„Szkoła wspomaga wychowanie” debata uczniów szkół ponadgimnazjalnych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

RODZICE W SZKOLE.
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Program wychowawczy szkoły
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
Program Polskiej Akcji Humanitarnej pod honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Wagarowanie młodzieży
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
realizacja VIII punktu
„Bezpieczeństwo nie jest wszystkim, lecz bez
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 3 WE WROCŁAWIU
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Wizja i misja szkoły Wyniki ankiety „Jaka powinna być nasza szkoła, nasz uczeń, nasz rodzic, nasz nauczyciel?” Ten szablon może być używany jako plik startowy.
Mój wymarzony zawód.
Szkoła wspomaga wychowanie
SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY
Recepta na sukces nauczyciela
Im wcześniej dziecko rozpocznie naukę, tym ma większą szansę na rozwój swoich uzdolnień i umiejętności lub diagnozę i pomoc w problemach rozwojowych. Szkoła.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Dla uczniów bardzo ważna jest otwarta komunikacja z wychowawcami, nauczycielami i dyrektorami. Stworzenie atmosfery sprzyjającej otwartej komunikacji może.
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
Problemy wychowawcze szkoły
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Szkoła Podstawowa nr 350. Zespół Szkoły z Klasą 2.0 Katarzyna A. Agnieszka F. Agata T. Izabela S. Grażyna U. Dariusz C. Szkoła Podstawowa.
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
Szkoła Współpracy.
w praktyce pedagogicznej
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Debata pracowników szkoły
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
Idea oceniania kształtującego
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
Szkolny system wychowawczy
Dlaczego warto angażować się w życie szkoły?
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Co może zrobić szkoła, a co powinni zrobić wcześniej rodzice ?
Praca pedagogiczna w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku „Walka, rywalizacja i sukces to fatalne słowa. One paraliżują nas w życiu” Krystyna.
Małe grupy w szkole na przykładzie modelu pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Skarżysku-Kamiennej Opracowanie: mgr Bartosz Rybienik.
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
Godność ucznia a postawa nauczyciela
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
„ S ą warto ś ci, których nikomu nie mo ż emy przekaza ć, bo ka ż dy musi dojrze ć do nich sam, i to nieraz bardzo ż mudn ą prac ą „ ( ks. JanTwardowski)
PROGRAM WYCHOWAWCZY KATOLICKIEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. ŚW. STANISŁAWA KOSTKI W KIELCACH.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Regionalizm poprzez emocjonalny kontakt z „małą ojczyzną” pozwala zbliżać to co nasze i małe, ku temu, co wielkie...” (ks. Janusz St. Pasierb)
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Szkoła Podstawowa nr 2 w Plewiskach Nowoczesna szkoła, szkołą jutra. Szkoła jutra- szkołą obywatelskiego dialogu.
VIII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 imienia Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach Wykonały: Sylwia Szmit, Patrycja Petniak.
Dziecko romskie w szkole
Chciałybyśmy, aby nasza biblioteka była bliżej ucznia...
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Zapis prezentacji:

„Szkoła wspomaga wychowanie” debata uczniów szkół ponadgimnazjalnych Dawid Michalski

WYCHOWANIE Kształtowanie charakteru osoby dorastającej przez osoby dorosłe; przekazywanie wartości moralnych i etycznych; narzucanie kultury i racjonalnego myślenia. Udzielanie odpowiedzi na trudne pytania!!!

CELE WYCHOWANIA: Przystosowanie do życia w społeczeństwie. Przekazywanie tradycji. Rozwijanie talentów, zainteresowań. Pobudzenie i ukształtowanie patriotyzmu. Zaradność życiowa, usamodzielnienie. Ułatwienie kontaktów międzyludzkich. Przygotowanie do życia w rodzinie. Nauka odpowiedzialności. Wybór poglądów i przekonań.

Uczniowie chcieliby, aby ich wychowawca: był zaangażowany i wytrwały nastawiony na realizację celu był przywódcą miał silną wolę był energiczny był pewny siebie i bardziej zdecydowany w działaniu był odpowiedzialny i opanowany był stabilny i konsekwentny był szczery, cierpliwy i łagodny w kontaktach międzyludzkich był kreatywny, otwarty, wrażliwy i spontaniczny umiał szybko reagować na pojawiające się problemy umiał organizować i planować swoja pracę był bardziej opiekuńczy i podtrzymujący rozwój

Skojarzenia uczniów związane ze szkołą: budynek nauczyciele klasa obowiązki strach stres monotonia koleżanki koledzy brak czasu dobre i złe chwile nauka wychowanie matura dorosłość wybór przemoc

Aspekty zauważane przez uczniów: Szkoła ma ogromny wpływ na wychowanie. Programy wychowawcze nie zawsze są dostosowane do różnego typu środowisk Młodzież jest także wychowywana przez środowisko szkolne. Bagatelizuje się godziny wychowawcze prowadząc na nich lekcje przedmiotowe. Zbyt mało czasu poświęca się problemom uczniów na godzinach wychowawczych.

Problemy, z którymi uczniowie borykają się w szkole: Brak kreatywności wśród nauczycieli. Stereotypy wśród doświadczonych nauczycieli. Wychowywanie „kujona”. Wagary – brak motywacji do nauki, chodzenia do szkoły. Brak widocznego sensu nauki – perspektyw poedukacyjnych. Łamanie praw ucznia. Narkotyki, alkohol. Niedocenianie ucznia; zabijanie poczucia własnej wartości.

Co przeszkadza w szkole: Nauczyciel nie dla ucznia. Ogólny brak szacunku. Brak autorytetów. Brak konsekwencji w mówieniu i działaniu. Przerost przekazywanej wiedzy teoretycznej nad użyteczną praktyczną.

Co pomaga w szkole: Pedagodzy z pasją. Zaangażowanie nauczyciela w pracę. Wyrozumiałość pedagoga. Nauczyciel otwarty, godny zaufania. Koła zainteresowań.

Metoda na poprawienie sytuacji: Dobrze WYKWALIFIKOWANA kadra działająca z pasją. Szkoła powinna uczyć sytuacji życiowych. Kształtowanie kreatywności i perspektywicznego myślenia. Wskazanie autorytetu i budowa autorytetów np. nauczyciela. Zatarcie różnic – wyrównanie poziomów klas i szkół. Spotkania dyskusyjne z młodzieżą z innych szkół. Otwartość nauczyciela, możliwość dialogu.

Dziękuję za uwagę!