Program cezhraničnej spolupráce Poľsko-Slovenská republika 2007-2013 Spolufinancované Európskou úniou z prostriedkov Európskeho fondu regionálneho rozvoja.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Advertisements

Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami.
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze:
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
Dojrzałość szkolna dziecka
Szkolenie dla realizatorów programu edukacyjnego: RADOSNY UŚMIECH, RADOSNA PRZYSZŁOŚĆ.
Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia w szkole
GIMNASTYKA KOREKCYJNA DLA 6-LATKÓW
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
Metodyka harcerska i starszoharcerska
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
Ocena opisowa Ocenić ucznia, to dać jak najpełniejszą informację
GOTOWOŚĆ SZKOLNA siedmiolatków
Zabawa dominującą formą aktywności dzieci w wieku przedszkolnym
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Przygotowanie dziecka do szkoły
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
KLOCKOMANIA.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Obszar nr 2. Wychowanie Fizyczne, alternatywne formy realizacji zajęć
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Obszar nr 2. Wychowanie Fizyczne , alternatywne formy realizacji zajęć
Rozwijamy odpowiedzialnych, ciekawych życia, pełnych pokoju młodych ludzi, posiadających wiarę w siebie i szacunek dla innych. Dzieci same motywują się
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
Metody przygotowujące do nauki matematyki
W zdrowym ciele zdrowy duch
PROGRAM PRZEDMIOTU KIERUNKOWEGO W KSZTAŁCENIU NAUCZYCIELI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO TRYB, ROK STUDIÓW STACJONARNE, I ROK, SEMESTR II Wykład nr 2 WROCŁAW 2015.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
Dobry start w szkole jest niezwykle ważny dla rozwoju dziecka.
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
Dojrzałość szkolna dziecka
W większości krajów europejskich kryteria klasyfikacji, odnoszące się do ucznia, który określony jest mianem uzdolnionego, dotyczą zarówno wyników testów.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
Co zyska sześciolatek rozpoczynając naukę w szkole?
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Informacje dla Rodziców. * stan zdrowia (dziecko leczone - choroba przewlekła) * niski lub obniżony poziom rozwoju intelektualnego, * nieharmonijny rozwój.
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
Cechy dobrego nauczyciela Arkadiusz Mroczyk. Literatura pedeutologiczna, badania psychologów i pedagogów wskazują na wiele pożądanych cech nauczyciela.
Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku.
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
Sfera emocjonalna u dzieci z dysfunkcją słuchu
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Uwarunkowania rozwoju sportowego młodych lekkoatletów na etapie treningu wszechstronnego i ukierunkowanego Piotr Bora
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
TEORIA SPORTU dr Łukasz Radzimiński
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Program cezhraničnej spolupráce Poľsko-Slovenská republika Spolufinancované Európskou úniou z prostriedkov Európskeho fondu regionálneho rozvoja Zespół Szkolno-Przedszkolny Nr 2 im. Orła Białego Ul. Niezapominajki Żywiec POLSKA Gry i Zabawy Ruchowe mgr Stanisław Kubik mgr Tomasz Glas mgr Stanisław Kubik mgr Tomasz Glas

Program cezhraničnej spolupráce Poľsko-Slovenská republika Spolufinancované Európskou úniou z prostriedkov Európskeho fondu regionálneho rozvoja Zabawa przynosi radość, a jej potrzeba wynika z bezpośrednich potrzeb i zainteresowań dziecka. Zabawa ponadto jest u dzieci ważnym czynnikiem rozwoju psychicznego, pierwszą formą uczenia i poznawania rzeczywistości. Mianem zabaw można, więc określić czynność dziecka, sprawiającą mu przyjemność i zadowolenie z samego faktu jej wykonania, a równocześnie przynoszącą dziecku określone efekty poznawcze. Zabawa Przez grę rozumiemy najogólniej mówiąc jako czynność o charakterze zabawowym, posiadającą ustalone reguły, a wynik tej czynności przewiduje obowiązek świadczenia na rzecz wygrywającego. Gra

Program cezhraničnej spolupráce Poľsko- Slovenská republika Spolufinancované Európskou úniou z prostriedkov Európskeho fondu regionálneho rozvoja sprawia osobie działającej przyjemność i zadowolenie, posiada określone reguły, przewiduje obowiązek określonych świadczeń na rzecz wygrywającego. Zabawa jest grą wtedy, gdy spełnia trzy następujące warunki: Zatem fakt tzw. świadczenia na rzecz innej osoby jest elementem odróżniającym pojęcie gry od zabawy. Zarówno jednak zabawy jak i gry oddziałują stymulująco na różne strony osobowości dzieci, a więc mają charakter ogólnorozwojowy społeczno – moralną, intelektualną, emocjonalno – motywacyjną, zdrowotną Wyróżnia się najogólniej następujące sfery osobowości uczniów: Stąd też czynności dzieci w postaci zabawy lub gry z kolei tak organizowane, aby stymulowały wszechstronny rozwój dzieci Każda gra jest w zasadzie zabawą, ale nie każda zabawa jest grą.

Podstawową formą zabawy w młodszym wieku szkolnym są zabawy zespołowe, oparte na określonych regułach i mające formę różnych gier. Gra o charakterze zabawowym wyzwala u dzieci silne emocje, a ponadto dzieci ściśle przestrzegają ustalonych reguł działania. Dzieci w wieku przedszkolnym interesowała przede wszystkim sama czynność zabawy. Dzieci w młodszym wieku szkolnym interesuje ich w szczególności wynik określonej zabawy. Program cezhraničnej spolupráce Poľsko- Slovenská republika Spolufinancované Európskou úniou z prostriedkov Európskeho fondu regionálneho rozvoja

Organizując zabawy dzieci należy przede wszystkim skierować ich uwagę na pewien określony cel, a następnie zorganizować odpowiedni system działań zapewniających osiągnięcie założonego rezultatu. Dziecko w toku bezpośredniego uczestniczenia w tego typu zabawie rozwija u siebie wiele ważnych dyspozycji i umiejętności, a w szczególności dyspozycje emocjonalne, wolicjonalne – związane z dążeniem do osiągnięcia założonego rezultatu, społeczne – związane z umiejętnością podporządkowania się regułom gry ustalonych przez zespół itp. Zabawa spełnia u dzieci w młodszym wieku szkolnym wiele funkcji, przyczyniających się do stopniowego rozwijania harmonijnie i wszechstronnie osobowości dzieci.

zespołowe gry i zabawy ruchowe z prawidłami i elementami rywalizacji, zabawy konstrukcyjne, w których dominują czynności motoryczne, zespołowe zabawy tematyczne, tj. zabawy w role, dramatyzacje, inscenizacje, konkursy, quizy, zgaduj – zgadule itp. zespołowe zabawy i gry dydaktyczne opracowane specjalnie w celach poznawczych. Charakterystyczną cechą zabaw dydaktycznych dzieci w wieku wczesnoszkolnym jest, zatem element współpracy zespołowej. W działalności zabawowej w omawianym okresie charakterystyczne są następujące grupy zabaw: Program cezhraničnej spolupráce Poľsko- Slovenská republika Spolufinancované Európskou úniou z prostriedkov Európskeho fondu regionálneho rozvoja

Polegają one głównie na doskonaleniu i rozwijaniu procesów i zdolności orientacyjno – poznawczych uczniów, zwłaszcza ich mowy i myślenia. W uczeniu się przy pomocy zabaw poznawczych rozwijają się procesy percepcyjno – motoryczne, spostrzegawczość i wyobraźnia, uwaga, pamięć i procesy umysłowe tj. analiza i synteza, porównywanie, klasyfikowanie, abstrahowanie, uogólnianie i rozumowanie. Główna rola zabaw tematycznych i dydaktycznych tkwi w ich funkcjach poznawczych polega na wzbudzaniu i wzmaganiu chęci wykonywania zadań szkolnych i odpowiadających im czynności uczenia się. Zabawy tematyczne i dydaktyczne pełnią również funkcje kształcące. Program cezhraničnej spolupráce Poľsko- Slovenská republika Spolufinancované Európskou úniou z prostriedkov Európskeho fondu regionálneho rozvoja

Zabawowe formy uczenia się przyczyniają się do złagodzenia wysiłku woli, do podtrzymywania zainteresowania i ciekawości poznawczej, koncentracji uwagi, pamięci spostrzeżeniowo – wzrokowej i słuchowej. W uczeniu się przez zabawy występują wszystkie podstawowe elementy kształcenia wielostronnego, tj. uczenie się przez poznanie, przeżywanie i działanie. Zabawa czyni zadania bardziej interesujące i tym samym zapobiega znużeniu i dodatnio motywuje do pokonywania trudności. Dzięki zespołowemu charakterowi zabawy służą też kształtowaniu poczucia odpowiedzialności za wykonanie zadania, sprzyjają rozwijaniu takich cech charakteru jak: wola, wytrwałość w osiąganiu celu, umiejętność pracy, współpracy i współdziałania w zespole i dla zespołu. Wzajemne interakcje między członkami grupy biorącymi udział w zabawie powodują wzrost aktywności indywidualnej i zespołowej. Program cezhraničnej spolupráce Poľsko- Slovenská republika Spolufinancované Európskou úniou z prostriedkov Európskeho fondu regionálneho rozvoja

W szkole podstawowej, w pracy prowadzącej do usportowienia dzieci, stosujemy gry i zabawy do wszechstronnego kształtowania podstawowych cech motorycznych: szybkości, wytrzymałości, mocy, gibkości, zwinności, skoczności i koordynacji ruchowej. Program cezhraničnej spolupráce Poľsko- Slovenská republika Spolufinancované Európskou úniou z prostriedkov Európskeho fondu regionálneho rozvoja Szybkościowe. Kształtujące wytrzymałość. Skocznościowe. Rzutne. Z elementami kształtowania siły/mocy. Gibkościowo – zwinnościowe. Tory przeszkód kształtujące koordynację ruchową. Klasyfikacja gier i zabaw

Program cezhraničnej spolupráce Poľsko- Slovenská republika Spolufinancované Európskou úniou z prostriedkov Európskeho fondu regionálneho rozvoja Gry i zabawy z powodzeniem stosujemy na początkowym etapie nauczania technik sportowych różnych dyscyplin. Konstruujemy je w taki sposób aby dzieci opanowały podstawowe umiejętności techniczne danej dyscypliny sportowej. Umiejętności te będą stanowiły fundament do poznawania bardziej złożonych technik sportowych. Wprowadza się w ten sposób wykształcenie prawidłowego nawyku. Wszystko to w formie zabawowej chroniącej od znużenia żmudnymi ćwiczeniami. Piłki (różne rodzaje, o różnej wielkości i ciężarze) Kółka ringo Serso Szarfy Krążki Pachołki i słupki Materace gimnastyczne Płotki Skakanki Opony samochodowe Laski gimnastyczne Do przeprowadzenia gier i zabaw stosujemy różne urządzenia i przyrządy: Projekt i przygotowanie prezentacji Izabela Kubik (c) 2011