,,A więc demokrację już mamy, teraz jeszcze jakichś demokratów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROPOZYCJE ZAPISU Autorzy: Uczniowie należący do Samorządu Szkolnego.
Advertisements

Wstęp do debaty Demokratyczna szkoła – Twój wybór Wstęp do debaty Demokratyczna szkoła – Twój wybór Źródła informacji : Prezentacja została.
Australia.
Wyniki Badania Statystycznego dotyczacego lekcji Matematyki Wyniki Badania Statystycznego dotyczacego lekcji Matematyki Autor: Aneta Powarzynska Klasa.
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Współczesne systemy polityczne
System Stypendialny W Gminie Żyraków. Podstawa prawna: Uchwała nr V/73/03 Rady Gminy w Żyrakowie z dnia 28 marca 2003 roku w sprawie: zasad udzielania.
SUKCES MAĆKA KONKURS Kamienne archiwum Ziemi. Muzeum Geologiczne Państwowego Instytutu Geologicznego w Warszawie zorganizowało Ogólnopolski Konkurs Geologiczno.
Wszystko i jeszcze więcej o Republice Czeskiej
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
MÓJ ANGIELSKI ŚWIAT autor: mgr Iwona Kloc INNOWACJA PEDAGOGICZNA
Moduł analiz systemu Uczniowie Optivum NET (UONET) Przykłady zastosowań
Nazwa, adres i REGON szkoły / placówki lub pieczątka
Reportaż o dniu wegetarianizmu. 1 października obchodzimy Światowy Dzień Wegetarianizmu, a tylko w Polsce – jak wynika ze statystyk – mamy ok. 2 miliony.
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
ANKIETA Przeprowadzona w dniach marca 2012r. w Szkole Podstawowej oraz Gimnazjum EKOLA.
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 120 uczniów naszej szkoły.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Debata samorządowa 2 kwietnia 2012 Temat: „JAK DZIAŁA I CO TO JEST SAMORZĄD SZKOLNY?” Demokracja znaczy: przestrzegać reguł gry, nawet jeżeli nie patrzy.
Debata- samorządność.. Samorząd Uczniowski to działająca w szkole instytucja, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej.
SAMORZĄD SZKOLNY Samorząd szkolny to jeden ze szkolnych organów. W jego skład wchodzą wszyscy uczniowie danej szkoły. Samorząd szkolny działa na podstawie.
Nasze pomysły i propozycje…. Organizowanie warsztatów Rozmowy z uczniami podczas godzin wychowawczych.
OD SAMORZĄDU SZKOLNEGO DO … czyli czym jest Samorząd?
P ROJEKT S ZKOŁA DEMOKRACJI – XVIII S ESJA S EJMU D ZIECI I M ŁODZIEŻY Projekt w Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Jabłonowie Pomorskim realizują Weronika.
Debata na temat SZKOŁA, DEMOKRACJA - WROGOWIE CZY PRZYJACIELE r.
Demokracja oczami gimnazjalistów
losowani wybierani ZGROMADZENIE LUDOWE STRATEDZY URZĘDNICY SĄDY AREOPAG Obywatele Aten.
Praca wykonana przez : Magdalena Styś i Paulina Styś Sprawozdanie z debaty na temat: Szkolna demokracja – system reprezentowania uczniów przez przedstawicieli.
Antropologii Kultury Koło naukoweAntropologii Kultury Zakładu Europeistyki WSIiZ.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
Jest to ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli (sprawują oni rządy bezpośrednio lub za pośrednictwem przedstawicieli).
Zakupy, a ekorozwój, czyli jak połączyć przyjemne z pożytecznym.
21 marca Pierwszy Dzień Wiosny
Oto my- samorząd uczniowski. -JESTEŚMY JEDYNYMI REPREZENTANTAMI UCZNIÓW W SZKOLE -MAMY PRAWO DO ORGANIZACJI ŻYCIA SZKOLNEGO, UMOŻLIWIAJĄCEGO ZACHOWANIE.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
W jakich sprawach uczniowie, a w szczególności samorząd powinien zabrać głos-czyli walczymy o swoje prawa Debata Plenarna.
W jaki sposób uczniowie ZSE mogą działać na rzecz ekorozwoju lokalnego?
PATRIOTYZM.
Szkoła Podstawowa nr 5 w Łukowie im. Gen. Władysława Sikorskiego
Wyniki ankiety przeprowadzonej w SP 15 w klasach 4-6. "Wiem co jem".
Władza lokalna w Polsce
Pojęcie i rodzaje kultury politycznej
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
Gospodarowanie Zużytymi Oponami Wyniki Ankiety. Opony są bardzo cennym surowcem wtórnym. Niestety dopiero niedawno została zainicjowana kampania informacyjna,
12 luty 2008r.- Dzień Bezpieczeństwa Internetu Bezpieczeństwo dziecka w SIECI.
Dzień Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w naszej szkole.
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
Temat Projektu : Zainteresowania oraz hobby uczniów klasy VI szkoły podstawowej, I i II gimnazjum, a także sposób ich realizacji .
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
Program Edukacyjno- Terapeutyczny Ortograffiti
CZY JESTEŚMY DLA SIEBIE ŻYCZLIWI?
Prezentacja Szkoły Podstawowej w Święcięńcu Nasze rady na odpady Sprzątanie Świata 20 września 2008r.
Bezpieczny Internet
A NALIZA OSIĄGNIĘĆ III LO W K RAKOWIE - E DUKACYJNA W ARTOŚĆ D ODANA.
Druga debata szkolna W piątek 21 XI 2008 roku odbyła się w naszej szkole kolejna debata. Zgromadziliśmy się jak zwykle w sali nr 33.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
autor: Stowarzyszenie Wierzeje Za siedmioma górami, Za siedmioma lasami, Żyły sobie dzieci ….
Projekt Zespołu Szkół im. I. Łukasiewicza w Policach Konferencja Szczecin 2009.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych w roku jest realizowana elektronicznym systemem KSEON Optivum.
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
SYSTEM WZMOCNIEŃ POZYTYWNYCH ZACHOWAŃ
KW2 Czy można żyć bez KW2? - Można, ale co to za życie?... [S.Toton 2001r.n.e.]
Samorząd Szkolny- Droga ku demokracji
Zapis prezentacji:

,,A więc demokrację już mamy, teraz jeszcze jakichś demokratów ,,A więc demokrację już mamy, teraz jeszcze jakichś demokratów.’’ - Tomáš Masaryk  Samorząd uczniowski, czyli pierwsze kroki w stronę demokracji

Demokracja Demokracja (z grec. "rządy ludu") – ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli. Demokracja ma swój początek w Starożytnej Grecji . W znaczący wkład w jej rozwój ma także kultura Starożytnego Rzymu oraz kultura Zachodu. Demokracja została nazwana ostatnią formą rządów i rozpowszechniła się znacząco wokół globu. Obecnie powszechną formą ustroju demokratycznego jest demokracja parlamentarna. Gwarantem istnienia demokracji parlamentarnej jest konstytucja.

Zmiany Demokracji na przestrzeni wieków: Demokracja Ateńska Republika Rzymska Parlament Angielski Demokracja Szlachecka w Polsce

Ustrój polityczny Rzeczypospolitej Polskiej określony jest Konstytucją Rzeczypospolitej Polskiej uchwaloną przez Zgromadzenie Narodowe 2 kwietnia 1997 roku. Zgodnie z jej treścią Rzeczpospolita Polska jest republiką parlamentarną i realizuje zasady suwerenności narodu, niepodległości i suwerenności państwa, demokratycznego państwa prawnego, społeczeństwa obywatelskiego, trójpodziału władzy, pluralizmu, legalizmu, społecznej gospodarki rynkowej oraz przyrodzonej godności człowieka. Rzeczpospolita określona jest także jako państwo unitarne.

Demoracja w Szkole Każda Szkoła jest instytucją demokratyczną! Uczniowie mają zarówno prawa jak i obowiązki.

Samorząd uczniowski, czyli pierwsze kroki w stronę demokracji Więc debatujmy!

SAMORZĄD UCZNIOWSKI- UCZY DEMOKRACJI NOWE POKOLENIA OBYWATELI. W jaki sposób szkoła uczestniczy w procesie demokratyzacji uczniów? Jak mogłaby uczestniczyć? Czy uczeń, który angażuje się w sprawy samorządu uczniowskiego swojej szkoły wykorzystuje swe doświadczenia w życiu dorosłym? Czy jest aktywniejszym i odpowiedzialniejszym obywatelem? Jakie działania podjąć w celu demokratyzacji uczniów?

SZKOLNE WYBORY- NAJWAŻNIEJSZY ELEMENT DEMOKRACJI UCZNIOWSKIEJ Jak powinna wyglądać kampania wyborcza na przewodniczącego Rady SU? Co należy zawierać w programie wyborczym, a czego nie warto umieszczać? Ile ma trwać kadencja przewodniczącego? Kiedy powinny się odbywać wybory samorządowe? Czy klasy III gimnazjum powinny brać czynny lub bierny udział w wyborach? Czy przewodniczący powinien zdawać relacje ze swej działalności? Gdzie? W jaki sposób? Komu? Ile osób z jednego oddziału może kandydować na przewodniczącego? Czy władze samorządu uczniowskiego powinny mieć prawo dymisji? Co wtedy z dalszą działalnością SU?

NIECHĘĆ I NIEWIEDZA UCZNIÓW – NAJWAŻNIEJSZĄ PRZESZKODĄ DEMOKRATYZACJI Jak zachęcać uczniów do włączania się w prace samorządu? Jak pokazać, że samorządność popłaca? Jak zaangażować większą ilość osób w prace samorządu? Jak informować uczniów o możliwościach działań? Czy powinno się nagradzać za udzielanie się w pracach Rady SU? W jaki sposób? Jak często powinny odbywać się zebrania Rady SU? Czy w naszej szkole powinny się odbywać referenda? W jakich sprawach?

Podsumowanie ankiety dot. Samorządu Uczniowskiego Gimnazjum w Chełmcu

Jak w skali od 1-6 oceniasz pracę obecnej rady samorządu uczniowskiego? Odpowiedzi: Liczba ankietowanych: 1 29 2 31 3 36 4 59 5 51 6 19 Nie wiem Brak odp. 10 Średnia 3,57

Podaj imię i nazwisko chociaż jednej osoby wchodzącej w skład rady SU. Odpowiedzi: Liczba ankietowanych: Kamil Ruchała -Przewodniczący 63 Miłosz Kulig- Wiceprzewodniczący 109 Wioletta Janór- Rada SU 21 Angelique Klimek- Rada SU 4 Ankietowani którzy wymienili ponad 2 osoby 3 Brak odp. 33 Nie wiem 7

Czy zmienił(a)byś coś w naszym SU? Jeśli tak to co? Odpowiedzi: Liczba ankietowanych: Nie wiem 35 Nie, nic 103 Uważam, że nas samorząd dobrze działa 2 Samorząd 5 Przewodniczącego SU 18 Organizowanie przez samorząd więcej różnorodnych dyskotek tematycznych 17 Inne rzeczy 60

Jakie instytucje demokratyczne działają na terenie naszej szkoły? Odpowiedzi: Liczba ankietowanych: Rada Rodziców 15 Samorząd Uczniowski 5 Wolontariat 3 PCK 1 PCK, Caritas, SU, PTTK 2 ZHP Nie wiem 196 Żadne

Jak twoim zdaniem zdaniem szkoła może uczyć postaw demokratycznych u młodzieży? Odpowiedzi: Liczba ankietowanych: Nie wiem 174 Poprzez pomysły SU 7 Ciekawe zajęcia, spotkania i dyskusje 26 Możliwość decydowania o różnych sprawach 2 Organizacja wyborów Przez nauczycieli, zajęcia, lekcje WOS-u, historii. 17 Nie obchodzi mnie to Nie powinna uczyć 5

Czy w naszej szkole powinny się odbywać referenda w ważnej sprawie? Odpowiedzi: Liczba ankietowanych: Tak 192 Nie 39 Nie wiem 9

Jak zachęcić uczniów do większego zaangażowania się w życie szkoły?

Odpowiedzi: Liczba ankietowanych: Nie wiem 114 Zmniejszenie ilości spr., kat., lepsze oceny 14 Konkursy/zawody między klasowe 11 Więcej ciekawych lekcji i zajęć 6 Kazać 1 Nagradzać, chwalić 15 Nie da się, uczniowie muszą chcieć 7 Punkty plusowe 8 Wcześniejsze informacje o akcjach SU 3 Przestrzeganie praw ucznia przez nauczycieli Darmowe poczęstunki, T-shirty 18 Więcej spotkań, apeli Obietnice Korzyści pieniężne 19 Więcej dyskotek 9 Więcej wycieczek

Dziękujemy Agnieszka Barnowska & Miłosz Kulig Kandydaci na posłów na XVIII Sesję Sejmu Dzieci i Młodzieży