Zmienne otoczenia ekonomicznego Justyna Bortnik 48690 Marek Bednarz 24319 Michał Garbacik 47837.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Model IS, LM, BP dla gospodarki otwartej w warunkach zmiennych kursów walutowych;
Advertisements

Rynek pieniężny, kursy walutowe i ceny w długim okresie
Makroekonomia I Ćwiczenia 11 Model AS-AD
Równowaga gospodarcza: model IS, LM
Oraz materiałów do makroekonomii autorstwa: Garbicz, Pacho
Analiza PEST Łukasz Hańderek Filip Łakomik.
Mikroekonomia pozytywna
POLITYKA GOSPODARCZA W GOSPODARCE OTWARTEJ I
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
Wykład: POPYT KREUJE PODAŻ - KEYNESOWSKI MODEL GOSPODARKI
Gospodarka Rynkowa RYNEK – podstawowy mechanizm gospodarki rynkowej. Rynek jest miejscem, zorganizowanym zazwyczaj w sensie instytucjonalnym, miejsce na.
Inflacja: przyczyny i skutki
Ekonomia bezrobocie dr Robert Pater.
Ekonomia inflacja, oczekiwania i wiarygodność
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Produkt narodowy: produkcja, podział i równowaga w długim okresie
Rachunkowość zarządcza – wykład 2
Źródło: Ciak J. Polityka budżetowa, Wyd. Dom Organizatora, Toruń 2002
Pomiar aktywności gospodarczej Produkt Krajowy Brutto (PKB)
Polityka makroekonomiczna i stałe kursy walutowe.
Pogoń za rentą – przykłady z życia gospodarczego w Polsce w okresie transformacji Hubert Wiligórski.
Hej ho, hej ho do pracy by się szło… Materiał opracowany w oparciu o bibliografię austriackiej szkoły ekonomicznej © Joanna Jonczek.
P O P Y T , P O D A Ż.
Zarządzanie projektami
Finanse Zbigniew Kuryłek
Cechy charakterystyczne państw rozwijających się
Prawo podaży.
Rynek usług medycznych
Uwarunkowania ekonomiczne a gospodarka zeroemisyjna Jan Brzóska Jan Pyka 24 luty 2011.
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
System finansowy Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa.
ZMIENNE OTOCZENIE EKONOMICZNE
Pojęcie, rodzaje i pomiar inflacji
Wielki kryzys gospodarczy
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Formuły cenowe.
Analiza ekonomiczno – finansowa
Celem tej prezentacji jest przedstawienie programu Młodzi przedsiębiorczy i przybliżenie wam podstaw firmy.
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Model gospodarki otwartej – nie w pełni zintegrowanej z gospodarką światową W modelu gospodarki otwartej nie w pełni występują: rynek towarowy , rynek.
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Popyt na pracę Poziom płacy realnej (w)
Rachunek dochodu narodowego
Bilans płatniczy i współzależności makroekonomiczne
Inflacja i bezrobocie.
Niska inflacja i niskie bezrobocie jako cele polityki stabilizacyjnej.
John Maynard Keynes.
Bezpieczeństwo społeczności lokalnych a migracje
mgr Paweł Augustynowicz Lublin 2008
Oczekiwana przez inwestora stopa dochodu. Czas a wartość „Wartość” czasu w finansach – wraz z upływem czasu następuje spadek subiektywnej wartości dóbr.
Bezpieczeństwo społeczności lokalnych a migracje Leszek Baran.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
OD RECESJI DO KONIUNKTURY CZYLI ZMIENNA GOSPODARKA
A.M. Zarzycka. Wpływ ogólnych wyobrażeń i opinii o kraju na ocenę produktów lub/i marek pochodzących z danego kraju Stereotyp wizerunku danego kraju A.M.
INFLACJA Wykonał:PawełSochacki Kl.1 Te. Rodzaje inflacji Inflacja popytowa Inflacja popytowa Inflacja pieniężna Inflacja pieniężna Inflacja pieniężna.
TEORIE STABILIZACJI I DOSTOSOWAŃ Wykład 6 1. Dostosowanie - pojęcie 2  Pojawiło się w kontekście problemów płatniczych (po podwyżce cen ropy naftowej.
Julia Wojciuk Sandra Adamska 1aT. Zjawisko makroekonomiczne polegające na znacznym zahamowaniu tępa wzrostu gospodarczego skutkujące najczęściej spadkiem.
ŚWIAT I POLSKA PRZED NOWYMI WYZWANIAMI KONIUNKTURA GOSPODARCZA ŚWIATA I POLSKI Koniunktura i handel światowy. Podstawowe tendencje Juliusz Kotyński.
KONIUNKTURA GOSPODARCZA ŚWIATA I POLSKI Polska – koniunktura w 2015 r. Prognoza na lata Warszawa, lipiec 2016.
Prof. dr hab. Roman Sobiecki
Prof. dr hab. Roman Sobiecki Determinanty dochodu narodowego
mgr Małgorzata J. Januszewska
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Podstawy marketingu (ćwiczenie 1)
Popyt Wielkość popytu – ilość dóbr i usług, którą chcą i mogą kupić klienci przy danym poziomie ceny. Prawo popytu – wraz ze wzrostem ceny produktu zmniejsza.
Negatywny wpływ rekompensat na ekonomikę gospodarstw karpiowych.
Model „pięciu sił” M.Portera
Wskaźniki ekonomiczno-społeczne 2. WSKAŹNIKI EKONOMICZNE
mgr Małgorzata J. Januszewska
Zapis prezentacji:

Zmienne otoczenia ekonomicznego Justyna Bortnik Marek Bednarz Michał Garbacik 47837

Otoczenie ekonomiczne Na otoczenie ekonomiczne składają się czynniki określające siłę nabywczą klientów i ich zwyczaje. Siła nabywcza uzależniona jest od bieżących i przeszłych dochodów nabywców, a także oczekiwań co do przyszłych dochodów.

Zmienne otoczenia ekonomicznego - poziom i dynamika produktu narodowego brutto, -ogólny poziom i struktura zamożności społeczeństwa (bieżące dochody, oszczędności, zadłużenie), -polityka pieniężna państwa i system podatkowy, -poziom cen, -koniunktura gospodarcza (stopa wzrostu, rozmiar bezrobocia, bilans handlowy itp.).

Zmienne otoczenia ekonomicznego Brak jest prostej zależności między stanem otoczenia ekonomicznego a możliwością osiągnięcia rynkowego sukcesu.

Negatywny skutek zmian Jeśli firma nastawia się na ekspansję rynkową, którą w znacznym stopniu zamierza sfinansować zaciągniętym kredytem, to nieprzewidziany spadek popytu i wzrost stopy procentowej mogą spowodować fiasko tego przedsięwzięcia.

Pozytywny skutek zmian Kryzys naftowy lat siedemdziesiątych, zamiast spowodować przewidywane załamanie zachodniej gospodarki, stał się niezwykle silnym bodźcem do poszukiwania i stosowania energooszczędnych technologii produkcji.

Pozytywne skutki niekorzystnego otoczenia ekonomicznego mają całkowicie racjonalne uzasadnienie. Gorsze otoczenie ekonomiczne oznacza wzrost wymagań, kt ó rym nie potrafi sprostać mniejsza lub większa część przedsiębiorstw. Powstaje tym samym dodatkowa szansa dla bardziej sprawnych oraz innowacyjnych firm.

Podsumowanie Wpływ otoczenia ekonomicznego na działalność marketingową firmy jest równie oczywisty co niejednoznaczny. Oczywisty, gdyż sam marketing jest produktem obfitości, a więc takiego stanu otoczenia ekonomicznego, które występuje w rozwiniętych krajach gospodarki rynkowej. Jednocześnie brak jest prostej zależności między stanem otoczenia ekonomicznego a możliwością osiągnięcia rynkowego sukcesu. Ponieważ zmiany otoczenia ekonomicznego raz mają pozytywny, a raz negatywny skutek

Dziękujemy za uwagę