Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

METODYKA PROJEKTÓW EDUKACYJNYCH
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Poznawanie metody projektu
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
1.
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
METODA PROJEKTU SZKOLENIOWA RADA PEDAGOGICZNA
Praca metodą projektu edukacyjnego
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
METODA PROJEKTU Opracowanie: Marta Madura.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Organizacja i zarządzanie firmą
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
Problemy rynku pracy..
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Na czym polega projekt Młodzi Przedsiębiorczy? Jego celem jest wyposażenie młodych osób w wiedzę i umiejętności niezbędne do założenia i prowadzenia.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
Prezentacja uczniowskiej grupy projektowej
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Szkoła Współpracy.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Idea oceniania kształtującego
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Zasady pracy metodą projektu
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Nasza „mała” demokracja
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT !!! jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA

Metoda projektowa Kompetencja przedsiębiorczość Gimnazjum im. Janusza Korczaka Gimnazjum im. Janusza Korczaka w Chojnie w Chojnie Opracowała Edyta Warda Opracowała Edyta Warda

1.Definicja metody projektu 2.Plan działania 3.Rola ucznia i nauczyciela w projekcie 4.Cechy dobrego projektu 5.Wpływ działań projektowych na życie szkoły. 6.Rodzaje projektów 7.Praca na zajęciach metodą projektową 8.Definicja projektu według uczniów.

Projekt edukacyjny to metoda nauczania kształtująca wiele umiejętności i integrująca wiedzę z różnych przedmiotów. Istotą metody projektów jest samodzielna praca uczniów służąca do realizacji określonego przedsięwzięcia w oparciu o wcześniej przyjęte założenia. Projekt to odważne, planowe działanie, wykonane całym sercem w środowisku społecznym W.H. Kilpatrick Projekt jest odbywającym się w oznaczonym terminie zadaniem, wymagającym podejmowania różnorodnych działań, realizowanym przez uczniów samodzielnie, jednak pod kierunkiem nauczyciela, oraz według przygotowanego wcześniej planu.

PLAN DZIAŁANIA PLAN DZIAŁANIA Przygotowując projekt musieliśmy określić: -cele (po co to robimy) -treść projektu (co jest tematem i jaka jest zawartość merytoryczna) -sposoby i rodzaj wykonywanych zadań -ramy czasowe realizacji poszczególnych etapów i całego przedsięwzięcia -środki i zasoby działania ( w jaki sposób można wykorzystać zaplecze, którym dysponujemy) -adresatów ( dla kogo projekt jest przeznaczony) -wykonawców -sposoby relacjonowania, analizowania i podsumowania wykonanych zadań

ROLA UCZNIA I NAUCZYCIELA W PROJEKCIE 1.Rola ucznia w projekcie sprowadza się do rozwijania jego: -samodzielności-współpracy-komunikatywności-kreatywności-odpowiedzialności Praca w projekcie daje uczniowi możliwość samooceny, podejmowania decyzji, rozwiązywania problemów, wypowiadania się na temat swojej pracy. 2. Nauczyciel w projekcie: -pełni rolę organizatora, inspiratora, konsultanta -pozyskuje do współuczestnictwa jak największą liczbę osób (rodziców, sponsorów, przedstawicieli środowiska lokalnego) -motywuje uczniów do działania -czuwa nad przebiegiem działań i pomaga w rozwiązywaniu problemów Projekt ma zawsze cechy działania nowatorskiego, nie jesteśmy w stanie wszystkiego określić i przewidzieć, rezultat może być inny od oczekiwanego. Projekt ma zawsze cechy działania nowatorskiego, nie jesteśmy w stanie wszystkiego określić i przewidzieć, rezultat może być inny od oczekiwanego.

CECHY DOBREGO PROJEKTU Powodzenie projektu w dużej mierze zależy od społecznych umiejętności osób w nim uczestniczących. Dobry projekt powinien przynieść konkretny rezultat w ściśle określonym czasie. Ma on precyzyjnie sformułowany początek i koniec, i zakłada adekwatne do nich, wymierne rezultaty. Składa się z zaplanowanych, rozłożonych w czasie zadań, angażujących większą część społeczności szkolnej. Kończąc pracę, uczestnicy przedsięwzięcia powinni mieć poczucie satysfakcji, nawet jeśli wynik ich działań nieco odbiega od skutku zamierzonego w początkowej fazie. Każdy projekt powinien być skierowaną do młodych ludzi zachętą do podejmowania istotnych i potrzebnych przedsięwzięć.

WPŁYW DZIAŁAŃ PROJEKTOWYCH NA ŻYCIE SZKOŁY: Wpływ projektu na uczniów Projekt motywuje uczniów do samodzielnej pracy, zaangażowania, rozwija umiejętność pracy w zespole, wzbogaca wiedzę i uczy jej wykorzystania w praktyce, kształtuje świadomość młodych ludzi, poszerza ich horyzonty, czyni bardziej ciekawymi świata zewnętrznego, podnosi poziom umiejętności interpersonalnych, wyzwala przedsiębiorczość i inicjatywę,. Dzięki realizacji projektu młodzi ludzie zyskują poczucie większej pewności siebie i zdobywają cenne doświadczenia, przydatne podczas dalszej nauki. Stają się również bardziej krytyczni i świadomie myślący. Wpływ projektu na nauczycieli Projekt wyzwala zasoby kreatywności nie tylko w uczniach. Także nauczyciel, koordynując pracę młodych ludzi, może zaproponować uczniom nietypowe sposoby zaprezentowania rezultatów. Dzięki umiejętnemu koordynowaniu prac wzrasta jego autorytet. Dla wielu osób jest to szansa na doskonalenie warsztatu pracy, wprowadzenie nowych aktywizujących technik nauczania, doskonalenie umiejętności pracy zespołowej i poszerzenie swojej wiedzy. Wpływ projektu na szkołę Projekt wzbogaca ofertę edukacyjną szkoły oraz promuje aktywne metody nauczania i uczenia się. Wprowadza korzystne zmiany w sposobie zarządzania szkołą, a także angażuje i integruje całą społeczność szkolną. Wpływ projektu na współpracę szkoły ze środowiskiem lokalnym Projekt często angażuje rodziców uczniów, lokalne władze oświatowe i samorządowe. Rozwija współpracę szkoły z mediami, lokalnymi instytucjami i przedsiębiorstwami. Buduje także pozytywny wizerunek szkoły, a jeśli zostaje sprawnie zrealizowany, nadaje szkole prestiż.

RODZAJE PROJEKTÓW -projekty badawcze polegające na zbieraniu przez uczniów, a następnie systematyzowaniu i opracowywaniu informacji dotyczących określonego zagadnienia -projekty działania lokalnego, czyli jednorazowe przedsięwzięcia obliczane na długotrwałe efekty lub zyski. Projekt taki przedstawia realnie podjęte działania i poniesione koszty. Działania te są podejmowane według potrzeb środowiska lokalnego w danej dziedzinie. -projekty działania lokalnego, czyli jednorazowe przedsięwzięcia obliczane na długotrwałe efekty lub zyski. Projekt taki przedstawia realnie podjęte działania i poniesione koszty. Działania te są podejmowane według potrzeb środowiska lokalnego w danej dziedzinie.

PRACA NA ZAJĘCIACH METODĄ PROJEKTOWĄ W kompetencji przedsiębiorczość podejmowałam ze swoją grupą głównie projekty o działaniu lokalnym. W kompetencji przedsiębiorczość podejmowałam ze swoją grupą głównie projekty o działaniu lokalnym. Z dostępnego na portalu wachlarza tematów wybierałam takie, które można zrealizować w najbliższym otoczeniu. Decydując się pracować z uczniami nad danym zagadnieniem zadawałam sobie pytania: Czy temat ich zainteresuje? Dlaczego maja zająć się tym zagadnieniem? Czy w pracę zaangażują się z chęcią, zapałem i ciekawością, czy też będą traktowali ją jako zło konieczne? Czy zadanie pobudzi w nich twórczość i kreatywność? Czy to czego nauczą się przy pracy nad projektem będą mogli wykorzystać w przyszłości?

Jeżeli do projektu podejdziemy w sposób profesjonalny, a zarazem uznamy, że może on być dla uczniów (na etapie gimnazjum) dobrą zabawą, to przedsięwzięcie z pewnością zakończy się sukcesem.

DEFINICJA PROJEKTU WEDŁUG UCZNIÓW Przez pięć semestrów pracowaliśmy metodą projektową, określ, proszę, czym dla Ciebie jest projekt, podaj swoją krótką definicję projektu. Zadanie długoterminowe, na które składa się praca całej grupy. Ada Momot Zadanie, które wykonuje się przez jakiś czas i to nie tylko w szkole Monika Borczyńska Praca wielu osób. Działanie, z którym wychodziliśmy do ludzi, pokonywaliśmy trudności, szukaliśmy wyjść awaryjnych, nauczyliśmy się kreatywności. Dzięki tym zadaniom ja nabrałam więcej odwagi i śmiałości. Dominika Stefańska Projekt to współpraca nad ciekawym zadaniem, realizowanie wcześniej ustalonych pomysłów, dobra zabawa bez nadęcia i spiny. Kamila Kasuła Dla mnie projekt to praca wielu osób według ustalonego schematu. Można wykazać się pomysłowością, nawiązać kontakty z młodzieżą i dorosłymi, ankietować i wyciągać wnioski, przedstawiać swoje opinie na forum. Małgorzata Kołodziej Projekt to nauka przez działanie. Klaudia Moćko

Nie trzeba też ptaka prosić,by wyleciał, tylko klatkę mu otwórz Jan Amos Komeński