Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROPOZYCJE ZAPISU Autorzy: Uczniowie należący do Samorządu Szkolnego.
Advertisements

Australia.
Krótka prezentacja na temat przemocy i pornografii
Wyk. Michał Liszkowski kl. 6a Moje gimnazjum- KSO Edukator.
W ramach akcji Szkoła z klasą Celem tego projektu było sprawdzenie ile uczniów naszej szkoły wywodzi się z Kresów Wschodnich i na ile ważne jest.
„Imię to słowna forma cienia To coś, co w słońcu, czy też w bidzie
roku pojechaliśmy do Warszawy, do Centrum Nauki Kopernik na finalizacje naszego projektu edukacyjnego.
Program skierowany został do nauczycieli wszystkich poziomów edukacyjnych z całej Polski, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą kształtować
Ekorozwój w naszym regionie – Szkolny ogródek Opracowali : Mateusz Gryczuk IIIB Jakub Wykrętowicz IIIB.
Zadania i łamigówki matematyczne.
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
FUNKCJA L I N I O W A Autorzy: Jolanta Kaczka Magdalena Wierdak
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
MÓJ ANGIELSKI ŚWIAT autor: mgr Iwona Kloc INNOWACJA PEDAGOGICZNA
Niepubliczne gimnazjum w mielcu
Moduł analiz systemu Uczniowie Optivum NET (UONET) Przykłady zastosowań
Szkoły Globalne w akcji Cel ogólny Stworzenie w sześciu krajach europejskich aktywnej sieci szkół globalnych zaangażowanych w redukcję
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Dlaczego to dobry pomysł?. Pomysł stworzenia Szkolnego Centrum Kultury narodził się w naszych głowach w czasie spotkania w małej grupie znajomych. Chcieliśmy.
Debata- samorządność.. Samorząd Uczniowski to działająca w szkole instytucja, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej.
Nasze pomysły i propozycje…. Organizowanie warsztatów Rozmowy z uczniami podczas godzin wychowawczych.
Relacja z Debaty. Przygotowania do debaty były żmudne i ciężkie. Wpierw musieliśmy zapoznać się z materiałami dostępnymi na stronie sdim.ceo.nq.pl, później.
Człowiek jest wielki nie przez to, co ma nie przez to kim jest, lecz przez to czym dzieli się z innymi Jan Paweł II Człowiek jest wielki nie przez to,
Pomoc słabszym w nauce Sprzątanie pobliskiego terenu Pomoc starszym.
KODEKS 2.0 OPRACOWANY PRZEZ UCZNIÓW KLASY 2 B Powstały podczas debaty klasowej.
ZADANIE TIK.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Szkoła w chmurze.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Odnawialne źródła energii: Droga do lepszej przyszłości
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
WYNIKI KONKURSU JĘZYKA NIEMIECKIEGO. KAŻDY Z UCZESTNIKÓW OTRZYMAŁ ZESTAW PUZZLI DO UŁOŻENIA.
17 stycznia br. uczniowie ze Szkolnego Wolontariatu wraz z opiekunkami odwiedziły Dom Samotnej Matki w Łodzi.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
Uwaga !!! Uczniowie SP 32 w Toruniu ! Zapraszamy was i Wasze rodziny do wzięcia udziału w Festynie Zdrowia, który odbędzie się 31 maja 2013 roku podczas.
W jakich sprawach uczniowie, a w szczególności samorząd powinien zabrać głos-czyli walczymy o swoje prawa Debata Plenarna.
W jaki sposób uczniowie ZSE mogą działać na rzecz ekorozwoju lokalnego?
Zdrowe śniadanie klasy III W szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Olszynach.
Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Tutoring luty- marzec 2011.
Katarzyna Lutkiewicz Zuzanna Kurska klasa II a
Prąd elektryczny.
Antonie de Saint-Exupery
I DLACZEGO POTRZEBNA JEST WSPÓŁPRACA ? wychowywanie I DLACZEGO POTRZEBNA JEST WSPÓŁPRACA ? Rola rodzica temperowanie zastosowanie prawd weryfikowanie.
Jeżdżę z głową.
Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy (rola badań marketingowych podczas rozwoju produktu: ) Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy.
Instalacja serwera WWW na komputerze lokalnym
Władza lokalna w Polsce
Bank Wielkopostny to ogólnopolska akcja ewangelizacyjna; dobry i pożyteczny sposób na aktywne przeżycie okresu Wielkiego Postu i przygotowanie się do.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
Technik mechanik Myśl przyszłościowo – kształć się zawodowo Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Henryka Pobożnego w Legnicy.
Bezpieczeństwo na drodze
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
Warsztaty C# Część 3 Grzegorz Piotrowski Grupa.NET PO
Co powinniśmy wiedzieć o redagowaniu tekstu zaproszenia?
Dzień Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w naszej szkole.
Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia! Ogólnopolski Konkurs CSR Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia!
CEBULA (ŁOŻYSKO KULKOWE)
PUBLIC RELATIONS.
A NALIZA OSIĄGNIĘĆ III LO W K RAKOWIE - E DUKACYJNA W ARTOŚĆ D ODANA.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Matmatura 2013; 2014; 2015; 2016; 2017…. p. Katarzyna Misztal z uczniami klasy 2F: Monika Tobera Milena Ściana Radosław Stochmal KTO?
Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju.
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
w/g Grzegorz Gadomskiego
KW2 Czy można żyć bez KW2? - Można, ale co to za życie?... [S.Toton 2001r.n.e.]
Zapis prezentacji:

Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU

Część pierwsza: Co uczniowie wiedzą na temat efektu cieplarnianego. Uczniowie wypowiadali się czym jest efekt cieplarniany. Nauczyciele wybrali te stwierdzenia uczniów, które okazały się najbardziej trafne. Następnie uczniowie odpowiadali na pytanie: jakie działania człowieka przyczyniają się najbardziej do powstania efektu cieplarnianego. Uczniowie pod kierunkiem nauczycieli prowadzili dyskusję na temat: czy wybór środka transportu ma wpływ na globalne ocieplenie. Dzieci wzięły udział w dwóch ważnych działaniach:

Część druga: Zadania Pierwsze zadanie: 1.Uczniowie pod opieką nauczyciela liczyli ilość przejeżdżających samochodów w trzech przedziałach czasowych: 8.00 – 9.00, – 12.00, –

2.Następnie uczniowie mierzyli swój dzienny dystans do szkoły. W klasach przy użyciu odpowiednich tabel dzieci obliczyły: Roczny dystans do szkoły: Każdego ucznia. Każdej klasy. Roczna ilość CO 2 emitowana przez: Każdego ucznia. Każdą klasę.

Diagramy pokazujące środki transportu wybierane przez uczniów każdej klasy:

3. Dyskusja: Jakie środki powinniśmy podjąć, aby zredukować emisję CO 2 pochodzącą z transportu? Nauczyciele zwrócili uwagę uczniów na ilość CO 2 emitowaną podczas ich drogi do szkoły i zaprosili ich do dyskusji na następujące tematy: Dlaczego powinniśmy używać transportu publicznego? W jaki sposób możemy używać naszych samochodów bardziej efektywnie? Co może zrobić każdy z nas, aby zmniejszyć emisję CO 2 ? Co może zrobić grupa ludzi, aby zmniejszyć emisję CO 2 ?

Drugie zadanie: 1.Dyskusja: Paliwa standardowe kontra paliwa odnawialne. Uczniowie dowiedzieli się o podstawowej różnicy między tymi dwoma typami paliw i ich wpływie na efekt cieplarniany. Uczniowie podawali przykłady paliw odnawialnych oraz ich źródła. 2.Projekt: Historia transportu i pojazdy przyszłości. Uczniowie przygotowali plakat prezentujący krótką historię transportu po angielsku (dzięki temu poćwiczyli umiejętność posługiwania się czasem Past Simple). Następnie uczniowie podzieleni na grupy przygotowali projekty Pojazdu Przyszłości wraz z opisem sposobu napędu. Prace uczniów zostały wystawione na szkolnym korytarzu.