Jakie są zasady dobrego funkcjonowania samorządu w szkole?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROPOZYCJE ZAPISU Autorzy: Uczniowie należący do Samorządu Szkolnego.
Advertisements

Jak żyć długo i szczęśliwie ?
Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
Ekorozwój w naszym regionie – Szkolny ogródek Opracowali : Mateusz Gryczuk IIIB Jakub Wykrętowicz IIIB.
Niebezpieczeństwa które czyhają na ciebie w sieci
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
15 marca 2006 roku Dzień Przedsiębiorczości Dagmara Wajszczyk Anna Walczak Kl. III LP w Zespole Ponadgimnazjalnych Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Irina Svichenyuk Valeria Poligova Skąd biorą się motywy dla podróży? Skąd biorą się motywy dla podróży? Każdy człowiek ma jakieś własne potrzeby. To.
Wycieczka w Pieniny Fotograficzna opowieść o tym, jak zespolone siły klas I a, II h, III a i III b zdobyły 9 VI 2006 r. Trzy Korony. Prezentację przygotowała.
SUKCES MAĆKA KONKURS Kamienne archiwum Ziemi. Muzeum Geologiczne Państwowego Instytutu Geologicznego w Warszawie zorganizowało Ogólnopolski Konkurs Geologiczno.
AUTOR :WOJTEK NOWIK REPORTER : LUK SMIS PATRYK SORMAN PIOTREK COLO (KOLO)
Kolejna gra mająca na celu pokazanie świata kierowców ścigających się w nielegalnych ulicznych wyścigach podrasowanymi do granic możliwości samochodami.
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
Niepubliczne gimnazjum w mielcu
Reportaż o dniu wegetarianizmu. 1 października obchodzimy Światowy Dzień Wegetarianizmu, a tylko w Polsce – jak wynika ze statystyk – mamy ok. 2 miliony.
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
1. H ISTORIA NASZEGO RADIOWĘZŁA. W 2005r. w ramach projektu edukacyjnego Puchatek z inicjatywy dyrekcji szkoły i ówczesnego samorządu, podjęto działania.
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 120 uczniów naszej szkoły.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Dlaczego to dobry pomysł?. Pomysł stworzenia Szkolnego Centrum Kultury narodził się w naszych głowach w czasie spotkania w małej grupie znajomych. Chcieliśmy.
Debata samorządowa 2 kwietnia 2012 Temat: „JAK DZIAŁA I CO TO JEST SAMORZĄD SZKOLNY?” Demokracja znaczy: przestrzegać reguł gry, nawet jeżeli nie patrzy.
Debata- samorządność.. Samorząd Uczniowski to działająca w szkole instytucja, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej.
to dobrowolna, bezpłatna, świadoma praca na rzecz innych lub całego społeczeństwa, wykraczająca poza związki rodzinno – koleżeńsko – przyjacielskie.
Nasze pomysły i propozycje…. Organizowanie warsztatów Rozmowy z uczniami podczas godzin wychowawczych.
Relacja z Debaty. Przygotowania do debaty były żmudne i ciężkie. Wpierw musieliśmy zapoznać się z materiałami dostępnymi na stronie sdim.ceo.nq.pl, później.
OD SAMORZĄDU SZKOLNEGO DO … czyli czym jest Samorząd?
P ROJEKT S ZKOŁA DEMOKRACJI – XVIII S ESJA S EJMU D ZIECI I M ŁODZIEŻY Projekt w Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Jabłonowie Pomorskim realizują Weronika.
Debata na temat SZKOŁA, DEMOKRACJA - WROGOWIE CZY PRZYJACIELE r.
Pomoc słabszym w nauce Sprzątanie pobliskiego terenu Pomoc starszym.
KODEKS 2.0 OPRACOWANY PRZEZ UCZNIÓW KLASY 2 B Powstały podczas debaty klasowej.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Szkoła w chmurze.
Jest to ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli (sprawują oni rządy bezpośrednio lub za pośrednictwem przedstawicieli).
WYNIKI KONKURSU JĘZYKA NIEMIECKIEGO. KAŻDY Z UCZESTNIKÓW OTRZYMAŁ ZESTAW PUZZLI DO UŁOŻENIA.
21 marca Pierwszy Dzień Wiosny
Można powiedzieć, że nasi dziadowie, jeżeli chodzi o kuchnię i gotowanie byli dużo bardziej ekologiczni niż my czy choćby nasi rodzice. Potrawy były zazwyczaj.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
Ach te baby... Ach te baby....
Uwaga !!! Uczniowie SP 32 w Toruniu ! Zapraszamy was i Wasze rodziny do wzięcia udziału w Festynie Zdrowia, który odbędzie się 31 maja 2013 roku podczas.
W jakich sprawach uczniowie, a w szczególności samorząd powinien zabrać głos-czyli walczymy o swoje prawa Debata Plenarna.
W jaki sposób uczniowie ZSE mogą działać na rzecz ekorozwoju lokalnego?
Cz ęść naszego ż ycia polega na poszukiwaniu tej jednej osoby, która zrozumie nasz ą histori ę. Cz ę sto okazuje si ę, ż e wybrali ś my niewła ś ciwie.
Chwila zadumy ! Moi drodzy, Wysyłam te słowa do wielu osób nie bacząc, czy ktoś jest wierzący czy nie... Dla mnie jest to przesłanie do Wszystkich......
Zdrowe śniadanie klasy III W szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Olszynach.
Antonie de Saint-Exupery
Władza lokalna w Polsce
Teraz komputer ma prawie każdy, jeden w domu jeden w pracy. Ludzie bez komputera nie mogą żyć, te maszyny okropnie uzależniły ludzkość. W Internecie możemy.
Jak się uchronić przed zagrożeniami wynikającymi z użytkowania sieci?
Bezpieczny Internet Ty też jesteś częścią wirtualnego świata.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SKĄD WIEM, KIM JESTEM? O TOŻSAMOśCI I TOŻSAMOŚCIACH
Warsztaty C# Część 3 Grzegorz Piotrowski Grupa.NET PO
Gospodarowanie Zużytymi Oponami Wyniki Ankiety. Opony są bardzo cennym surowcem wtórnym. Niestety dopiero niedawno została zainicjowana kampania informacyjna,
ANDRZEJKOWE ZABAWY 2012 w ramach konkursu BEZPIECZNA SZKOŁA-BEZPIECZNY UCZEŃ w Publicznej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi w Połańcu Opracowała:
Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia! Ogólnopolski Konkurs CSR Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia!
Są w życiu chwile, kiedy tak bardzo odczuwamy brak obecności innych,
Gol I GOL 2 Moje REFLEKSJE NA temat filmu. Film Gol - moim zdaniem - był bardzo ciekawy… Pokazał że nawet ci najsilniejsi zmieniają się pod wpływem pieniędzy…
CZY JESTEŚMY DLA SIEBIE ŻYCZLIWI?
Prezentacja Szkoły Podstawowej w Święcięńcu Nasze rady na odpady Sprzątanie Świata 20 września 2008r.
Druga debata szkolna W piątek 21 XI 2008 roku odbyła się w naszej szkole kolejna debata. Zgromadziliśmy się jak zwykle w sali nr 33.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Matmatura 2013; 2014; 2015; 2016; 2017…. p. Katarzyna Misztal z uczniami klasy 2F: Monika Tobera Milena Ściana Radosław Stochmal KTO?
Świat na główce od szpilki Odkrywcy mikroskopijnego świata.
w/g Grzegorz Gadomskiego
Największym bólem w życiu nie jest śmierć, lecz bycie ignorowanym.
Klasa 1b Prezentacja przedstawiająca uczniów klasy 1b Gimnazjum w Międzyborowie. Autor: Dawid Roszczyk.
KW2 Czy można żyć bez KW2? - Można, ale co to za życie?... [S.Toton 2001r.n.e.]
Zapis prezentacji:

Jakie są zasady dobrego funkcjonowania samorządu w szkole?

Uczniowie Publicznego Gimnazjum nr 7 w Białymstoku zaangażowani w projekt z przedmiotu Wiedza o Społeczeństwie zorganizowali debatę na temat: „Jakie są zasady dobrego funkcjonowania samorządu w szkole?”. W jej ramach zaprosiliśmy do siebie przedstawicieli innych szkół. Niestety swoją obecnością zaszczycili nas tylko uczniowie Publicznego Gimnazjum nr 2. W prezentacji pokażemy Wam rezultat naszego przedsięwzięcia.

Prowadzący Prowadzącymi byli Magdalena Choińska, gospodarz klasy IIID i harcerka w 104 DsH, oraz Kamil Połonowski przewodniczący samorządu szkolnego, uczeń klasy IIIE. Przybliżyli nam plan wspólnego działania oraz wprowadzili w wybrany przez nich temat.

Grupy Wszystkich uczestników debaty losowo podzielono na pięć grup, w których wspólnie pracowali. Dodatkowo każdy mógł się przedstawić i powiedzieć coś o sobie.

Czym jest samorząd? Tematem pracy jest samorząd dlatego zaczęliśmy od wpisania skojarzeń związanych z tym słowem. Każdy mógł podejść do tablicy i przedstawić swoją propozycję. Ku naszemu zaskoczeniu pomysłów i chętnych było wielu.

Zadania w grupach Pierwszym zadanie we wszystkich grupach było takie same. Pytaniem było: „Co znaczy dobry samorząd z Twojej perspektywy?”. Każdy w grupie mógł zaprezentować swoje zdanie na ten temat. Bo jak wielu nas jest tak wiele różnych odmiennych poglądów będzie na ten temat. Jedni z nas są zwykłymi szarymi uczniami, inni zaś są przewodniczącymi samorządów szkolnych, a jeszcze inni są gospodarzami w swych klasach. Każdy na to patrzy z innej strony, ale wszystkie pomysły i spostrzeżenia są trafne. Gdy grupy zaprezentowały swoje prace zauważyliśmy ze niektóre cechy powtarzają się wielokrotnie. Postanowiliśmy spisać te najważniejsze na jedną kartkę. Na kolejnym slajdzie zaprezentujemy co otrzymaliśmy.

Jaki powinien być dobry samorząd? Rzetelny Sprawiedliwy Dotrzymujący obietnice Demokratyczny Odpowiedzialny Pomocny Biorący pod uwagę zdanie innych Współpracujący Kreatywny Skuteczny w swoich działaniach Dobrze zorganizowany Idący na kompromisy

Przerwa na małe co nieco! Podczas naszej debaty zaplanowaliśmy przerwę na małą przekąskę. Uczniowie naszej szkoły przygotowali słodycze i napoje dla gości i obradujących na debacie.

Kolejne zadania… Tym razem prowadzący dali każdej grupie inne zadanie. Podczas ich realizacji mogli wykazać się kreatywnością a także wykorzystać swoje doświadczeniami związane z pracą samorządu. W jednej z grup gościliśmy chłopaka z Młodzieżowej Rady Miasta a w innej przewodniczącą samorządu szkolnego PG2.

Grupa I - BIALI Ich zadaniem było odpowiedzieć na pytanie: Jak powinny wyglądać wybory do samorządu szkolnego? Praca w ich grupie była sprawna i szybka. Jako pierwsi byli gotowi do pokazania nam efektów swojego wysiłku.

Jak powinny wyglądać wybory do samorządu szkolnego? Zgłoszenie potencjalnych kandydatów Przedstawienie przez kandydatów swoich pomysłów Kampania przedwyborcza mająca na celu reklamę kandydatów Wybory do samorządu: Ustalenie zasad głosowania Głosowanie Ogłoszenie oficjalnych wyników Zamkniecie wyborów

Grupa II - CZERWONI Od prowadzących dostali zamiast pustej karki, kartkę z kształtem ludzika. Ich zadaniem było zaczynając od głowy i jadąc niżej wypisać najważniejsze cechy „idealnego” kandydata na przedstawiciela samorządu szkolnego. Z tym zadaniem także uporali się dość szybko. Cech było naprawdę dużo i wszystkie były jak najbardziej trafne.

Grupa III - NIEBIESCY Zadaniem osób z grupy trzeciej było zastanowienie się jaką rolę powinni pełnić rodzice i nauczyciele w samorządzie szkolnym. A także zapisanie jak ich zdaniem zorganizować sprawny samorząd, w którym głównej rolni nie odgrywają tylko uczniowie ale też dyrekcja, nauczyciele i rodzice. Było to jedno z trudniejszych zadań, gdyż nie zawsze współpraca z dorosłymi jest prosta. Czasem jej formy są niezrozumiałe, nie ma między stronami kompromisu, złotego środka. Jednak i z tym zadaniem niebiescy poradzili sobie świetnie.

Rodzice i nauczyciele, a samorząd szkolny..

Grupa IV - ZIELONI Zadaniem zielonych było wykonanie burzy mózgów na temat tego w jaki sposób mogą być przekazywane informacje o działaniach samorządu szkolnego i planowanych przedsięwzięciach. Z pozoru proste zadanie, jednak wymyśleć kreatywne sposoby na obieg informacji w szkole okazało się dość trudnym zadaniem. Niemniej jednak grupa czwarta poradziła sobie z nim bez problemu.

Jak może być zorganizowany sprawny obieg informacji?

Grupa V - ŻÓŁCI Ostatnia grupa dostała niełatwe zadanie. Mieli oni w punktach odpowiedzieć na pytanie: „ Jakie działania samorządu szkolnego powinny być skierowane w stronę uczniów?”. Tym razem pomysłów także padło wiele, a z zadaniem uporali się oni dość szybko. Zobaczmy rezultaty.

Działania samorządu w kierunku innych: Wysłuchiwanie skarg i propozycji od uczniów Rozsądne gospodarowanie szkolnym budżetem Angażowanie innych w życie szkoły Sprawne przekazywanie informacji Zarażanie innych chęcią do pracy Organizacja konkursów Zachowana dyscyplina Rozmowa z uczniami Regularne spotkania Współpraca

Podsumowanie… Po skończonych zadaniach z wypełnionymi brzuszkami przystąpiliśmy do rozmowy. Prowadzący zachęcili wszystkich uczestników do wypowiedzenia się na temat tego czy ich zdaniem łatwo jest poprowadzić samorząd czy to klasowy czy też uczniowski. Kamil Połonowski i Ewa Grabek nasi przewodniczący też z wielką chęcią zabrali głos. Ewa powiedziała, że jej zdaniem to nie tylko przyjemność, to też mnóstwo obowiązków i praca, to też duża odpowiedzialność. Jednak gdy widzi jakie efekty dają ich działania, organizowane konkursy, przedsięwzięcia, akcje charytatywny to od razu czuje się szczęśliwsza, gdyż to daje dużą satysfakcje. Kamil również się z nią zgodził, mimo siły którą trzeba w to włożyć to owocne rezultaty dają motywacje do większego działania. ***

*** Oprócz naszej czołowej dwójki głos zabrała też Monika Szorc z PG2. Ona również jest przewodniczącą samorządu uczniowskiego u nich na taką osobę mówi się zwyczajnie prezydent. Poparła także zdanie poprzednich mówców. Uważa tak jak oni, że do większej pracy mobilizują ją efekty różnych konkursów. Gdy po rozstrzygnięciu konkursu na Miss szkoły wszyscy byli szczęśliwi i zadowoleni ona także nabrała sił do kolejnych działań. Mówi, że zgłosiła się do wyborów dlatego, że uwielbia współprace z innymi. Gdy czuje ze jest potrzebna jest jej lepiej, a tak może poczuć się będąc prezydentem w swojej szkole.

Rozmowy podsumowujące

Na koniec.. Mamy nadzieję, że zarówno debata jak i wnioski z niej przedstawione za pomocą prezentacji, artykułu oraz zdjęć czy filmu dodadzą wam motywacji i podsuną wiele pomysłów na pracę w samorządzie. Na pewno nie tylko Wy, ale także i my skorzystamy z tego co zostało powiedziane na dzisiejszym spotkaniu. Chcielibyśmy aby nasza i wasza praca stawała się co raz bardziej owocna i ciekawsza. Tego wam też życzymy.

Dziękujemy za poświęcony nam czas i wasze chęci do współpracy ! Wasi Siódemkowicze 