Przygotowanie dziecka do szkoły

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Teresa Grąziewicz - Jóźwik
Advertisements

ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
GOTOWOŚĆ SZKOLNA DZIECI 6-letnich
GOTOWOŚĆ SZKOLNA DZIECI 6-letnich
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
ZABURZENIA UWAGI A dyskalkulia
informacje i wskazówki dla rodziców
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
Trudności w nauce czytania i pisania u dzieci z wadą wymowy
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
Specyficzne trudności w uczeniu się
Z zajęć korzystają uczniowie klas I – III ze specyficznymi trudnościami w nauce. Pracują w grupach 2,3,4,5 osobowych. Część zajęć prowadzona jest w sali.
Dojrzałość szkolna dziecka
Co każdy rodzic wiedzieć powinien?
Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie
Somatognozja.
Dojrzałość szkolna - czyli gotowość do uczenia się
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
DYSLEKSJA Termin „dysleksja” wywodzi się z greckiego DYS – utrata
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
Czy Państwa dziecko jest gotowe do szkoły?
Percepcja wzrokowa.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Moje dziecko w szkole
Matematyka w centrum uwagi. Jak możemy pomóc dziecku w uczeniu się?
6-LATEK W SZKOLE.
Dojrzałość szkolna dziecka 5 i 6 letniego
„Zdolności a umiejętności”
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Analizator wzrokowy to:
6-LATEK W SZKOLE.
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Prezentacja multimedialna dotycząca gotowości szkolnej.
Rozwój psychospołeczny i potrzeby dziecka 6-letniego w szkole
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA DZIECKA 6 LETNIEGO W ASPEKCIE ROZWOJU MOWY
Dysleksja i trudności szkolne
Trening metodą Warnkego
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
Metody przygotowujące do nauki matematyki
Izabela Modzelewska mgr psychologii
DOJRZAŁOŚĆ DZIECKA DO UCZENIA SIĘ MATEMATYKI W WARUNKACH SZKOLNYCH
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Materiały informacyjne dla rodziców 1.
WIELOZMYSŁOWE POZNAWANIE KOLORÓW DLA DZIECI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Opracowanie: mgr Hanna Oleszak mgr Justyna Sieletycka mgr Bernadeta Budzińska.
Sala Doświadczania Świata
INTELIGENCJE WIELORAKIE
DOJRZAŁOŚĆSZKOLNA INFORMACJE DLA RODZICÓW Opracowanie: Beata Wilk.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
„Kocham czytać” Jagody Cieszyńskiej
Dojrzałość szkolna dziecka
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
Program wychowania przedszkolnego. Motto „Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie - naucz, jeśli nie wie - wytłumacz, jeśli nie może – pomóż! Jeśli przy.
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
wzrokowo - przestrzenne
Informacje dla Rodziców. * stan zdrowia (dziecko leczone - choroba przewlekła) * niski lub obniżony poziom rozwoju intelektualnego, * nieharmonijny rozwój.
C ZY NASZE DZIECKO MOŻE JUŻ IŚĆ DO SZKOŁY ? Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2 im. ks. dra S. Wilczewskiego w Katowicach.
KWARTALNIK DLA RODZICÓW NR /2016. Poznanie najbliższego środowiska Wdrażanie do przestrzegania ogólnych zasad bezpieczeństwa Rozbudzenie zainteresowań.
 Specyficzne trudności w uczeniu się czytania i pisania; jej symptomy występują na każdym etapie rozwojowym, a trudności nie pojawiają się nagle tylko.
METODA DOBREGO STARTU. Metoda Dobrego Startu Głównym założeniem MDS jest wspomaganie rozwoju psychomotorycznego dziecka poprzez odpowiednio zorganizowaną.
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
INNOWACJA PEDAGOGICZNA Ruch, słuch, wzrok, mowa – podstawa uczenia się. Małgorzata Karasek.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Przygotowanie dziecka do szkoły Projekt "Internetowe centra edukacyjno - oświatowe na wsi" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich, Priorytet 2, Działanie 2.1, Poddziałanie 2.1a Przygotowanie dziecka do szkoły dr Anna Kienig Uniwersytet w Białymstoku Wydział Pedagogiki i Psychologii

Przygotowanie do nauki czytania rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i słuchowej rozwijanie uwagi i pamięci ćwiczenia gramatyczne i słownikowe doskonalenie wymowy dziecka trudności w nauce czytania

Dojrzałość do czytania i pisania Dziecko umie dokonywać analizy oraz syntezy wzrokowej i słuchowej niezbędnej w procesie zróżnicowania kształtów, dźwięków, ich odpoznawania, porównywania i odtwarzania. Rozumie znaczenie wyrazów jako graficznych odpowiedników słów. Posiada orientację przestrzenną, która umożliwia mu rozpoznawanie i odtwarzanie kierunków, położenia i proporcji wymiarów odwzorowanych form graficznych. Ma pamięć ruchową, czyli umiejętność przetwarzania obrazu graficznego na obraz ruchu. Umiejętność kontrolowania wzrokiem własnych ruchów pozwala mu świadomie nimi kierować.

Przygotowanie do nauki pisania orientacja dziecka w przestrzeni pamięć ruchowa dziecka sprawność motoryczna i manualna wyobraźnia i koordynacja wzrokowo-ruchowa trudności w nauce pisania trudnościom w nauce pisania

Czynniki decydujące o przygotowaniu do pisania sprawność wszystkich procesów poznawczych, rozumienie symbolu, orientacja przestrzenna, lateralizacja, pamięć wzrokowa i ruchowa, poziom sprawności ruchowej i manualnej, koordynacja wzrokowo- ruchowa, spostrzegawczość, analiza i synteza wzrokowa

Przygotowanie do nauki matematyki rozwijanie myślenia – szeregowanie, klasyfikowanie, uogólnianie rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, wnioskowanie, abstrahowanie rozwijanie myślenia – orientacja w czasie i przestrzeni dziecięce liczenie trudności w uczeniu się matematyki

Dojrzałość do uczenia się matematyki odpowiedni poziom operacyjnego rozumowania świadomość, w jaki sposób należy poprawnie liczyć przedmioty stosunkowo wysoki poziom odporności emocjonalnej na sytuacje trudne należyta sprawność manualna, percepcja spostrzegania oraz koordynacja wzrokowo - ruchowa

Przygotowanie emocjonalno-społeczne do szkoły orientacja w otoczeniu społecznym, nawiązywanie kontaktów społecznych współpraca z innymi wytrwałość w wykonywaniu zadań, samokontrola rozpoznawanie, wyrażanie i kontrolowanie emocji radzenie sobie z lękiem i trudnymi sytuacjami

Przygotowanie emocjonalno-społeczne do szkoły · wiara w siebie, · ciekawość, . orientacja w otoczeniu społecznym, · samokontrola, · towarzyskość, . umiejętność nawiązywania kontaktów społecznych, · umiejętność porozumiewania się, · umiejętność współdziałania

Dziękuję za uwagę  ankienig@uwb.edu.pl Projekt "Internetowe centra edukacyjno - oświatowe na wsi" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich, Priorytet 2, Działanie 2.1, Poddziałanie 2.1a Dziękuję za uwagę  ankienig@uwb.edu.pl