Debata pod Honorowym Patronatem Starosty Puławskiego Sławomira Kamińskiego Puławy 3 grudnia 2009 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„WF z klasą” SP 43 w Krakowie.
Advertisements

Szkoła dla 6-latka 6.
Projekt systemowy „Człowiek najlepsza inwestycja – jako rozwój zasobów ludzkich w drodze kształcenia, szkolenia i pracy” Projekt współfinansowany.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna
Ministerstwo Edukacji Narodowej. Podstawy prawne Uchwała Rady Ministrów z dnia 7 lipca 2009 r. w sprawie Rządowego programu wspierania w latach
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Projekt: Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII Promocja Integracji.
Wczesna interwencja i wsparcie edukacji małego dziecka.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Pozytywne doświadczenia współpracy organizacji pozarządowych z samorządem miasta Przemyśla Konferencja inaugurująca Działalność Powiatowych Rad Organizacji.
III ROK Wychowanie młodego pokolenia w poszanowaniu dla odrębności i różnic innych krajów Cele: NAUCZYCIEL Przygotowanie projektu przedsięwzięcia. Przygotowanie.
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Szczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolachSzczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich.
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Ministerstwo Edukacji Narodowej EDUKACJA SKUTECZNA PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Przykłady dobrej praktyki Opracował:
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
Obniżanie wieku szkolnego Finansowanie zmian, korzyści płynące z wdrożenia reformy, wskazówki i porady Dla organów prowadzących szkoły podstawowe Luty.
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Obniżenie wieku obowiązku szkolnego Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna.
Jakie Centrum Obywatelskie w Łodzi? Forum Pełnomocników 19 czerwca 2012.
ku lepszej przyszłości”
1 Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju.
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
IV ROK R OZBUDZANIE ZAINTERESOWAŃ DZIECKA EDUKACJĄ MATEMATYCZNĄ POPRZEZ KORZYSTANIE Z TECHNOLOGII INFORMATYCZNEJ JAKO ŹRÓDŁA WIEDZY. CELE: NAUCZYCIEL Przygotowanie.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
INFORMACJA O ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM ZORGANIZOWANYM NA TERENIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 293 ul. Kochanowskiego 8.
Projekt Edukacja przedszkolna szansą na sukces Twojego dziecka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Założenia i plany Dla Animatorów tworzących Lokalne Grupy Działania Przygotowała Ewa Monika Ratajska.
Niepubliczne przedszkola I inne formy wychowania przedszkolnego
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
EDUKACJA W GMINIE PRZYWIDZ System edukacji w gminie Przywidz oczami rodzica.
Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Przedszkole w Dobrocinie – szansa na rozwój dostępna dla każdego dziecka.
Punkt Informacyjny EUROPE DIRECT - Warszawa Działalność Punktu Informacyjnego EUROPE DIRECT – Warszawa Karolina Iwińska Konsultantka Punktu.
STOWARZYSZENIE,,PRZYJACIELE DZIECI Stowarzyszenie posiada status organizacji pożytku publicznego.
DYREKTOR SZKOŁY – RENATA CIEŚLAK. KILKA SŁÓW O NAS Oddział przedszkolny jest grupą przyjazną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole. Szkoła.
Informacja o oddziałach przedszkolnych zorganizowanych na terenie Szkoły Podstawowej nr 273 w Warszawie ul. Balcerzaka 1.
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
Wspieranie sektora pozarządowego w powiecie mławskim cel: ROZWÓJ ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH I AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ MIESZKAŃCÓW POWIATU MŁAWSKIEGO Spotkanie.
Kadra Wykształcona Kreatywna Wyspecjalizowana Dyspozycyjna.
NASZA OFERTA DLA CIEBIE POZNAJ – ZANIM WYBIERZESZ WYCHOWANIE FIZYCZNE.
Słoneczne Okienka Przedszkolne - założenia projektu -
Pochwal się swoim pomysłem - prezentacja pomysłów uczestników projektu Lokalni liderzy aktywizacji zawodowej gminy Malczyce i Miękinia Program Operacyjny.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Jak wykorzystać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej, w naszej gminie.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Społeczna Ochrona Przyrody
Zespół Szkół w Nowym Folwarku
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
LOGO Szkoła Współpracy. SZKOLNY PLAN AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W SANOKU ROK SZKOLNY 2014/2015, 2015/2016.
„Wybory parlamentarne” XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży konkurs organizowany przez: Fundację Centrum Edukacji Obywatelskiej Kancelarię Sejmu RP i Ministerstwo.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
„Wybory parlamentarne” XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży konkurs organizowany przez: Fundację Centrum Edukacji Obywatelskiej Kancelarię Sejmu RP i Ministerstwo.
Zmieniamy naszą okolicę!. XXI Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Konkurs organizowany przez: Kancelarię Sejmu w porozumieniu z Fundacją Centrum Edukacji Obywatelskiej,
Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego i krajowych ś rodków finansowych w ramach POKL, Priorytet IX Rozwój wykształcenia.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
PREZENTACJA BAZY SZKOLNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 150.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Gdańska Rada Oświatowa r.. „Wysoka jakość gdańskiej edukacji odpowiadająca na wyzwanie uczenia się przez całe życie” Misja programu Gdańszczanin.
„Reintegracja, Aktywność, Praca. Program na rzecz integracji społeczno-zawodowej w gminie Zabrze” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
30 GRUDNIA Część 4  W dniach odbyły się szkolenia pn. „Gmina Przyjazna Środowisku”
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
Zdefiniować problem Jaki jest problem? Jakie są główne założenia? Jak chcesz śledzić przebieg funkcjonowania projektu ? metody ewaluacji Budżet Jakie źródła.
Szkoła Podstawowa w Wytomyślu. Szkoła Podstawowa w Wytomyślu zaprasza do zapoznania się z ofertą edukacyjną placówki i zachęca rodziców dzieci w wieku.
w części dotyczącej wydatków
Nauka to wielka przygoda! Przeżyj ją z nami!
Program English Teaching
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
Żłobek w nowej wsi lęborskiej
FUNDACJA STEFANKA PRZY SP 143
Zapis prezentacji:

Debata pod Honorowym Patronatem Starosty Puławskiego Sławomira Kamińskiego Puławy 3 grudnia 2009 r.

Przedszkole/oddział przedszkolny Inna forma wychowania przedszkolnego ( punkt przedszkolny, zespół wychowania przedszkolnego) Obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne Żłobek Świetlica środowiskowa Formy doraźne - organizowane przez domy kultury, biblioteki itp..

Jakie formy edukacji małych dzieci funkcjonują w naszym otoczeniu? Jaki odsetek dzieci korzysta z tych form? Jakie odległości muszą pokonać aby skorzystać z oferty? Ile dzieci nie ma żadnych możliwości wczesnego wspomagania rozwoju?

Co mogą zrobić organizacje pozarządowe?

Każda organizacja musi sobie odpowiedzieć na pytanie - czy na obszarze swojego działania dostrzega problem dostępności oferty edukacyjnej dla małych dzieci i czy czuje potrzebę podjęcia określonych działań, aby poprawić istniejący stan. Pozytywna odpowiedź na tak postawione pytanie może być podstawą do podjęcia działań na miarę lokalnych potrzeb i możliwości.

Czy wiemy ile małych dzieci zamieszkuje na terenie naszego działania? Czy mają one zapewniony dostęp do wczesnego wspomagania rozwoju? Jakie formy edukacji są dostępne dla dzieci i kto je zapewnia? Jaki odsetek dzieci może korzystać z tych form?

Czy są w naszym otoczeniu rodzice zainteresowani zorganizowaniem zajęć dla dzieci? Czy jest miejsce gdzie można takie zajęcia zorganizować? Jakie zasoby, możliwe do wykorzystania na potrzeby dzieci, posiadamy w naszej miejscowości – świetlice, sale parafialne, skwery, place zabaw itp.

Przeprowadzenie analizy zebranych danych Ustalenie możliwości wykorzystania istniejących zasobów Określenie własnych możliwości techniczno- organizacyjnych i personalnych Określenie możliwych źródeł finansowania planowanych działań

Zorganizowanie spotkania z zainteresowanymi rodzicami Przygotowanie spotkania z władzami gminy i przedstawienie im wyników diagnozy oraz potrzeb w omawianym zakresie Określenie form zajęć edukacyjnych dla dzieci możliwych do zorganizowania Opracowanie planu działania

Budżet gminy – środki na edukację, fundusze na profilaktykę, środki na kulturę, fundusz sołecki, dotacje dla organizacji pozarządowych, środki na promocję, środki na pomoc społeczną itp. Środki finansowe pochodzące z Unii Europejskiej – programy Kapitał Ludzki, PROW i inne Dotacje pozyskiwane w konkursach grantowych

Wpłaty sponsorów Opłaty rodziców Wkład pracy własnej Praca wolontariuszy

Uzyskanie wiedzy na temat potrzeb i oczekiwań w odniesieniu do wczesnego wspomagania dzieci Stworzenie przyjaznego środowiska rozwoju dzieci Wzbogacenie oferty własnej organizacji Promocja

Wiedza na temat pozyskiwania środków na działalność Lepsze wykorzystanie zasobów lokalowych i materialnych w gminie Integracja społeczna – pozyskanie sprzymierzeńców dla podejmowanych działań ( rodzice) Świadomość dobrej inwestycji

Wychowanie dzieci - inwestycja w kapitał ludzki