Chcę pomóc swojemu dziecku osiągnąć sukces w szkole

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

GIMNAZJUM NR 18 im. Noblistów Polskich w Szczecinie
Kącik Logopedyczny.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
„Sześciolatek w szkole”
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.3 Poprawa.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
PILOTAŻ W RAMACH PROGRAMU PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZEŃ ZE SPECYFICZNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI.
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
KONSTRUOWANIE PROGRAMÓW NAPRAWCZYCH DLA PIĘCIOLATKÓW
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA cel projektu cele szczegółowe zapewnienie każdemu dziecku realizującemu I etap edukacyjny w szkołach podstawowych.
Program własny z zakresu edukacji artystycznej
GOTOWOŚĆ SZKOLNA siedmiolatków
ZADANIA KOORDYNATORÓW
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
PREZENTACJA DZIAŁALNOŚCI i OSIĄGNIĘĆ SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. JANA PAWŁA II W GOŁKOWICACH OPRACOWANA PRZEZ DYREKTORA SZKOŁY ZOFIĘ KORONA.
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
PEDAGOG SZKOLNY.
Zajęcia z zakresu logopedii szkolnej
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
Informacja na temat wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Janusza Korczaka Giżycku
III MAŁOPOLSKIE FORUM PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNYCH IWONA JANEK GIMNAZJUM NR IM. B.GŁOWACKIEGO.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Małe grupy w szkole na przykładzie modelu pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Skarżysku-Kamiennej Opracowanie: mgr Bartosz Rybienik.
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
„Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim” Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wspieranie szkół i przedszkoli przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie Karina Bratborska Krotoszyn, dnia 25 lutego/7 marca 2014 r.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Proces leczenia i powrotu do zdrowia dziecka, przebiega w naszej placówce pomyślnie, ponieważ w jednym zespole działają:
KONFERENCJA SAMORZĄDOWA z cyklu „ Straszyć czy nie ?” „OBNIŻENIE WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO – PROBLEMEM CZY WYZWANIEM DLA NAUCZYCIELA” Honorowy.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, UL. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Łódź, ul. Syrenki 19a tel
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Projekty zrealizowane w ZS1
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Zadania pedagoga szkolnego
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

Chcę pomóc swojemu dziecku osiągnąć sukces w szkole Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Kamieńcu Chcę pomóc swojemu dziecku osiągnąć sukces w szkole Autorzy innowacji: mgr Barbara Seget mgr Sylwia Jezierska mgr Iwona Witaszczyk mgr Agnieszka Matysik Innowacja pedagogiczna realizowana w roku szkolnym 2009/2010

S P I S T R E Ś C I P R E Z E N T A C J I Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Kamieńcu S P I S T R E Ś C I P R E Z E N T A C J I 1. Wprowadzenie 2. Cele projektu 3. Harmonogram projektu 4. Zakładane rezultaty realizacji innowacji 5. Ewaluacja

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Kamieńcu 1. Wprowadzenie Przesłanki, które skłoniły autorów do przygotowania projektu na terenie gminy Zbrosławice w żadnej placówce przedszkolnej i szkolnej nie ma opieki psychologicznej i logopedycznej a zaledwie w kilku istnieje stała opieka pedagoga szkolnego, świadomość i wiedza rodziców w zakresie potrzeb związanych z dynamicznym rozwojem dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym (tzw. norma rozwojowa) jest niewielka,

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Kamieńcu 1. Wprowadzenie Przesłanki, które skłoniły autorów do przygotowania projektu u wielu rodziców wciąż pokutuje przekonanie, że problemy dotyczą „nie mojego dziecka”, rodzice nie potrafią zauważyć u swych dzieci symptomów wskazujących, że potrzebują one profesjonalnej pomocy, korzystanie z pomocy psychologa czy pedagoga często postrzegane jest jako coś wstydliwego i ostatecznego, co często sprowadza się do tego, że dzieci uzyskują pomoc zdecydowanie za późno.

im. Jana Pawła II w Kamieńcu Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Kamieńcu 2. Cele projektu Innowacja będąca przedmiotem wniosku ma być swego rodzaju poradnikiem uświadamiającym rodziców w zakresie: prawidłowości rozwoju psychologiczno-pedagogiczno-lingwistycznego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, sposobów stymulacji rozwoju dziecka, możliwości korzystania ze specjalistycznej pomocy w przypadku występowania deficytów rozwojowych,

im. Jana Pawła II w Kamieńcu Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Kamieńcu 2. Cele projektu Innowacja będąca przedmiotem wniosku ma być swego rodzaju poradnikiem uświadamiającym rodziców w zakresie: przełamywania barier związanych ze źle pojętym wstydem związanym ze zwróceniem się o profesjonalną pomoc, zwłaszcza terapeutyczną czy psychologiczną, specyfiki uczenia się dzieci w młodszym wieku szkolnym,

im. Jana Pawła II w Kamieńcu Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Kamieńcu 3. Harmonogram projektu Miesiąc Temat Prowadzący IX.2009 Norma rozwojowa mowy dziecka Logopeda mgr Sylwia Jezierska X.2009 Techniki efektywnego uczenia się Psycholog mgr Barbara Seget XI.2009 Kształtowanie pojęć matematycznych Pedagog mgr Agnieszka Matysik XII. 2009 Jak pracować z dzieckiem z trudnościami w czytaniu i pisaniu Nauczyciel terapii pedagogicznej mgr Iwona Witaszczyk I.2010 Pochwały i kary w wychowaniu II.2010 Jak zapobiegać powstawaniu wad wymowy III.2010 Dzień bezpłatnych diagnoz logopedycznych IV.2010 Jak odczytywać rysunki swojego dziecka V.2010 Ortografia na wesoło VI.2010 Jak zachęcać dziecko do samodzielności

4. Zakładane rezultaty realizacji innowacji Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Kamieńcu 4. Zakładane rezultaty realizacji innowacji W rezultacie realizacji innowacji przewiduje się, że rodzic: wie, jak przebiega rozwój psychologiczno-pedagogiczno-lingwistyczny, potrafi stymulować rozwój dziecka, potrafi zauważyć występujące u dziecka deficyty i wie z jakiej fachowej pomocy może skorzystać,

4. Zakładane rezultaty realizacji innowacji Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Kamieńcu 4. Zakładane rezultaty realizacji innowacji W rezultacie realizacji innowacji przewiduje się, że rodzic: wie, jak zwiększyć efektywność uczenia się swego dziecka, wspiera dziecko w dążeniu do samodzielności, rozumie potrzebę i korzyści wynikające ze ścisłej współpracy ze szkołą, potrafi umiejętnie motywować dziecko stosując system pochwał i kar.

4. Zakładane rezultaty realizacji innowacji Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Kamieńcu 4. Zakładane rezultaty realizacji innowacji Dzięki wczesnej diagnozie, odpowiednio poprowadzonej terapii oraz świadomym działaniom wspomagającym ze strony rodziców uczeń: nie będzie miał trudności z adaptacją w środowisku szkolnym, będzie mógł łatwiej osiągnąć sukces w szkole, nauczy się samodzielności w wykonywanych działaniach, poprzez opanowanie właściwej wymowy wszystkich głosek, znacznie szybciej opanuje umiejętność czytania i pisania.

im. Jana Pawła II w Kamieńcu Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Kamieńcu 5. Ewaluacja Badanie efektów prowadzonych działań odbywać się będzie po zakończeniu każdego warsztatu. Przewiduje się wykorzystanie następujących technik i narzędzi ewaluacji: analiza frekwencji uczestniczących w warsztatach rodziców, ankiety i kwestionariusze dla rodziców, sprawozdanie z przebiegu innowacji. Wyniki realizacji innowacji zostaną przedstawione na specjalnym posiedzeniu Rady Pedagogicznej oraz spotkaniu z rodzicami, biorącymi udział w innowacji. Ponadto na stronie WWW szkoły opublikowany zostanie artykuł w formie „Poradnika dla rodzica”.

Dziękuję za uwagę opracowała mgr Sylwia Jezierska Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Kamieńcu Dziękuję za uwagę opracowała mgr Sylwia Jezierska