SP22 w Olsztynie. W dniu 21 października 2006r w auli I Liceum Ogólnokształcącego w Olsztynie odbyła się uroczystość wręczania Certyfikatu Warmińsko.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wyk. Michał Liszkowski kl. 6a Moje gimnazjum- KSO Edukator.
Advertisements

W ramach akcji Szkoła z klasą Celem tego projektu było sprawdzenie ile uczniów naszej szkoły wywodzi się z Kresów Wschodnich i na ile ważne jest.
Nasza parafia Nasza wieś Kaszów w liczbach Nasza szkoła.
– poradnik dla babci i dziadka”
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Młodzieżowe Biuro Pracy. Młodzieżowe Biura Pracy zostały powołane do życia już 10 lat temu. Nasze do dziś funkcjonuje u boku Powiatowego Urzędu Pracy,
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Komunikacja interpersonalna
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Józefa Dietla i Przedszkole nr 21
Szkoła Podstawowa im. Obrońców Węgierskiej Górki w Węgierskiej Górce
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
MÓJ ANGIELSKI ŚWIAT autor: mgr Iwona Kloc INNOWACJA PEDAGOGICZNA
SPRAWDZIAN PO KLASIE VI 5 kwiecień 2011 r.. Sprawdzian jest egzaminem przeprowadzanym w szóstej klasie szkoły podstawowej. Jest on powszechny i obowiązkowy.
Niepubliczne gimnazjum w mielcu
Moduł analiz systemu Uczniowie Optivum NET (UONET) Przykłady zastosowań
Nazwa, adres i REGON szkoły / placówki lub pieczątka
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 120 uczniów naszej szkoły.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
SAMORZĄD SZKOLNY Samorząd szkolny to jeden ze szkolnych organów. W jego skład wchodzą wszyscy uczniowie danej szkoły. Samorząd szkolny działa na podstawie.
KODEKS 2.0 OPRACOWANY PRZEZ UCZNIÓW KLASY 2 B Powstały podczas debaty klasowej.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
System pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole
21 marca Pierwszy Dzień Wiosny
Rozporządzenie z dnia r w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów.
Uwaga !!! Uczniowie SP 32 w Toruniu ! Zapraszamy was i Wasze rodziny do wzięcia udziału w Festynie Zdrowia, który odbędzie się 31 maja 2013 roku podczas.
Nabór wniosków o dofinansowanie projektów Nabór wniosków o dofinansowanie projektów dotyczących indywidualizacji procesu nauczania i wychowania uczniów.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
Technologię informatyczną wykorzystywana jest na tych zajęciach w dwojaki sposób: Przy użyciu płyt CD, które są jednym z elementów obudowy programu Matematyka.
PRAWIDŁOWA SYLWETKA.
Zdrowe śniadanie klasy III W szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Olszynach.
Szkoła Podstawowa nr 5 w Łukowie im. Gen. Władysława Sikorskiego
TUTORING Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Rok szkolny 2010/ 2011.
Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Tutoring luty- marzec 2011.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
Ruch jednostajny po okręgu Ciało porusza się ruchem jednostajnym oraz torem tego ruchu jest okrąg.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
NASZA SZKOŁA Początki naszej szkoły sięgają 1919 roku. Z tego okresu pochodzą najstarsze księgi główne (arkusze ocen) 7-klasowej SzkołKierownik szkoły.
ANDRZEJKOWE ZABAWY 2012 w ramach konkursu BEZPIECZNA SZKOŁA-BEZPIECZNY UCZEŃ w Publicznej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi w Połańcu Opracowała:
Dzień Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w naszej szkole.
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
Jak przygotować się do pisemnego egzaminu maturalnego z języka obcego? Część III Poziom rozszerzony.
„Mam Talent” 6 grudnia 2010r..
Program Edukacyjno- Terapeutyczny Ortograffiti
Najważniejsze zmiany w rozporządzeniach dotyczących pomocy psychologiczno-pedagogicznej organizowanej w szkole.
Prezentacja Szkoły Podstawowej w Święcięńcu Nasze rady na odpady Sprzątanie Świata 20 września 2008r.
Porusz umysł Uczniowie i Uczennice Stowarzyszeniowej Publicznej Szkoły Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Górażdżach.
Konstruowanie programów przeciwdziałania agresji i przemocy w szkole
Bezpieczny Internet
Ocenianie. 6 Ocenę celującą otrzymuje uczeń wówczas, jeżeli posiadł wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania w danej klasie, samodzielnie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 3 W POZNANIU SZKOŁA PODSTAWOWA NR 75 IM. POWSTAŃCÓW WIELKOPOLSKICH Klasa 1 Klasa 2 Klasa 3 Klasa 0.
Park Nauki i Zabawy przy Miejskiej Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Jedlinie – Zdroju, jako sposób aktywnego spędzania wolnego czasu. Rok szkolny.
Szkoła podstawowa w Łęgu Starościńskim Autor: Paulina Karczewska Sklepik Mikołajki Pracownia komputerowa Dzień nauczyciela Dzień kultury Dzień niepodległości.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
autor: Stowarzyszenie Wierzeje Za siedmioma górami, Za siedmioma lasami, Żyły sobie dzieci ….
Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju.
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
USPOŁECZNIENIE PROCESU PLANOWANIA STRATEGICZNEGO W WOJEWÓDZTWIE WARMIŃSKO-MAZURSKIM OLSZTYN, 16 LUTY 2012.
Beneficjent Zespół Szkół Samochodowych im. T. Kościuszki we Włocławku Włocławek ul. Leśna 1A.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
1 Prawa dziecka niepełnosprawnego. 2 3 Dziecko niepełnosprawne ma prawo n Do wczesnego wspomagania rozwoju Art.. 71b ust. 2a, 2b, 3a Ustawy o systemie.
Moja Szkoła .
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im.Matki Wincenty Jadwigi Jaroszewskiej w Jurkach.
Egzamin zawodowy 2010 Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II Władysławowo, listopad 2009.
Prezentacja dla rodziców dzieci sześcioletnich. Prezentacja dla rodziców dzieci sześcioletnich w SP 189 Oddziały 0 w naszej szkole prowadzone są od wielu.
„Książka i możliwość czytania to jeden z największych cudów ludzkiej cywilizacji…” /Maria Dąbrowska/
Zapis prezentacji:

SP22 w Olsztynie

W dniu 21 października 2006r w auli I Liceum Ogólnokształcącego w Olsztynie odbyła się uroczystość wręczania Certyfikatu Warmińsko – Mazurskiego Kuratora Oświaty Szkoła przyjazna uczniom z dysleksją __________________________________________________________________________________________________________________________ W tym dniu nasza szkoła jako jedna z 6 szkół województwa warmińsko – mazurskiego otrzymała z rąk Kuratora certyfikat Szkoły przyjaznej uczniom z dysleksją. W czasie uroczystości zorganizowanej przez Olsztyński Oddział Towarzystwa Dysleksji terapeuta szkolny zaprezentował dorobek szkoły w tym zakresie. Przedstawił informację na temat kierunków działań prowadzonych w szkole na rzecz ucznia dyslektycznego.

Zasady oceniania ucznia z dysleksją Zasady oceniania ucznia z dysleksją 1.Uczeń z dysleksją ma często sprawdzany zeszyt przedmiotowy i ćwiczenia, poprawność wykonania prac domowych w celu wyeliminowania błędów. 2.Wydłuża mu się limit czasu na sprawdzianach pisemnych. 3.Uczeń z poważną dysgrafią ma możliwość zastąpienia niektórych sprawdzianów pisemnych indywidualnym sprawdzianem ustnym. 4.Przy dłuższej wypowiedzi pisemnej wykonywanej na lekcji oceniana jest merytoryczna zawartość pracy, komunikatywność, kompozycja, akapitowanie. Ortografia i interpunkcja oceniana jest opisowo. Uczeń może korzystać ze słownika ortograficznego. 5.Nie jest brana pod uwagę estetyka i czytelność zapisu prac wykonywanych na lekcji, w tym prac klasowych i sprawdzianów. 6.W przypadkach dysgrafii, uczeń ma możliwość wykonania prac domowych na komputerze. 7.Dyktanda ze słuchu zastępowane są dyktandami z lukami. Przy ocenie dyktanda stosuje się ocenę opisową ze zwróceniem szczególnej uwagi na przyrost umiejętności. Od ucznia wymaga się znajomości zasad ortograficznych. 8.Od ucznia nie wymaga się czytania indywidualnego, głośnego w obecności całej klasy - uczeń dyslektyczny w klasie czyta głośno tekst, który przygotował w domu. 9.Przy ocenie recytacji brana jest pod uwagę przede wszystkim interpretacja tekstu - dostosowanie tempa recytacji i barwy głosu do treści oraz nastroju wybranego fragmentu. Dopuszcza się zaburzenia w płynności recytacji - poprawki ucznia, podpowiedzi nauczyciela. Przedmiotowy system oceniania z języka polskiego w klasach IV - VI Przedmiotowy system oceniania z języka polskiego w klasach IV - VI Przy ustaleniu ogólnej oceny z języka polskiego ucznia dyslektycznego brane są pod uwagę wszystkie osiągnięcia w zakresie tego przedmiotu, tzn. rozwój poziomu logicznego myślenia, wnioskowania, abstrahowania, w pracach pisemnych najważniejsze jest bogactwa słownictwa oraz zawartość treściową.

dopasowanie ćwiczeń do indywidualnych możliwości ucznia głośne czytanie w atmosferze spokoju ocenianie prac oceną opisową pisanie z pamięci pisanie ze słuchu jako tekst z lukami dłuższy czas na naukę pamięciową stała kontrola zapisów w zeszytach motywowanie i docenianie każdego sukcesu dziecka częste zmiany aktywności podczas ćwiczeń tolerancja dla przedłużającego się liczenia na konkretach obliczenia pamięciowe sprawdzane w atmosferze spokoju tolerancja dla specyficznych błędów i pomyłek (zamiana cyfr w obliczeniach) stały rozkład aktywności w ciągu dnia dyskretna pomoc podczas aktywności ruchowej Kryteria oceniania uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w klasach I – III Zajęcia terapii pedagogicznej w klasach IV - VI Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze Zajęcia logopedyczne Biblioterapia Kinezjologia edukacyjna

Zajęcia prowadzone są przez nauczyciela biblioteki. Corocznie włączamy się do ogólnopolskiej akcji Cała Polska czyta dzieciom BIBLIOTERAPIA BIBLIOTERAPIA

Głośne czytanie z dziećmi dyslektycznymi BIBLIOTERAPIA BIBLIOTERAPIA Dla uczniów dyslektycznych prowadzimy zajęcia głośnego czytania lektur i bajek. Dzieci włączone są do zabaw ze słowem i książką. W znacznym stopniu pozwalają doskonalić technikę czytania i rozwijają procesy poznawcze ucznia. Zajęcia biblioterapii odbywają się raz w tygodniu.

Kinezjologia edukacyjna Kinezjologia edukacyjna W naszej szkole zajęcia te prowadzone są dla uczniów przejawiających specyficzne trudności w uczeniu się z klas I-VI zgodnie z indywidualnymi potrzebami. Gimnastyka Mózgu odbywa się w wymiarze 1 godziny tygodniowo. Zajęcia odbywają się w Sali gimnastyki korekcyjnej. Prowadzone są przez nauczyciela specjalistę, który ukończył kurs II stopnia Kinezjologii Edukacyjnej.

SP22 w Olsztynie