Program terapeutyczny

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kącik Logopedyczny.
Advertisements

Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Program wychowawczy szkoły
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI
Logopeda: mgr Arleta Jasińska
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Logopeda: mgr Arleta Jasińska.
Dekalog dla rodziców dzieci dyslektycznych
Miejski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Opolu
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna
Rok szkolny 2003/2004: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy.
Model pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jest częścią projektu: „Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
EFEKTY DZIA Ł ALNO Ś CI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKU Ń CZEJ ORAZ INNEJ DZIA Ł ALNO Ś CI STATUTOWEJ SAMORZ Ą DOWEGO PRZEDSZKOLA W SKARYSZEWIE.
warsztat dla rodziców uczniów klas I szkoły podstawowej
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Wydatek współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego człowiek - najlepsza inwestycja Warszawa, wrzesień 2012r. ZAŁOŻENIA.
KLASY TERAPEUTYCZNE Jako jedna z form opieki psychologiczno-pedagogicznej w Gimnazjum nr 14.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
Izabela Kołodziejczyk
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Czytamy Razem- czytanie interaktywne
„Dziecko 6-letnie w szkole”
PEDAGOG SZKOLNY.
Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z elementami terapii pedagogicznej
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
Co chcieliśmy osiągnąć?
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Zespół Administracyjny Oświaty ul. Akademicka Słubice Tel
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
„SZKOŁA WSPÓŁPRACY” UCZNIOWIE I RODZICE KAPITAŁEM SPOŁECZNYM NOWOCZESNEJ SZKOŁY Okres trwania projektu: marzec 2013 – luty 2015.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
SPRAWOZDANIE PSYCHOLOGA SZKOLNEGO za rok szkolny 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wspieranie szkół i przedszkoli przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie Karina Bratborska Krotoszyn, dnia 25 lutego/7 marca 2014 r.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
American Academy Junior School Obecnie budowany jest nowy budynek na terenie tego samego kampusu. Zostanie ukończony w maju A Obecny budynek od 26.
1  Zamość  ul. Okrzei 24  ;  
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Motywowanie ucznia do aktywnego uczestniczenia w procesie dydaktycznym 1. Dlaczego należy podjąć trud szukania nowych sposobów na aktywizowanie uczniów?
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Dobre praktyki we współpracy przedszkoli z rodzicami wychowanków
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Łodzi
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Przykłady dobrych praktyk
Szkoła Promująca Zdrowie
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Co chcieliśmy osiągnąć?
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

Program terapeutyczny Wpływ stymulacji sensomotorycznej na rozwój psychoruchowy dziecka dyslektycznego Wpływ stymulacji sensomotorycznej na rozwój psychoruchowy dziecka dyslektycznego Wstęp Cele Metody, formy i środki realizacji Oczekiwane efekty realizacji programu Ewaluacja Program terapeutyczny Opracowała: mgr Bożena Kosewska

Cele programu: cel nadrzędny cele szczególowe Wpływ stymulacji sensomotorycznej na rozwój psychoruchowy dziecka dyslektycznego Cele programu: cel nadrzędny cele szczególowe Wstęp Cele Metody, formy i środki realizacji Oczekiwane efekty realizacji programu Ewaluacja

Wpływ stymulacji sensomotorycznej na rozwój psychoruchowy dziecka dyslektycznego Cel nadrzędny Niesienie skutecznej pomocy dzieciom z trudnościami w uczeniu się pod postacią dysleksji rozwojowej Wstęp Cele nadrzędny szczegółowe Metody, formy i środki realizacji Oczekiwane efekty realizacji programu Ewaluacja

Wpływ stymulacji sensomotorycznej na rozwój psychoruchowy dziecka dyslektycznego Cele szczegółowe: Wyłonienie grupy terapeutycznej – dzieci ze zdiagnozowaną dysleksją rozwojową oraz dzieci z ryzykiem dysleksji wyłonione w kl. „0” podczas badań przesiewowych. Wstęp Cele nadrzędny szczegółowe Cel 1 Cel 2 Cel 3 Cel 4 Cel 5 Cel 6 Metody, formy i środki realizacji Oczekiwane efekty realizacji programu Ewaluacja

Wpływ stymulacji sensomotorycznej na rozwój psychoruchowy dziecka dyslektycznego Cele szczegółowe: Przeprowadzenie kompleksowej diagnozy SI wśród dzieci zakwalifikowanych do terapii Wstęp Cele nadrzędny szczegółowe Cel 1 Cel 2 Cel 3 Cel 4 Cel 5 Cel 6 Metody, formy i środki realizacji Oczekiwane efekty realizacji programu Ewaluacja

Wpływ stymulacji sensomotorycznej na rozwój psychoruchowy dziecka dyslektycznego Cele szczegółowe: Opracowanie indywidualnych planów terapii SI z możliwością dokonywania modyfikacji w trakcie prowadzonej terapii; Wstęp Cele nadrzędny szczegółowe Cel 1 Cel 2 Cel 3 Cel 4 Cel 5 Cel 6 Metody, formy i środki realizacji Oczekiwane efekty realizacji programu Ewaluacja

Prowadzenie systematycznych zajęć terapii SI; Wpływ stymulacji sensomotorycznej na rozwój psychoruchowy dziecka dyslektycznego Cele szczegółowe: Prowadzenie systematycznych zajęć terapii SI; Wstęp Cele nadrzędny szczegółowe Cel 1 Cel 2 Cel 3 Cel 4 Cel 5 Cel 6 Metody, formy i środki realizacji Oczekiwane efekty realizacji programu Ewaluacja

Wpływ stymulacji sensomotorycznej na rozwój psychoruchowy dziecka dyslektycznego Cele szczegółowe: Włączenie do działań diagnostyczno-terapeutycznych nauczycieli i wychowawców uczniów z problemami edukacyjnymi; Wstęp Cele nadrzędny szczegółowe Cel 1 Cel 2 Cel 3 Cel 4 Cel 5 Cel 6 Metody, formy i środki realizacji Oczekiwane efekty realizacji programu Ewaluacja

Zaangażowanie do pomocy rodziców dzieci dyslektycznych. Wpływ stymulacji sensomotorycznej na rozwój psychoruchowy dziecka dyslektycznego Cele szczegółowe: Zaangażowanie do pomocy rodziców dzieci dyslektycznych. Wstęp Cele nadrzędny szczegółowe Cel 1 Cel 2 Cel 3 Cel 4 Cel 5 Cel 6 Metody, formy i środki realizacji Oczekiwane efekty realizacji programu Ewaluacja

Metody, formy i środki realizacji Wpływ stymulacji sensomotorycznej na rozwój psychoruchowy dziecka dyslektycznego Wstęp Cele nadrzędny szczegółowe Cel 1 Cel 2 Cel 3 Cel 4 Cel 5 Cel 6 Metody, formy i środki realizacji Oczekiwane efekty realizacji programu Ewaluacja Metody, formy i środki realizacji

Metody, formy i środki realizacji Wpływ stymulacji sensomotorycznej na rozwój psychoruchowy dziecka dyslektycznego Metody, formy i środki realizacji Metody: Rodzaje diagnozy w zakresie SI oraz ryzyka dysleksji; terapia indywidualna w zakresie SI, systematyczne ćwiczenia w domu, rozmowy indywidualne i grupowe z pedagogami i rodzicami dzieci dyslektycznych. Wstęp Cele nadrzędny szczegółowe Cel 1 Cel 2 Cel 3 Cel 4 Cel 5 Cel 6 Metody, formy i środki realizacji Metody Formy Środki dydaktyczne Oczekiwane efekty realizacji programu Ewaluacja

Metody, formy i środki realizacji Wpływ stymulacji sensomotorycznej na rozwój psychoruchowy dziecka dyslektycznego Metody, formy i środki realizacji Formy: Diagnoza i terapia indywidualna, spotkania z pedagogami i rodzicami Wstęp Cele nadrzędny szczegółowe Cel 1 Cel 2 Cel 3 Cel 4 Cel 5 Cel 6 Metody, formy i środki realizacji Metody Formy Środki dydaktyczne Oczekiwane efekty realizacji programu Ewaluacja

Metody, formy i środki realizacji Wpływ stymulacji sensomotorycznej na rozwój psychoruchowy dziecka dyslektycznego Metody, formy i środki realizacji Środki dydaktyczne: Różnorodne pomoce (urządzenia) do prowadzenia diagnozy i terapii – piłki, materace, deskorolki, liny, równoważnia, drabinki, magnetofon, kasety, karty indywidualne pracy ucznia, testy diagnostyczne itp. Wstęp Cele nadrzędny szczegółowe Cel 1 Cel 2 Cel 3 Cel 4 Cel 5 Cel 6 Metody, formy i środki realizacji Metody Formy Środki dydaktyczne Oczekiwane efekty realizacji programu Ewaluacja

Oczekiwane efekty realizacji programu Wpływ stymulacji sensomotorycznej na rozwój psychoruchowy dziecka dyslektycznego Wstęp Cele nadrzędny szczegółowe Cel 1 Cel 2 Cel 3 Cel 4 Cel 5 Cel 6 Metody, formy i środki realizacji Metody Formy Środki dydaktyczne Oczekiwane efekty realizacji programu Ewaluacja Oczekiwane efekty realizacji programu

Oczekiwane efekty realizacji programu Wpływ stymulacji sensomotorycznej na rozwój psychoruchowy dziecka dyslektycznego Oczekiwane efekty realizacji programu Poprzez realizację programu chciałabym znaleźć odpowiedź na następujące pytania: Jakie dysfunkcje SI występują najczęściej u dyslektyków? Jakie korzystne zmiany (i jak duże) udało się zaobserwować w rozwoju psychoruchowym dziecka po rocznej pracy terapeutycznej? W jakim stopniu zmiany te wpłynęły na poprawę w zakresie występowania u dziecka symptomów ryzyka dysleksji? Jaka ( jak duża) istnieje korelacja pomiędzy poprawą w funkcjonowaniu psychoruchowym dziecka a poprawą w zakresie występowania u niego symptomów ryzyka dysleksji ? Wstęp Cele nadrzędny szczegółowe Cel 1 Cel 2 Cel 3 Cel 4 Cel 5 Cel 6 Metody, formy i środki realizacji Metody Formy Środki dydaktyczne Oczekiwane efekty realizacji programu Ewaluacja

Ewaluacja Wpływ stymulacji sensomotorycznej na rozwój psychoruchowy dziecka dyslektycznego Wstęp Cele nadrzędny szczegółowe Cel 1 Cel 2 Cel 3 Cel 4 Cel 5 Cel 6 Metody, formy i środki realizacji Metody Formy Środki dydaktyczne Oczekiwane efekty realizacji programu Ewaluacja Ewaluacja

Jakie dysfunkcje SI występują najczęściej u dyslektyków?

Jakie korzystne zmiany (i jak duże) udało się zaobserwować w rozwoju psychoruchowym dziecka po rocznej pracy terapeutycznej?

W jakim stopniu zmiany te wpłynęły na poprawę w zakresie występowania u dziecka symptomów ryzyka dysleksji?

Jaka (jak duża) istnieje korelacja pomiędzy poprawą w funkcjonowaniu psychoruchowym dziecka a poprawą w zakresie występowania u niego symptomów ryzyka dysleksji

Dziękuję za uwagę i zapraszam do dyskusji Wpływ stymulacji sensomotorycznej na rozwój psychoruchowy dziecka dyslektycznego Wstęp Cele nadrzędny szczegółowe Cel 1 Cel 2 Cel 3 Cel 4 Cel 5 Cel 6 Metody, formy i środki realizacji Metody Formy Środki dydaktyczne Oczekiwane efekty realizacji programu Ewaluacja Zakończenie Dziękuję za uwagę i zapraszam do dyskusji