RAZEM – 4% Typ placówki Liczba nadzorowanych placówek

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Zmiany w prawie oświatowym, obowiązujące od dn r.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
PODSUMOWANIE NADZORU PEDAGOGICZNEGO WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY ( )
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
MAŁGORZATA STEFANIAK KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. WIOSNY LUDÓW W KSIĄŻU WIELKOPOLSKIM
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

WNIOSKI WYNIKAJĄCE z WEWNĘTRZNEGO MIERZENIA JAKOŚCI PRACY SZKÓŁ i PLACÓWEK

RAZEM 1651 1587 64 – 4% Typ placówki Liczba nadzorowanych placówek Liczba otrzymanych raportów Liczba brakujących raportów przedszkola 434 422 12 szkoły podstawowe 651 641 10 gimnazja 263 258 5 SP + G 53 52 1 SP + P 43 42 szkoły i placówki specjalne 101 82 19 poradnie psychologiczno – pedagogiczne 56 3 placówki wych. pozaszkolnego 33 27 6 schroniska młodzieżowe 17 7 RAZEM 1651 1587 64 – 4%

Liczba brakujących raportów

Kontrolowanie realizacji przez szkołę lub placówkę wymagań określonych w przepisach prawa

Najważniejsze wnioski wynikające z kontrolowania wymagań określonych w przepisach prawa usprawnić system zbierania informacji o realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego poprawić systematyczność i prawidłowość prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania dokonywać systematycznej kontroli frekwencji uczniów na zajęciach szkolnych doskonalić i konsekwentnie stosować wewnątrzszkolny system oceniania.

II. Diagnozowanie i ocenianie stopnia spełniania wybranych standardów

Koncepcja pracy szkoły

Koncepcja pracy szkoły - wnioski Standard 1 – Zarządzanie strategiczne: wzmóc współpracę z rodzicami w celu realizacji zadań szkoły Standard 2 – Wewnątrzszkolny system zapewniania jakości: doskonalić organizację i procedury wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły doskonalić proces diagnozowania osiągnięć uczniów oraz system przekazywania informacji o osiąganych przez nich wynikach

Koncepcja pracy szkoły - wnioski Standard 3 – Promocja poszerzyć zasięg działań promujących szkołę w środowisku lokalnym, motywować nauczycieli do promowania osiągnięć w środowisku, nawiązać współpracę z innymi placówkami powołać zespół ds. promocji szkoły, poszerzyć zakres współpracy z różnymi instytucjami działającymi w środowisku

Kierowanie i organizacja - wnioski Standard 4 – Kadra pedagogiczna zapewniać nauczycielom udział w kursach organizowanych przez centra doskonalenia racjonalnie planować dokształcanie i doskonalenie nauczycieli poprawić organizację zastępstw za nieobecnych nauczycieli

Kierowanie i organizacja - wnioski Standard 5 – Rozwój zawodowy kadry inspirować nauczycieli do zdobywania dodatkowych kwalifikacji zgodnie z potrzebami szkoły zachęcać nauczycieli do tworzenia programów własnych i podejmowania innowacji pedagogicznych motywować nauczycieli do planowania rozwoju zawodowego

Kierowanie i organizacja - wnioski Standard 6 – Warunki działalności szkoły poprawić wyposażenie szkoły w pomoce dydaktyczne, książki oraz urządzania biurowe, multimedialne i audiowizualne analizować stan obiektów szkolnych pod kątem ich bezpieczeństwa Standard 7 – Zdrowie, higiena i bezpieczeństwo pracy zwiększyć poczucie bezpieczeństwa uczniów, m.in. poprzez zapewnienie skutecznej opieki nauczycieli podczas przerw pracować nad skutecznością działań profilaktycznych szkoły

Kierowanie i organizacja - wnioski Standard 8 – Kierowanie szkołą, obieg informacji usprawnić system przepływu informacji pomiędzy poszczególnymi podmiotami pracy szkoły, modyfikować dokumenty prawa wewnątrzszkolnego w ślad za zmianami przepisów, zadbać o znajomość prawa wewnętrznego przez uczniów i ich rodziców

Wychowanie i opieka - wnioski Standard 9 – Równość szans uatrakcyjnić ofertę i poprawić organizację zajęć pozalekcyjnych doskonalić organizację dowozu uczniów, zapewniając dzieciom udział w wybranych zajęciach pozalekcyjnych tworzyć szanse harmonijnego rozwoju uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych

Wychowanie i opieka - wnioski Standard 10 – Praca wychowawcza szkoły wspierać rozwój samorządności uczniowskiej kontynuować realizację programów profilaktycznych, włączać w nią rodziców angażować rodziców do udziału w różnych formach realizacji programu wychowawczego zwiększyć udział uczniów w planowaniu działań wychowawczych rozpoznać przyczyny niewłaściwych (agresywnych) zachowań uczniów

Wychowanie i opieka - wnioski Standard 11 – Praca opiekuńcza szkoły pozyskać sojuszników w zapewnianiu pomocy uczniom i rodzinom będącym w trudnej sytuacji życiowej zintensyfikować współpracę z PPP, policją, sądem i innymi instytucjami opracować zasady kwalifikacji uczniów do różnych form pomocy

Wychowanie i opieka - wnioski Standard 12 – Efekty pracy wychowawczej i profilaktycznej szkoły konsekwentnie przeciwdziałać przejawom patologii i demoralizacji ewaluować i modyfikować realizowany program wychowawczy i profilaktyki

Standard 13 – Programy nauczania Kształcenie – wnioski Standard 13 – Programy nauczania zweryfikować trafność wyboru programów nauczania lub dokonać istotnych modyfikacji programów już realizowanych opracowywać i wdrażać programy wspierania uzdolnień Standard 14 – Organizacja procesu kształcenia dostosowywać wymagania edukacyjne oraz metody pracy do możliwości uczniów o specyficznych wymaganiach edukacyjnych

Standard 15 – Przebieg procesu kształcenia Kształcenie – wnioski Standard 15 – Przebieg procesu kształcenia analizować, oceniać i weryfikować stosowane metody nauczania prowadzić doskonalenie nauczycieli w zakresie stosowania metod aktywnych w pracy z uczniem analizować i porównywać wyniki uzyskiwane przez uczniów w szkole z wynikami uzyskiwanymi na sprawdzianie zewnętrznym wzmóc nadzór nad przestrzeganiem zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów

Standard 16 – Efekty kształcenia Kształcenie – wnioski Standard 16 – Efekty kształcenia pracować nad skutecznością działań doskonalących proces kształcenia w I i II etapie edukacyjnym doskonalić umiejętności nauczycieli w zakresie motywowania uczniów do nauki porównywać efekty kształcenia z przyjętymi celami i założeniami

III. Diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych uczniów z uwzględnieniem wyników uzyskiwanych przez nich na poszczególnych etapach kształcenia, a także na podstawie porównywania tych wyników z wynikami uzyskiwanymi przez uczniów na sprawdzianie i egzaminach.

Wnioski doskonalić umiejętności uczniów określone w podstawie programowej prowadzić diagnozy interdyscyplinarne na poszczególnych etapach kształcenia trafnie dobierać narzędzia pomiaru wdrażać uczniów do samodzielnej nauki

Wnioski zapobiegać niepowodzeniom szkolnym uczniów, m.in. poprzez modyfikację WSO, dobór metod nauczania, udzielanie właściwej pomocy psychologiczno – pedagogicznej informować rodziców o przebiegu procesu kształcenia ich dziecka angażować rodziców w proces wspierania rozwoju ich dziecka doskonalić nauczycieli w zakresie prowadzenia pomiaru dydaktycznego i wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły

IV. Monitorowanie podejmowanych przez szkołę lub placówkę oraz nauczycieli działań zmierzających do doskonalenia jakości pracy szkoły lub placówki we wszystkich zakresach ich działalności z uwzględnieniem rodzajów podejmowanych działań.

Zakres monitorowania

Wnioski zmodyfikować programy ścieżek międzyprzedmiotowych motywować uczniów do wysiłku intelektualnego upowszechniać wśród uczniów i rodziców prawo wewnątrzszkolne pracować nad efektywnością realizowanych programów wychowawczych i profilaktycznych

Wnioski wdrażać systemowe rozwiązania pomocy uczniom o specyficznych potrzebach edukacyjnych (uczeń zdolny i z trudnościami w uczeniu się) wspierać rozwój samorządności uczniowskiej dokonywać analizy doboru programów i podręczników do możliwości, aspiracji i zainteresowań uczniów pozyskiwać sojuszników wspierających działalność szkoły wzmóc nadzór nad bezpieczeństwem uczniów w szkole

TEMATYKA HOSPITACJI stosowanie aktywizujących metod nauczania umiejętność wykorzystywania wiedzy w praktyce zaangażowanie uczniów w proces kształcenia prawidłowość stosowania WSO i przedmiotowego systemu oceniania na lekcji aktywność uczniów na zajęciach dobór i wykorzystanie środków dydaktycznych

TEMATYKA HOSPITACJI sposoby motywowania uczniów do systematycznej i samodzielnej nauki zgodność działań wychowawczych z przyjętymi programami szkolnymi postawy społeczno-moralne uczniów umiejętność korzystania przez uczniów z różnych źródeł informacji stopień opanowania przez uczniów umiejętności wymaganych na sprawdzianach zewnętrznych organizacja lekcji lub innych zajęć

Hospitacje - wnioski dbać o aktywność uczniów w procesie kształcenia systematycznie sprawdzać i oceniać prace domowe uczniów, wiedzę i umiejętności oraz uzasadniać wystawiane oceny hospitować zajęcia pozalekcyjne, konkursy i uroczystości szkolne w trosce o jakość procesu edukacyjnego wspomagać nauczycieli z krótkim stażem pracy

Hospitacje - wnioski zwiększyć częstotliwość hospitacji diagnozujących i doradczo – doskonalących doskonalić organizację lekcji (efektywne wykorzystanie czasu pracy) wykorzystywać zgromadzone w szkole pomoce dydaktyczne uwrażliwiać nauczycieli na dostosowywanie metod i form pracy do rozpoznanych możliwości i potrzeb ucznia

Dokonywanie ewaluacji - wnioski analizować prawo wewnątrzszkolne i dokonywać jego modyfikacji modyfikować program profilaktyki i program wychowawczy uwzględniając wyniki prowadzonych diagnoz wypracowywać i modyfikować narzędzia ewaluacji poszukiwać nowych, bardziej efektywnych metod i form współpracy z rodzicami

Realizacja zadań określonych w priorytetach Ministra Edukacji Narodowej i Sportu oraz Kuratora Oświaty - wnioski doskonalić system wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły tworzyć system pomocy uczniom uzdolnionym i mającym trudności w uczeniu się realizować programy bezpieczeństwa w szkole

Mocne strony kadra pedagogiczna skuteczna promocja szkoły w środowisku dobra współpraca pomiędzy wszystkimi podmiotami społeczności szkolnej – sprzyjająca atmosfera i klimat szkoły bogata oferta zajęć pozalekcyjnych sukcesy uczniów w konkursach i zawodach

Mocne strony bezpieczeństwo uczniów doskonalenie nauczycieli akceptacja szkoły przez uczniów i rodziców odpowiednia baza i wyposażenie działania w zakresie wychowania i profilaktyki dobra współpraca z rodzicami

Problemy do rozwiązania modernizacja bazy i uzupełnienie wyposażenia placówek agresywne zachowania niektórych uczniów wypracowanie skutecznych metod prowadzących do jakości kształcenia skuteczność pomocy psychologiczno – pedagogicznej

Problemy do rozwiązania oferta zajęć pozalekcyjnych niska jakość współpracy z rodzicami brak kwalifikacji części kadry pedagogicznej brak wypracowanego systemu rozpoznawania i rozwijania uzdolnień niska efektywność działań wychowawczych i opiekuńczych