Zdolni Chętni do pracy UCZNIOWIE PRZYNALEŻĄCY DO SZKOLNYCH ZESPOŁÓW KOMPETENCYJNYCH Joanna Kossowska Uniwersytet Gdański.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Generator przyszłości
Advertisements

Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zadbaj o swoją przyszłość ! LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Rodzic jako doradca zawodowy
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Przedsiębiorczość i przedmioty ekonomiczne Edukacja regionalna w praktyce szkolnej Szczecin, r.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt jest realizowany przez.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
POKAZ EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW W RAMACH REALIZOWANEGO PROJEKTU
Szkoła Podstawowa im. R. Wyrzykowskiego w Bełdowie rok szkolny 2009/2010.
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
Akademia Młodych Noblistów. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, 3.3. Poprawa.
Konferencja upowszechniająca pod patronatem honorowym Marszałka Województwa Małopolskiego - Marka Sowy Małopolskiego Kuratora Oświaty - Aleksandra Palczewskiego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Gimnazjum Nr 1 w projekcie „Mały Archimedes”
Alternatywne formy zajęć wychowania fizycznego organizowane w Publicznym Gimnazjum im. Kazimierza Górskiego w Zespole Szkół w Widuchowej Widuchowa 2010.
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
Podstawowe informacje o projekcie ZSKP w projekcie Zadanie Wyjazdy AMW Festiwal Nauki Ekodolina Szymbark Toruń Warszawa Gdańsk – Sobieszewo.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
PROJEKT „MÓJ WYBÓR – MOJA PRZYSZŁOŚĆ” REALIZOWANY PRZEZ
z matematyką bez granic
Projekt „Fizyka jest ciekawa” jest realizowany w ramach programu POKL
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
SZK – Szkolne Zespoły Kompetencyjne
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Tego roku chętni uczniowie klasa pierwszych zgłosili się do projektu unijnego Rozwój przez kompetencje. Chcemy pokazać w naszej prezentacji jak przebiegały.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Nowoczesny Uczeń - program aktywizacji edukacyjno – obywatelskiej uczniów rybnickich liceów - realizacja Projektu w I Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami.
E - MATURA korzyści dla uczniów i szkoły mgr Bożena Witkowska nauczyciel matematyki i informatyki Łódź, 28 listopada 2013 r. 1.
Zespół Szkół w Mycielewie w projekcie,,Ćwiczę, uczę się, wygrywam.
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
Akademia Młodych Noblistów. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, 3.3. Poprawa.
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Rok szkolny 2011/2012.
Program Operacyjny kapitał Ludzki CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt,, Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT!!!” jest.
Z KLASĄ ..
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie „ ZACHODNIOPOMORSKIE TALENTY – REGIONALNY SYSTEM STYPENDIALNY” projekt realizowany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie.
Kryterium IX Wyrównanie szans edukacyjnych. Kryterium IX - Wyrównanie szans edukacyjnych Strona internetowa szkoły pełni funkcje nie tylko informacyjne.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
INTERAKTYWNA MATEMATYKA
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Świadome planowanie – świadomy wybór, czyli zajęcia z doradztwa zawodowego w gimnazjum Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr.
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
Konferencja współfinansowana z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa na terenie Powiatu.
DIAGNOZA POZIOMU WIEDZY Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLASY I TECHNIKUM INFORMATYKI WRZESIEŃ, ROK SZKOLNY 2016 / 2017.
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Przykłady dobrych praktyk
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

Zdolni Chętni do pracy UCZNIOWIE PRZYNALEŻĄCY DO SZKOLNYCH ZESPOŁÓW KOMPETENCYJNYCH Joanna Kossowska Uniwersytet Gdański

Wykłady wyjazdowe w Szkolnych Zespołach Kompetencyjnych Szkolne Zespoły Kompetencyjne stworzone w zgłoszonych, a następnie wybranych do projektu Rozwój przez kompetencje gimnazjach podzielone zostały według przedmiotów wiodących na: ZESPOŁY O KOMPETENCJI: MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZEJ ZESPOŁY O KOMPETENCJI: PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ Zajęcia w tychże Zespołach prowadzone były przez opiekunów szkolnych w wymiarze 10 godzin w miesiącu. Dodatkowo wsparto je także zajęciami z kadrą naukową Trójmiejskich Uczelni Wyższych, prowadzonych w wymiarze 8 godzin w semestrze.

Tematy najczęściej wybierane przez Gimnazja uczestniczące w projekcie Pierwsze wykłady wyjazdowe w projekcie Rozwój przez Kompetencje zaczęły się odbywać już w semestrze letnim 2009/2010 r. Wśród Szkolnych Zespołów Kompetencyjnych o kompetencji matematyczno-przyrodniczej dominował wówczas temat pt.Budowa materii, podczas gdy Zespoły Kompetencyjne o kompetencji przedsiębiorczość skupiły się na wnikliwym opracowaniu aspektu dotyczącego Unii Europejskiej.

Najczęściej wybierane tematy projektowe w semestrze zimowym 2010/2011 KOMPETENCJA MATEM.-PRZYR. KOMPETENCJA PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ

Najczęściej wybierane tematy projektowe w semestrze letnim 2010/2011 KOMPETENCJA MATEM.-PRZYR.KOMPETENCJA PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ

Najczęściej wybierane tematy projektowe w semestrze zimowym 2011/2012 KOMPETENCJA MATEM.-PRZYR.KOMPETENCJA PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ

Najczęściej wybierane tematy projektowe w semestrze letnim 2011/2012 KOMPETENCJA MATEM.-PRZYR.KOMPETENCJA PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ

Faworyci wśród projektów Najczęściej, Szkolne Zespoły Projektowe o kompetencji matematyczno-przyrodniczej decydowały się na realizację projektu o temacie Czy wiem co jem?, w którym to uczniowie zdobywali wiedzę na temat zdrowego stylu życia oraz związanych z nim zasad prawidłowego odżywiania się. Na drugim miejscu pod względem częstotliwości wyboru projektu znalazł się ten, o temacie Nie z Orbisem ale … oraz Moja droga do szkoły, podczas realizacji których Uczniowie stosowali umiejętności geograficzne i matematyczne w życiu codziennym.

Wśród tematów wybieranych przez opiekunów Szkolnych Zespołów Kompetencyjnych o kompetencji przedsiębiorczość trudno jest wskazać jeden, najczęściej wybierany. Większość z nich wybierana była z podobną częstotliwością. Nauczyciele wraz z Uczniami koncentrowali się zwłaszcza na projektach: kształcących w Uczestnikach asertywność i swobodę wypowiedzi ustnej oraz takie, które miały być pomocne Uczniom przy podejmowaniu (w nieco bliższej, jak i dalszej przyszłości) ważnych decyzji życiowych tj. wybór przyszłej szkoły a w konsekwencji także przyszłego zawodu.

Metody prowadzenia wykładów wyjazdowych Wykładowcy starali się dostosowywać tematykę wykładów wyjazdowych do projektów realizowanych w Szkolnych Zespołach Kompetencyjnych, Duży nacisk kładziono na to aby zajęcia były interesujące dla dzieci, toteż jako środki dydaktyczne wielokrotnie wykorzystywano gry, zabawy czy krzyżówki, Do realizacji projektów z przedsiębiorczości wykorzystywano często specjalnie do tego celu przygotowaną grę, kompatybilną z tablicą interaktywną – Milionerzy oraz innego typu gry tematyczne

Przy realizacji projektów o kompetencji matematyczno- przyrodniczej część wykładowców przyjeżdżała do gimnazjów wyposażona w sprzęt: skale barwne do określania barwy wody, sondę tlenową do pomiaru stężenia tlenu w wodzie, mierniki temperatury i zasolenia wody, Dzieci uczyły się także wykonywania rozcieńczeń próbek wody w praktyce i w teorii podczas rozwiązywania zadań chemicznych.

Podsumowanie Realizowany w latach projekt pt. Rozwój przez kompetencje był idealnym sposobem na wyrównywanie i ujednolicanie wiedzy i kompetencji kluczowych tj. matematyka i przedsiębiorczość u Uczniów z gimnazjów biorących udział w projekcie, Pracownicy tegoż projektu w sposób klarowny i jak najciekawszy starali się przekazać Uczniom wiedzę z wybranej przez nich kompetencji przedmiotowej, by wiedza ta była przez Uczniów zapamiętana jak najdłużej, Z tego również powodu zajęcia odbywały się w małych grupach. Umożliwiło to każdemu Uczniowi z osobna wziąć udział w przeprowadzanych doświadczeniach czy ćwiczeniach, Uczniowie nabyli także umiejętność pracy w grupach oraz delegowania obowiązków i odpowiedzialności za powierzone im zadania. Wszystkie te kompetencje będą im niezbędne w przyszłości!

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ!