 Zespół Szkół Ekonomiczno – Administracyjnych w Kole Zespół Szkół Ekonomiczno.
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
Egzaminy potwierdzające kwalifikacje zawodowe po nowemu wicedyrektor Grzegorz Zieliński Barlinek dn r.
1 Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia Poddziałanie Modernizacja treści i metod kształcenia – projekty.
Najważniejsze zmiany w rozporządzeniach dotyczących pomocy psychologiczno-pedagogicznej organizowanej w szkole.
STUDIA DOKTORANCKIE Szczecin 11 grudnia Zmiany w przepisach dotyczących studiów doktoranckich 2.
ORGANIZOWANIE I PROWADZENIE POMOCY PSYCHOLOGICZNO- PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE PODSTAWOWEJ oraz W PRZEDSZKOLU celem podniesienia efektywności kształcenia.
A NALIZA OSIĄGNIĘĆ III LO W K RAKOWIE - E DUKACYJNA W ARTOŚĆ D ODANA.
Ćwiczę, uczę się, wygrywam Projekt finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX Działanie 9.1, Poddziałanie.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalizacja pielęgniarek kluczem do kariery zawodowej.
Ostaszewo, 2 września 2011 roku.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w.
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
Trwałość projektu "Pomorskie dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki" Obszar.
SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY. PODSTAWA PRAWNA zUSTAWA Z DNIA 7 WRZEŚNIA 1991 R y O systemie oświaty zROZPORZĄDZENIE MENiS Z DNIA 7 STYCZNIA 2003 R yw sprawie.
Beneficjent Zespół Szkół Samochodowych im. T. Kościuszki we Włocławku Włocławek ul. Leśna 1A.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
1 Prawa dziecka niepełnosprawnego. 2 3 Dziecko niepełnosprawne ma prawo n Do wczesnego wspomagania rozwoju Art.. 71b ust. 2a, 2b, 3a Ustawy o systemie.
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
1 Warszawa; POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA I KSZTAŁCENIE SPECJALNE ZADANIA SZKOŁY W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH.
Walidacja produktu finalnego projektu innowacyjnego „Myśleć, pracować, współpracować. Kompetencje społeczne na rynku pracy” Warszawa, 10 lutego 2012.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
Dzieci i uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi ( w tym dzieci i uczniowie niepełnosprawni i niedostosowani społecznie) w publicznych przedszkolach.
Egzamin zawodowy 2010 Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II Władysławowo, listopad 2009.
na miarę potrzeb WYSOKO WYKWALIFIKOWANE KADRY SYSTEMU OŚWIATY Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Zapis prezentacji:

Konferencja dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jelenia Góra, 27 sierpnia 2012 r. Legnica, 28 sierpnia 2012 r. Wrocław, 30 sierpnia 2012 r. Wałbrzych, 31 sierpnia 2012 r.

Szkoły dolnośląskie według typów w latach szkolnych 2009/2010, 2010/2011 i 2011/2012

Opinie Dolnośląskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2011/2012 dotyczące sieci szkół publicznych 2010/ /2012 likwidacje szkół połączenia szkoły podstawowej z gimnazjum 911 przekształcenia szkół 1857 przekazanie przez jst prowadzenia szkoły osobie prawnej lub osobie fizycznej -2 Ogółem 87197

Opiniowanie spełniania wymogów art. 7 ust. 3 ustawy o systemie oświaty przez szkoły niepubliczne (od do r.) Wnioski składane przez osoby prowadzące : zakładanie szkoły o uprawnieniach szkoły publicznej – 89 wniosków, zmiany w danych zgłoszonych do ewidencji – 181 wniosków przekształcenia szkół – 4 wnioski. Liczba wydanych opinii – 223, w tym: opinia pozytywna – 213 opinia negatywna – 10

Placówki dolnośląskie według rodzajów w latach szkolnych 2009/2010, 2010/2011 i 2011/2012

Akredytacje placówek i ośrodków prowadzących kształcenie ustawiczne w formach pozaszkolnych oraz placówek doskonalenia nauczycieli

Egzaminy na tytuł zawodowy i tytuł mistrza w roku szkolnym 2010/2011 i 2011/2012 (od 1 lipca 2011 r. do 30 czerwca 2012 r.) 2010/ /2012 tytuł zawodowy tytuł mistrza tytuł zawodowy tytuł mistrza Działające Państwowe Komisje Egzaminacyjne Przeprowadzone egzaminy

Ogólna liczba nauczycieli w dolnośląskich szkołach i placówkach w latach 2009/2010, 2010/2011 i 2011/2012 rok szkolny 2009/ rok szkolny 2010/ rok szkolny 2011/

Liczba nauczycieli w dolnośląskich szkołach i placówkach w latach 2009/2010, 2010/2011 i 2011/2012

Awans zawodowy Postępowania kwalifikacyjne na stopień nauczyciela dyplomowanego Liczba: 2009/ / /2012 złożonych wniosków nauczycieli, którzy uzyskali akceptację komisji stan na 21 VIII 2012

Zgody Dolnośląskiego Kuratora Oświaty na zatrudnienie osób nieposiadających kwalifikacji w roku szkolnym 2010/2011 i 2011/2012 Liczba wniosków:2010/ /2012 art. 10 ust. 9 Karty Nauczyciela art. 7 ust. 1a ustawy o systemie oświaty Wydane zgody ogółem Odmowa wydania zgody 2628

Zadania zrealizowane przez placówki dolnośląskie na podstawie zgody Dolnośląskiego Kuratora Oświaty Wydane zgody na prowadzenie kursu: L.p.Rodzaj kursu Liczba kursów Liczba osób, które ukończyły kurs lub są w trakcie realizacji 1 kwalifikacyjny pedagogiczny dla instruktorów praktycznej nauki zawodu dla wychowawców kolonii 38 4 dla kierowników kolonii 37

Formy doskonalące dla nauczycieli zrealizowane w ramach grantów DKO w 2011 roku Temat Liczba uczestników Kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole podstawowej (studia podyplomowe, min 22 godz.) 40 Kompetencje kluczowe w kształceniu uczniów zdolnych (szkolenie, 30 godz.) 90 Śladami dziedzictwa narodowego na kresach wschodnich (szkolenie, godz.) 42 Pragmatyka szkolna w zakresie umiejętności tworzenia, wyboru i modyfikowania programów nauczania, wdrażania podstawy programowej oraz wprowadzania projektu edukacyjnego (szkolenie, 10 godz.) 120 Edukacyjna Wartość Dodana - jej interpretacja i wykorzystanie w szkołach (szkolenie, 10 godz.) 80 Dopalacze i inne substancje zmieniające świadomość jako problem społeczny wśród młodzieży szkolnej (szkolenie, 3 godz.) 120 Przygotowanie szkół ponadgimnazjalnych do wdrożenia nowej podstawy programowej (szkolenie, 4 godz.) 80 Efektywne sposoby poprawy jakości kształcenia w szkołach podstawowych z wykorzystaniem analiz wyników sprawdzianu, (szkolenie, 10 godz.) 583

Formy doskonalące dla nauczycieli realizowane w ramach grantów DKO w 2012 roku Temat Liczba uczestników Pragmatyka szkolna w zakresie umiejętności tworzenia, wyboru i modyfikowania programów nauczania w kształceniu zawodowym (szkolenie, 10 godz.) 60 Śladami dziedzictwa narodowego na kresach wschodnich, edukacja patriotyczna (szkolenie, 30 godz.) 40 Metody kształcenia i ocena ich efektywności w zakresie przedmiotów matematyczno-przyrodniczych (szkolenie, 15 godz.) 120 Umiejętności interpersonalne nauczycieli w szczególności w relacji z uczniem i rodzicem (szkolenie, 30 godz.) 80 Kształcenie umiejętności nauczycieli w zakresie oceny dojrzałości szkolnej dzieci (szkolenie), 60 godz. 40 Kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (studia podyplomowe, min. 220 godz.) 40 Efektywne sposoby poprawy wyników kształcenia w szkołach podstawowych z wykorzystaniem analiz wyników sprawdzianu (szkolenie, 15 godz.) 15 rad pedagogicznych

Oceny pracy dyrektora i odwołania od oceny pracy nauczyciela w roku szkolnym 2011/2012 (do r.) Oceny pracy dyrektora – 395, w tym: dobra - 61, wyróżniająca – 334 Odwołanie od oceny pracy nauczyciela - 2 utrzymano ocenę negatywną – 1 podwyższono ocenę do wyróżniającej – 1 Odwołanie od oceny dorobku zawodowego nauczyciela – 8 utrzymano ocenę negatywną – 1 podwyższono ocenę do pozytywnej – 7

Powierzanie stanowiska dyrektora szkoły/ placówki i odwoływanie ze stanowiska w roku szkolnym 2011/2012 (do r.) 345 konkursów na stanowisko dyrektora 357 pozytywnych opinii w sprawie przedłużenia powierzenia stanowiska dyrektora 33 negatywne opinie w sprawie przedłużenia powierzenia stanowiska dyrektora 24 wnioski o opinię w sprawie odwołania dyrektora - wydano 8 opinii

Liczba uczniów w dolnośląskich szkołach w latach szkolnych 2009/2010, 2010/2011 i 2011/2012

Egzamin dojrzałości w roku szkolnym 2011/2012 Egzamin dojrzałości przed Państwową Komisją Egzaminacyjną powołaną przez Dolnośląskiego Kuratora Oświaty: sesja zimowa wydano 35 skierowań do egzaminu przystąpiło 26 osób egzamin dojrzałości zdało 14 osób sesja wiosenna wydano 17 skierowań do egzaminu przystąpiło 15 osób egzamin dojrzałości zdało 7 osób

Uzyskane tytuły zawodowe i tytuły mistrza w zawodzie w roku szkolnym 2011/2012 Tytuł zawodowy 6 zawodów 253 wydanych świadectw Tytuł mistrza w zawodzie 6 zawodów 84 wydanych dyplomów

Szkoły z Pasją – liczba szkół wzorcowo realizujących działania z pasją w podziale na województwa (dane MEN)

Zdolni Dolnoślązacy w roku szkolnym 2011/2012 Konkursy zDolny Ślązak Gimnazjalista i zDolny Ślązaczek uczniów wzięło udział w etapie szkolnym 538 uczniów zostało finalistami (452 gimnazjalistów i 86 uczniów szkół podstawowych) 183 laureatów, w tym 33 wielokrotnych

Zdolni Dolnoślązacy w roku szkolnym 2011/2012 Konkurs Języka Angielskiego i Języka Niemieckiego uczniów wzięło udział w etapie szkolnym (język angielski uczniów, języka niemiecki 3 259) język angielski - 48 finalistów, 17 laureatów język niemiecki - 27 finalistów, 9 laureatów W konkursach językowych wzięli udział uczniowie z 341 gimnazjów.

Zdolni Dolnoślązacy w roku szkolnym 2011/2012 Tytuł laureata lub finalisty został przyznany 212 uczniom w 45 olimpiadach i turniejach. Liczba szkół, których uczniowie uzyskali tytuł laureata lub finalisty olimpiady lub turnieju – 43 Uczniowie szkół dolnośląskich, XIV LO we Wrocławiu – 4 uczniów i I LO w Jeleniej Górze – 1 uczeń zostali wytypowani do reprezentowania Polski na olimpiadach międzynarodowych: Międzynarodowej Olimpiadzie Matematycznej w Argentynie Międzynarodowej Olimpiadzie Informatycznej we Włoszech Międzynarodowej Olimpiadzie Biologicznej w Singapurze Międzynarodowej Olimpiadzie Filozoficznej w Norwegii Międzynarodowej Olimpiady Lingwistyki Matematycznej w Słowenii

Zdolni Dolnoślązacy w roku szkolnym 2011/2012 Stypendium Prezesa Rady Ministrów na rok szkolny 2011/2012 uzyskało 276 uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Stypendium Ministra Edukacji Narodowej na rok szkolny 2011/2012 uzyskało 32 uczniów. Do udziału w obradach XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży zakwalifikowanych zostało 32 uczniów z 16 szkół dolnośląskich (10 szkół ponadgimnazjalnych i 6 gimnazjów)

Działalność innowacyjna, praca z uczniem zdolnym w roku szkolnym 2011/2012 Zgłoszone do KO we Wrocławiu: - innowacje pedagogiczne - 118, - eksperymenty pedagogiczne – 4 Liczba szkół posiadających certyfikat szkoły wspierającej uzdolnienia – 41 szkół Zgłoszone do KO wycieczki zagraniczne

Kuratorium Oświaty we Wrocławiu S K A R G I w roku szkolnym 2011/2012

Liczba skarg w latach szkolnych 2009/2010 – 2011/2012

Tematyka skarg w roku szkolnym 2011/2012

Sposób rozpatrzenia skarg w roku szkolnym 2011/2012 (stan na 26 czerwca 2012 r.)

Wszczęte postępowania wyjaśniające przez Rzecznika Dyscyplinarnego przy Wojewodzie Dolnośląskim (od do ) 2009/ / /2012 ogółem przekazane do Komisji Dyscyplinarnej umorzone w toku --4

Kuratorium Oświaty we Wrocławiu E W A L U A C J A w roku szkolnym 2011/2012

Ewaluacje w Polsce w latach szkolnych 2009/2010, 2010/2011, 2011/ / / /2012 (stan na ) szkoły różnych typów przedszkola i punkty przedszkolne placówki kształcenia praktycznego, ustawicznego i ODDZ - 12 poradnie psychologiczno – pedagogiczne i specjalistyczne placówki doskonalenia nauczycieli 3 10 biblioteki pedagogiczne 2 63 szkoły specjalne - 26 placówki oświatowo - wychowawcze --2 zespoły i inne placówki ogółem

Ewaluacje w województwie dolnośląskim w latach szkolnych 2009/2010, 2010/2011, 2011/2012 Rodzaj ewaluacji 2009/ / /2012 całościowa problemowa Ogółem

Ewaluacje w województwie dolnośląskim w roku szkolnym 2011/2012 Przedszkola 27 Szkoły podstawowe 89 Gimnazja 52 Szkoły ponadgimnazjalne 34 Poradnie psychologiczno – pedagogiczne 4 Placówki doskonalenia nauczycieli 2 Biblioteka pedagogiczna 1

Liczba ewaluacji w powiatach w roku szkolnym 2011/2012

Kuratorium Oświaty we Wrocławiu Ewaluacja w obszarze Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły i przedszkola w roku szkolnym 2011/2012

Obszar I Efekty kształcenia, wychowania i opieki Wymagania wobec szkół i przedszkoli Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminów Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności / Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności Uczniowie są aktywni /Dzieci są aktywne Respektowane są normy społeczne

Wyniki ewaluacji w dolnośląskich szkołach w obszarze Efekty

Wyniki ewaluacji szkół w Polsce w obszarze Efekty

Wyniki ewaluacji w dolnośląskich przedszkolach w obszarze Efekty

Wyniki ewaluacji przedszkoli w Polsce w obszarze Efekty

Wyniki ewaluacji w szkołach dolnośląskich w zakresie wymagania Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminów Charakterystyki wymagania Szkoły Wyniki sprawdzianu i egzaminów są analizowane w celu poprawy jakości pracy szkoły. 100% W szkole wdrażane wnioski z analizy wyników sprawdzianu i egzaminów. 100% Do analizy wyników sprawdzianu i egzaminów wykorzystuje się różnorodne metody analizy wyników. 80,6% Wdrażane w szkole wnioski z analizy wyników sprawdzianu i egzaminów przyczyniają się do wzrostu efektów kształcenia. 52,0%

Wyniki ewaluacji w szkołach i przedszkolach dolnośląskich w zakresie wymagania Uczniowie/Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności Charakterystyki wymagania szkoły przedszkola Uczniowie/Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej. 98,9%100% W szkole/przedszkolu diagnozuje się i analizuje osiągnięcia uczniów/dzieci, uwzględniając ich możliwości rozwojowe. 98,9%100% Dostrzegane są możliwości uzyskiwania przez uczniów lepszych wyników w nauce. 96,0% nie dotyczy W szkole/przedszkolu formułuje się i wdraża wnioski z analizy osiągnięć uczniów/dzieci. 85,1%92,6% Wdrożone wnioski przyczyniają się do /poprawy wyników w nauce uczniów/rozwijania umiejętności dzieci. 55,4%92,6%

Wyniki ewaluacji w szkołach i przedszkolach dolnośląskich w zakresie wymagania Uczniowie są aktywni / Dzieci są aktywne Charakterystyki wymagania szkoły przedszkola Uczniowie/Dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach prowadzonych w szkole lub placówce. 100% Uczniowie są samodzielni w podejmowaniu różnorodnych aktywności na rzecz własnego rozwoju i rozwoju szkoły. / Dzieci są wdrażane do samodzielności w podejmowaniu różnorodnych aktywności na rzecz własnego rozwoju. 93,1%96,3% W szkole realizuje się działania zainicjowane przez uczniów. 92,6% nie dotyczy

Wyniki ewaluacji w szkołach i przedszkolach dolnośląskich w zakresie wymagania Respektowane są normy społeczne Charakterystyki wymagania szkoły przedszkola Uczniowie/Dzieci czują się w szkole bezpiecznie. Uczniowie wiedzą, jakich zachowań się od nich oczekuje. 100% W szkole/przedszkolu diagnozuje się zachowania uczniów/dzieci. Podejmuje się działania wychowawcze mające na celu eliminowanie zagrożeń oraz wzmacnianie właściwych zachowań. 100% Uczniowie prezentują właściwe zachowania. / Dzieci wiedzą jakich zachowań się od nich oczekuje. 90,9%100% W szkole/przedszkolu analizuje się podejmowane działania wychowawcze mające na celu eliminowanie zagrożeń oraz wzmacnianie właściwych zachowań, ocenia się ich skuteczność oraz modyfikuje w razie potrzeb. W szkole uwzględnia się inicjatywy uczniów. 81,1%92,6%

Kuratorium Oświaty we Wrocławiu K O N T R O L E w roku szkolnym 2011/2012

Kuratorium Oświaty we Wrocławiu K O N T R O L E P L A N O W E w roku szkolnym 2011/2012

Kontrole planowe ogłoszone przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rok szkolny 2011/2012 Liczba tematów kontroli planowych – 10 Liczba zaplanowanych kontroli– 726 Liczba przeprowadzonych kontroli - 722

Liczna kontroli planowych w powiatach w roku szkolnym 2011/2012

Tematy kontroli, po których wydano zalecenia pojedynczym szkołom / placówkom Liczba szkół/ placówek, którym wydano zalecenia Prawidłowość wykonywania przez dyrektorów publicznych szkół i placówek zadań w zakresie nadzoru pedagogicznego. 2 Wybór podręczników szkolnych. 1 Prawidłowość nadzorowania przez dyrektora publicznej szkoły podstawowej spełniania przez dzieci pięcioletnie i sześcioletnie rocznego obowiązkowego przygotowania przedszkolnego. 3 Prawidłowość organizacji praktyk zawodowych przez publiczne technika dla młodzieży. 2 Zgodność organizacji i sposobu działania innej formy wychowania przedszkolnego z przepisami prawa. 4 Przestrzeganie przepisów dotyczących nauczania języka mniejszości etnicznych oraz jej własnej historii i kultury. 1 Zgodność organizacji kształcenia uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowych i gimnazjach ogólnodostępnych, integracyjnych oraz ogólnodostępnych z oddziałami integracyjnymi z przepisami prawa. 1

Prawidłowość klasyfikowania i promowania w zakresie dopuszczania słuchaczy do egzaminów semestralnych w publicznej i niepublicznej szkole ponadgimnazjalnej dla dorosłych Zalecenia dotyczyły: nieprawidłowego dopuszczania słuchaczy do egzaminu semestralnego - 13 zaleceń, niewypełniania przez dyrektora szkoły obowiązku skreślenia z listy słuchacza, który nie spełnił warunków dopuszczenia do egzaminu semestralnego – 11 zaleceń,

Zgodność przeprowadzania egzaminów poprawkowych z przepisami prawa Zalecenia dotyczyły: składu komisji powołanej do przeprowadzenia egzaminu poprawkowego - 6 zaleceń, nieumieszczenia w protokole z egzaminu poprawkowego: jego wyniku - 5 zaleceń, pytań egzaminacyjnych - 4 zalecenia, zwięzłej informacji o ustnych odpowiedziach ucznia - 2 zalecenia, terminu przeprowadzania egzaminu - 1 zalecenie

Zgodność organizacji zajęć wychowania fizycznego realizowanych w formie zajęć klasowo-lekcyjnych z ramowymi planami nauczania Zalecenia dotyczyły: nieprawidłowej liczebności grup na zajęciach wychowania fizyczne - mniejszej niż 12 lub większej niż 26 uczniów – 27 zaleceń, niezorganizowania zajęć wychowania fizycznego oddzielnie dla dziewcząt i chłopców – 7 zaleceń, niezakwalifikowania uczniów na zajęcia wychowania fizycznego do żadnej grupy – 1 zalecenie.

Kuratorium Oświaty we Wrocławiu K O N T R O L E D O R A Ź N E w roku szkolnym 2011/2012

Kontrole doraźne ogłoszone przez MEN w roku szkolnym 2011/2012 Organizacja zajęć rewalidacyjnych oraz ich zgodności z zaleceniami zawartymi w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego Zgodność organizacji zajęć rewalidacyjno – wychowawczych z przepisami prawa

Nieprawidłowości stwierdzone podczas kontroli zajęć rewalidacyjno – wychowawczych zorganizowanie indywidualnych zajęć rewalidacyjno- wychowawczych w wymiarze niższym niż 2 godziny dziennie dla uczestnika zajęć – 54 szkoły/placówki, opracowanie przez nauczyciela indywidualnego programy zajęć, ale bez współpracy z psychologiem – 23 szkoły/ placówki, niewłaściwe prowadzenie zeszytu obserwacji informacji lub brak odrębnego zeszytu obserwacji dla każdego uczestnika zajęć - 14 szkół/placówek, organizowanie zespołowych zajęć rewalidacyjno-wychowawczych w wymiarze niższym niż 4 godziny dziennie lub w zespołach liczących więcej niż 4 osoby - 5 szkoły/placówki, niezorganizowanie dla każdego ucznia zajęć rewalidacyjno - wychowawczych w formie określonej w orzeczeniu - 4 szkoły/ placówki.

Tematyka innych zrealizowanych kontroli doraźnych Liczba przeprowadzonych kontroli Spełnienie wymogów art. 7 ust 3 ustawy w szkołach niepublicznych - do 6 miesięcy działalności 31 Spełnienie wymogów art. 7 ust 3 ustawy w szkołach niepublicznych – po zmianach w danych 11 Realizacja zaleceń po kontrolach planowych i doraźnych 83 Inna tematyka, na wniosek różnych organów 32 Ogółem 157

Kuratorium Oświaty we Wrocławiu W S P O M A G A N I E w roku szkolnym 2011/2012

Wspomaganie Zamieszczanie na stronie internetowej KO analiz wyników sprawowanego nadzoru pedagogicznego, w tym wniosków z ewaluacji zewnętrznych i kontroli Organizacja narad, konferencji, szkoleń – ogółem 53 Zamieszczanie na stronie internetowej KO przykładów dobrych praktyk – wpłynęło 14 przykładów. Udostępnienie dyrektorom szkół i placówek niepublicznych platformy e-learningowej. Zamieszczenie na stronie internetowej KO materiałów pomocniczych i informacyjnych dla dyrektorów szkół, organów prowadzących, nauczycieli.

Narady i konferencje Zmiany w kształceniu zawodowym – konferencje organizowane we współpracy z poseł Ewą Wolak Warsztaty dla dyrektorów szkół zawodowych dla młodzieży w ramach projektu "Szkoła zawodowa szkołą pozytywnego wyboru" (współorganizacja z MEN i KOWEZiU) Zmiany programowe i organizacyjne w szkołach ponadgimnazjalnych od 1 września 2012 roku Podsumowanie pilotażu nowych rozwiązań w obszarze kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej Konferencja nt. monitorowania postępów realizacji projektów unijnych Comenius i Leonardo da Vinci Szkolenia dla nauczycieli wychowania komunikacyjnego Wykorzystanie programu e-Twinning w pracy z uczniem zdolnym Postępowanie z uczniem zagrożonym niedostosowaniem społecznym

Zmiany w szkolnictwie zawodowym od 1 września 2012 roku Sześciolatek między zabawą a nauką Współpraca SOSW ze szkołami ogólnodostępnymi i poradniami psychologiczno – pedagogicznymi Stan i warunki funkcjonowania MOW oraz MOS na Dolnym Śląsku (współorganizacja z MEN i ORE) Konferencja dla dyrektorów szkół uczestniczących w programie Cyfrowa szkoła Nie ma dzieci są ludzie – konferencja organizowana we współpracy z Rzecznikiem Praw Dziecka Komercyjne wykorzystanie dzieci w kontekście Euro 2012 – konferencja organizowana we współpracy z Wydziałem Zarządzania Kryzysowego DUW oraz Fundacją Dzieci Niczyje Rada Konsultacyjna do Spraw Kształcenia Zawodowego przy Dolnośląskim Kuratorze Oświaty Dolnośląska Rada do spraw Bezpieczeństwa Dzieci i Młodzieży Rada ds. Integracji przy Dolnośląskim Kuratorze Oświaty

Kuratorium Oświaty we Wrocławiu MONITOROWANIE w roku szkolnym 2011/2012

Monitorowanie Monitorowanie wdrażania podstawy programowej wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego. Monitorowanie realizacji zajęć wychowania fizycznego w formach proponowanych do wyboru przez uczniów.

Konferencja dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jelenia Góra, 27 sierpnia 2012 r. Legnica, 28 sierpnia 2012 r. Wrocław, 30 sierpnia 2012 r. Wałbrzych, 31 sierpnia 2012 r.