ANALIZA BADANIA PRZEPROWADZONEGO WŚRÓD KOMENDANTÓW HUFCÓW: WSPARCIE SZCZEPOWYCH Autor badania: pwd Katarzyna Wiśniewska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
Advertisements

Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
Jak konstruować kwestionariusze ankiet?
Osoby, które samodzielnie wybrały zamiennik w trakcie ostatniej naprawy/wymiany części, najczęściej (38%) wskazywały, że powodem do wybrania takiego rozwiązania.
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
Analiza wyników ankiety
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Matematyka znajomość i ocena reklam zachęcających do nauki matematyki
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Zjazd Programowy ZHP 1–3 czerwca 2007 r.. Zjazd Programowy ZHP W dniach 1-3 czerwca 2007 r. w Nadwarciańskim Grodzie w Załęczu Wielkim odbędzie się Zjazd.
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Ankieta Oceny Zajęć Dydaktycznych
Ankieta – Kraków Podwyżki J.M Czy Pana/Pani zdaniem podwyżki podatków, opłat i cen usług komunalnych w Krakowie są konieczne dla prawidłowego funkcjonowania.
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PROJEKTU DOBRE PRAWO – DOBRE RZĄDZENIE.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Ankieta ma na celu badanie opinii publicznej Gminy Nasielsk. W ankiecie wzięło udział 500 osób. 100 mieszkańców miasta Nasielsk i 400 mieszkańców wsi.
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
SYSTEM PRACY Z KADRĄ W ZHP
- analiza wyników ankiet
Indywidualny plan działania
Sprawozdanie z realizacji planu pracy Zespołu Programowego
Badanie opinii uczestników IX Bałtyckiego Festiwalu Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego Koło Naukowe Metod Ilościowych.
ZMIANY W KSZTAŁCENIU Przeczytaj, a dowiesz się o najważniejszych zmianach w kształceniu kadry w ZHP – ważnych dla Ciebie.
SPOTKANIE ORGANIZACYJNE
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
Samorząd Uczniowski Waszymi oczami.
Czytamy Razem- czytanie interaktywne
Jaki powinien być program rozwoju Chorągwi?
Szara Drużyna jako przykład kształcenia w pionie wiekowym
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Planowanie szkolenia „Nigdy nie pozwalam na to, by szkoła stała się przeszkodą w mojej edukacji” Mark Twain.
SEMINARIUM AKADEMICKIE ŁOWICZ WPROWADZENIE.
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Projekt edukacyjny pt. „Czy możemy czuć się bezpieczni w Internecie”
Kształcenie Gdzie jesteśmy? Dokąd zmierzamy?. Czym jest kształcenie instruktorskie? Pomoc w rozwoju instruktorskim na drodze przeżyć, wspólnie osiąganych.
Proces pracy z kadrą w ZHP – nasze mocne i słabe strony
Praca z kadrą w chorągwi Jak zacząć?
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Debata „Jakie działania należy podjąć aby zaktywizować, zachęcić młodzież do czynnego udziału w życiu społecznym ziemi pszczyńskiej”, która jest realizowana.
Analiza wyników ankiety o hałasie.
Czym jest MOZK? Międzyszkolny Ochotniczy Zespół Korepetytorów to organizacja zrzeszająca dobrych uczniów, którzy za pośrednictwem Internetu oraz spotkań.
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza (IVQ2013/IIQ2014)
Opieka farmaceutyczna
Badania sondażowe - budowa i zastosowanie narzędzia badawczego
Zespół Szkół Ekonomicznych i III Liceum Ogólnokształcące im. gen. Władysława Andersa w Chełmie Sonda „Co się zmieniło w ciągu ostatnich 20 lat” przeprowadzona.
Tworzenie ankiet online
Nasza koncepcja. Nasz zespół gorliwie myślał nad kierunkiem naszych działań. W naszych głowach powstało wiele pomysłów. A my wybraliśmy ten najlepszy,
Cele szkolenia Jak pracować efektywnie i we właściwy sposób podczas przeprowadzania wywiadu kwestionariuszowego.
RADA NACZELNA SYSTEM STOPNI INSTRUKTORSKICH MARCA 2009.
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
„Z jak…” odcinek 3. Drogi Zastępowy, Drogie Zastępy! Widzieliście już dwa odcinki naszej opowieści – teraz czas na trzeci i ostatni. Chcielibyśmy, abyście.
ZJAZD HUFCA Zgodnie z Uchwałą Rady Naczelnej ZHP
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Badanie oczekiwań i potrzeb kulturalnych młodzieży powiatu żarskiego.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
Nowe trendy - planowanie negocjacji Wysokie standardy współpracy.
Plan rozwoju Hufca ZJAZD HUFCA ZHP w RADOMSKU Radomsko –
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
Głos Polaków w sprawie wina
Wyniki ankiet dla rodziców przeprowadzonej w dn
ANKIETOWANIE Opracowanie: Prof. UAM dr hab. Jan Grzesiak
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
Zapis prezentacji:

ANALIZA BADANIA PRZEPROWADZONEGO WŚRÓD KOMENDANTÓW HUFCÓW: WSPARCIE SZCZEPOWYCH Autor badania: pwd Katarzyna Wiśniewska

CEL BADANIA: Jako, że powstał pomysł, aby w naszej Chorągwi stworzyć zespół ds. szczepowych, uznano za niezbędne dowiedzenie się, co na ten temat sądzą komendanci hufców bezpośrednio stykający się z nimi w codziennej pracy. Chcieliśmy dowiedzieć się jakie są ich ewentualne problemy w pracy ze szczepami, jakie są obszary, w których my – jako Chorągiew, możemy im pomóc. Wyniki ułatwią nam ukierunkowanie naszych działań podczas pierwszych spotkań z komendantami i komendami szczepów. W części pierwszej, celem było sprawdzenie zdania komendantów na temat szczepów w hufcach – jaka jest ich rola, czy są one potrzebne. W drugiej części, pytaliśmy o konkretny stosunek hufca do szczepów znajdujących się w ich hufcach. Chcieliśmy sprawdzić, jakie są ich relacje czy współpraca jest poprawna. Ostatnia część była związania z działaniami chorągwi, jakie powinna ona podjąć w stosunku do szczepowych, komend szczepów. Spytaliśmy czy komendanci hufców mają na to jakieś pomysły.

METODOLOGIA, NARZĘDZIA Zgodnie z definicją kwestionariusz jest metodą zbierania danych ilościowych, polegającą na zorganizowanym zadawaniu pytań  osobom badanym, zamieszczonych w kwestionariuszu. Pytanie wraz z wariantami odpowiedzi stanowi pozycję kwestionariusza. W tym badaniu narzędziem do badania był kwestionariusz składający się z 3 części. Uznaliśmy, że kwestionariusz jest najszybszą metodą na zebranie danych, opinii komendantów hufców na temat „ich” szczepów. Kwestionariusz był anonimowy, co zapewniało nas o szczerości odpowiedzi. Taką ankietę również później najłatwiej jest nam zanalizować i szybko przejść do konkretnych działań.

METODOLOGIA, NARZĘDZIA Większość pytań była pytaniami zamkniętymi. Najczęstsze proponowane odpowiedzi to: „nie zgadzam się”, „raczej się nie zgadzam”, „nie wiem”, „raczej się zgadzam”, „zgadzam się”. Większość odpowiedzi – „zgadzam się” i „raczej się zgadzam” traktowaliśmy wspólnie w trakcie analizy, w celu ułatwienia szybszego zrozumienia analizy. Oczywiście na diagramie widać rozróżnienie.

PRÓBA: Badanie zostało przeprowadzone podczas spotkania komendantów hufców, na którym było 17 komendantów. Jedną z ankiet wypełniała osoba nie posiadająca w swoim hufcu szczepów, więc wypełniła tylko pierwszą część ankiety.

CZĘŚĆ 1 Pytanie 1 Widzimy, że większość ankietowanych uważa, że sprawnie działający hufiec składa się ze szczepów. Uznajemy odpowiedzi raczej się zgadzam i zgadzam się w podobny sposób w tym pytaniu.

CZĘŚĆ 1 Pytanie 2 Wszyscy ankietowani uważają, ze szczepy zapewniają ciąg wychowawczy w hufcu. Podkreśla to ich bardzo ważną rolę.

CZĘŚĆ 1 Pytanie 3 Tutaj również ankietowani byli raczej zgodni. Większość wskazała, że praca szczepami może wesprzeć pracę z kadrą w swoim hufcu i uczynić ją skuteczniejszą.

CZĘŚĆ 1 Pytanie 4 W tym pytania prawie 60 % badanych zgadza się ze stwierdzeniem, że to właśnie szczepowi mogą zapewnić lepszy przepływ informacji z hufca do drużyn. Ok. 40% nie zgadza się z tym stwierdzeniem.

CZĘŚĆ 2 Pytanie 1 Po lewej stronie widzimy, ile osób zgodziło się z podanym stwierdzeniem (50 %). Oznacza to, że w połowie hufców w naszej Chorągwi są sprawnie działające szczepy, jak i słabe szczepy. Druga połowa nie zgadza się z tym stwierdzeniem. Jednak nie dlatego, że w ich hufcach nie ma szczepów – te osoby w swoich hufcach mają szczepy – jednak nie takie, jakie określiliśmy w tym zdaniu.

CZĘŚĆ 2 Pytanie 2 Pytanie to sprawiło niektórym pewne problemy – brak odpowiedzi u 3 osób. Sądzę, że pytanie mogło być zbyt zawiłe  Jednak 54% zgodziła się z tym, że nie ma rozdziału między pracą z drużynowymi w szczepach a namiestnictwami. Trochę mniej, bo 31% nie zgodziła się z tym zdaniem.

CZĘŚĆ 2 Pytanie 3 Po tym pytaniu wiemy, że szczepowi to raczej osoby powyżej 25 roku życia. Aż 75 % zaznaczyła, że szczepowi w ich hufcu mają więcej niż 25 lat.

CZĘŚĆ 2 Pytanie 4 94% badanych zaznaczyło, że w ich hufcach szczepowi mają lub zdobywają stopień podharcmistrza. Oczywiście zakładamy, że osoby, które zaznaczyły „raczej się zgadzam” mogły mieć sytuację, gdzie np. w dwóch szczepach komendanci mają phm, a w jednym nie lub inaczej. W każdym razie widać, że raczej z tym obszarem nie ma problemu w naszej Chorągwi.

CZĘŚĆ 2 Pytanie 5 87% ankietowanych potwierdziła stwierdzenie, że pozycja szczepów w ich hufcu jest istotna.

CZĘŚĆ 2 Pytanie 6 49 % badanych nie zgadza się ze stwierdzeniem, że szczepowi pełnią funkcję bardzo długo i nie wychowują następców. Może oznaczać to, że szczepowi są to osoby starsze (po 25 roku życia) jak wiemy z poprzedniego pytania, ale nie pełnią tych funkcji zbyt długo. Widać jednak, że 38% osób zgodziło się z naszym stwierdzeniem i warto zająć się tym tematem – szczególne w kwestii wychowywania następców. To pytanie było złożone i odpowiedzi „raczej się nie zgadzam” mogły tyczyć się jednej kwestii a drugiej nie. Więc możliwe, że brak następców jest większym problemem.

CZĘŚĆ 2 Pytanie 7 W tym pytaniu, zdania są podzielone. 40% badanych zgadza się z tym, że szczepy to małe państwa, nie otwarte na hufiec. Jednak 57 % nie zgadza się z tym stwierdzeniem. Nie ma tu całkowitej zależności, jednak 40 % to i tak sporo.

CZĘŚĆ 2 Pytanie 8 W tym pytaniu, widzimy, że szczepy w większości korzystają z propozycji kształceniowych hufców.

CZĘŚĆ 2 Pytanie 9 Całkowita zgoda! 100% badanych uważa, że ma raczej dobry lub dobry kontakt z komendantami szczepów w swoim hufcu.

CZĘŚĆ 2 Pytanie 10 Widać, że kadra szczepów, wg badanych, bierze taki sam udział w imprezach hufcowych, co kadra drużyn samodzielnych – to aż75 % badanych. Wystąpiły inne odpowiedzi – jak „trudno powiedzieć”.

CZĘŚĆ 2 Pytanie 11 50% badanych zaznaczyła, że spotkania z komendantami szczepów odbywają się raz w miesiącu. 19 %, że nie odbywają się w ogóle. 25% były to odpowiedzi inne, które znajdują się poniżej: - spotkania na odprawach całej kadry, w tym wszystkich drużynowych; - odbywają się okazyjnie, gdy jest taka potrzeba; - raczej komendy jednooosobowe - są spotkania instruktorskie; - raz na kwartał

CZĘŚĆ 3 Pytanie 1 75% badanych raczej lub zgadza się ze zdaniem, że potrzeba jest lepszego szkolenia szczepowych. Jedna osoba zasugerowała, że przydałyby się takie szkolenie również dla następców szczepowych.

CZĘŚĆ 3 W jaki sposób Chorągiew mogłaby wesprzeć szczepowych? Pytanie 2 W jaki sposób Chorągiew mogłaby wesprzeć szczepowych? Otwartość na hufiec, szczepy często zamykają się jak wspomniane małe państwa, gdzie szczepowi są ich królami Warsztaty dla komendantów szczepów, skarbników oraz kwatermistrzów Hufiec nie potrzebuje wsparcia w tym zakresie Kurs komendantów (wiemy że teraz będzie, możliwość wymiany doświadczeń, spotkania, internetowy serwis Warsztaty, szkolenia

Spotkania o tym jak pracować z drużynowymi, w jaki sposób szczepowy może wspierać drużynowych Zaproponowanie szczepowym cyklu spotkań (np.. w formie warsztatów), które odpowiadałyby na ich potrzeby (motywowanie kadry w szczepie) podział i opis funkcji i inne Wymiana doświadczeń, krótkie, częste systematyczne warsztaty tematyczne Nie wiem, wydaje mi się, że hufiec ich wspiera Kurs szczepowych, propozycje programowe do szczepów Kursy komendantów szczepów/warsztaty Kolejny kurs dla komendantów szczepów, tak, aby mogli wziąć udział w nim studenci zaoczni - wieczorami w tygodniu

PODSUMOWANIE Widać, że w większości hufców w Chorągwi Stołecznej działają szczepy. Relacje między komendantami hufców a komendantami szczepów są dobre. Komendanci szczepów są to przeważnie osoby powyżej 25 roku życia ze stopniem podharcmistrza. Drużynowi ze szczepów zazwyczaj korzystają z propozycji programowych hufców. Jednak komendanci hufców zauważają potrzebę wsparcia komendantów szczepów czy komend ogólnie. Widzą potrzebę odbywania się spotkań, (nie koniecznie tylko kursów) podczas których będą mogli oni wymieniać się doświadczeniami oraz podpowiedzieć jak skutecznie współpracować z drużynowymi i wychowywać następców.