Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
Advertisements

ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
ZADANIA ORGANU PROWADZĄCEGO SZKOŁY I PLACÓWKI OŚWIATOWE W KREOWANIU POLITYKI KADROWEJ W ŚWIETLE USTAWY O SYSTEMIE OŚWIATY.
POSTĘPOWANIE EGZEKUCYJNE ćwiczenia /art..13 UPE/
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich OŚ IV PROW Mariusz Bednarz Grudzień 2007.
Moduł analiz systemu Uczniowie Optivum NET (UONET) Przykłady zastosowań
Nazwa, adres i REGON szkoły / placówki lub pieczątka
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 120 uczniów naszej szkoły.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Debata samorządowa 2 kwietnia 2012 Temat: „JAK DZIAŁA I CO TO JEST SAMORZĄD SZKOLNY?” Demokracja znaczy: przestrzegać reguł gry, nawet jeżeli nie patrzy.
SAMORZĄD SZKOLNY Samorząd szkolny to jeden ze szkolnych organów. W jego skład wchodzą wszyscy uczniowie danej szkoły. Samorząd szkolny działa na podstawie.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Badanie sprawozdań finansowych i kontrola wewnętrzna
Zakupy, a ekorozwój, czyli jak połączyć przyjemne z pożytecznym.
SZABLONY STOSOWANIE SZABLONÓW PODZIEL I ZMIERZ. Określanie miary i podziału Czasami konieczne jest zaznaczenie punktów na obiekcie położonych w równych.
1 Kartuzy, 22 października 2010 r. Założenia do zmian w ustroju szkolnym w Polsce.
WYNIKI KONKURSU JĘZYKA NIEMIECKIEGO. KAŻDY Z UCZESTNIKÓW OTRZYMAŁ ZESTAW PUZZLI DO UŁOŻENIA.
Awans zawodowy nauczyciela
Regionalna Grupa Sterująca Ewaluacją Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007–2013 Urząd Marszałkowski Województwa.
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
Konferencja dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jelenia Góra, 27 sierpnia 2012 r. Legnica, 28 sierpnia 2012 r. Wrocław, 30 sierpnia 2012 r. Wałbrzych,
Doskonalenie sprawowania nadzoru pedagogicznego Podstawa prawna 1. Rozporządzenie MENiS w/s szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego (...)
Zasady kierowania do Komisji Egzaminacyjnej - sesja zimowa 2009: Wszyscy absolwenci będą kierowani do Komisji przy Dolnośląskim Kuratorze Oświaty.
Rozporządzenie z dnia r w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów.
W jakich sprawach uczniowie, a w szczególności samorząd powinien zabrać głos-czyli walczymy o swoje prawa Debata Plenarna.
W jaki sposób uczniowie ZSE mogą działać na rzecz ekorozwoju lokalnego?
Nabór wniosków o dofinansowanie projektów Nabór wniosków o dofinansowanie projektów dotyczących indywidualizacji procesu nauczania i wychowania uczniów.
ALGORYTM.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Warszawa, 17 sierpnia 2011 r.
1 Mierzenie problemowe w zakresie warunków nauczania języków obcych w szkołach publicznych.
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Autor: Olga Łodyga
Przykłady dobrych praktyk Projekt realizowany w województwie zachodniopomorskim.
Punkty rekrutacyjne Zasady rekrutacji Wybór szkoły kolejne kroki Zapoznanie się z ofertą edukacyjną m.in. na stronach www szkół Wybór maksymalnie.
Opracowała: Barbara Czahajda ZASADY PRZYJMOWANIA KANDYDATÓW DO PUBLICZNYCH SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska Prezentacja usług Badania opinii publicznej.
RADOSNA SZKOŁA (I edycja – 2009 r.). złożone wnioski miejsca zabaw place zabaw JST 144 stowarzyszenia i osoby fizyczne 15 wnioski szkół zakup 1.
Uczy samodzielności. Jest otwarta na współpracę z innymi. Daje możliwość rozwoju. Przygotowuje do dorosłego życia. Kształtuje postawy przedsiębiorcze.
Egzaminy potwierdzające kwalifikacje zawodowe po nowemu wicedyrektor Grzegorz Zieliński Barlinek dn r.
1 Pracownia Egzaminów Gimnazjalnych OKE w Krakowie.
Prawo o aktach stanu cywilnego
Najważniejsze zmiany w rozporządzeniach dotyczących pomocy psychologiczno-pedagogicznej organizowanej w szkole.
Bezpieczny Internet
A NALIZA OSIĄGNIĘĆ III LO W K RAKOWIE - E DUKACYJNA W ARTOŚĆ D ODANA.
Propagowanie rozwoju Planu Działań na rzecz Zrównoważonego Wykorzystania Energii w Wielkopolsce, Poznań, października 2012r. Dlaczego warto wdrażać
Ocenianie. 6 Ocenę celującą otrzymuje uczeń wówczas, jeżeli posiadł wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania w danej klasie, samodzielnie.
Temat 5: Elementy meta.
Ostaszewo, 2 września 2011 roku.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Bezpieczeństwo uczniów w Zespole Szkół w Ostaszewie.
Procedura zaskarżania aktów administracyjnych według prawa polskiego Jolanta Kochanowska – Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska Frankfurt nad Odrą,
Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania środowiskowego w organizacjach.
Seminarium Naukowe Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania.
1 Egzamin maturalny w roku 2009 czyli co każdy uczeń, absolwent, nauczyciel, rodzic powinien wiedzieć na temat matury w 2009 roku.
Rynek otwartych funduszy emerytalnych Raport miesi ę czny, maj 2009.
Rynek otwartych funduszy emerytalnych Raport miesi ę czny, czerwiec 2009.
Rynek otwartych funduszy emerytalnych Raport miesi ę czny, marzec 2009.
Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
1 Prawa dziecka niepełnosprawnego. 2 3 Dziecko niepełnosprawne ma prawo n Do wczesnego wspomagania rozwoju Art.. 71b ust. 2a, 2b, 3a Ustawy o systemie.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
SYSTEM WZMOCNIEŃ POZYTYWNYCH ZACHOWAŃ
Egzamin zawodowy 2010 Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II Władysławowo, listopad 2009.
Analiza procesów metodą siatki jakości, badanie satysfakcji klienta, doskonalenie z wykorzystaniem analizy ryzyka 24 kwietnia IV Konferencja Analizy.
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Zapis prezentacji:

Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego

1 Dyrektor i szkoła/ placówka są poinformowani o planie nadzoru zewnętrznego, zawierającego informacje o zakresie ewaluacji problemowej oraz tematyce kontroli planowanych w szkołach/placówkach. § ) 2) 2 Dyrektor szkoły/ placówki otrzymuje informację o ewaluacji zewnętrznej i jej zakresie w terminie 30 dni przed planowanym rozpoczęciem ewaluacji. § ) 3 Dyrektor szkoły/ placówki otrzymuje informację o kontroli i jej zakresie w terminie 7 dni przed planowanym rozpoczęciem kontroli. § )

Ewaluacja zewnętrzna Jest przeprowadzana w następujących obszarach §7 ust.1 : I. Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej statutowej szkoły lub placówki; II. Procesy zachodzące w szkole lun placówce III. Funkcjonowanie szkoły lub placówki w środowisku lokalnym, w szczególności w zakresie współpracy z rodzicami uczniów IV. Zarządzanie szkołą lub placówką

Ewaluacja zewnętrzna Obejmuje ( §7 ust.2) : Zbieranie i analizowanie informacji w obszarach (I, II, III, IV ) Ustalanie poziomu spełniania przez szkołę lub placówkę wymagań Poziomy: A- oznacza bardzo wysoki stopień wypełniania wymagania B –wysoki stopień wypełniania wymagania ( wymagania dla tego poziomu określa załącznik do rozporządzenia) C- oznacza średni stopień wypełniania wymagania D – oznacza podstawowy stopień wypełniania wymagania ( wymagania dla tego poziomu określa załącznik do rozporządzenia) E- oznacza niski stopień wypełniania wymagania

Ewaluacja zewnętrzna 1 Szkoła/placówka przedstawia wyniki ewaluacji wewnętrznej, które są brane pod uwagę podczas ewaluacji zewnętrznej. § Rada pedagogiczna zna zakres i harmonogram ewaluacji zewnętrznej, który przedstawia jej zespół lub osoba wyznaczona do przeprowadzenia ewaluacji zewnętrznej, przed rozpoczęciem działań. § Rada pedagogiczna zapoznaje się z wynikami i wnioskami z ewaluacji na zebraniu, w terminie 7 dni od dnia zakończenia ewaluacji. Wyniki i wnioski przedstawiane są przez osoby lub zespół, który prowadził ewaluację. § 9. 1

Ewaluacja zewnętrzna Dyrektor otrzymuje raport z przeprowadzonej ewaluacji zewnętrznej.§ Dyrektor, w terminie 7 dni od otrzymania raportu, może zgłosić do organu sprawującego nadzór pisemne, umotywowane zastrzeżenia do raportu. § Jeśli ewaluację prowadził zespół wyznaczony przez organ sprawujący nadzór i Kuratora Oświaty, dyrektor może zgłosić zastrzeżenia do organu sprawującego nadzór i Kuratora Oświaty w trybie przedstawionym w pkt 5. § 9. 4

Ewaluacja zewnętrzna 7 Dyrektor, w terminie 14 dni od zgłoszenia zastrzeżeń otrzymuje stanowisko organu sprawującego nadzór lub organu sprawującego nadzór i Kuratora Oświaty wobec zgłoszonych zastrzeżeń. § Dyrektor otrzymuje raport z wprowadzonymi zmianami, jeśli zgłoszone przez niego zastrzeżenia zostaną uznane za zasadne. § Dyrektor, na polecenie organu sprawującego nadzór pedagogiczny, opracowuje program i harmonogram poprawy efektywności kształcenia lub wychowania, jeśli w wyniku ewaluacji zewnętrznej ustalony zostanie poziom E w obszarze działalności dydaktycznej, wychowawczej, opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły/placówki. §10. 1) a)

Ewaluacja zewnętrzna 1010 Dyrektor wdraża działania mające na celu poprawę stanu spełnienia wymagania, jeśli w wyniku ewaluacji zewnętrznej ustalony zostanie poziom E dotyczący: procesów zachodzących w szkole/placówce funkcjonowania szkoły/placówki w środowisku lokalnym, a szczególności w zakresie współpracy z rodzicami uczniów zarządzania szkołą lub placówką. §10. 2) 1 Osoba prowadząca szkołę niepubliczną, w której w wyniku ewaluacji zewnętrznej, ustalono realizację choćby jednego wymagania na poziomie E wypełnia polecenia nadzoru zewnętrznego w terminie przez niego wskazanym. Jeśli polecenia nie zostaną zrealizowane szkoła zostanie wykreślona z wpisu do ewidencji. §10. 1) b

Kontrola 1. Dyrektor czynnie uczestniczy w kontroli. § ) 2. Dyrektor wraz z osoba kontrolującą parafuje każdą stronę protokołu kontroli. § ) 3.Dyrektor otrzymuje jeden egzemplarz protokołu kontroli, poświadczając odbiór § Dyrektor, w terminie 7 dni od otrzymania protokołu kontroli może zgłosić do organu sprawującego nadzór pisemne, umotywowane zastrzeżenia do ustaleń zawartych w protokole kontroli.§ Dyrektor otrzymuje protokół z kontroli z wprowadzonymi zmianami, jeśli zgłoszone przez niego zastrzeżenia zostaną uznane za zasadne.§ Jeśli organ sprawujący nadzór nie uwzględni części lub całości zastrzeżeń dyrektora do ustaleń kontroli, w terminie 14 dni od zgłoszenia zastrzeżeń dyrektor otrzymuje pisemne stanowisko organu sprawującego nadzór wobec zgłoszonych zastrzeżeń. §16. 4

Wspomaganie 1 Dyrektor i szkoła/ placówka może korzystać z przykładów dobrych praktyk, upowszechnianych przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny. §17. 2) 2 Dyrektor szkoły/ placówki uczestniczy w konferencjach i naradach organizowanych przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny. §17. 4)