ZMIENNE OTOCZENIE EKONOMICZNE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ryzyko walutowe Rynek walutowy
Advertisements

Model IS, LM, BP dla gospodarki otwartej w warunkach zmiennych kursów walutowych;
Kursy walutowe, relacje cen i równowaga płatnicza
Makroekonomia I Ćwiczenia
Makroekonomia I Ćwiczenia 11 Model AS-AD
Oraz materiałów do makroekonomii autorstwa: Garbicz, Pacho
Finanse międzynarodowe
Sytuacja gospodarcza w Polsce i w regionie
FINANSE PUBLICZNE I SYSTEM FINANSOWY PAŃSTWA
Gospodarka Rynkowa RYNEK – podstawowy mechanizm gospodarki rynkowej. Rynek jest miejscem, zorganizowanym zazwyczaj w sensie instytucjonalnym, miejsce na.
Ekonomia popyt, podaż i rynek reakcje popytu na zmiany cen i dochodów
Typologia podmiotów gospodarki turystycznej
Ekonomia inflacja, oczekiwania i wiarygodność
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Turystyka jako zjawisko społeczno-gospodarcze
BANK CENTRALNY I JEGO FUNKCJE
PODSTAWOWE POJĘCIA.
Koszt pieniądza dla samorządów dziś i jutro Bank Gospodarstwa Krajowego Warszawa, 6-7 października 2009.
ANALIZA POPYTU KONSUMPCYJNEGO
Pomiar aktywności gospodarczej Produkt Krajowy Brutto (PKB)
Podstawowa analiza rynku
Podstawowa analiza rynku
Czynniki lokalizacji działalności gospodarczej
Miejsce rynku nieruchomości w gospodarce
P O P Y T , P O D A Ż.
PRZESŁANKI KONKURENCYJNOŚCI
Zarządzanie projektami
Dochody budżetu państwa
Finanse Zbigniew Kuryłek
Wprowadzenie do mikroekonomii
Katarzyna Piętka-Kosińska CASE-Doradcy
Seminarium naukowe WSZiP w dniu Tendencje zmian w gospodarce w 2011 roku Polska na tle Europy Finanse państwa Prognozy na 2012 rok P relegenci:
PODMIOTOWA KLASYFIKACJA ZJAWISK FINANSOWYCH
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
Zmienne otoczenia ekonomicznego
Zmienne otoczenia ekonomicznego Justyna Bortnik Marek Bednarz Michał Garbacik
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Prawo popytu.
Pojęcie, rodzaje i pomiar inflacji
Perspektywy rozwoju lokalnych rynków pracy w opinii pracodawców dr Krzysztof Markowski Instytut Zarządzania i Marketingu Katolicki Uniwersytet Lubelski.
RZECZYWISTY POZIOM CEN NA RYNKU MIESZKANIOWYM – PROGNOZA 2010.
Model krzyża Keynsowskiego
Makroekonomia I Ćwiczenia
„MIKROOTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO”
„Zmienne otoczenia ekonomicznego przedsiębiorstwa turystycznego”
Produkcja długookresowa a krótkookresowa. Produkcja potencjalna.
Produkt Krajowy Brutto PKB:
POPYT TURYSYTCZNY. Jest to suma dóbr turystycznych, usług i towarów, które turyści są skłonni nabyć przy określonym poziomie cen.
Podstawowe funkcje ekonomiczne
Dr inż. Ewa Mazurek-Krasodomska
Popyt na pracę Poziom płacy realnej (w)
John Maynard Keynes.
mgr Paweł Augustynowicz Lublin 2008
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
__________________________________________ Andrzej Roter Dyrektor Generalny GOSPODARCZE I SPOŁECZNE ZNACZENIE EFEKTYWNEGO ZARZĄDZANIA WIERZYTELNOŚCIAMI.
INFLACJA Wykonał:PawełSochacki Kl.1 Te. Rodzaje inflacji Inflacja popytowa Inflacja popytowa Inflacja pieniężna Inflacja pieniężna Inflacja pieniężna.
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
KONIUNKTURA GOSPODARCZA ŚWIATA I POLSKI Polska – koniunktura w 2015 r. Prognoza na lata Warszawa, lipiec 2016.
Konsekwencje starzenia się ludności dla polskiego systemu emerytalnego FUNDUSZ REZERWY DEMOGRAFICZNEJ dr Piotr Obidziński Instytut Finansów Katedra Ubezpieczeń.
Prof. dr hab. Roman Sobiecki Determinanty dochodu narodowego
Przedmiot obieralny ekonomiczny
Podstawowe pojęcia i przedmiot ekonomii
Podstawy marketingu (ćwiczenie 1)
Podstawowe pojęcia i przedmiot ekonomii
Wskaźniki ekonomiczno-społeczne 2. WSKAŹNIKI EKONOMICZNE
Uwarunkowania gospodarcze polityki gospodarczej w Polsce
Zasady funkcjonowania rynku
POPYT PODAŻ INFLACJA Na wstępie... CZYM JEST RYNEK? Rynek to ogół warunków ekonomicznych, w których dochodzi do zawierania transakcji wymiennych Prościej?
mgr Małgorzata J. Januszewska
Opracowano na danych Polskiego FADN
Zapis prezentacji:

ZMIENNE OTOCZENIE EKONOMICZNE Zarządzanie przedsiębiorstwen turystycznym ZMIENNE OTOCZENIE EKONOMICZNE Podgotowały: Vita Chekil Anastasiya Balandina

OTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA Zbiór zewnętrznych podmiotów i sił, które oddziaływują na możliwości firmy co do jej rozwoju oraz na utrzymywanie udanych transakcji z nabywcami.

OTOCZENIA PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO Zmienne otoczenia ekonomicznego Mikrootoczenie przedsiębiorstwa turystycznego Elementy otoczenia społeczno- demograficznego Otoczenie naturalne Otoczenie technologiczne Stosunki otoczenia instytucjonalno-prawnego

ZMIENNE OTOCZENIE EKONOMICZNE Poziom dochodów ludności Tempo inflacji Skłonność do oszczędzania Dostępność do kredytu Podział dochodu narodowego Polityka gospodarcza państwa (finansy) Wysokość cen dóbr codziennego użytku i dóbr turystycznych

Dochody ludnosci W 2012 r. przeciętny miesięczny dochód rozporządzalny na osobę w zaokrągleniu do 1 zł ukształtował się na poziomie  1270 zł i był realnie niższy o 0,2% od dochodu z roku 2011 (w 2011 r. – spadek o 1,4%). Rok 2012 był drugim z kolei rokiem realnego spadku dochodów gospodarstw domowych  po sześciu kolejnych latach (2005-2010) realnych wzrostów dochodów.

INFLACJA. PRZYCZYNY Import inflacji Szybki wzrost kosztów produkcji Wzrost cen artykułów importowanych przez dany kraj powoduje wzrost kosztów produkcji, a pozniej wzrost cen.( import paliwa) Szybki wzrost kosztów produkcji (Wzrost cen na żywność i usługi) Kiedy budżet państwa jest niezrównoważony Wzrost zagregowanego popytu w gospodarce

Dostępność do kredytu DOSTĘPNOŚĆ DO KREDYTU MOŻLIWYCH DO WYKORZYSTANIA NA RYNKU TURYSTYCZNYM NALEŻY ROZPATRYWAĆOD STRONY PODMIOTÓW GOSPODARCZYCH, POTENCJALNEGO TURYSTY

kredyt KREDYT OBROTOWY KREDYT INWESTYCYJNY KREDYT ODNAWIALNY W RACHUNKU BIEŻĄCYM KREDYT DYSKONTOWY KREDYT GIEŁDOWY NA ZAKUP PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH

Dostępność do kredytu i innych źródeł finansowania Przedsiębiorstwo ubiegające się o kredyt musi przedstawić dokumenty informujące o: Formie prawnej Udziałowcach Sytuacji finansowej (bilanse, rachunek wyniku finansowego, prognozy) Przeznaczeniu kredytu Stanie zobowiązań finansowych wobec budżetu państwa i ZUS Propozycjach zabezpieczeń

PODSUMOWANIE ANALIZUJĄC WPŁYW CZYNNIKÓW EKONOMICZNYCH OTOCZENIA , NALEŻY RÓWNIEŻ PAMIĘTAĆ O UWZGLĘDNIENIU OGÓLNYCH PROCESÓW EKONOMICZNYCH, TAKICH JAK: OGÓLNY ROZWÓJ SPOŁECZNO- GOSPODARCZY SPOŁECZEŃSTW

PROCESY EKONOMICZNE WPŁYWAJĄCE NA PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE Powiązania gospodarcze między poszczególnymi państwami (np. działania Unii Europejskiej) Ogólny rozwój społeczno-gospodarczy ludności (zwiększająca się ilość osób zatrudnionych w sektorze usług) Wpływ czynników otoczenia ekonomicznego na wielkość popytu turystycznego dochodowa elastyczność popytu cenowa elastyczność popytu

!DZIĘKUJEMY ZA UWAGE!