Sporządzanie biznesplanu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Advertisements

Analiza konkurencji: Przedsiębiorstwa powinny regularnie prowadzić analizę konkurencji, aby ustalić własne słabe i mocne strony w porównaniu z z najważniejszymi.
Istota i przesłanki badań marketingowych
BIZNESPLAN SPIN OFF/OUT DLA KOGO???.
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
5. Projekty inwestycyjne „twarde” – np. wniosek i studium wykonalności
ul. Portowa 4A Krzyż Wielkopolskim Zespół konsultantów: Michał Kłos
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa KOMAT Mieczysław Kozłowski Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Jarosław Piszczek.
DOKUMENTACJA KOSZTORYSOWA
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Podstawy wyboru strategii marketingowej
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Wniosek o kredyt technologiczny
Cel usługi: Wsparcie działalności nowych i istniejących już firm. Zaplanowano usługi dla przedsiębiorców Usługa dostępna do końca listopada 2011.
Zarządzanie projektami
dr inż. Arkadiusz Borowiec Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
Prawdy oczywiste Plan marketingowy Część 23
AGENDA Wybrane produkty kredytowe Banku BPS S.A. Kredyty Preferencyjne
1. Założenia do przygotowania Strategii Inwestycyjnej Wydział Rozwoju Gospodarczego Wrocław, 2 czerwca 2009.
Cele przedsiębiorstwa i plan marketingowy
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
Rynek usług medycznych
opis projektu jednym zdaniem
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Model referencyjny łańcucha dostaw
Biznesplan.
Technik Organizacji Reklamy
Kluczowe czynniki sukcesu
Sporządzamy biznesplan
Ogólny plan procesu restrukturyzacji profilu działalności społeczno-gospodarczej spółdzielni socjalnych.
Warszawa 2010 Zgłoszenie w kategorii Telemarketing Tytuł projektu: Klient: Nazwa kategorii: Numer kategorii:
Planowanie przepływów materiałów
Analiza ekonomiczno – finansowa Zajęcia 1 – Wprowadzenie.
INFORMACJA MARKETINGOWA
Strategia przedsiębiorstwa
Elementy składowe Biznes Planu
Usługi informacyjne i doradcze Punktu Konsultacyjnego Krajowego Systemu Usług Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu.
Program Operacyjny KAPITAŁ LUDZKI Priorytet IV Szkolnictwo Wyższe i Nauka Dział Rozwoju Kadry Naukowej Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Urząd Miasta Zduńska Wola Biuro Obsługi Inwestorów
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Ocena projektów inwestycyjnych
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
ZPBE ENERGOPOMIAR Sp. z o. o.
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
Wsparcie dotacyjne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego WD na lata
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
1 Analiza konkurencji: Badania prowadzone w celu poznania własnych słabych i mocnych stron w porównaniu z z najważniejszymi konkurentami, określenia sposobu.
WEZ 1 Wyniki egzaminu zawodowego absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
Produkować taniej, sprzedawać rentowniej – co ma do tego IT Piotr Adanowicz Menedżer BCC ds. Rozwoju Biznesu, BCC Partner dedykowany SAP dla branży spożywczej.
CENTRUM ROZWOJU REGIONALNEGO I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI Mirosław Gębski.
Praca dyplomowa (magisterska, licencjacka i inżynierska) powinna mieć charakter:
2016 Warszawa, I konkurs na realizację projektów mających na celu powołanie i funkcjonowanie Sektorowych Rad ds. Kompetencji, Działanie 2.12.
Informacja, opieka i asysta – wsparcie Wielkopolskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Sp. z o.o. w ramach projektu Punkt Konsultacyjny KSU Leszno
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Biznes plan Biznes plan jest dokumentem planistycznym związanym z działalnością globalną przedsiębiorstwa, którego zadaniem jest wskazanie celów oraz sposobów.
Co to jest biznes plan? Biznes plan jest zestawem dokumentów (analiz i programów), w których na podstawie oceny sytuacji strategicznej firmy oraz danych.
Kontrolowanie Mateusz Turczyn.
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Zapis prezentacji:

Sporządzanie biznesplanu Pojęcie biznesplanu Rola i przepisanie biznesplanu Klasyfikacja biznesplanów Podejścia do opracowania biznesplanu Tryb pracy nad biznesplanem Typowe rozdziały biznesplanu Kolejność opracowania biznesplanu Ogólne wymogi do biznesplanu

Pojęcie biznesplanu Biznes plan - to forma przedstawienia projektu pod postacią spoistego dokumentu, co zawiera główne wiadomości o warunkach inwestowania, celach i podziałkach projektu, objętości i nomenklaturze zaznaczanej do produkowania produkcji, potrzebnych zasobach, konkretny program działań z jego spełnienia, możliwe ekonomiczne i finansowe wyniki. To dokładne referowanie celi, warunków, dróg i efektywności spełnienia projektu.

Rola i przepisanie biznesplanu W jakości zewnętrznego dokumentu on występuje przy ustalaniu czy rozszerzeniu kontaktów z kontrahentami i potencjalnymi finansowymi partnerami : inwestorami; dostawcami surowca, materiałów, sprzętu; pośrednikami w realizacji produkcji przedsiębiorstwa; przedsiębiorstwami i organizacjami, z którymi przypuszcza się spełniać kooperację naukowo-techniczną, produkcyjną, inwestycyjną i inną działalnością; możliwymi sponsorami przedsiębiorstwa ta іn

Klasyfikacja biznesplanów Po docelowemu audytorium: wewnętrzny zewnętrzny Mogą być jak wewnętrzni, tak i zewnętrzne konsumenci. Pod wewnętrznymi konsumentami rozumieją się zainteresowane jaźnie, które albo wkładają własne koszty do realizacji biznesplanu, albo są uczestnikami jego realizacji. Pod zewnętrznymi konsumentami rozumieją się zainteresowane jaźnie, co nie bierze udział w realizacji biznesplanu, lecz środki, co wkłada do jego.

Klasyfikacja biznesplanów Po obiektach biznesu : po biznes-liniach (produkcja, prace, usługi) po przedsiębiorstwie nowemu działającym rozwój uzdrowienie finansowe całego przedsiębiorstwa pododdziału produkcyjnego

Podejścia do opracowania biznesplanu Istnieją dwa główne podejścia do opracowania biznesplanu. Pierwszy polega na tym, że inicjatorzy projektu same opracowują biznesplan. Przy drugim podejściu inicjatorzy biznesplanu same nie opracowują, a są zleceniodawcami. Projektantami są firmy, autorskie zespoły, eksperci i konsultanci.

Tryb pracy nad biznesplanem Praca nad biznesplanem przeprowadza się w kilka etapów: Wyznaczenie celi opracowania biznesplanu Wyznaczenie docelowego audytorium Wyznaczenie struktury biznesplanu Zbiór i systematyzacja informacji dla przygotowania wszystkich rozdziałów biznesplanu Załatwienie biznesplanu

Tryb pracy nad biznesplanem Przy opracowaniu biznesplanu należy uwzględnić interesy wszystkich stron zaciekawionych : zleceniodawcy i projektanta biznesplanu; potencjalnych inwestorów, kredytorów i partnerów; organów władzy; personelu i klientów;

Typowe rozdziały biznesplanu 1.Strona tytułowa: 2. Streszczenie biznesplanu 3. Charakterystyka przedsiębiorstwa 4. Charakterystyka kadry kierowniczej oraz personelu firmy 5. Plan marketingowy 6. Plan organizacyjny 7. Harmonogram realizacji przedsięwzięcia 8. Opis i analiza rynków zbytu, klientów i konkurentów 9. Prezentacja nowego przedsięwzięcia z jego gruntownym uzasadnieniem 10. Plan finansowy 11. Analiza wrażliwości. 12. Załączniki

Kolejność opracowania biznesplanu 1. Zbiór i analiza informacji o produkcji, usłudze 2. Zbiór i analiza informacji o rynku zbytu 3. Analiza stanu konkurencji na rynku zbytu 4. Analiza stanu i perspektyw branży 5. Analiza stanu i możliwości przedsiębiorstwa

Kolejność opracowania biznesplanu 6. Opracowanie strategii marketingu, towarowej, cenowej, zbytu i komunikatywnej polityki 7. Wyznaczenie potrzeby i dróg zabezpieczenia placami, sprzętem, kadrami i innymi zasobami 8. Rozliczenie potrzebnego kapitału, wyznaczenie kosztów, analiza i planowanie głównych finansowych wskaźników 9. Wyznaczenie źródeł finansowania, ukierunkowania i wielkości projektu, rozliczenie efektywności

Kolejność opracowania biznesplanu 10. Opracowanie organizacyjnej struktury, prawnego zabezpieczenia i grafika realizacji projektu 11. Rozwiązanie pytań ryzyk i gwarancji 12. Ułożenie krótkiej treści projektu 13. Załatwienie tytułowego arkusza 14. Załatwienie biznesplanu

Ogólne wymogi do biznesplanu Biznesplan powinien być przygotowany z uwzględnieniem wymogów i standardów organizacji, której przypuszcza się przedstawić ten dokument. Biznesplan powinien być przedstawiony w atrakcyjnej, a nie nadmiernie skomplikowanej formie i namnożony w dostatecznej dla jego rozpatrzenia ilości egzemplarzy. Informacja, przedstawiona w biznesplanie powinna być pojemna, wyraźna i w owym że czasie krótkiej, dla czego można przedstawiać jej w analitycznej(tabelaryczną) czy graficznej formie.

Ogólne wymogi do biznesplanu Obiektywna ocena trudności, co stoi na drodze realizacji wytkniętego w biznesplanie Biznesplan powinien być uczciwą analizą, opartą na realistycznych domniemaniach Twierdzenia i prognozy powinny być określone, a także uzasadnione i pokrzepione powoływaniami na źródła informacji, wnioski jaźni, które będą prowadziły biznes z tą kompanią

Ogólne wymogi do biznesplanu Precyzja finansowych rozliczeń Analiza istniejących ryzyk kompanii Plan powinien być wyczerpujący i włączać omawianie organizacyjnej strategii osiągnięcia przewag kompanii i przezwyciężenia potencjalnych trudności. W biznesplanie nie musi włączać się drugorzędna i poradnicza informacja. Jej lepiej wynieść do załączników. Objętość załączników nie ogranicza się

Dziękujemy za uwagę