Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
Jestem aktywny i aktywizuję innych
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
EDUKACJA KLUCZEM DO SUKCESU Projekt współfinansowany z budżetu Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
Roman Sowa Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
Przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracy
Świadome i właściwe przygotowanie uczących się do wyboru ścieżki zawodowej, rozwijanie postaw do kształcenia ustawicznego i permanentnego, kształtowanie.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
WSPÓŁPRACA SZKOŁY I RODZICÓW
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Szkoła Współpracy.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
NAUCZYCIELE I PRACOWNICY SZKOŁY
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
RODZICE W SZKOLE.
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów  Przeprowadzenie rozmów z uczniami, których tematem były m.in. sytuacja edukacyjna, motywacja do.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
Zespół Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych rok szkolny 2013/2014.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Szkolne Koło Caritas w Szkole Podstawowej nr 86 działa już 10 lat.
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
DZIAŁANIA KURATORIUM OŚWIATY W LUBLINIE W RAMACH SZKOŁY ZAWODOWCÓW NA RZECZ ROZWOJU SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM ROK SZKOLNY 2014 /
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Szkoła Podstawowa w Wytomyślu. Szkoła Podstawowa w Wytomyślu zaprasza do zapoznania się z ofertą edukacyjną placówki i zachęca rodziców dzieci w wieku.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Badanie losów edukacyjnych absolwentów
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Szkoła Nauczycielem stoi
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE im. Jana Karskiego W WIŚNIOWEJ GÓRZE
Dualne kształcenie zawodowe
Przykłady dobrych praktyk
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi Współpraca szkoły z rodzicami i jej wpływ na podniesienie efektywności pracy placówki Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi

Warunki dobrej i skutecznej współpracy szkoły i rodziców. (wg M Warunki dobrej i skutecznej współpracy szkoły i rodziców. (wg M. Łobockiego) Partnerskie relacje łączące nauczycieli i rodziców Wspólne cele wychowawcze szkoły i domu rodzinnego Swobodna wymiana opinii rodziców o rodzinie i szkole Wyświadczanie sobie konkretnych usług przez nauczycieli i rodziców

Wyświadczanie sobie konkretnych usług przez nauczycieli i rodziców tj. czynne zaangażowanie w wykonywaniu różnych zadań organizowanych w wyniku podjętej współpracy między szkołą i domem. Może to być pomoc rodziców związana z organizowaniem wycieczek, imprez i uroczystości szkolnych, jak również pomoc nauczycieli w doradzaniu rodzicom w sprawach trudnych.

Wolontariat na rzecz ludzi potrzebujących. Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi. Przykłady działań podejmowanych we współpracy z rodzicami Wolontariat na rzecz ludzi potrzebujących. Realizacja programu wymiany zagranicznej młodzieży. Realizacja zadań z zakresu doradztwa zawodowego.

z Fundacją Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi. Wolontariat na rzecz ludzi potrzebujących w ramach współpracy: z Fundacją Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy z Fundacją „Jaskółka”

wzrost ilości organizowanych przedsięwzięć i akcji, Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi. Efekty współpracy z rodzicami w zakresie wolontariatu: systematyczny wzrost liczby uczniów i rodziców zaangażowanych w pracę na rzecz innych, wzrost ilości organizowanych przedsięwzięć i akcji, pozyskiwanie osób z pasją, nie związanych ze szkołą do prowadzenia zajęć z uczniami rozwijających empatię uczniów, wskazywanie uczniom alternatywnych możliwości bezpiecznego spędzania czasu wolnego, promocja szkoły w środowisku.

„Nasze miasta i my” – dwustronny z Turcją Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi. Organizacja wymiany zagranicznej uczniów w ramach projektów: „Medialny przewodnik po obszarach chronionych i ich środowisku w oczach Europejczyków” -wielostronnych: Grecja, Włochy, Portugalia, Hiszpania, „Nasze miasta i my” – dwustronny z Turcją

integracja uczniów, nauczycieli i rodziców, Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi. Efekty współpracy z rodzicami w zakresie wymiany zagranicznej uczniów: integracja uczniów, nauczycieli i rodziców, zwiększenie umiejętności językowych uczniów, nauczycieli i rodziców, wzrost zachowań tolerancyjnych wobec różnych religii, kultur i nacji, nabywanie umiejętności pozyskiwania i rozliczania środków unijnych.

konsultacje indywidualne rodziców z doradcą zawodowym, Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi. Realizacja doradztwa zawodowego w szkole m.in. poprzez: organizację spotkań rodziców z pracodawcami i przedstawicielami szkół ponadgimnazjalnych, konsultacje indywidualne rodziców z doradcą zawodowym, współorganizowanie Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery prowadzenie przez rodziców reprezentujących różne zawody spotkań z uczniami.

wzbogacenie oferty zajęć pozalekcyjnych dla uczniów, Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi. Efekty współpracy z rodzicami w zakresie doradztwa zawodowego: świadomy wybór ścieżki kształcenia przez uczniów i ich rodziców – 97% uczniów dostało się w ostatnim roku do szkoły ponadgimnazjalnej z pierwszego wyboru, wykorzystanie możliwości rodziców ze względu na rodzaj wykonywanej pracy, do bliższego zapoznania uczniów z różnorodną ofertą pracy w obecnie poszukiwanych zawodach, wzbogacenie oferty zajęć pozalekcyjnych dla uczniów, zwiększenie udziału uczniów w konkursach – motywacją do ich własnego rozwoju, zwiększenie ilości materiałów edukacyjno- zawodowych w szkole podniesienie statusu rodziny

Proponuj rodzicom różne formy pomocy Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi. Dobre rady dla nauczycieli na lepszą współpracę z rodzicami uczniów: Proponuj rodzicom różne formy pomocy Zachęcaj rodziców i okazuj im cierpliwość Traktuj rodziców jak równych sobie partnerów i sojuszników Dbaj o przyjazną atmosferę spotkania Podkreślaj mocne strony dziecka w każdej sytuacji. Bądź otwarty na propozycje ze strony rodziców. Doceniaj i podkreślaj każdą najdrobniejszą formę współpracy rodziców.

Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi. Pamiętajmy, że reformująca się szkoła potrzebuje zaangażowanych rodziców. Bez nich jakoś to będzie, ale z nimi będzie lepiej – nie szkole, nie nam nauczycielom, ale dziecku w tej szkole!

Dziękuję za uwagę Grażyna Wojdyła Dyrektor Publicznego Gimnazjum nr 44