Tworzenie klimatu innowacyjności we wrocławskim Centrum Rozwoju firmy Siemens For internal use only / Copyright © Siemens AG 2006. All rights reserved.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
© SMWI, 2006 Konferencja UNDERSTAND, Poznań, czerwca 2006 Znaczenie badań nad rozwojem społeczeństwa informacyjnego w nowych regionach UE – perspektywa.
Advertisements

innowacyjna wielkopolska
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Jak zatrzymać najlepszych pracowników?
system zarządzania zasobami ludzkimi
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Hotel Courtyard – Warszawa
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Znaczenie podręcznika
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
M AYDAY MODEL AKTYWNEGO WSPARCIA PRACOWNIKÓW I FIRM WOBEC ZMIAN STRUKTURALNYCH W GOSPODARCE Seminarium projektów Partnerów Społecznych Ministerstwo Rozwoju.
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
Współpraca tłumacza z BT przed zdobyciem i po zdobyciu certyfikatu normy PN:EN Autor: Magdalena Gałczyńska Firma: BTInfo Biuro Tłumaczeń Informatycznych.
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Slajd początkowy z animacją, animacja uruchamia się automatycznie po włączeniu tryby prezentacji 1 1.
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Nokia Siemens Networks Win a pass to your career !
2012 Wzmocnienie potencjału i kompetencji ośrodków innowacji Robert Barski.
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
PARTYCYPACJA PUBLICZNA – czym jest?
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
WORTAL TRANSFERU WIEDZY
Mazowiecka Sieć Ośrodków Doradczo-Informacyjnych w zakresie Innowacji MSODI Działania w ramach projektu: Działania promocyjne dostępne dla osób zainteresowanych.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Wzorowy i zmotywowany personel - wizytówką hotelu
Inicjatywa MNiSW Inkubator Innowacyjności w Poznańskim Parku Naukowo -Technologicznym.
Jak robić to efektywnie?
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
Prezentacja projektów realizowanych przez BIURO KARIER STUDENCKICH POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ Forum Pracodawców Automatyki, Elektroniki i Informatyki 2014 Gliwice,
Kompetencje nauczycieli 6 października 2014 r. Caroline Kearney Starszy Kierownik Projektu & Analityk ds. Edukacji.
1. 2 Zarządzanie wiedzą i kwalifikacjami pracowników jako element procesu restrukturyzacji procesu restrukturyzacji Maciej Łukawski.
Wspieramy budowanie marki
Wolontariusz - cenny talent z doświadczeń Fundacji Rozwoju Wolontariatu w Lublinie 15 września 2014 r. frw.org.pl Zdzisław Hofman.
Rozwój regionów – rola biznesu Marek Kłoczko Sekretarz Generalny Warszawa, 22 maja 2009 r.
1. 2 Wynagrodzenia w sektorze energetycznym - uwarunkowania kulturowe Adam Cichocki Zbigniew Dudziński Warszawa
Ministerstwo Finansów
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Public 1. Cele Programu  Zasilenie kadry Skanska młodymi inżynierami i specjalistami  Rozwijanie wiedzy i umiejętności zawodowych studentów uczelni.
Stowarzyszenie Klaster ICT Pomorze Zachodnie DROGA DO WSPÓLNEGO SUKCESU.
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Modele zarządzania jakością
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
Komercjalizacja wyników badań naukowych przez Wrocławskie Centrum Transferu Technologii Politechniki Wrocławskiej dr Jacek Firlej, Politechnika Wrocławska.
WMII 2 COMMUNITY – WYDZIAŁ OTWARTY NA WSPÓŁPRACĘ Z OTOCZENIEM prof. UAM dr hab. Marek Wisła.
1 CZY FIRMA KREISEL JEST INNOWACYJNA? INNOWACYJNOŚĆ W CELU OSIĄGNIĘCIA SUKCESU.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Specjalność Przedsiębiorczość i Zarządzanie MŚP Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem.
PLAN ROZWOJU Miejskiej Biblioteki w Pieniężnie na lata
Projekt InMoST Podsumowanie dotychczasowych działań oraz plany na kolejny rok Projekt InMoST Podsumowanie dotychczasowych działań oraz plany na kolejny.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
PARTNERSHIP FOR GOOD PARTNERSTWO NA DOBRE Konferencja końcowa projektu Wrocław, 20 kwietnia 2011 roku Wsparcie udzielone przez Norwegię poprzez dofinansowanie.
Een.ec.europa.eu Wsparcie dla biznesu i innowacji.
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
7 Nawyków – mapa wdrożenia
IDEA Klaster ICT Pomorze Zachodnie to stowarzyszenie najdynamiczniej rozwijających się firm informatycznych województwa zachodniopomorskiego. Klaster powstał,
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
Innowacyjna gospodarka definicje, przykłady, dobre praktyki
Raport po ocenie 360° - fragment
Zapis prezentacji:

Tworzenie klimatu innowacyjności we wrocławskim Centrum Rozwoju firmy Siemens For internal use only / Copyright © Siemens AG 2006. All rights reserved.

Tworzenie klimatu innowacyjności we wrocławskim Centrum Rozwoju firmy Siemens Wpływ kultury organizacyjnej na innowacyjność przedsiębiorstw Seweryn Krajewski © Siemens Sp. z o.o. 2006

Tworzenie klimatu innowacyjności – plan prezentacji Kultura organizacyjna jako czynnik wspierający inicjatywę pracowniczą Jak stworzyć organizację uczącą się - przepływ wiedzy jako klucz do sukcesu firmy Najlepsze praktyki tworzenia innowacyjnych rozwiązań Zasady efektywnego rozwoju pracowników Motywacyjne i rozwojowe programy dla innowacyjnych menedżerów

Kultura organizacyjna jako czynnik wspierający inicjatywę pracowniczą Nasza kultura i strategia są ściśle powiązane z innowacyjnością Motto Siemensa – Globalna sieć innowacji Misja – Świadczyć usługi naszym klientom po najlepszych cenach. Zwiększać kompetencje i konkurencyjność Siemens Sp. z o. o. Wizja – Stać się producentem oprogramowania dla Siemensa na całym świecie. Posiadać własne produkty pomagające poszerzyć możliwości biznesowe Siemens Sp. z o. o. Korporacyjne wartości – promowanie innowacji i wspieranie pracowników należą do najważniejszych wartości

Kultura organizacyjna jako czynnik wspierający inicjatywę pracowniczą Budujemy więzi z naszymi pracownikami Podczas pracy Regularne spotkania z pracownikami Warsztaty projektowe Wyjazdy zespołowe Po godzinach pracy Imprezy integracyjne (Rodzinny Dzień Siemensa, letnie grille) Drużyny sportowe (hokej, żeglarstwo, football, klub szachowy, tenis stołowy) Zespół muzyczny Wydarzenia (koncerty, bilety do kina i teatru)

Kultura organizacyjna jako czynnik wspierający inicjatywę pracowniczą Inicjatywy pracowników są wspierane i stymulowane przez kierownictwo na wiele sposobów: Dzielenie się wiedzą, aby lepiej spełniać oczekiwania klientów Nieograniczona komunikacja w firmie Okresowe sprawdzanie poziomu satysfakcji pracowników i zbieranie informacji od nich, aby lepiej spełniać ich oczekiwania: Badanie Opinii Pracowników Rozmowy Okresowe

Tworzenie klimatu innowacyjności – plan prezentacji Kultura organizacyjna jako czynnik wspierający inicjatywę pracowniczą Jak stworzyć organizację uczącą się - przepływ wiedzy jako klucz do sukcesu firmy Najlepsze praktyki tworzenia innowacyjnych rozwiązań Zasady efektywnego rozwoju pracowników Motywacyjne i rozwojowe programy dla innowacyjnych menedżerów

Siemens jako organizacja ucząca się: Jak stworzyć organizację uczącą się - przepływ wiedzy jako klucz do sukcesu firmy Siemens jako organizacja ucząca się: Wspiera i inspiruje uczenie się swoich pracowników Zapewnia szkolenia, warsztaty Gwarantuje łatwą wymianę wiedzy Udostępnia różne aplikacje i serwisy Rozwija się zależnie od możliwości i potrzeb otoczenia Bada trendy rynkowe oraz satysfakcję i oczekiwania klientów Stale usprawnia wszystkie obszary swej działalności Zapewnia otwartą komunikację

Różnego rodzaju aplikacje, np.: Jak stworzyć organizację uczącą się - przepływ wiedzy jako klucz do sukcesu firmy Różnego rodzaju aplikacje, np.: Zarządzania kompetencjami Zarządzania treningami Zbierania pomysłów pracowników Planowania zatrudnienia Rejestrowania przepracowanych godzin Zarządzania dniami nieproduktywnymi Biblioteka Różne rodzaju serwisy, np.: Serwis dokumentów i okólników Globalna baza wiedzy firmy Siemens (IMS) Wiki Pages

Dzielimy się wiedzą używając: Różnych aplikacji i serwisów Jak stworzyć organizację uczącą się - przepływ wiedzy jako klucz do sukcesu firmy Dzielimy się wiedzą używając: Różnych aplikacji i serwisów Pracy w grupie często międzynarodowej Dbamy o rozwój naszych kwalifikacji przez: Zdobywanie prestiżowych certyfikatów ISO CMMI PMMA certyfikatów w różnych technologiach: CISCO Java .Net

Rezultaty zarządzania wiedzą: Jak stworzyć organizację uczącą się - przepływ wiedzy jako klucz do sukcesu firmy Rezultaty zarządzania wiedzą: Doskonali, wysoko wykwalifikowani inżynierowie Wysoki poziom produktywności w Centrum Rozwoju Sprawna kontrola kompetencji i poziomów wiedzy w Centrum Rozwoju Wysoki poziom zadowolenia pracowników ze szkoleń Szybkie przystosowanie się do zmian biznesowych i potrzeb klientów Fluktuacja na bardzo niskim poziomie – tylko 4% w ciągu 5 lat Dopasowanie najlepszych pracowników posiadających odpowiednią wiedzę do realizowanych projektów Przyjazna i otwarta atmosfera będąca kluczowym czynnikiem sukcesu zarządzania wiedzą w Centrum Rozwoju

Tworzenie klimatu innowacyjności – plan prezentacji Kultura organizacyjna jako czynnik wspierający inicjatywę pracowniczą Jak stworzyć organizację uczącą się - przepływ wiedzy jako klucz do sukcesu firmy Najlepsze praktyki tworzenia innowacyjnych rozwiązań Zasady efektywnego rozwoju pracowników Motywacyjne i rozwojowe programy dla innowacyjnych menedżerów

Najlepsze praktyki tworzenia innowacyjnych rozwiązań Zarządzanie Pomysłami: Aplikacja (gromadzenie, ocenianie i nagradzanie) Czynnik wspomagający realizację celów firmy Przeprowadzania cyklicznych warsztatów innowacyjnych Sesje burzy mózgów we współpracy z Politechniką Wrocławską Warsztaty związane z określoną technologią, obszarem działalności, branżą

Najlepsze praktyki tworzenia innowacyjnych rozwiązań Nagradzanie innowacyjnych pomysłów: Udział w innowacyjnych warsztatach – najbardziej kreatywni autorzy pomysłów mają możliwość wzięcia udziału w burzy mózgów i generowaniu nowych idei Spotkania Idea Coaching Board (prezentacja najlepszych pomysłów) Publikacja wdrożonych pomysłów na stronie intranetowej Bonus dla autorów pomysłów przynoszących znaczące korzyści dla Centrum Bonus za każdy zaakceptowany i wdrożony pomysł Bonus za patenty

Najlepsze praktyki tworzenia innowacyjnych rozwiązań Zakres współpracy z uczelniami: Innowacyjne projekty Organizacja stażów studenckich Prace dyplomowe/ doktorskie Zatrudnienie dla absolwentów Organizacja wykładów i szkoleń Projekty z Unii Europejskiej Targi pracy, patenty, etc. Organizacja praktyk letnich Współpraca z uczelniami technicznymi w kraju i zagranicą (m.in.: Wrocław, Kraków, Poznań, Opole, Zielona Góra, Eisenstadt/Austria…)

Najlepsze praktyki tworzenia innowacyjnych rozwiązań Popularyzacja zarządzania pomysłami: Wewnętrznie (przez intranet, biuletyn, miesięcznik, prezentacje podczas spotkań menadżerskich) Zewnętrznie (przez informatory, seminaria innowacyjne) Benchmarking: Podczas seminariów, w których biorą udział inne odnoszące sukces firmy z branży teleinformatycznej i innych sektorów

Tworzenie klimatu innowacyjności – plan prezentacji Kultura organizacyjna jako czynnik wspierający inicjatywę pracowniczą Jak stworzyć organizację uczącą się - przepływ wiedzy jako klucz do sukcesu firmy Najlepsze praktyki tworzenia innowacyjnych rozwiązań Zasady efektywnego rozwoju pracowników Motywacyjne i rozwojowe programy dla innowacyjnych menedżerów

Zasady efektywnego rozwoju pracowników Wzrost kompetencji pracowników Rozwijanie umiejętności pracowników przez: Wewnętrzne szkolenia (warsztaty, dzielenie się wiedzą, „lessons learnt”) Zewnętrzne szkolenia (techniczne i interpersonalne szkolenia, konferencje) Nabywanie doświadczenia przy pracy w ponad 60 krajach (np.: Chiny, USA, Indie, Tunezja, Oman, Portugalia, Maroko, Senegal, Kolumbia, Chile, Niemcy,…) Realizacja projektów w międzynarodowych zespołach Rozwój najnowszych technologii

Zasady efektywnego rozwoju pracowników Współpracujemy z wieloma firmami szkoleniowymi z Polski i innych krajów europejskich, na przykład z: Niemiec Austrii Włoch Prowadzimy różnorodne szkolenia: Techniczne Interpersonalne Kursy językowe Zarządzanie Finanse Jakość

Zasady efektywnego rozwoju pracowników Poszukujemy ludzi o określonym profilu: Otwartych Ambitnych Młodych Dobrze zmotywowanych Szukających wyzwań Ustalamy roczny plan szkoleń dla każdego pracownika: Dążymy do tego, aby każdy wiedział, co jest od niego wymagane oraz miał zaplanowany harmonogram szkoleń Szkolenia i warsztaty pokrywają cały wachlarz tematów dotyczących podejścia zorientowanego na klienta Wybrani eksperci szkolą naszych pracowników na najwyższym poziomie

Zasady efektywnego rozwoju pracowników Jednym z wiodących działań dotyczących rozwoju pracowników jest zarządzanie kompetencjami: Definiowanie struktury wymagań kompetencji/ planowanie personelu Przegląd obecnej struktury kompetencji Analiza luk Monitoring organizacji pracowników indywidualnie wymaganych zadań i Ocena aktualnych wyników i potencjału Plany i strategia biznesowa M&A Rozwój Wydzielenie Organizacja/branża Poziom indywidualny Rekrutacja Utrzymanie i rozwój Obsadzenie

Zasady efektywnego rozwoju pracowników Model kompetencji składa się z następujących elementów: Wiedza Doświadczenie Umiejętności interpersonalne Nasza główna aplikacja do zarządzania kompetencjami pozwala nam na: Samoocenę pracowników Ogólny obraz szczegółowych kompetencji na poziomie organizacji Posiadanie źródła informacji o umiejętnościach pracowników Identyfikowanie luk w wiedzy pracowników

Tworzenie klimatu innowacyjności – plan prezentacji Kultura organizacyjna jako czynnik wspierający inicjatywę pracowniczą Jak stworzyć organizację uczącą się - przepływ wiedzy jako klucz do sukcesu firmy Najlepsze praktyki tworzenia innowacyjnych rozwiązań Zasady efektywnego rozwoju pracowników Motywacyjne i rozwojowe programy dla innowacyjnych menedżerów

Motywacyjne i rozwojowe programy dla innowacyjnych menedżerów Motywacyjny program jest realizowany dzięki: Programowi rozwojowemu (S5, interpersonalny) Udziałowi w seminariach i konferencjach na całym świecie Nowoczesnym i przyjaznym warunkom pracy Możliwości awansu Pracy w międzynarodowych projektach Zarządzaniu przez cele Dobrej strategii płac

Motywacyjne i rozwojowe programy dla innowacyjnych menedżerów Dodatkową motywacją jest bycie docenianym przez niezależne stowarzyszenia, instytucje publiczne i przedstawicieli lokalnych środowisk: Top Plus + za światową konkurencyjność Głos Warszawy za największą liczbę etatów stworzonych w sektorze R&D Najlepszy pracodawca dla inżyniera 2005 i 2006 od stowarzyszenia studenckiego BEST Najlepszy Headhunter Wrocławia 2005 Ambasador Biznesowy Wrocławia 2005 Firma dla inżyniera 2005 miejsce I w rankingu dla najatrakcyjniejszego pracodawcy dla inżynierów 2005

Motywacyjne i rozwojowe programy dla innowacyjnych menedżerów Motywacyjne metody pozafinansowe Program rozwojowy realizowany jest dzięki: Szkoleniom kadry menedżerskiej (Leadership in action) Program dla młodych kierowników (S5 Siemens Management Learning) Inne formy rozwoju: Coaching Mentoring Ocena 360º Sesje informacji zwrotnej

Motywacyjne i rozwojowe programy dla innowacyjnych menedżerów Finansowe metody motywacji Wynagradzanie pracowników zgodnie z zasadą “Pay for Performance”. Zgodnie z tą ideą, Siemens buduje system wynagrodzeń i motywacji wspierający tę filozofię. System realizuje następujące założenia: Zachęcanie i nagradzanie indywidualnych osiągnięć, związanych z realizacją celów; Tworzenie spójnej i przejrzystej atmosfery koncentracji na wysiłku, efektywności i aktywności, podejmowaniu decyzji i realizacji celów; Ustalanie powiązań między wynikami pracy a wynagrodzeniem.

Motywacyjne i rozwojowe programy dla innowacyjnych menedżerów Działania liderów są podstawą naszego sukcesu. Dlatego dbamy o ich rozwój i motywację. Dobrze zmotywowani menedżerowie pobudzają: entuzjazm pracowników ich zaangażowanie Zaangażowani pracownicy mają ogromny wpływ na przekonanie klienta. Pozwala to nam na wyprzedzenie konkurencji oraz na utrzymanie pozycji lidera na światowym rynku. Sukces biznesowy Przekonany klient Zaangażowany pracownik Doskonały lider

Dziękujemy za uwagę!