Debata na temat SZKOŁA, DEMOKRACJA - WROGOWIE CZY PRZYJACIELE 29.03.2012 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROPOZYCJE ZAPISU Autorzy: Uczniowie należący do Samorządu Szkolnego.
Advertisements

Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
O PTYMISTYCZNI R ODZICE Przedszkola Samorządowego Nr 35 Wesołe w Białymstoku.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
SUKCES MAĆKA KONKURS Kamienne archiwum Ziemi. Muzeum Geologiczne Państwowego Instytutu Geologicznego w Warszawie zorganizowało Ogólnopolski Konkurs Geologiczno.
Szkoła Podstawowa im. Obrońców Węgierskiej Górki w Węgierskiej Górce
Szkoła Podstawowa nr 4 w Tarnobrzegu
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
Logo.. WITAMY! Prezentacja ta przedstawi krótko i zwięźle Szkolny Klub Europejski PG5.
Szkoła marzeń.
Niepubliczne gimnazjum w mielcu
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 120 uczniów naszej szkoły.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Dlaczego to dobry pomysł?. Pomysł stworzenia Szkolnego Centrum Kultury narodził się w naszych głowach w czasie spotkania w małej grupie znajomych. Chcieliśmy.
Debata samorządowa 2 kwietnia 2012 Temat: „JAK DZIAŁA I CO TO JEST SAMORZĄD SZKOLNY?” Demokracja znaczy: przestrzegać reguł gry, nawet jeżeli nie patrzy.
Debata- samorządność.. Samorząd Uczniowski to działająca w szkole instytucja, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej.
SAMORZĄD SZKOLNY Samorząd szkolny to jeden ze szkolnych organów. W jego skład wchodzą wszyscy uczniowie danej szkoły. Samorząd szkolny działa na podstawie.
Nasze pomysły i propozycje…. Organizowanie warsztatów Rozmowy z uczniami podczas godzin wychowawczych.
Relacja z Debaty. Przygotowania do debaty były żmudne i ciężkie. Wpierw musieliśmy zapoznać się z materiałami dostępnymi na stronie sdim.ceo.nq.pl, później.
OD SAMORZĄDU SZKOLNEGO DO … czyli czym jest Samorząd?
P ROJEKT S ZKOŁA DEMOKRACJI – XVIII S ESJA S EJMU D ZIECI I M ŁODZIEŻY Projekt w Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Jabłonowie Pomorskim realizują Weronika.
Regularnie, co najmniej raz w semestrze, odwiedzamy DPS w Jaworze, a także Dom Małego Dziecka w Jaworze. Wyjazdy te są w programie Szkolnego Klubu Wolontariatu.
losowani wybierani ZGROMADZENIE LUDOWE STRATEDZY URZĘDNICY SĄDY AREOPAG Obywatele Aten.
Młodzież a wolontariat.. Opracowanie: Judyta Szłapa Urszula Buczek.
Pomoc słabszym w nauce Sprzątanie pobliskiego terenu Pomoc starszym.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Rok szkolny 2013/2014. Cel - promowanie i współtworzenie szkoły, która przygotowuje do życia w nowoczesnym świecie i wychowuje młodych ludzi na aktywnych.
Szkoła w chmurze.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
fotografie - Marcel Cohen
Jest to ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli (sprawują oni rządy bezpośrednio lub za pośrednictwem przedstawicieli).
17 stycznia br. uczniowie ze Szkolnego Wolontariatu wraz z opiekunkami odwiedziły Dom Samotnej Matki w Łodzi.
Oto my- samorząd uczniowski. -JESTEŚMY JEDYNYMI REPREZENTANTAMI UCZNIÓW W SZKOLE -MAMY PRAWO DO ORGANIZACJI ŻYCIA SZKOLNEGO, UMOŻLIWIAJĄCEGO ZACHOWANIE.
Prawa Dziecka.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
W jakich sprawach uczniowie, a w szczególności samorząd powinien zabrać głos-czyli walczymy o swoje prawa Debata Plenarna.
W jaki sposób uczniowie ZSE mogą działać na rzecz ekorozwoju lokalnego?
Zapraszamy na prezentację !!! Szkoła Podstawowa nr 3 im. Wojska Polskiego w Mielcu.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
PATRIOTYZM.
Technologię informatyczną wykorzystywana jest na tych zajęciach w dwojaki sposób: Przy użyciu płyt CD, które są jednym z elementów obudowy programu Matematyka.
Szkoła Podstawowa nr 5 w Łukowie im. Gen. Władysława Sikorskiego
Biblioteka szkolna.
TUTORING Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Rok szkolny 2010/ 2011.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
Wyniki ankiety przeprowadzonej w SP 15 w klasach 4-6. "Wiem co jem".
Władza lokalna w Polsce
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
To śmieszne...
Co powinniśmy wiedzieć o redagowaniu tekstu zaproszenia?
Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia! Ogólnopolski Konkurs CSR Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia!
Grupa młodych kobiet dociera na miejsce swoich wymarzonych wakacji…. Zaczynają poszukiwania jakiegoś hotelu i bardzo szybko znajdują pięciopiętrowy z napisem.
CZY JESTEŚMY DLA SIEBIE ŻYCZLIWI?
Psychologia w sprzedaży. Co wpływa na decyzje klienta? Załącznik do videocastu nr 2 Agata Matuszewska.
Bezpieczny Internet
Druga debata szkolna W piątek 21 XI 2008 roku odbyła się w naszej szkole kolejna debata. Zgromadziliśmy się jak zwykle w sali nr 33.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
autor: Stowarzyszenie Wierzeje Za siedmioma górami, Za siedmioma lasami, Żyły sobie dzieci ….
Projekt Zespołu Szkół im. I. Łukasiewicza w Policach Konferencja Szczecin 2009.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
Witamy W bibliotece szkolnej Z espołu S zkół H andlowych w Sopocie.
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
Największym bólem w życiu nie jest śmierć, lecz bycie ignorowanym.
Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół
Prezentacja dla rodziców dzieci sześcioletnich. Prezentacja dla rodziców dzieci sześcioletnich w SP 189 Oddziały 0 w naszej szkole prowadzone są od wielu.
Zapis prezentacji:

Debata na temat SZKOŁA, DEMOKRACJA - WROGOWIE CZY PRZYJACIELE r.

Prowadzące debatę Katarzyna Jedyk i Joanna Staszewska

Goście brali czynny udział w dyskusji. Prezydent opowiadał, jak wyglądała szkolna demokracja za czasów, kiedy on był uczniem i na czym polegała jego praca w samorządzie szkolnym i studenckim. Stwierdził, że taka działalność jak najbardziej może przygotować do pracy na rzecz społeczeństwa. W trakcie debaty doszliśmy do wniosku, że uczniowie nie wiedzą, do kogo się zgłosić, jeśli ich prawa są naruszane, tak więc, Pani Dyrektor gimnazjum zgodziła się na utworzenie funkcji rzecznika praw ucznia. Pani Sidwa uznała, że uczniowie nie wykorzystują w pełni swojej możliwości działania na rzecz samorządu. Często twórczość i kreatywność uczniów hamuje lęk przed porażką. Uczniowie powinni uwierzyć w swoje możliwości i zacząć je wykorzystywać. Goście naszej debaty Prezydent miasta Rafał Zagozdon, Pani Dyrektor Gimnazjum nr 3 Mirosława Tomczyk, opiekunka szkolnego samorządu Pani Edyta Sidwa, przewodnicząca szkoły, a także posłanka na Sejm Dzieci i Młodzieży ubiegłej kadencji Ada Remisz

Na zdjęciach znajdują się uczniowie 2 i 3 klas, którzy zostali zaproszeni na debatę. Wbrew oczekiwaniom nie bali się zadawać pytań gościom i włączać się w dyskusję. Poruszyli ważne kwestie, jak na przykład niesprawiedliwy wybór zajęć fakultatywnych w naszej szkole. Wprawdzie wybierane są one drogą demokratyczną, ale w praktyce część z nas uczęszcza na zajęcia, które nas nie interesują i zabierają wolny czas. Ustaliliśmy tutaj, że wadą demokracji jest często pokrzywdzenie mniejszości społecznej.

Wypisane zalety i wady szkolnej demokracji przez naszych gości i uczniów. Za główne zalety zostały wskazane: - możliwość wyboru przewodniczącego, szkoły i klasy, - przekazywanie pomysłów do samorządu, - w pewnym stopniu możliwość wolnej wypowiedzi, a także fakt, ze szkolne wybory przygotowują nas do przyszłego działania, roli aktywnego obywatela uczestniczącego w wyborach i uczą odpowiedzialności za swoje wybory. Jako wady wskazane zostały: - brak sprawnej komunikacji między uczniami a opiekunami samorządu, - niepoważne traktowanie szkolnej demokracji przez większość uczniów i nauczycieli, - brak zaufania ze strony rady rodzicielskiej i nauczycielskiej.

Sala, w której odbyła się debata.

Pani Dyrektor Mirosława Tomczyk

Pan Prezydent Rafał Zagozdon Pani Edyta Sidwa i Ada Remisz

Wnioski, które wyciągnęliśmy z debaty: 1. Wybory do samorządu szkolnego powinny odbywać się co roku. Dwuletnia kadencja powoduje, że uczniowie niektórych roczników mają ograniczone prawa udziału w głosowaniu i kandydowaniu do samorządu. dwuletnia kadencja powoduje, że uczniowie szybko się wypalają, brak im pomysłów i chęci do pracy. 2. Warto powołać w naszej szkole rzecznika praw uczniów. Gimnazjaliści nie zawsze mają możliwość dochodzenia swoich praw, obawiają się nauczycieli lub czynią to nieumiejętnie. 3. Częste i systematyczne spotkania samorządu uczniowskiego, na które oprócz przewodniczących klas będą zapraszani szeregowi uczniowie mający zapał i pomysły do pracy. 4. Uświadomiene ucznio poprzez różne działania, że wszyscy są członkami samorządu szkolnego. Wszyscy zatem mają prawo do pracy w tej organizacji i nie mogą mieć pretensji, jeśli z niego nie korzystają. 5. Warto nawiązać współpracę ze szkolną gazetką "Trójkomania" i utworzyć w niej odrębny dział dla samorządu uczniowskiego, w którym informowalibyśmy o działaniach samorządu, zachęcali do pracy na jego rzecz. 6. Rada rodziców powinna znajdować kompromis z uczniami w sprawach samorządu i nie powinna wyręczać uczniów, ponieważ wtedy nie możemy zdobyć doświadczenia. Powinnyśmy mieć okazję doświadczyć nawet porażki, aby w przyszłości unikać błędów. 7. Działalność w samorządzie jest świetnym przygotowaniem do dorosłego życia, do podejmowania dojrzałych decyzji i do spełniania funkcji i przyszłego aktywnego obywatela, który zna swoje prawa i obowiązki i chce być zaangażowany w działalność na rzecz państwa i miasta. Powinniśmy zatem włączać się do przedsięwzięć, które wykraczają poza mury naszej szkoły.

Uczniowie, którzy zabrali głos w debacie