Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej - Łódź, 23.06.04 1 Rola biblioteki uczelnianej w procesie internacjonalizacji kształcenia Tomasz Saryusz-Wolski.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 3 do klasy językowej DSD
Advertisements

„Wszechstronne Wykształcenie – Lepsza Przyszłość”
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Slajd 1 Poznaj naszą uczelnię Prezentacja Uczelni.
1 Największy projekt edukacyjny w Europie Studia podyplomowe dla kadr zarządzających i pracowników przedsiębiorstw.
Badania cech i losów absolwentów zrealizowane we Włoszech prof. Andrea Cammelli Uniwersytet w Bolonii Dyrektor AlmaLaurea Konferencja Warszawa, 27 października,
10 lat działalności Biura ds. Osób Niepełnosprawnych – bliżej Europy w obszarze równości szans.
, ŁódźStudy in Poland1 15 lat doświadczeń International Faculty of Engineering IFE Centrum Kształcenia Międzynarodowego POLITECHNIKI ŁÓDZKIEJ.
Kierunek EUROPA 1. Co zrobić, aby więcej studentów zagranicznych przyjeżdżało do Polski w ramach europejskich programów wymiany? 2. Jakie warunki przyjęcia,
dr Janina Pietrzak Dyrektor
Pracownie informatyczne
Deklaracja Bolońska Europejska Przestrzeń Edukacyjna
Propozycje działań na rzecz jakości kształcenia przygotowane przez Uczelniany Zespół Zapewnienia Jakości Kształcenia na podstawie Raportu z drugiej Ogólnouniwersyteckiej.
Uniwersytet Warszawski. Studia I i II stopnia w świetle założeń Procesu Bolońskiego Biuro ds. Jakości Kształcenia we współpracy z Pełnomocnikiem ds. Realizacji.
HISTORIA I STOPNIA – STUDIA WARTE MILIONA dr Agnieszka Janiak-Jasińska Instytut Historyczny UW.
I.Sagan, Proces Boloński, REA, Leźno Gdańsk, 28 listopada 2008 tworzenie wspólnego Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego przygotowanie włączenia uczelni.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Plan prezentacji Internacjonalizacja wczoraj i dziś Definicja
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Proces Boloński: stan obecny i perspektywy
Decyzje/zobowiązania: Do 2005: Wszystkie kraje mają mieć systemy zapewnienia jakości kształcenia Wszystkie kraje mają wprowadzić studia 2-stopniowe Wszystkie.
ERASMUS MUNDUS Istotą programu ERASMUS MUNDUS jest prowadzenie przez europejskie konsorcja uczelni wspólnych studiów magisterskich (studia magisterskie.
Jakość kształcenia zawodowego w Unii Europejskiej
Nowoczesne technologie w edukacji Andrzej Matuła
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
Proces Boloński Życie i twórczość.
Projekty współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wnioski z konferencji Polskie Biblioteki Akademickie w Unii Europejskiej zorganizowanej przez Bibliotekę Główną Politechniki Łódzkiej w dniach
DEKLARACJA BOLOŃSKA.
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Polskie biblioteki akademickie w Europie opartej na wiedzy Dagmara Sawicka Biblioteka Główna Akademii Rolniczej w Lublinie ŁÓDŹ czerwca 2004.
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Biblioteka publiczna w regionie jako interfejs między organami władzy samorządowej a obywatelem. Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Kraina Małych Odkrywców – Uniwersytet Dziecięcy Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego MARZEC – LIPIEC.
Sprzeczności i „niewykonalne” zapisy
W skrócie o Deklaracji Bolońskiej & systemie ewaluacji punktów kredytowych ECTS Rada Wydziały Wychowania Fizycznego 22 marca 2007 Rom a n M a c i e jK.
Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
Jakość kształcenia, a potrzeby osób z niepełnosprawnościami Monika Szpringer Robert Dutkiewicz.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
NIE TYLKO KOMPETENCJE JĘZYKOWE
Prezentacja nowego produktu Europejski repertuar dobrych praktyk na zajęciach akademickich w językach obcych Danuta Romaniuk Centrum Kształcenia Nauczycieli.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
STUDIA W JĘZYKACH OBCYCH cel czy narzędzie? na przykładzie Centrum Kształcenia Międzynarodowego Politechniki Łódzkiej Tomasz Saryusz-Wolski, Politechnika.
CENTRUM NAUCZANIA W JĘZYKU ANGIELSKIM UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO W POZNANIU – JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA, WSPÓŁPRACA MIĘDZYNARODOWA, PROMOCJA UCZELNI I MIASTA Prof.
m.in.: dlatego, że szkoła posiada:  monitoring wewnętrzny w szatni i na korytarzach,  monitoring zewnętrzny na dziedzińcu szkolnym,  imienne identyfikatory.
Specjalność: Specjalista Bankowy Katedra Bankowości i Rynków Finansowych Katowice,
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Klasa dwujęzyczna Gimnazjum im. Jana Pawła II z oddziałami dwujęzycznymi w Gliniance.
Proces boloński z perspektywy biur karier – nowe wyzwania i możliwości, Monika Domańska. Politechnika Krakowska.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Oferta na rok szkolny 2013/14 Symbol oddziału Przedmioty z rozszerzonym programem nauczania Języki obce Przedmioty uwzględnione w procesie rekrutacji.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego E-podręczniki i e-materiały* do kształcenia ogólnego nie zastąpienie,
Badanie satysfakcji studentów PWSZ w Skierniewicach 2016
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
„Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów LO Computer College”
Kształcenie września 2018.
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
Zapis prezentacji:

Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej - Łódź, Rola biblioteki uczelnianej w procesie internacjonalizacji kształcenia Tomasz Saryusz-Wolski Centrum Kształcenia Międzynarodowego Politechnika Łódzka

Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej - Łódź, Geneza i źródła procesu bolońskiego Harmonizacja w ramach Europejskiej Przestrzeni Edukacyjnej Przeszkody w procesie internacjonalizacji kształcenia Zadania dla bibliotek uczelnianych

Kształtowanie się europejskiej przestrzeni edukacyjnej WARSZAWA (kwiecień 1997) Sorbona (maj 1998) Bolonia (czerwiec 1999) –Salamanka (marzec 2001) Praga (maj 2001) –Graz (maj 2003) Berlin (wrzesień 2003) Bergen (2005)

Proces boloński Deklaracja Bolońska: dobrowolnie podjęte zobowiązanie (pacta sunt servanda!) Proces boloński: harmonizacja, a nie ujednolicenie Nie ma w tej chwili standardów europejskich w dziedzinie szkolnictwa wyższego (i nie wiadomo, czy i kiedy takie standardy powstaną)

U źródeł procesu bolońskiego Zwiększenie zdolności do zatrudniania absolwentów Potrzeba zwiększenia konkurencyjności europejskiego szkolnictwa wyższego Potrzeba łatwego rozpoznawania kwalifikacji na europejskim rynku pracy Społeczeństwo wiedzy i społeczeństwo informacyjne

Harmonizacja Europejskiej Przestrzeni Edukacyjnej Przyjęcie systemu opartego na dwu (trzech) cyklach kształcenia Powszechne używanie systemu ECTS dla międzynarodowej wymiany studentów Wprowadzenie narodowych systemów akumulacji punktów takich jak w systemie ECTS Powszechne i obowiązkowe wydawanie Suplementu do Dyplomu Współpraca w zakresie systemów zapewniania jakości kształcenia Harmonizacja podstawowych kompetencji zawodowych absolwentów – TUNING, E4 Harmonizacja kompetencji ogólnych absolwentów – TUNING, E4 Network

Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej - Łódź, Internacjonalizacja procesu kształcenia Powinna wynikać z misji uczelni Polega na –Przygotowaniu programu kształcenia we współpracy lub w odniesieniu międzynarodowym –Włączeniu do programu kształcenia aspektów międzynarodowych oraz komunikacji międzykulturowej –Międzynarodowej wymianie studentów –Międzynarodowej wymianie kadry akademickiej Nie można wymieniać wszystkich studentów i pracowników – internationalizacja w domu

Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej - Łódź, Przeszkody w wymianie międzynarodowej Studenci nie są przygotowani do uczestniczenia w zajęciach w językach obcych - angielskim Wykładowcy nie są przygotowani do prowadzenia zajęć w językach obcych- angielskim Studenci zagraniczni (poza wyjątkami) nie są przygotowani do uczestniczenia w zajęciach prowadzonych w języku polskim dla studentów polskich. Studenci polscy nie są przygotowani do korzystania z materiałów dydaktycznych i oprogramowania w językach obcych a studenci zagraniczni w języku polskim Uczelnie nie są przygotowane do obsługi studentów nie znających języka polskiego

Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej - Łódź, Zadania dla bibliotek Przechowywanie i udostępnianie informacji dotyczących procesu dydaktycznego uczelni –Aktualnych - dla przejrzystości oferty edukacyjnej - ECTS –Archiwalnych - dla umożliwienia rozszyfrowania Dyplomu i Suplementu do Dyplomu Stworzenie warunków pracy dla studentów zagranicznych –Literatura obcojęzyczna dla studentów –Pracownie komputerowe z oprogramowaniem w językach obcych – angielskim –Godziny pracy dostosowane do potrzeb studentów zagranicznych

Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej - Łódź, Zadania dla bibliotek cd. Stworzenie bazy do Nauczania na Bazie Problemu – jako minimum dla kreowania kompetencji ogólnych –Zapewnienie literatury i oprogramowania pozwalającego na samodzielna pracę studentów również w językach obcych –Zapewnienie pomieszczeń dla pracy zespołowej W Politechnice Łódzkiej wiele z powyższych zadań przejęło Centrum Kształcenia Międzynarodowego

Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej - Łódź, Bez internacjonalizacji biblioteki uczelnianej nie jest możliwe umiędzynarodowienie procesu dydaktycznego uczelni