K REOWANIE E-LEARNING W E DUKACJI S ZKOŁY W YŻSZEJ W S YSTEMIE M OODLE dr inż. Zbigniew Lis dr Zbigniew E. Zieliński

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy w Nauce
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
VI Konferencja DZB, Głogów - Bądzów, X.2012 r.
Związek między informacją, informatyką i technologią informacyjną.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy.
Nowe technologie w nowoczesnej uczelni
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
dr Dariusz Kajewski Instytut Fizyki Uniwersytet Śląski w Katowicach
Szkolenia przygotowujące nauczycieli gimnazjów
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
DISTANCE LEARNING CZYLI NAUCZANIE NA ODLEGŁOŚĆ
Zajęcia pozalekcyjne oraz dla inicjatyw społeczności lokalnej w szkolnej pracowni informatycznej Szkoła Podstawowa nr 21 im. Królowej Jadwigi w Lublinie.
Metody i narzędzia pracy na platformie Moodle Tomasz Andrzejczak.
Pierwszy portal społeczno ś ciowy dla nauczycieli i edukatorów.
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
Wykorzystanie leasingu w realizacji zadań publicznych -komputery dla szkół w gminie Jarocin Tomasz Hodakowski Intel Warszawa 20/09/2010 r.
INNOWACJA W LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM
Rola e-edukacji w tworzeniu i rozwoju idei społeczeństwa wiedzy
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Budowanie elementów e-społeczeństwa z wykorzystaniem e-learning w organizowaniu Internetowej Giełdy Pracy dr inż. Zbigniew Lis dr.
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Wdrażanie systemu e-learning w warunkach studiów eksternistycznych Wyższej Szkoły Handlowej w Kielcach dr inż. R. Zbigniew Lis dr Zbigniew E. Zieliński.
Rachunek zwrotu inwestycji na przykładzie studiów eksternistycznych
Formy pracy na odległość w dobie Nowej Gospodarki dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa im. B. Markowskiego ul. Peryferyjna.
ABC e-learningu.
Co to jest TIK?.
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
Katedra Zarządzania Miastem i Regionem
Świętokrzyskie Centrum Edukacji na Odległość
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
Technologia informacyjna
Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji
Systemy informatyczne w zarządzaniu e-learning
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
TIK w szkole podstawowej
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Przedmiot: Technologia informacyjna Autor: Olga Łodyga
POLSKA AKADEMIA OTWARTA Rozpoczęcie roku akademickiego 2007/2008.
Sieć Internet pozwala na tanią i błyskawiczną komunikację. Dzięki temu uczniowie mogą pracować w międzynarodowych grupach, nawiązują znajomości, doskonalą
Wprowadzenie o obsługi platformy e-learningowej
Wyrównywanie szans edukacyjnych Zespół Szkół nr 2 w Tychach.
E-learning (kurs dla uczniów)
Nauczanie na odległość na platformie „moodle”
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Strona startowa Wybierz … co Cię interesuje Nasza szkoła Strona Pracowni Strony WWW Prezentacja Wykorzystanie Internetu O autorze Redakcja Zadanie Należy.
Dr inż. Ilona Pawełoszek Katedra Informatyki Ekonomicznej Konsultacje: Wtorek – 12.00Budynek DS4 pok. 25 Piątek –
Unikanie zagrożeń w sieci
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Związek między informacją, informatyką i technologią informacyjną.
Metody komunikacji dawniej i dziś
Metody komunikacji dawniej i dziś
HISTORIA Ludzie od dawnych czasów próbowali się ze sobą porozumiewać. Nauczyli oni się komunikować ze sobą za pomocą przeróżnych środków: od wyrazu twarzy,
Użycie języka w procesie porozumiewania się. GEST to dowolny ruch wykonywany przez kogoś świadomie lub nie. MIMIKA to ruchy mięśni twarzy wyrażające.
Zaawansowane metody wykorzystania platformy e-learningowej w prowadzeniu szkoleń on-line PODSUMOWANIE.
„ Platforma edukacji zdalnej ”. Czym jest edukacja zdalna? "Nauczanie na odległość jest to metoda prowadzenia procesu dydaktycznego w warunkach, gdy nauczyciele.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
  Przyjmując za Józefem Półturzyckim definicję UNESCO z 1979 roku,, za kształcenie korespondencyjne uważa się:  Edukację prowadzoną przez pośrednictwo.
Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz.
Dr inż. Ilona Pawełoszek Katedra Informatyki Ekonomicznej
Sieć komputerowa Rodzaje sieci
Projekt Kim będziesz?.
Sopocka Akademia Tenisowa
Zapis prezentacji:

K REOWANIE E-LEARNING W E DUKACJI S ZKOŁY W YŻSZEJ W S YSTEMIE M OODLE dr inż. Zbigniew Lis dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa im. B. Markowskiego ul. Peryferyjna 15B, Kielce

Edukacja Szkoły Wyższej – spojrzenie systemowe Systemy wykazują pewną ciekawą własność, którą opisano zasadą Nernsta: całość to coś więcej, niż suma części. Dzieje się tak dlatego, że własności całości (cechy systemowe) są określone przez: 1.własności części. lecz także : 2. sposoby ich powiązania. Budując nowy paradygmat edukacji szkoły wyższej na takiej bazie, należy zwrócić uwagę na dwa nowe podejścia: ogólności czy całości oraz relacji. Nowe technologie komunikacji i dostępu tworzą nowe możliwości budowania relacji student-wykładowca-otoczenie

Edukacja Szkoły Wyższej – spojrzenie systemowe Jak budować relacje, powiązania tak by prowadziły do systemów synergicznych, systemów samoorganizujących się w kreowaniu mądrości z nagromadzonej wiedzy, systemów inspiracji i twórczości Obserwuje się też zjawisko zmiany przepływu wiedzy, jest budowana w człowieku świadomym swojej wiedzy a nie przekazywana w postaci deklaratywnych wiadomości od swojego profesora. Tworzenie systemu e-learning w warunkach paradygmatu systemowego prowadzi do rewolucji w edukacji

Technologia e-learning Jest ściśle związana z wykorzystaną formą kształcenia na odległość. W celu osiągnięcia najlepszego efektu w procesie nauczania na odległość stosowane są różne media oraz technologie w zależności od potrzeb i sytuacji: od metod korespondencyjnych, radia, telewizji i podłączenia komputera do sieci, do zaawansowanych metod telekomunikacyjnych związanych z wykorzystaniem szybkich łączy satelitarnych, telewizji cyfrowej.

Stosowane media w e-learning Obecnie wszystkie te metody skupiło jedno medium – sieć internet. Poczta elektroniczna, Listy dyskusyjne, Czaty, komunikatory, WWW, Telekonferencje Nowe narzędzia komunikacji i dostępu nie są jeszcze wykorzystywane w edukacji i nawet nie do końca wiadomo jak można by je wykorzystać, jeżeli nie zbuduje się nowego paradygmatu relacji student-wykładowca-otoczenie

LCMS Learning Content Managment System - Moodle czat – pozwalający studentom utrzymywać kontakt z innymi uczestnikami szkolenia oraz nauczycielem w trybie tekstowym, tablica – do której student może być "wywołany", zaś na tablicy mogą być zapisywane wnioski z prowadzonej dyskusji, jak i prezentowane, przygotowane wcześniej przez nauczyciela, rysunki lub diagramy, przeglądarka grupowa – która umożliwia nauczycielowi wyświetlanie tych samych stron kursu, zadawanie pytań konkretnemu studentowi oraz przeprowadzenie krótkiego sprawdzianu wiedzy dla wszystkich uczestników w jednym czasie,

LCMS Learning Content Managment System - Moodle współdzielenie aplikacji – pozwalające na przejęcie przez nauczyciela ekranu studenta w celu udzielenia pomocy przy wykonywaniu ćwiczenia (np. pokazanie procedury postępowania w przykładowej aplikacji), przekaz audiowizualny – umożliwiający wykorzystanie dźwięku i obrazu, dzięki któremu uczestnicy szkolenia nawiązują pełniejszą komunikację. ankieta – służąca ocenianiu pewnych modułów systemu kształcenia czy identyfikacji trendów jakie mogą się pojawić wśród uczestników kursu on-line

GSM (Global System for Mobile Communications) – komunikacja rozszerzona Zastosowanie usług GSM ze względu na jej obecne możliwości przydatne jest głównie przy typowych czynnościach administracyjnych jednostki edukacyjnej takich jak: przesyłanie planów zajęć, wyników ocen z zaliczeń, powiadomienia o terminie rozmowy on-line z wykładowcą bądź informacji o zmianach w kursach internetowych, czy nowościach zamieszczonych w portalu edukacyjnym.

Wykorzystanie Moodle w kreowaniu e-learning W systemie Moodle wykorzystywane są mechanizmy komunikacji, jakie oferuje internet, tj. , grupy dyskusyjne, czat. Materiały kursów są dostępne poprzez przeglądarkę internetowa, co umożliwia stosowanie w multimedialnych środków przekazu oraz odnośników do innych materiałów szkoleniowych.

Wykorzystanie Moodle w kreowaniu e-learning Formaty kursów – tygodniowy, tematyczny, towarzyski, Moduły kursu – głosowanie, zasoby, ankiety, czaty, dzienniki, forum dyskusyjne, lekcje, quizy, pakiety scorm, słowniki pojęć, warsztaty, wiki, zadania.

Wykorzystanie Moodle w kreowaniu e-learning

Wnioski W pracy skoncentrowano uwagę na koncepcji systemu edukacji szkoły wyższej, która jest próbą całościowego, pełnego przekształcenia edukacji do potrzeb i możliwości tego czasu. W większości prób e-learning skupia się uwagę na aplikacjach i kursach proponowanych w internecie. Jeżeli potraktować to jako początkowy etap, to wydaje się, że ma on cechy innowacyjne. Nowe technologie komunikacji i dostępu tworzą nowe możliwości budowania relacji student-wykładowca-otoczenie System edukacji nowego wieku jest czymś więcej niż tylko wykorzystaniem internetu w edukacji i wymaga dalszych prac mających charakter rozwiązań systemowych wykorzystujących najnowsze osiągnięcia informatyki.