ZASADY OCENIANIA UCZNIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wychowanie fizyczne Komentarz do podstawy programowej
Advertisements

Ocenianie i klasyfikowanie uczniów
Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami.
UCZNIOWIE, RODZICE, NAUCZYCIELE
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ październik 2003r. autor: mgr inż. B. Leszczyńska.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
Aneks do WSO W roku szkolnym 2013/2014 na lekcjach chemii uczniowie będą oceniani w oparciu o system średniej ważonej.
Temat: Organizacja pracy na lekcjach muzyki.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Powołana w 1987 roku Olimpiada Wiedzy i Umiejętności Budowlanych stanowi kontynuację organizowanego od 1982 roku w średnich szkołach budowlanych Turnieju.
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
Nowy model realizacji wychowania fizycznego
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
ORGANIZACJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W INNYCH FORMACH
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
ŚREDNIA WAŻONA ŚREDNIA WAŻONA
Alternatywne formy zajęć wychowania fizycznego organizowane w Publicznym Gimnazjum im. Kazimierza Górskiego w Zespole Szkół w Widuchowej Widuchowa 2010.
OCENA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
MATURA Podstawa prawna. 2. Egzamin maturalny – cóż to takiego? 3. Deklaracja maturalna. 4. Zwolnienie z egzaminu. 5. Harmonogram egzaminu maturalnego.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
Wewnątrzszkolny system oceniania
KRYTERIUM OCENIANIA UCZNIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
MATURA 2011 Informacja dla zdających i ich rodziców Opracował: Jerzy Kowalski Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Kamiennej Górze.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Projekt edukacyjny w gimnazjum
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 22 WE WROCŁAWIU
Kryteria oceny sprawdzianów
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
Historia Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
I. Prawa Rodziców wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Ocenianie i klasyfikowanie w szkołach artystycznych
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Wewnątrzszkolny system oceniania
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. Tekst ujednolicony wg stanu na 10 grudnia 2010 r.
Podstawa prawna: Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Projekt opracowany przez
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572); Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z.
Alternatywne formy realizacji czwartej godziny wychowania fizycznego na przykładzie Gimnazjum nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy Syców,
Debata na temat wychowania fizycznego w szkole.  Program „Wf z klasą”  Co to jest wf?  Zalety i wady naszych lekcji  Oczekiwania uczniów – propozycje.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
Szkoła Podstawowa w Zofiówce Zofiówka Rozporządzenie MEN w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
OCENIANIE W WYCHOWANIU FIZYCZNYM mgr Małgorzata Kulik Koszalin 2012.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Technologia informacyjna
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r
System punktowy - system oceniania z wychowania fizycznego
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
WYNIKI KLASYFIKACJI ROCZNEJ W KLASACH VII SZKOŁY PODSTAWOWEJ I W KLASACH II i III GIMNAZJUM NR 86 ROK SZKOLNY 2017/2018.
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych 2019/2020
Wewnątrzszkolne Ocenianie
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

ZASADY OCENIANIA UCZNIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO Ten szablon może być używany jako plik startowy do prezentowania materiałów szkoleniowych w ustawieniu grupy. Sekcje Kliknij prawym przyciskiem myszy slajd, aby dodać sekcje. Sekcje ułatwiają organizowanie slajdów i usprawniają współpracę nad dokumentem. Notatki Użyj sekcji Notatki do wstawiania notatek lub dodatkowych informacji dla odbiorców. Podczas przedstawiania prezentacji notatki są widoczne w widoku prezentacji. Pamiętaj o odpowiednim rozmiarze czcionki (w celu ułatwienia dostępu, widoczności, nagrywania i pracy online). Odpowiednio dobrane kolory Zwróć szczególną uwagę na wykresy, schematy i pola tekstowe. Uwzględnij to, że uczestnicy mogą drukować w trybie czarno-białym lub w skali odcieni szarości. Wykonaj wydruki testowe, aby sprawdzić, czy wszystko jest widoczne po wydrukowaniu w trybie czarno-białym i w skali odcieni szarości. Elementy graficzne, tabele i wykresy Staraj się zachować prostotę — używaj spójnych stylów i kolorów, które nie odwracają uwagi od zawartości. Oznacz etykietą każdy wykres i tabelę. dla uczniów XLVII Liceum Ogólnokształcącego i Publicznego Gimnazjum nr 35 (Zespołu Szkól Ogólnokształcących nr 8) w Łodzi

Zasady oceniania skorelowane są z: Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych… , Statutem Szkoły, Szkolnymi Zasadami Oceniania. Omów krótko prezentację. Przedstaw najważniejszy element i wyjaśnij, dlaczego jest on istotny. Zaprezentuj każdy z głównych tematów. Aby zapewnić odbiorcom dobrą orientację w szkoleniu można powtarzać ten slajd z zarysem w całej prezentacji, podkreślając za każdym razem temat, który będzie omawiany.

UWAGA. Rozporządzenie MEN § 7 UWAGA! Rozporządzenie MEN § 7. Przy ustalaniu oceny z wychowania fizycznego, techniki, plastyki, muzyki należy w szczególności brać pod uwagę wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki tych zajęć. Czego można nauczyć się na tym szkoleniu? Krótko opisz każdy cel i korzyści, jakie odniosą odbiorcy z tej prezentacji.

Przy ustalaniu oceny z wychowania fizycznego bierzemy pod uwagę: POZIOM UMIEJĘTNOŚCI I SPRAWNOŚCI FIZYCZNEJ W POSZCZEGÓLNYCH OBSZARACH ZGODNIE Z TREŚCIAMI WYBRANEGO PROGRAMU NAUCZANIA, SYSTEMATYCZNOŚĆ – FREKWENCJĘ (UCZESTNICTWO W ZAJĘCIACH), AKTYWNOŚĆ, POSTAWĘ I ZAANGAŻOWANIE, EDUKACJĘ ZDROWOTNĄ.

FUNKCJE POSZCZEGÓLNYCH OBSZARÓW OCENIANIA: Poziom umiejętności ruchowych – wdrożenie ucznia do kształtowania doskonalenia umiejętności z różnych form aktywności ruchowej, Poziom sprawności kondycyjno-koordynacyjnej – wdrożenie ucznia do samokontroli, samooceny i samodoskonalenia, Systematyczność – frekwencja – wdrożenie ucznia do systematycznego podejmowania aktywności ruchowej w aspekcie wychowawczym i zdrowotnym, Aktywność, postawa, zaangażowanie – wdrożenie ucznia do podejmowania maksymalnego wysiłku, zaangażowania, współdziałania w zespole, inicjatywy oraz samodzielności w planowaniu i organizowaniu własnego procesu nauczania – uczenia się, Edukacja zdrowotna – kształtowanie u uczniów nawyku (podstawy) dbałości o zdrowie własne i innych ludzi oraz umiejętności tworzenia zdrowego środowiska.

POZIOM UMIEJĘTNOŚCI I SPRAWNOŚCI FIZYCZNEJ Sprawdziany dotyczyć będą: Umiejętności z poszczególnych dyscyplin sportowych w określonych obszarach: Lekkoatletyki i atletyki terenowej, gimnastyki podstawowej, gier zespołowych - siatkówka, koszykówka, piłka ręczna, piłka nożna, ćwiczeń przy muzyce, rekreacji ruchowej.

POZIOM SPRAWNOŚCI KONDYCYJNO-KOORDYNACYJNEJ Sprawdziany dotyczyć będą: Sprawności kondycyjnej siła , szybkość, wytrzymałość. Sprawności koordynacyjnej szybkość reakcji, zwinność, równowaga. Nauczyciel wychowania fizycznego podaje uczniowi zakres sprawdzianów na początku każdego semestru.

SYSTEMATYCZNOŚĆ – FREKWENCJA Za systematyczność - frekwencję uczeń otrzymuje ocenę w każdym miesiącu edukacji. Przez uczestnictwo w zajęciach rozumiemy aktywny udział w lekcji, w stroju sportowym, Jednostkowe zwolnienia lekarskie nie mają wpływu na ocenę, Przy powtarzających się (np. powyżej 6) zwolnieniach przez rodziców i ustnych przez ucznia z lekcji wychowania fizycznego uczeń otrzymuje z tego obszaru ocenę dostateczną, Zwolnienie lekarskie nie zwalnia ucznia z całkowitego uczestniczenia w lekcjach wychowania fizycznego. Oprócz uczestnictwa w aktywności fizycznej, uczeń powinien w czasie zajęć również pełnić rolę inicjatora i organizatora ćwiczeń, zabaw i gier.

AKTYWNOŚĆ, POSTAWA I ZAANGAŻOWANIE Uczeń oceniany jest za: wykonywanie ćwiczeń z maksymalnym zaangażowaniem, aktywne uczestnictwo w zajęciach wychowania fizycznego prowadzonych w różnych warunkach, inwencję twórczą, posiadaną wiedzę i umiejętność wykorzystania jej w praktyce, pomoc w organizacji i czynnościach porządkowych lekcji, zwycięstwo w rozgrywkach wewnątrzklasowych, pozytywny stosunek do przedmiotu i postawę wobec ćwiczeń ruchowych, życzliwość w stosunku do innych a swoją postawą zachęca innych do ćwiczeń ruchowych, zdyscyplinowanie,

podporządkowanie się ustalonym zasadom i regułom, przestrzeganie zasad bezpieczeństwa, regulaminów i obowiązków uczniowskich, niespóźnianie się na zajęcia, samodzielne doskonalenie swojej sprawności, prowadzenie ćwiczeń kształtujących – rozgrzewki, pomoc współćwiczącym, postawę „fair play”, odpowiedni strój na lekcji wychowania fizycznego, który jest określany według przyjętych wcześniej zasad w danej szkole (koniczne obuwie zmienne), Jeżeli uczeń nie ma stroju w dniu , w którym są dwie lekcje otrzymuje dwa „np”,

wykazywanie dużego wysiłku do podnoszenia sprawności, zdobywania umiejętności i wiadomości w sposób zbliżony do swoich maksymalnych możliwości fizycznych, kondycyjnych i koordynacyjnych, reprezentowanie szkoły w zawodach sportowych, uczeń, który nie stawi się na zawody, rozgrywki itp. z powodów innych niż losowe, mimo wcześniejszych deklaracji, może mieć ocenę obniżoną o jeden (1) aktywny i systematyczny udział w sportowych zajęciach pozalekcyjnych na terenie szkoły lub poza nią,

Dodatkowo podwyższoną ocenę można otrzymać za: pomoc w organizacji i sędziowaniu rozgrywek sportowych, przygotowanie aktualności w gablotach, wywiązywanie się z roli kibica.

EDUKACJA ZDROWOTNA Uczeń oceniany jest za: obecność i aktywność uczniów na zajęciach; ich gotowość do podejmowania zadań indywidualnych lub zespołowych, samoocenę uczniów dotyczącą rozwoju ich umiejętności osobistych i społecznych oraz zmian postaw i zachowań (w miarę możliwości z wykorzystaniem kwestionariuszy i arkuszy samooceny), ocenę przez rówieśników, w przypadku wykonywania projektów i prac zespołowych, ocenę pracy ucznia przez nauczyciela dotycząca specyficznych zadań, np. pracy domowej, projektów, portfolio i innych wytworów pracy ucznia, Udział w konkursie o tematyce sportowej i prozdrowotnej z poszczególnych obszarów.

Wymagania na poszczególne oceny (śródroczne, końcoworoczne) CELUJĄCY – uczeń całkowicie wywiązuje się ze wszystkich zadań zawartych w czterech wymaganiach lub osiąga wysokie wyniki w klubie sportowym/nauczanie indywidualne/, BARDZO DOBRY – uczeń całkowicie wywiązuje się ze wszystkich zadań zawartych w co najmniej trzech wymaganiach, DOBRY – uczeń częściowo wywiązuje się ze wszystkich zadań zawartych w co najmniej trzech wymaganiach, DOSTATECZNY – uczeń częściowo wywiązuje się ze wszystkich zadań zawartych w co najmniej w dwóch z wymagań, DOPUSZCZAJĄCY – uczeń częściowo wywiązuje się z pojedynczych zadań zawartych w wymaganiach, NIEDOSTATECZNY – uczeń nie wywiązuje się z żadnych zadań zawartych w wymaganiach.

WARTO WIEDZIEĆ ŻE: ISTNIEJE MOZLIWOŚĆ ZMIANY SPRAWDZIANU, JEŻELI JEST ZALECENIE LEKARSKIE OGRANICZAJĄCE MOŻLIWOŚCI UCZNIA,   W SZCZEGÓLNYCH PRZYPADKACH, ISTNIEJE MOŻLIWOŚĆ ODSTĘPSTWA OD REGULAMINU OCENIANIA, (PO UZGODNIENIU Z NAUCZYCIELEM), UCZEŃ JEST NIEKLASYFIKOWANY Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO, JEŻELI LICZBA GODZIN NIEOBECNOSCI NA LEKCJI WYNOSI powyżej 50%, W SZCZEGÓLNYCH PRZYPADKACH, NP.CIĄGŁEJ USPRAWIEDLIWIONEJ NIEOBECNOŚCI (TRWAJACEJ MIESIĄC LUB DŁUŻEJ)MOŻLIWE JEST ODSTĘPSTWO OD REGULAMINU I ZASTOSOWANIE INNEJ OCENY,

W PRZYPADKU NIE PRZYSTĄPIENIA DO SPRAWDZIANU Z POWODU NIEOBECNOŚCI LUB ZWOLNIENIA LEKARSKIEGO- ZALEGŁOŚĆ NALEŻY UZUPEŁNIĆ W PRZECIĄGU 2 TYGODNI OD MOMENTU POWROTU DO CZYNNEGO UDZIAŁU W ZAJĘCIACH, JEŻELI UCZEŃ NIE DOPEŁNI POWYŻSZEGO OBOWIĄZKU , TO BĘDZIE MIAŁ WYSTAWIONĄ OCENĘ NIEDOSTATECZNY(1), NA OCENĘ W POSZCZEGÓLNYCH OBSZARACH UCZEŃ PRACUJE PRZEZ CAŁY SEMESTR, PRZEDSTAWIENIE ZAŚWIADCZEŃ LEKARSKICH ZWALNIAJĄCYCH Z PEWNYCH ĆWICZEŃ UNIEMOŻLIWIA UZYSKANIE OCENY: CELUJĄCY I BARDZO DOBRY,

JEŻELI UCZEŃ ZGŁASZA SWOJE ZŁE SAMOPOCZUCIE, NAUCZYCIEL MOŻE ZWOLNIĆ GO Z ĆWICZEŃ PODCZAS ZAJĘĆ, W SZCZEGÓLNYCH, LOSOWYCH PRZYPADKACH UCZEŃ JEST TRAKTOWANY INDYWIDUALNIE, JEŻELI W DANEJ KLASIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO UCZY DWÓCH NAUCZYCIELI, TO KAŻDY Z NICH WYSTAWIA OCENY CZĄSTKOWE, A OSTATECZNĄ OCENĘ WYSTAWIA TEN NAUCZYCIEL, KTÓRY REALIZUJE PODSTAWĘ PROGRAMOWĄ PO UZGODNIENIU ZE WSPÓŁPROWADZĄCYM PRZEDMIOT.

Życzymy samych pozytywnych ocen!!! Microsoft Engineering Excellence Życzymy samych pozytywnych ocen!!! Czy prezentacja jest wystarczająco zwięzła? Zastanów się, czy nie przenieść jakiejś zawartości do dodatku. Użyj slajdów dodatku, aby zachować zawartość, która może przydać się przy odpowiadaniu na pytania (slajd Pytania) lub posłużyć odbiorcom, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę. Opracowanie: mgr Ewa Buchowicz mgr Teresa Libiszewska-Gozdan mgr Ewa Żebrowska-Zych Realizują: wszyscy nauczyciele wychowania fizycznego Poufne materiały firmy Microsoft