Wydział Edukacji Pozaszkolnej i Specjalnej Gdańsk, dn. 24 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Organizacja nauczania indywidualnego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Kuratorium Oświaty w Gdańsku
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej Opracowanie: Maria Rusin Kuratorium Oświaty w Rzeszowie.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkołach
Indywidualne nauczanie
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Wydział Edukacji Pozaszkolnej i Specjalnej Gdańsk, dn. 27 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
Delegatura w Płocku Kontrole 2012/2013 Liczba przeprowadzonych kontroli – 222 (planowe – 85, doraźne -137)
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice.
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Wydział Nadzoru Pedagogicznego Nadzór pedagogiczny w roku szkolnym 2014/2015.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Doradztwo zawodowe w szkołach
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Zmiany w prawie oświatowym
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r Prawo oświatowe
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 29 SIERPNIA 2014 R
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Zasady działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Zapis prezentacji:

Wydział Edukacji Pozaszkolnej i Specjalnej Gdańsk, dn. 24 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku

Wydział swoim nadzorem obejmuje 138 szkół i placówek publicznych i niepublicznych w tym: Szkół i placówek kształcenia specjalnego: 63 Poradni Psychologiczno- Pedagogicznych: 42 Młodzieżowe Ośrodki Wychowawcze: 3 Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii: 1 Szkoły w Schroniskach dla Nieletnich: 2 Placówki Wychowania Pozaszkolnego: 23 Bursy Szkolne: 3 Dom Wczasów Dziecięcych: 1

Kuratorium Oświaty w Gdańsku W roku szkolnym 2008/2009 Przeprowadzono 20 wizytacji, 2 wizytacje na uzasadnioną prośbę dyrektorów i organów prowadzących przełożono na rok szkolny 2009/ wizytacji zakończyło się wydaniem zaleceń.

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Wydane zalecenia dotyczyły najczęściej: Szkoły i placówki kształcenia specjalnego w tym szkoły przyszpitalne : Księgi uczniów, arkusze ocen uczniów, dzienniki zajęć należy prowadzić zgodnie z rozporządzeniem MENiS w sprawie sposobu prowadzenia dokumentacji, Przestrzegać realizacji odpowiedniej podstawy programowej przez uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym,

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Zasadnicze Szkoły Zawodowe Specjalne w szkołach masowych: Księgi uczniów należy prowadzić zgodnie z rozporządzeniem w sprawie sposobu prowadzenia dokumentacji, Na pieczęciach, którymi opatruje się świadectwo i legitymację szkolną pominąć określenie Specjalna zgodnie z załącznikiem 5b do rozporządzenia MEN z 2001 w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół, Dostosować wymagania edukacyjne do indywidualnych potrzeb i możliwości rozwojowych uczniów,

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Prowadzić zajęcia rewalidacyjne, Zatrudniać nauczycieli z kwalifikacjami określonymi w rozporządzeniu w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Nie przekraczać dozwolonej prawem oświatowym liczby uczniów w oddziałach zasadniczej szkoły zawodowej specjalnej.

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne: W orzeczeniach wydawanych przez poradnie prawidłowo określać rodzaj niepełnosprawności dziecka, przestrzegać uprawnień i kompetencji Rady Pedagogicznej, uwzględniać w planie nadzoru pedagogicznego wyniki nadzoru z roku poprzedniego, przestrzegać zgody rodziców na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych przestrzegać 5 dniowego tygodnia pracy dla nauczycieli zatrudnionych w pełnym wymiarze godzin zgodnie z ustawą Karta Nauczyciela,

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Placówki Wychowania Pozaszkolnego: Przestrzegać 5 dniowego tygodnia pracy dla nauczycieli zatrudnionych w pełnym wymiarze godzin zgodnie z ustawą Karta Nauczyciela, Dokumentację placówki prowadzić zgodnie z rozporządzeniem MENiS z roku 2002 w sprawie sposobu prowadzenia dokumentacji, Na bieżąco kontrolować stan pomieszczeń w których odbywają się zajęcia w celu zapewnienia bezpieczeństwa wychowankom,

Kuratorium Oświaty w Gdańsku W roku szkolnym 2008/2009 powołano 10 nowych placówek w tym: Niepubliczne PPP : 2 Punkt Przedszkolny: 1 Przedszkole Specjalne: 1 Ośrodki Rewalidacyjno- Wychowawcze: 2 Szkoły Specjalne Przysposabiające do Pracy: 2 Liceum Uzupełniające Specjalne: 1 Szkoła Przyszpitalna: 1

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Zlikwidowano: z dniem r. Niepubliczną Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną w Starogardzie Gdańskim z dniem 31 grudnia 2008 r Bursę Szkolnictwa Zawodowego w Kościerzynie,

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Wnioski ze sprawowanego nadzoru nad szkołami i placówkami Placówki kształcenia specjalnego wysoko wykwalifikowana kadra, znacznie wzbogacona oferta zajęć rewalidacyjnych, dbałość o zapewnienie bezpieczeństwa uczniom w szkole, wprowadzane są innowacje pedagogiczne, dbałość o doposażenie placówek w sprzęt specjalistyczny, funkcjonuje wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, rozpoznawane są potrzeby i możliwości edukacyjne uczniów (dostosowanie programów nauczania), tworzone są nowe profile kształcenia zawodowego, realizowane są ciekawe programy wychowawcze, profilaktyczne i wspierania rodziny.

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Młodzieżowe Ośrodki Wychowawcze, Ośrodek Socjoterapii, szkoły w Schroniskach dla nieletnich wysoko wyspecjalizowana kadra pedagogiczna, efektywna praca terapeutyczno – wychowawcza, prawidłowo prowadzona dokumentacja dotycząca wychowanków, dbałość o ofertę programową, podejmowanie oddziaływań wychowawczych przygotowujących nieletnich do samodzielnego życia po opuszczeniu ośrodków, pozytywne wyniki w nauce wychowanków ośrodków, dbałość o wyposażenie bazy, w roku 2008 wszystkie placówki skorzystały ze środków MEN. W każdej jest tablica interaktywna oraz aparat EEG Biofeedback.

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Poradnie psychologiczno – pedagogiczne wysoko wyspecjalizowana kadra, skracanie czasu oczekiwania na diagnozę, dobrze prowadzone punkty konsultacyjne, tworzenie dobrej atmosfery i dbałość o klienta, wprowadzanie innowacji pedagogicznych, szybka interwencja w sytuacjach kryzysowych, dbałość o bazę i wyposażenie w tym komputerowe,

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Poradnie psychologiczno – pedagogiczne Bezpieczna i przyjazna szkoła Punkty konsultacyjne w okresie X-XII 2008 r. uruchomiono 60 punktów z których skorzystało: Dzieci – 1208 Nauczyciele – 370 Rodzice –1350 Inni - 49 Zatrudnienie -350 n-li PPP Kwota dofinansowania – zł

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Poradnie psychologiczno – pedagogiczne Bezpieczna i przyjazna szkoła Zajęcia pozalekcyjne – wyrównywanie szans edukacyjnych w okresie X-XII 2008 r. Dzieci przedszkolne – 967 Dzieci SP – 1365 Rodzice – 1246 Inni – 520 Zatrudnienie – 116 n-li PPP Kwota dofinansowania: zł

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Placówki wychowania pozaszkolnego wysoki poziom kwalifikacji zawodowych nauczycieli, szeroka oferta programowa dostosowana do potrzeb, możliwości i zainteresowań dzieci i młodzieży, wykorzystanie grantów na zajęcia profilaktyczne, udział dzieci i młodzieży w różnorodnych festiwalach i konkursach, profesjonalna organizacja imprez, wprowadzanie innowacji pedagogicznych, aktywna współpraca ze środowiskiem lokalnym, dbałość o wyposażenie placówek,

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Bursy szeroka oferta zajęć wychowawczych ukierunkowanych na indywidualny rozwój wychowanków, stałe rozszerzanie działań opiekuńczych ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb materialnych młodzieży z rodzin najuboższych, stała pomoc uczniom w procesie dydaktycznym, podejmowanie skoordynowanych działań osób i instytucji na rzecz systemowej pomocy dziecku i rodzinie, dbałość o wyposażenie bazy, Dbałość o bezpieczeństwo wychowanków, dobra promocja w środowisku,

Kuratorium Oświaty w Gdańsku DOM WCZASÓW DZIECIĘCYCH Placówka przeznaczona jest do turnusowego pobytu dzieci, wspomaga wychowanie, opiekę szkolną i rodzinną. Ukierunkowana na profilaktykę problemów dzieci, w tym patologii wśród dzieci, edukację ekologiczną i regionalną, promowanie zdrowia oraz aktywnych form wypoczynku dziecięcego. Urządzenie Ośrodka samo w sobie posiada walory terapeutyczne sprzyjające realizacji ważnych zadań oświatowych w zakresie profilaktyki problemów dzieci, terapii, edukacji ekologicznej oraz aktywnego wypoczynku.

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Wygonin z lotu ptaka

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Dziękuję za uwagę