SZKOŁA PODSTAWOWA nr 38 SERDECZNIE WITA RODZICÓW PRZYSZŁYCH UCZNIÓW KLAS PIERWSZYCH.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Advertisements

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
„Sześciolatek w szkole”
Ulotka informacyjna dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Wczesna edukacja dzieci w okresie od 1 września 2009 r. do 1 września 2012 r. marzec 2010 r.
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Sześciolatek w Szkole Podstawowej nr 65 w Bydgoszczy
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
„Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki”
Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie
Znaczenie wychowania przedszkolnego
Szkolenie dla realizatorów programu edukacyjnego: RADOSNY UŚMIECH, RADOSNA PRZYSZŁOŚĆ.
SZKOŁA PRZYJAZNA SZEŚCIOLATKOM
Obniżenie wieku rozpoczęcia obowiązku szkolnego –”Sześciolatki w szkole”. 6.
Główne założenia nowej Podstawy Programowej.
Przedszkolak Pełen Zdrowia
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
Szkoła czy przedszkole? Sączów, 26 marca 2012 r..
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych
Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Projekt "Mamo! Tato! Wyrosłem z przedszkola" realizowany jest w ramach zadania publicznego pn. Realizacja szkolnych projektów promujących przyjazną adaptację.
SZEŚCIOLATKI IDĄ DO SZKOŁY
GOTOWOŚĆ SZKOLNA siedmiolatków
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA WARUNKIEM POWODZENIA W NAUCE
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
Aby próg szkolny dziecko przekroczyło w miarę spokojnie, bez stresu, należy je do tego przygotować: -nigdy nie wolno straszyć dziecka szkołą, nauczycielami,
KLOCKOMANIA.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
6-LATEK W SZKOLE.
Szkoła Podstawowa nr uczniów 33 klasy 60 nauczycieli
Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Promniku
Rozwijamy odpowiedzialnych, ciekawych życia, pełnych pokoju młodych ludzi, posiadających wiarę w siebie i szacunek dla innych. Dzieci same motywują się
Prezentacja multimedialna dotycząca gotowości szkolnej.
Przedszkolanka.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
Dziecko jest gotowe do podjęcia nauki w klasie I, jeśli:
8 września 2014 autor: Joanna Dembowa
Izabela Modzelewska mgr psychologii
SZKOŁA PODSTAWOWA NR1 IM. BRONISŁAWA MALINOWSKIEGO W WOLI.
System edukacji w Polsce
DOJRZAŁOŚĆSZKOLNA INFORMACJE DLA RODZICÓW Opracowanie: Beata Wilk.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA SZEŚCIOLATEK W SZKOLE.
ELEMENTY PODSTAWY PROGRAMOWEJ
Przygotowanie dzieci 6-letnich do realizacji obowiązku szkolnego
SZKOŁA PRZYJAZNA 6-LATKOM Troska o dziecko jest pierwszym i podstawowym sprawdzianem stosunku człowieka do człowieka J. Paweł II.
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
Małe? Duże ? Dziecko w klasie I Hanna Michalska Sokołów Podlaski,
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
Program wychowania przedszkolnego. Motto „Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie - naucz, jeśli nie wie - wytłumacz, jeśli nie może – pomóż! Jeśli przy.
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Edukacja wczesnoszkolna wg nowej podstawy programowej Aktualne przepisy prawa oświatowego Aktualne przepisy prawa oświatowego.
Programowanie dla każdego
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
ZESPÓŁ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Informacje dla rodziców klasa I
Nowelizacja rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej
Zapis prezentacji:

SZKOŁA PODSTAWOWA nr 38 SERDECZNIE WITA RODZICÓW PRZYSZŁYCH UCZNIÓW KLAS PIERWSZYCH.

KALENDARZ WPROWADZANIA ZMIAN Rok szkolny 2009/2010, 2010/2011, 2011/2012 Wprowadzenie obniżonego wieku rozpoczęcia nauki w szkole ma być rozłożone na trzy lata, będzie to tzw. okres przejściowy, w którym 6-latek może rozpocząć naukę w szkole. od 1 września 2011 Obowiązkowa nauka przedszkolna dla dzieci 5-letnich. od 1 września 2012 Obowiązkowa edukacja szkolna dla dzieci 6-letnich.

DZIECKO KOŃCZĄCE EDUKACJĘ PRZEDSZKOLNĄ POWINNO: brać udział w zabawach ruchowych wykonywać zadania ruchowe oraz ćwiczenia fizyczne korygujące postawę ciała lepić z plasteliny, ciąć nożyczkami według wytyczonej linii prostej i krzywej prawidłowo wymawiać wszystkie głoski prawidłowo różnicować dźwięki z otoczenia- nazywać jakie zwierzęta lub przedmioty wydają dany dźwięk

wyróżniać głoskę na początku wyrazu, np. nazywać głoskę, którą słyszy na początku swojego imienia różnicować dźwięki podobne rozwiązywać proste zagadki umieć słuchać baśni, opowiadań, legend, w tym własnego regionu, jako inspiracji do słownego i pozasłownego wyrażania treści i przeżyć uczestniczyć w grach zespołowych, teatralnych

wyrażać się poprawnie pod względem gramatycznym orientować się w przestrzeni odróżniać lewą stronę swego ciała od prawej posługiwać się zawsze jedną ręką w pracach wymagających wyboru kolorować obrazek, nie wykraczając poza linie prawidłowo posługiwać się przyborami do pisania, rysowania narysować postać ludzką, która jest kompletna a części ciała są rozmieszczone właściwie

śpiewać i tworzyć prosty akompaniament do piosenek, zabaw ruchowych grupować klocki według barwy, kształtu, wielkości znaleźć kilka różnic w dwóch obrazkach pozornie identycznych grupować przedmioty i obrazki według określonych kryteriów kojarzyć przedmioty lub obrazki pasujące do siebie dobrać do wzoru takie same obrazki,takie same litery

odtworzyć wzór z klocków-ułożyć tak samo jak na rysunku skupiać się na wykonanej czynności około 30 minut wysłuchać 4-5 poleceń,następnie zastosować się do nich po skończonej zabawie posprzątać po sobie zgodnie bawić się z rówieśnikami podporządkować się poleceniom dorosłych- stosować się do ustalonych zasad

CZEGO I W JAKI SPOSÓB BĘDZIEMY SIĘ UCZYĆ W PIERWSZEJ KLASIE?

GŁÓWNE ZAŁOŻENIA ZMIAN PROGRAMOWYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ Dzieci w pierwszej klasie, zamiast powtarzać to czego uczyły się rok wcześniej, będą kontynuować naukę w sposób dostosowany do wieku Szkoła dostosuje ofertę do potrzeb edukacyjnych uczniów, zarówno tych wymagających wyrównania szans, jak i tych o ponadprzeciętnych uzdolnieniach

Dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym rozwijają się w bardzo różnym tempie Szkoła zindywidualizuje swoją pracę z uczniami- zarówno słabymi, jak i bardzo zdolnymi-oraz będzie przeplatać naukę małych dzieci odpoczynkiem i zabawą.

W pierwszym etapie edukacyjnym (klasy I-III szkoły podstawowej) edukacja wczesnoszkolna w dalszym ciągu będzie realizowana w formie kształcenia zintegrowanego a w skład jej wchodzą: ORGANIZACJA EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ

edukacja polonistyczna język obcy nowożytny edukacja muzyczna edukacja plastyczna edukacja społeczna edukacja przyrodnicza edukacja matematyczna zajęcia komputerowe zajęcia techniczne wychowanie fizyczne religia/etyka

EDUKACJA POLONISTYCZNA polegać będzie na: wspomaganiu rozwoju umysłowego w zakresie wypowiadania się dbałości o kulturę języka początkowej nauce czytania i pisania kształtowaniu umiejętności wypowiadania się w małych formach teatralnych

JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY wspomaganie dzieci w porozumiewaniu się z osobami, które mówią innym językiem.

EDUKACJA MUZYCZNA wychowanie do odbioru i tworzenia muzyki: śpiewanie, muzykowanie, słuchanie i rozumienie

EDUKACJA PLASTYCZNA poznawanie architektury, malarstwa i rzeźby wyrażanie własnych myśli i uczuć w różnorodnych formach plastycznych przygotowanie do korzystania z medialnych środków przekazu

EDUKACJA SPOŁECZNA wychowanie do zgodnego współdziałania z rówieśnikami i dorosłymi

EDUKACJA PRZYRODNICZA wychowanie do rozumienia i poszanowania przyrody ożywionej i nieożywionej

EDUKACJA MATEMATYCZNA wspomaganie rozwoju umysłowego oraz kształtowanie wiadomości i umiejętności matematycznych

ZAJĘCIA KOMPUTEROWE posługiwanie się komputerem w podstawowym zakresie

ZAJĘCIA TECHNICZNE wychowanie do techniki (poznawanie urządzeń, obsługiwanie i szanowanie ich) działalność konstrukcyjna dzieci

WYCHOWANIE FIZYCZNE kształtowanie sprawności fizycznej i wychowanie zdrowotne

RELIGIA kształtowanie umiejętności odnajdywania śladów Boga w otaczającym świecie. ETYKA przybliżenie dzieciom ważnych wartości etycznych na podstawie baśni, bajek i opowiadań, a także obserwacja życia codziennego

WARUNKI I SPOSOBY REALIZACJI w pierwszej klasie czas przeznaczony na edukację, to zarówno zajęcia przy stolikach jak i zorganizowane działania dziecka poza miejscem siedzącym kształtowanie wiedzy odbywać się będzie nie tylko w oparciu o pakiet edukacyjny, ale również w naturalnym środowisku

Na początku nauki w szkole będą dominować: zabawy, gry i sytuacje zadaniowe

RODZICE - NAJWAŻNIEJSZE OGNIWO WSPÓŁPRACY DZIECKO NAUCZYCIEL RODZIC