Moduł analiz systemu Uczniowie Optivum NET (UONET) Przykłady zastosowań

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Australia.
Advertisements

Program skierowany został do nauczycieli wszystkich poziomów edukacyjnych z całej Polski, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą kształtować
Ekorozwój w naszym regionie – Szkolny ogródek Opracowali : Mateusz Gryczuk IIIB Jakub Wykrętowicz IIIB.
Delegatura w Płocku Organizacja procesu edukacyjnego z uwzględnieniem monitorowania wdrażania nowej podstawy programowej – wnioski i uwagi do rozważenia.
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
Wyniki Badania Statystycznego dotyczacego lekcji Matematyki Wyniki Badania Statystycznego dotyczacego lekcji Matematyki Autor: Aneta Powarzynska Klasa.
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
OBSZAR III: FUNKCJONOWANIE SZKOŁY LUB PLACÓWKI W ŚRODOWISKU LOKALNYM
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Józefa Dietla i Przedszkole nr 21
Projekt obejmował lata szkolne 2009/2010, 2010/2011 oraz 2011/2012. Projekt był wdrażany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i współfinansowany.
Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie
Szkoła Podstawowa im. Obrońców Węgierskiej Górki w Węgierskiej Górce
Szkoła Podstawowa nr 4 w Tarnobrzegu
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
Szkoła marzeń.
Niepubliczne gimnazjum w mielcu
Nazwa, adres i REGON szkoły / placówki lub pieczątka
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 120 uczniów naszej szkoły.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Debata samorządowa 2 kwietnia 2012 Temat: „JAK DZIAŁA I CO TO JEST SAMORZĄD SZKOLNY?” Demokracja znaczy: przestrzegać reguł gry, nawet jeżeli nie patrzy.
Debata- samorządność.. Samorząd Uczniowski to działająca w szkole instytucja, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej.
SAMORZĄD SZKOLNY Samorząd szkolny to jeden ze szkolnych organów. W jego skład wchodzą wszyscy uczniowie danej szkoły. Samorząd szkolny działa na podstawie.
Prezentacja z przedmiotu „systemy wizyjne”
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
Doskonalenie sprawowania nadzoru pedagogicznego Podstawa prawna 1. Rozporządzenie MENiS w/s szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego (...)
Uwaga !!! Uczniowie SP 32 w Toruniu ! Zapraszamy was i Wasze rodziny do wzięcia udziału w Festynie Zdrowia, który odbędzie się 31 maja 2013 roku podczas.
W jakich sprawach uczniowie, a w szczególności samorząd powinien zabrać głos-czyli walczymy o swoje prawa Debata Plenarna.
Zapraszamy na prezentację !!! Szkoła Podstawowa nr 3 im. Wojska Polskiego w Mielcu.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Warszawa, 17 sierpnia 2011 r.
Technologię informatyczną wykorzystywana jest na tych zajęciach w dwojaki sposób: Przy użyciu płyt CD, które są jednym z elementów obudowy programu Matematyka.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
Katarzyna Lutkiewicz Zuzanna Kurska klasa II a
Wyniki ankiety przeprowadzonej w SP 15 w klasach 4-6. "Wiem co jem".
Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy (rola badań marketingowych podczas rozwoju produktu: ) Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
Nasz absolwent na wyższej uczelni
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
COMENIUS. Comenius – jest jednym z czterech programów sektorowych Programu "Uczenie się przez całe życie" (Lifelong Learning Programme) wspiera finansowo.
Gdy taki żółwik Przejdzie przez ekran, to znak że za chwilę zmieni się slajd.
STUDIA DOKTORANCKIE Szczecin 11 grudnia Zmiany w przepisach dotyczących studiów doktoranckich 2.
CZY JESTEŚMY DLA SIEBIE ŻYCZLIWI?
1 Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki Katolickie Liceum Ogólnokształcące Czerwiec 2010.
Program COMENIUS – Partnerskie Projekty Szkół. Norwegia Anglia Włochy (koordynator) Hiszpania Niemcy.
Bezpieczny Internet
A NALIZA OSIĄGNIĘĆ III LO W K RAKOWIE - E DUKACYJNA W ARTOŚĆ D ODANA.
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Administratora ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych,
Ocenianie. 6 Ocenę celującą otrzymuje uczeń wówczas, jeżeli posiadł wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania w danej klasie, samodzielnie.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
Beneficjent Zespół Szkół Samochodowych im. T. Kościuszki we Włocławku Włocławek ul. Leśna 1A.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych w roku jest realizowana elektronicznym systemem KSEON Optivum.
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
SYSTEM WZMOCNIEŃ POZYTYWNYCH ZACHOWAŃ
Moja Szkoła .
na miarę potrzeb WYSOKO WYKWALIFIKOWANE KADRY SYSTEMU OŚWIATY Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zapis prezentacji:

Moduł analiz systemu Uczniowie Optivum NET (UONET) Przykłady zastosowań

Ewaluacja, kontrola Sprawując nadzór pedagogiczny, dyrektor potrzebuje: ewaluować procesy edukacyjne w szkole; kontrolować dokumentację szkolną. W procesie ewaluacji uczestniczą również nauczyciele i wychowawcy.

Moduł analiz pozwala na ewaluację poprzez analizowanie przebiegu kształcenia

Informacji potrzebują: dyrektor, wychowawca, nauczyciel przedmiotu.

Przykłady zastosowań Modułu analiz Przykład 1. Analizujący: dyrektor szkoły Zadanie ewaluacyjne: u których nauczycieli frekwencja uczniów odbiega od standardu?

W Module analiz wybieramy grupę nauczyciele, zestawienie Frekwencja uczniów na zajęciach nauczycieli Wybieramy badany okres: wrzesień 2010

Wniosek: Frekwencja uczniów we wrześniu 2010 u wszystkich nauczycieli jest podobna i wysoka.

Przykłady zastosowań Modułu analiz Przykład 2. Analizujący: dyrektor szkoły Zadanie ewaluacyjne: którzy nauczyciele oceniają uczniów najsurowiej?

W Module analiz wybieramy grupę nauczyciele, zestawienie Średnie ocen cząstkowych wystawionych przez nauczycieli Wybieramy badany okres: wrzesień 2010

Wniosek: Najsurowiej oceniają: Chrzanowski, Dąbek, Banasik, Ranarska. Nauczyciele oceniają wysoko umiejętności uczniów. Jedynie czterech nauczycieli ma średnią ocen cząstkowych poniżej 3,5.

Przykłady zastosowań Modułu analiz Przykład 3. Analizujący: dyrektor szkoły Zadanie ewaluacyjne: czy nauczyciele systematycznie wypełniają tematy zajęć?

W Module analiz wybieramy grupę nauczyciele, zestawienie Brak wpisu tematu lekcji Wybieramy badany okres: od do

Nauczyciele, którzy nie wypełnili wszystkich tematów

Informacja szczegółowa o nauczycielu Wniosek: Większość nauczycieli wypełnia tematy lekcji. Tylko u siedmiu stwierdzono braki. Pszczółkowska nie wypełniła ani jednego tematu - prawdopodobnie wcale nie korzysta z e-dziennika. Istotne braki mają: Przydział, Chrzanowski i Miłosławski – konieczna jest rozmowa z nimi w celu rozwiązania problemu.

Przykłady zastosowań Modułu analiz Przykład 4. Analizujący: dyrektor szkoły, wychowawca Zadanie ewaluacyjne: którzy uczniowie są dziś nieobecni w szkole?

W Module analiz wybieramy grupę uczniowie, zestawienie Liczby nieobecności uczniów na zajęciach Wybieramy badany okres:

Analizujemy tabelę Wniosek: W dniu dzisiejszym nieobecni są tylko uczniowie Kapuściński i Baczyńska. Frekwencja w szkole jest bardzo wysoka.

Przykłady zastosowań Modułu analiz Przykład 5. Analizujący: dyrektor szkoły, wychowawca Zadanie ewaluacyjne: czy uczniowie klasy 1ag mogą być zagrożeni oceną niedostateczną i z jakich przedmiotów?

W Module analiz wybieramy grupę uczniowie, zestawienie Uczniowie z wystawionymi ocenami cząstkowymi niedostatecznymi Wybieramy badany okres: od do Wybieramy oddział: 1 ag

Wniosek: W badanym okresie w klasie 1 ag wystawiono niewiele ocen cząstkowych niedostatecznych i rozłożone są one równomiernie pomiędzy uczniów i przedmioty. Nie wydaje się, aby w klasie 1ag byli uczniowie zagrożeni.

Przykłady zastosowań Modułu analiz Przykład 6. Analizujący: dyrektor szkoły, wychowawca Zadanie ewaluacyjne: badanie oceniania zachowania w różnych oddziałach

W Module analiz wybieramy grupę szkoła, zestawienie Rozkład ocen klasyfikacyjnych z zachowania Wybieramy okres klasyfikacyjny: Semestr /2011

Wniosek: Należy zbadać przyczynę aż 10 ocen poprawnych w klasie 1ag. Należy zastanowić się, dlaczego w szkole jest tylko jedna ocena wzorowa. Dlaczego w niektórych klasach użyto tylko dwóch rodzajów ocen?

Przykłady zastosowań Modułu analiz Przykład 7. Analizujący: dyrektor szkoły, wychowawca Zadanie ewaluacyjne: jakie są wyniki z matematyki w 2. semestrze roku szkolnego 2010/2011?

W Module analiz wybieramy grupę szkoła, zestawienie: Rozkład i średnie ocen klasyfikacyjnych oddziałów Wybieramy okres klasyfikacyjny: Semestr /2011 Wybieramy przedmiot: Matematyka

Wniosek: W 1ag istnieje jakiś problem z matematyką. Dziwne jest to, że w niektórych klasach wykorzystywane są tylko dwa rodzaje ocen. W całej szkole brak ocen niedostatecznych i celujących Wydaje się, że nauczyciele matematyki mają jakieś kłopoty z ocenianiem.

Przykłady zastosowań Modułu analiz Przykład 8. Analizujący: dyrektor szkoły, wychowawca Zadanie ewaluacyjne: w jakim stopniu zajęcia z biologii zostały zrealizowane w stosunku do planu?

W Module analiz wybieramy grupę szkoła, zestawienie Realizacja zajęć zaplanowanych Wybieramy badany okres : od do Wybieramy przedmiot: Biologia

Analizujemy tabelę i wykres Wniosek: W większości oddziałów nie zrealizowano wymaganej liczby godzin z biologii. W kolejnym roku szkolnym należy przewidzieć uzupełnienie braków.

Dziękuję za uwagę