Wyzwania internacjonalizacji – doświadczenia parków na świecie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Perspektywy rozwoju spółdzielczości socjalnej w kontekście dotychczasowych doświadczeń związanych z wdrażaniem PO KL i PO FIO.
Advertisements

„Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji”
Biuro Komisarza Generalnego Sekcji Polskiej EXPO 2010
Dofinansowanie projektów z zakresu edukacji ekologicznej ze środków krajowych NFOŚiGW Polkowice r.
GO CHINA! GO AFRICA! Ministerstwo Gospodarki
© Copyright Krzysztof B. Matusiak 2010 W YZWANIA INTERNACJONALIZACJI POLSKICH OŚRODKÓW INNOWACJI I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI Wyzwania internacjonalizacji – doświadczenia.
Istota i przesłanki badań marketingowych
Inkubator przedsiębiorczości - - miejscem Twojego biznesu
2012 Departamentu Wsparcia Instytucji Otoczenia Biznesu Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Warszawa, 23 października 2012 r. Stan wdrażania działania.
internacjonalizacja przedsiębiorstw
Warszawa, 5 lutego 2008 r. Priorytet II i VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w kontekście aktywizacji zawodowej osób z grupy wiekowej 50+ Departament.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Priorytety polskiej polityki innowacyjności
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 8.2 Priorytetu VIII PO KL w 2009 r. w województwie warmińsko-mazurskim.
Centrum Zaawansowanych Technologii – możliwości wsparcia z funduszy strukturalnych UE Jacek Guliński Centrum Wspierania Innowacji Poznański Park Naukowo-Technologiczny.
Wsparcie przygotowania terenów inwestycyjnych Wsparcie działań studyjno-koncepcyjnych w ramach przygotowania terenów inwestycyjnych dla projektów inwestycyjnych.
Wybrane działania Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w zakresie wspierania innowacji i przedsiębiorczości Irma Pęciak Dyrektor Zespołu Innowacji.
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
Marketing międzynarodowy Proces internacjonalizacji firmy
Aspekty organizacyjne realizacji projektu, działania samorządów.
Konsultacje społeczne projektu strategii
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO 12 stycznia 2014 r. Zespół ds. Programowania i Ewaluacji Departament Programu.
ZAPOBIEGANIE POWSTAWANIU ODPADÓW I WŁAŚCIWE POSTĘPOWANIE Z ODPADAMI
Być ekspertem Komisji Europejskiej - ogólne doświadczenia Berenika M. Marciniec Poznański Park Naukowo - Technologiczny Zostań ekspertem Komisji Europejskiej!
Oferta Europejskiej Rady ds. Badań European Research Council - ERC.
Oferta Europejskiej Rady ds. Badań. Program Pomysły Cel: zwiększenie dynamiki, kreatywności i doskonałości europejskich badań naukowych przekraczających.
Nauka i Biznes - rola PARP we wzmacnianiu współpracy
Promocja destynacji turystycznej za granicą
IPscore - narzędzie do wyceny wartości patentów
Model firmy społecznej i możliwości legislacyjne związane z tym narzędziem aktywizacji zawodowej w kontekście Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Piotr.
Kierunki i założenia polityki klastrowej w Polsce do 2020 roku
Krajowy System Usług dla MSP
Ostrów Wielkopolski 24 listopada 2011r.
Projekt finansowany z budżetu województwa Dolnośląskiego
2010 Benchmarking klastrów w Polsce Dr Aleksandra Nowakowska Zespół Konsultantów PARP Benchmarking jako instrument poprawy jakości zarządzania Warszawa,
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Finansowanie działań inwestycyjnych w OIiP
Departament Planowania Strategicznego i Gospodarczego Wydział Rozwoju Przedsiębiorczości Biuro Produktu Markowego Zakończenie oceny projektów w ramach.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Krajowy System Usług Kierunki rozwoju Krajowego Systemu Usług i jego oferta wsparcia przedsiębiorczości Warszawa, 26 listopada 2010 r. 1.
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
Nowe trendy w branży spożywczej
Kierunki i narzędzia kształtowania popytu na innowacje w perspektywie
IOB w Polsce – wyzwania przyszłości
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego INNOWACYJNY REGION Omar Saoudi Dyrektor Departamentu Gospodarki Poznań, 14 stycznia 2008.
TRITIA Europejskie Ugrupowanie Współpracy Terytorilanej.
Możliwości finansowania współpracy nauki i biznesu
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
Regionalna Strategia Innowacji Województwa Mazowieckiego
PARP w nowej perspektywie finansowej
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
Inicjatywa JESSICA – pierwsze doświadczenia z perspektywy regionalnej
Programowanie perspektywy finansowej
Kształt instrumentów strukturalnych po 2007r. Prezentacja: Aleksandra Malarz Zastępca Dyrektora Departamentu Integracji Europejskiej Ministerstwo Środowiska.
Program Ramowy na rzecz Konkurencyjności i Innowacji (CIP) - instrumenty finansowe - Warszawa Ministerstwo Gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki.
Wsparcie dotacyjne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego WD na lata
Innowacyjna Warszawa 2020 Program wspierania przedsiębiorczości.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
CENTRUM ROZWOJU REGIONALNEGO I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI Mirosław Gębski.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
Gdańsk, r. Przedsiębiorcze odkrywanie – wprowadzenie do dyskusji, doświadczenia pomorskie Maciej Dzierżanowski, Stanisław Szultka, Instytut.
ROCZNY PLAN DZIAŁAŃ INFORMACYJNYCH I PROMOCYJNYCH NA 2016 R. dla RPO WiM na lata (RPD) 1.
Agencja Rozwoju Pomorza S.A. Al. Grunwaldzka 472 D (Olivia Six) Gdańsk tel.: faks:
Regionalna Strategii Innowacji nowe rozwiązania/metody/narzędzia dla branży żywności szansa na wspólny projekt?
Katarzyna Matuszak Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości
Dobre praktyki współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcami Dr Marcin.
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
Poland – Meetings Destination, 19 marca 2018 r., SGTiR, Warszawa
Zapis prezentacji:

Wyzwania internacjonalizacji – doświadczenia parków na świecie dr Berenika Marciniec Zastępca Dyrektora Departament Infrastruktury Nowoczesnej Gospodarki Wyzwania internacjonalizacji – doświadczenia parków na świecie Gliwice, 20 maja 2011 r.

Od zeszlego roku badania IASPu dotyczace dwoch gorących obszarów: strategiczny raport IASP oraz raport dot. ewaluacji lokatorów – oba będą prezentowane w Kopenhadze – mi udało się zdobyć wcześniej to badanie i prezentuję Państwu obszar dotyczący internacjonalizacji parków.

IASP STRATEGIGRAM Analytical Report 2010 Szczegóły pomiaru: 275 parków w IASP: wyłącznie dla pełnych członków IASP funkcjonujące i w fazie tworzenia udział wzięły 73 parki z czego 56 ukończyło pomiar parki z 29 krajów z czego 56% z Europy

Specjalizacja 58.3% to parki wyspecjalizowane. Parki so so – 15%. Parki ogólne – 26.7%. Generalnie duże wyważenie parków. Może to wynikać z ogólnej strategii parku lub także z specjalizacji parku w kilku dziedzinach.

Specjalizacja – kryteria wejścia Akceptowani wszyscy, ale w szczególności ze specjalizacyjnych sektorów – elastycznośc parków lub otwartość na lokatorów strategicznych.

Rynki docelowe Parki ukierunkowane głównie na rynek krajowy/lokalny – 62.1%. Brak parków zdecydowanie zorientowanych międzynarodowo. 10.4% prezentuje delikatne ukierunkowanie na partnerów z zagranicy.

Rynki docelowe – cele marketingowe Dość równo rozłożony podział na firmy zagraniczne/lokalne/krajowe. Pewna niespójność z poprzednim slajdem (tam brak parków zorientowanych międzynarodowo) – co nie wyklucza nastawienia na pozyskanie 1-2 lokatorów strategicznych z zagranicy.

Rynki docelowe – promocja za granicą Okazjonalna promocja – 37%. W sumie promocja za granicą – 60.3% (duża!!!).

Rynki docelowe – roczny budżet na promocję międzynarodową

Rynki docelowe – firmy międzynarodowe w parkach Firmy zagraniczne w parkach ma aż 57.5% (dużo!!!) – do 15%.

Sieciowanie Wskazanie na networking strategiczny/makro - duże sieci, zasięg, znaczenie (obok networkingu w skali mikro – lokatorzy, współpracujące instytucje, lokalni naukowcy i przedsiębiorcy). Sieciowanie jako dyscyplina strategiczna dla więszkości parków – 88.4% - duże znaczenie dla parków.

Sieciowanie – sieci formalne i nieformalne Formalne czyli stowarzyszenia lub inne formy cechujące się osobowością prawną, z procesem i kryteriami przyjęcia, opłatami członkowskimi, itp..

Sieciowanie – budżet na networking Budżet na networking posiada aż 76.7% parków.

Wnioski z badania Skuteczność działań internacjonalizacyjnych zdefiniowane cele parku (punkt wyjścia) strategia parku (w tym strategia promocji za granicą) określone rynki docelowe lokatorzy parku (w tym lokatorzy strategiczni) rozsądna specjalizacja odpowiedni dobór działań promocyjnych (rodzaj, forma, zakres, zasięg) Dobry moment dla parkow na okreslenie strategii rozwoju także miedzynarodowego – panstwo gwarantuje swymi dzialaniami baze pod rozwoj parkow (fizyczna/materialna), a teraz kluczowa jest wizja rozwoju na dlugie lata parkow wlacznie ze strategia uwzgledniajaca wahlarz dzialan dostosowany do indywidualnych potrzeb parku – sami musza zaczac myslec, bo kolejna perspektywa jest wciąż niewiadoma. Kolejne 20 lat na bazie wizji rozwojowej obejmujacej także dzialania miedzynarodowe. Nowa perspektywa raczej powinna wspierac dzialania miekkie, a nie kolejne inwestycje w mury.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ dr Berenika Marciniec Zastępca Dyrektora Departament Infrastruktury Nowoczesnej Gospodarki Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości e-mail: berenika_marciniec@parp.gov.pl