Paweł Majak Asc. Director Country Management Frogster Online Gaming GmbH Rynek MMO w Polsce z perspektywy Europy Zachodniej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 Warszawa, 21 lutego 2008 r. Przegląd budżetu UE a kierunki reformy polityki spójności Podsekretarz Stanu w Augustyn Kubik Podsekretarz Stanu w Ministerstwie.
Advertisements

Ryzyko walutowe Rynek walutowy
Najnowsze trendy w grach Paweł Sasko. 49% 25% 26% Obecnie średnia wieku statystycznego gracza w USA wynosi 32 lata.
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Rynek wtórny gier i jego wpływ na rynek pierwotny
Wiktor Cegła Dawid vs Goliat – czym wygrywają sklepy internetowe?
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Agenda Polski rynek rozliczeniowy kart płatniczych. Zmiany na rynku:
MSP WOBEC OSŁABIENIA GOSPODARCZEGO Kto będzie zwalniał, a kto będzie zatrudniał? Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Warszawa,
Mali i średni przedsiębiorcy – jak chcą się rozwijać. Nowoczesny, ale odtwórczy model biznesowy. Warszawa, 20 czerwca 2011 r. Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek.
Czy możliwy jest wzrost inwestycji przedsiębiorstw w 2011 r.?
Sobota 02/10/2004 WZPP CUP 2004 turniej golfowy dla uczestników konferencji 09:00 – 10:00Rejestracja uczestników i selekcja drużyn 10:00 – 10:45 Driving.
Przedsiębiorcy i rozwój
Konsumpcja informacji
SZANSE I ZAGROŻENIA DLA ROZWOJU WIELKOPOLSKICH MŚP dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Piła, 30 października 2012 Prezentacja.
Droga innowacji mBank. Prawo Moorea Liczba tranzystorów w układzie scalonym podwaja się w ciągu 18 miesięcy Sformułowana w 1965 roku prognoza Gordona.
Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Robert Lewicki
Ul. Rolna 14 Wronki Zespół konsultantów: Robert Lewicki
Marketing międzynarodowy Proces internacjonalizacji firmy
Propozycja wspólnego projektu
Plan Prezentacji Transformacja , krótka charakterystyka
Maciej Tokarski wg publikacji P. Opali i A. Rzońcy Ile wolności gospodarczej Wolność a wyniki gospodarcze ze szczególnym uwzględnieniem Polski.
Dynamiczny rozwój bankowości mobilnej w Banku Pekao
Strategia rozwoju systemu płatniczego w Polsce Adam Parfiniewicz 21 marca 2006 Warszawa.
Koncepcje i rozwiązania praktyczne stosowania e-faktur
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Metodologia badania 3 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
Energy Energia Odnawialna Zarys i perspektywy w Niemczech 15 listopad 2011, Warszawa Federal Ministry for Environment,
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
Biuro Rady Gospodarczej 1 Podsumowanie zmian deregulacyjnych w polskiej gospodarce oraz wyzwania na przyszłość Adam Jasser Podsekretarz Stanu w Kancelarii.
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
PLAN PREZENTACJI Profil spółki i akcjonariat Rynek opon
Monitoring Online Mediów Internetowych
Rola Internetu w masowej personalizacji produktu
Bankowość Mobilna.
Prawno-finansowe bariery i ograniczenia tworzenia i działalności przedsiębiorstw społecznych Tomasz Schimanek Iza Przybysz.
BIZNES_IDEE_PAŃSTWO_ROZWÓJ NA CZYM BUDOWAĆ PRZEWAGI KONKURENCYJNE EUROPY? POLSKA W EUROPIE A EUROPEJSKIE SOFT POWER SPECJALNE WYDANIA MAGAZYNU THINKTANK.
dr Michał Macierzyński Biuro Innowacji, PKO Bank Polski
WYZWANIA STOJĄCE PRZED SYSTEMEM UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH
MARKETING MIX CYKL ŻYCIA PRODUKTU Opracowała: Grażyna Nowak.
opis projektu jednym zdaniem
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
E-learning… zasady działania korzyści dla środowisk wiejskich Andrzej Wodecki.
Szkolenia, Coaching, PR.
FINANSOWE KONSEKWENCJE HANDLU UPRAWNIENIAMI DO EMISJI ZANIECZYSZCZEŃ
Metodologia badań wydatków reklamowych
Zaprojektuj i Chroń Swój Zysk.
„Kalkulator zużycia oraz kosztu energii elektrycznej online „
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
…od pomysłu do realizacji…
GoldenSubmarine | Mobile Marketing. Mobilność rozwija się w niezwykle szybkim tempie, z dnia na dzień dostarczając nowych rozwiązań. Świat mobilności.
Dlaczego Perfect NDF SA ?. Dzisiejsze oczekiwania Klienta wobec Doradcy Ubezpieczeniowo-Finansowego Uczciwość Rzetelność Wiedza, doświadczenie, profesjonalizm.
„Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca to sukces“ Henry Ford Prezentacja firmy.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
26 kwietnia - 01 sierpnia 2013 r. na losowej próbie 1500 MSP.
NINIEJSZA PREZENTACJA POWINNA BYĆ ROZUMIANA JAKO RODZAJ WIZJI I POTENCJALNEGO ROZWOJU RYNKU W POLSCE, A NIE JAKO KONKRETNE OCZEKIWANIA NADAWCY!
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Główne kierunki zmian w zarządzaniu turystyką
Zarządzanie portfelem i ryzykiem Optymalizacja kosztów energii i zabezpieczanie ryzyk Ralf Höper, Senior Portfolio Manager Vattenfall Europe Power Management.
PROJEKT X OPISAĆ PROJEKT J EDNYM Z DANIEM Fundusz StartMoney.
Białystok, r. Program Operacyjny Polska Cyfrowa założenia wsparcia rozwoju szybkich sieci szerokopasmowych.
Kluczowe aspekty realizacji projektów PPP Listopad 2011.
STANOWISKO CP TELECOM (OPERATORA CARREFOUR MOVA) W DEBACIE UKE DOTYCZĄCEJ ASYMETRII MTR Warszawa 23 czerwca 2009.
Marketing Najkrótsza definicja marketingu brzmi „zaspokajać potrzeby, osiągając zysk”. Dobrze rozumiany marketing to nie zestaw trików i działań doraźnych,
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Strategia Promocyjna sieci ELEKTRO-RTV-AGD analiza gazetek promocyjnych q1-q vs q1-q Warszawa, lipiec 2016.
Sprzedawaj w Europie! Amazon i eBay od A do Z.
Zapis prezentacji:

Paweł Majak Asc. Director Country Management Frogster Online Gaming GmbH Rynek MMO w Polsce z perspektywy Europy Zachodniej

© Frogster Online Gaming GmbH.3 Krótka charakterystyka rynku o Pełna polska lokalizacja produktu jako aspekt kluczowy o Silna pozycja gier przeglądarkowych o Wciąż silna pozycja PC o Darmowy dostęp jako przeważający argument o Znaczące zmiany w 2010/2011 MMO w Polsce

© Frogster Online Gaming GmbH.4 F2P vs. P2P

© Frogster Online Gaming GmbH.5 Z perspektywy gracza F2P vs P2P F2P o Spróbuj zanim kupisz o Możliwość ciągłej gry bez opłat o Swoboda decyzji P2P o Pełna zawartość gry od początku o Przewidywalne koszty o Zaawansowanie w grze zależne od czasu i talentu o "Elitarność"

© Frogster Online Gaming GmbH.6 Z perspektywy wydawcy F2P vs P2P F2P o Mniejsza bariera wejścia o Możliwość regulowania zysków z gry o Bardziej złożona ekonomia o Mniej przewidywalny zysk P2P o Przewidywalny zysk o Prostsza ekonomia o Ograniczone metody regulacji zysku o Bariera wejścia

© Frogster Online Gaming GmbH.7 Tytuły na rynku polskim z pełną lokalizacją

© Frogster Online Gaming GmbH.8 MMO z pełną lokalizacją, oparte na kliencie Tytuły na rynku Polskim

© Frogster Online Gaming GmbH.9 MMO z pełną lokalizacją, przeglądarkowe Tytuły na rynku Polskim

© Frogster Online Gaming GmbH.10 Analiza postrzegania i znaczenia polskiego rynku gier MMO dla europejskich wydawców

© Frogster Online Gaming GmbH.11 Jak postrzegany jest Polski rynek MMO o Dla gier F2P – wysoki priorytet o Dla gier P2P – priorytet średni o Polska wersja językowa kluczowym aspektem dla gier F2P o Orientacja przeglądarkowa, ze znaczącą większością graczy w tym sektorze o Orientacja na płatności mobilne Polscy gracze i rynek

© Frogster Online Gaming GmbH.12 Charakterystyka graczy o Lojalność i Długość życia użytkownika w grze porównywalna ze średnią europejską o Wciąż znacząca podatność na argument darmowości o Sobota najbardziej aktywnym dniem dla rejestracji Polscy gracze i rynek

© Frogster Online Gaming GmbH.13 Charakterystyka graczy c.d. o Aktywność w grze zbliżona do średniej europejskiej Polscy gracze i rynek

© Frogster Online Gaming GmbH.14 Monetyzacja o Mniejsza zamożność i gotowość inwestowania w gry Potrzeba ponad 2x więcej aktywnych graczy aby osiągnąć podobne wyniki finansowe co Francja i prawie 3x więcej co Niemcy o Koszty obsługi płatności średnio o 35% większe niż we Francji i o 40% większe niż w Niemczech. o Średnio 60% banowanych użytkowników to Polacy o Średnio 40 dni od założenia konta do pierwszego zakupu o Średnio 52% więcej transakcji aby osiągnąć wynik porównywalny z Francją i 57% z Niemcami Polscy gracze i rynek

© Frogster Online Gaming GmbH.15 Współpraca biznesowa i kooperacja o Otwartość na niestandardowe modele współpracy o Akceptacja dla umów o podziale zysków i performance marketingu o Relatywna skuteczność umów o podziale zysków porównywalna z krajami Europy Zachodniej o Relatywnie niska świadomość gier MMO wśród mediów i firm poza branżą rozrywkową Polscy gracze i rynek

© Frogster Online Gaming GmbH.16 Przyszłość MMO w Polsce i na świecie

© Frogster Online Gaming GmbH.17 Kluczowe obszary o Polonizacje – dalszy rozwój o Nowi gracze na polskim rynku o Nowi odbiorcy o Zacieranie granic – klient vs przeglądarka o Przekształcenie rynku wschodzącego w rozwinięty Przyszłość MMO

© Frogster Online Gaming GmbH.18 Dziękuję za uwagę