Wpływ TI na jakość kształcenia IKT įtaka ugdymo kokybei

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Wykorzystanie komputera w badaniu kompetencji dzieci sześcioletnich w obszarze edukacji matematycznej.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze:
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Pracują w grupach 2,3,4,5 osobowych.
Z zajęć korzystają uczniowie klas I – III ze specyficznymi trudnościami w nauce. Pracują w grupach 2,3,4,5 osobowych. Część zajęć prowadzona jest w sali.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
Wykorzystanie leasingu w realizacji zadań publicznych -komputery dla szkół w gminie Jarocin Tomasz Hodakowski Intel Warszawa 20/09/2010 r.
Nowoczesne technologie w edukacji Andrzej Matuła
Co to jest TIK?.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
Wyrównywanie szans edukacyjnych
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
KLOCKOMANIA.
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 166 W ŁODZI
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Informatyki szkolnej dzieje w pięciu aktach według Grażyny Koby.
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
Lekcje z komputerem, 2006.
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Wpływ TI na jakość kształcenia IKT įtaka ugdymo kokybei Przygotowała nauczycielka metodyk nauczania początkowego Gimnazjum im. F. Ruszczyca w Rudaminie Mirosława Klim Rudamina, 2011

TI Powstanie nowych technologii informacyjnych powoduje przełom w dotychczasowych metodach i środkach kształcenia, gdyż komputer jako nowoczesny środek dydaktyczny stwarza nowe możliwości wspomagania edukacji, w tym także wczesnoszkolnej.

Kształcenie wspomagane komputerem staje się bardziej skuteczne; podwyższa efektywność procesu dydaktycznego; stanowi dla dzieci dużą atrakcję ; jest też nawyk do skoncentrowania się i dobrego organizowania swojej pracy; wyrabia nawyki myślenia pojęciowego i twórczego; dostarcza bodźców sensomotorycznych działających na wzrok, słuch, dotyk; czynne uczestnictwo w zajęciach uwarunkowuje zrozumienie i opanowanie określonych wiadomości i umiejętności;

Jako środek dydaktyczny, komputer spełnia następujące funkcje w procesie dydaktycznym: Aktywizująco – motywująco, jeśli wyzwala wszechstronną aktywność uczniów i pobudza ich zainteresowanie. Poznawczo – twórczą, jeśli służy jako źródło wiedzy, tym bardziej cenne, o ile uczeń korzysta z niego. Problemowo – ćwiczeniowe, jeśli zadanie rozwiązane samodzielnie przez uczniów służą utrwalaniu wcześniej poznanych wiadomości i umiejętności.

kontrolną – jeśli podczas pracy z komputerem uczniowie poddawani są kontroli (także samokontroli) bieżącej i końcowej w celu nie dopuszczenia do powstania zaległości i błędów; wychowawczą – jeśli stwarza dobre warunki oddziaływania na osobowość ucznia; terapeutyczną – jeśli umożliwia usuwanie zaburzeń rozwojowych

Istnieje kilka sposobów wykorzystania komputera do przygotowania i przeprowadzenia procesu dydaktyczno- wychowawczego. Możemy do nich zaliczyć: - wykorzystywanie gotowego oprogramowania edukacyjnego, - wykorzystywanie edytorów tekstowych i graficznych, - tworzenie przez nauczyciela własnych prezentacji multimedialnych, - korzystanie z Internetu. - korzystanie z programów malarskich (graficznych). Komputer wspaniale zastępuje kartkę papieru, kredki i farby, a projektowanie rysunku stwarza silną motywację do pracy. Doskonałe efekty daje kolorowanie gotowych rysunków prezentowanych na stronach Internetu np. www.dzieci.pl .

Wartość dydaktyczna programów Niezwykle cenne w codziennej praktyce szkolnej jest zastosowanie programu prezentacyjnego. Pozwala on na przygotowanie i sterowanie ekspozycją kolejnych slajdów zawierających tekst, obrazy, dźwięk lub ich kombinacje, także z dodatkowym tłem. Prezentacja może przypominać projekcję filmową. Uzyskane efekty są bardzo atrakcyjne dla ucznia i umożliwiają przeżywanie i wielozmysłowe poznanie fragmentu otaczającej rzeczywistości

Dobry program przeznaczony dla dzieci w młodszym wieku szkolnym powinien być atrakcyjny graficznie i pobudzać jego wyobraźnię; zawierać ciekawe i różnorodne ćwiczenia z elementami zabawy o różnorodnym stopniu trudności; nagradzać za dobrze wykonane zadania albo zawierać elementy oceny, współzawodnictwa oraz być nieskomplikowany w obsłudze;

Wykorzystanie komputera podczas zajęć * Na lekcjach matematyki można w sposób łatwy i przyjemny doskonalić technikę rachunkową w zakresie czterech podstawowych działań, ale istnieją też programy bardzo pomocne w kształceniu pojęć matematycznych, np. liczb, pojęć geometrycznych. * Programy edukacyjne z języka polskiego (lub obcego) pozwalają szybko i obiektywnie ocenić ucznia wskazującego szukaną literę, uzupełniającego wyrazy brakującymi literami czy zapisującego dyktowane wyrazy lub zdania. Użycie właściwego programu umożliwia także samodzielne redagowanie przez dzieci tekstów, doskonalenie ortografii itp. * Na lekcjach plastyki komputer może zastąpić z powodzeniem kartkę papieru, kredki, farby, a projektowanie samego rysunku rozwija wyobraźnię dziecka i stwarza silną motywację do twórczej pracy z komputerem. * Na lekcjach muzyki można graficznie zapisać melodię, zaprezentować wysokość dźwięków, wartość nut i schematów rytmicznych na ekranie monitora. Komputer może służyć także jako generator barw i brzmień różnych instrumentów, Których tonację i tempo melodii uczeń może zmienić.

Praca uczniów z komputerem Mogą tworzyć własne prace i dokumenty, które następnie drukowane i powielane mogą być wykorzystywane w dalszych etapach procesu dydaktycznego, a nawet w życiu codziennym. Możliwość wykonania pracy przy komputerze, a następnie jej wydrukowanie jest źródłem ogromnego zaangażowania podczas zajęć i dostarcza uczniom wiele radości i dumy z samodzielnego wykonania pracy

Pełny sukces można osiągnąć: wykorzystując starannie dobrany program edukacyjny, ściśle związany z treściami nauczania , których realizacja jest celem zajęć; umiejętność obsługi komputera przez ucznia ze szczególnym uwzględnieniem jego manualnych umiejętności;     

Właściwy program edukacyjny potrafi znacznie dłużej niż inne środki dydaktyczne przyciągnąć uwagę dziecka w wieku wczesnoszkolnym.      Dzieje się tak dzięki bliskiej mu tematyce, atrakcyjności graficznej i dźwiękowej, zawartości ciekawych i zróżnicowanych pod względem trudności zadań z elementami zabawy, czy też stosowaniu różnych form nagradzania za dobrze wykonaną pracę.

W życiu codziennym komputeryzacja dotyczy już niemal wszystkich dziedzin życia. W tej sytuacji szkoła, a także nauczyciele nie mogą stać z boku, ale powinni wykorzystać ten nowoczesny środek dydaktyczny, jakim jest komputer do wspomagania edukacji na każdym jej etapie, także w nauczaniu zintegrowanym, które jest "terenem" naszego działania.

Które z wyżej wymienionych sposobów korzystania z komputera znajdą miejsce w praktyce szkolnej zależy głównie od pomysłowości i umiejętności nauczyciela.

Dziękuję za uwagę! Ačiū už demėsi!