Projektowanie formularzy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 Współpraca Excela z innymi programami Współpraca Excela z innymi programami.
Advertisements

MS Access 2000 Relacje Piotr Górczyński 2005.
Komponenty bazy danych Baza danych Jest to uporządkowany zbiór powiązanych ze sobą danych charakterystycznych dla pewnej klasy obiektów lub zdarzeń,
Wspólne skoroszytów Wspólne użytkowanie skoroszytów Arkusze i skoroszyty Tworzenie nowego skoroszytu Obliczenia w skoroszytach Przeglądanie wzorów w skoroszytach.
MS Access 2000 Formularze Piotr Górczyński 03/12/2003.
MS Access 2003 Kwerendy Paweł Górczyński.
MS Access 2000 Kwerendy Piotr Górczyński 25/08/2001.
MS Access 2000 Raporty Piotr Górczyński 16/12/2003.
MS Access 2000 Tworzenie tabel Piotr Górczyński 2005.
Kwerendy –wszystkie typy (usuwające, aktualizujące i inne)
Microsoft Office Access
Kwerendy, formularze, relacje, raporty i makra
Support.ebsco.com EBSCOhost Wyszukiwanie złożone (z wieloma frazami) Szkolenie.
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
PROJEKTOWANIE TABEL W PROGRAMIE: ACCESS
Analiza danych w Excel za pomocą Analysis ToolPak
Poznaj bliżej program Microsoft Office Word 2007
Arkusze kalkulacyjne, część 3
Podstawy pracy z dużym tekstem w programie Microsoft Word 2003
Zuzanna Augustyniak Semestr IV
BAZA DANYCH AMATORSKIEJ DRUŻYNY PIŁKI HALOWEJ
Bazy danych.
Informatyka Relacyjne bazy danych.
MAKRA 1.
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Tabele przestawne w Excelu
Korespondencja seryjna
Zarządzanie informacją
Na pasku komunikatów kliknij przycisk Włącz edytowanie,
MICROSOFT Access TWORZENIE MAKR
Formatowanie tekstu w Microsoft Word
Współpraca z innymi aplikacjami. Organizacja informacji 10 XII 2013.
MICROSOFT ACCESS TWORZENIE FORMULARZY
Ms Access Formularze i raporty Marzena Nowakowska KIS, WZiMK, PŚk
Wzorce slajdów programu microsoft powerpoint
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Korespondencja seryjna
Wprowadzenie do spisów treści j a następnie naciśnij klawisz F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku, aby rozpocząć kurs. Na pasku komunikatów.
MS Office MS PowerPoint 2007
Excel Wykresy – różne typy, wykresy funkcji.
Praca z wzorcami materiałów informacyjnych j następnie naciśnij przycisk F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku w celu rozpoczęcia kursu. Na.
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Projektowanie baz danych w programie Access Informatyka.
Tworzenie ankiet online
prezentacja multimedialna
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Dokumenty wysyłkowe A.Ś..
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Pierwsze spotkanie Pierwsze spotkanie  Ustawienia witryny Ustawienia witryny  Tło strony Tło strony  Teksty na stronie.
POUFNE. Dystrybucja wyłącznie do partnerów objętych umową o zachowaniu poufności. Firma Microsoft nie udziela żadnych gwarancji, wyraźnych ani domniemanych.
© 2012 Microsoft Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodawanie kontaktu Lista Kontakty upraszcza komunikację i umożliwia sprawdzenie statusu obecności.
Ms Access Raporty Marzena Nowakowska WZiMK, PŚk
Projektowanie postaci formularza:
TEMAT: ACCESS - KWERENDY.
Tworzenie wykresów część I
Microsoft® Office Word
Czym s ą i do czego słu żą ? Narzędzie analityczne arkusza kalkulacyjnego pozwalające filtrować, wybierać, przestawiać kolumny i wiersze z danymi w arkuszu.
T ABELE PRZESTAWNE Daniel Galion. C O TO SĄ TABELE PRZESTAWNE I W JAKIM CELU SIĘ ICH UŻYWA ? Normalna tabela często zbyt mało czytelna ciężej znaleźć.
Tabele Przestawne Adam Wójcik Tomasz Kowalski.  Czym Tabele Przestawne są?  Jak je używać?  Zadania.
Podstawowe zadania w programie Excel 2010 Klasa 2 TOR.
Formatowanie tabel w Excelu w tym formatowanie warunkowe Prezentację przygotował: Cieplucha Maciej.
ASP.NET Kontrolki źródła danych i prezentacji danych w ASP.Net
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Moduł ECDL-AM5 Bazy danych, poziom zaawansowany Tabele, relacje.
Excel 2007 dla średniozaawansowanych Zajęcia z Prowadzący: Artur Kołos.
Temat: Tworzenie bazy danych
ACCESS - FORMULARZE TEMAT:. Tworzenie formularza Formularz tworzony jest w celu łatwiejszego przeglądania i edytowania danych zawartych w bazie. Tworzymy.
Ms Access - formularze Marzena Nowakowska WZiMK, PŚk
Najważniejsze informacje dotyczące programu Sway.
Zapis prezentacji:

Projektowanie formularzy Zuzanna Augustyniak Klasa IIi Semestr II

Formularze Za pomocą formularza można łatwo wyświetlać, wprowadzać i zmieniać dane w jednym wierszu naraz. Można też używać go do wykonywania innych akcji, na przykład do wysyłania danych do innych aplikacji. Formularze zazwyczaj zawierają formanty połączone z polami w tabelach. Po otwarciu formularza program Access pobiera dane z jednej lub większej liczby tych tabel, a następnie wyświetla dane w układzie wybranym podczas tworzenia formularza. Formularz można utworzyć za pomocą jednego z poleceń w grupie Formularze na Wstążce lub Kreatora formularzy, a także zaprojektować go samodzielnie w widoku projektu.   1.W tabeli jest wyświetlanych jednocześnie wiele rekordów, ale w celu przejrzenia określonego rekordu może być konieczne przewinięcie tabeli w poziomie. Podczas przeglądania tabeli nie można także aktualizować danych w wielu tabelach jednocześnie.   2.Formularz przedstawia pojedyncze rekordy i mogą w nim być wyświetlane pola pochodzące z więcej niż jednej tabeli. Można w nim także wyświetlać obrazy i inne obiekty.   3.Formularz może zawierać przycisk służący do drukowania raportu, otwierania innych obiektów lub do automatyzowania zadań w inny sposób.

Tworzenie formularza za pomocą narzędzia Pusty formularz Tworzenie formularza za pomocą narzędzia Formularz Tworzenie formularza zawierającego podformularz (formularz jeden-do-wielu) Tworzenie formularza dzielonego Tworzenie formularza za pomocą narzędzia Wiele elementów Tworzenie formularza za pomocą Kreatora formularzy Tworzenie formularza z kartami

Tworzenie formularza za pomocą narzędzia Pusty formularz 1.Na karcie Tworzenie w grupie Formularze kliknij przycisk Pusty formularz. Spowoduje to otwarcie pustego formularza w widoku układu i wyświetlenie okienka Lista pól. 2.W okienku zadań Lista pól rozwiń tabele zawierające pola, które mają się znaleźć na formularzu. 3.Aby dodać pole do formularza, kliknij je dwukrotnie lub przeciągnij na formularz. Aby dodać wiele pól jednocześnie, klikaj pola, które chcesz dodać, i przeciągaj je na formularz, przytrzymując naciśnięty klawisz CTRL. 4.Na karcie Formatowanie dodaj do formularza logo, tytuł, numery stron lub datę i godzinę, używając narzędzi z grupy Formanty. 5.Jeśli trzeba dodać do formularza formanty z bogatszego zbioru, przełącz się na widok projektu, klikając prawym przyciskiem myszy formularz i klikając polecenie Widok projektu. Teraz można będzie korzystać z narzędzi w grupie Formanty na karcie Projektowanie. Aby dodać formant, kliknij odpowiadające mu narzędzie, a następnie kliknij formularz w miejscu, w którym chcesz umieścić formant.

Tworzenie formularza za pomocą narzędzia Formularz Za pomocą narzędzia Formularz można szybko utworzyć formularz jednoelementowy. Ten typ formularza służy do wyświetlania informacji o pojedynczych rekordach.  1.Formularz przedstawia informacje z jednego rekordu.  2.W niektórych przypadkach dodawany jest podarkusz danych do wyświetlania powiązanych informacji. Gdy korzysta się z narzędzia Formularz, do formularza są dodawane wszystkie pola z bazowego źródła danych. Można zacząć używać nowego formularza od razu albo zmodyfikować go w widoku układu lub w widoku projektu, aby bardziej odpowiadał potrzebom użytkownika.

Podformularz to formularz wstawiony do innego formularza. Tworzenie formularza zawierającego podformularz (formularz jeden-do-wielu) Podformularz to formularz wstawiony do innego formularza. Formularz podstawowy jest nazywany formularzem głównym, natomiast formularz umieszczony wewnątrz niego jest nazywany podformularzem. Połączenie formularza i podformularza jest niekiedy określane jako formularz hierarchiczny, formularz główny/szczegółowy lub formularz nadrzędny/podrzędny. Podformularze są szczególnie wydajne, gdy zachodzi potrzeba przedstawienia danych pochodzących z tabel lub kwerend, które zawierają relacje jeden-do-wielu (relacja jeden-do-wielu:   Skojarzenie między dwiema tabelami, w którym wartość klucza podstawowego każdego rekordu w tabeli podstawowej odpowiada wartości w pasującym polu lub polach wielu rekordów w powiązanej tabeli.). Można na przykład utworzyć formularz zawierający podformularz w celu przedstawienia danych z tabeli Kategorie i tabeli Produkty. Dane w tabeli Kategorie to strona „jeden” relacji. Dane w tabeli Produkty to strona „wiele” relacji — z każdą kategorią może być związanych wiele produktów.

1.Formularz główny zawiera dane ze strony „jeden” tej relacji. 2.Podformularz zawiera dane ze strony „wiele” tej relacji. Podformularz i formularz w formularzu tego rodzaju są połączone, dzięki czemu w podformularzu są wyświetlane tylko rekordy związane z bieżącym rekordem formularza głównego. Jeśli na przykład w formularzu głównym jest wyświetlana kategoria Napoje, w podformularzu są uwzględniane tylko produkty należące do tej kategorii. Jeśli formularz nie byłby połączony z podformularzem, w podformularzu zostałyby wyświetlone wszystkie produkty, nie tylko kategoria Napoje.

Tworzenie podformularza przez przeciągnięcie jednego formularza na inny Ta procedura pozwala użyć istniejącego formularza jako podformularza dla innego istniejącego formularza. W widoku projektu otwórz formularz, który ma być formularzem głównym. Jeśli na karcie Projektowanie w grupie Formanty nie jest zaznaczone narzędzie Użyj kreatorów formantów, klikamy narzędzie, aby je zaznaczyć. Przeciągamy formularz z okienka nawigacji na formularz główny. Program Access doda formant podformularza do formularza głównego i powiąże formant z formularzem przeciągniętym z okienka nawigacji. Na podstawie relacji zdefiniowanych w bazie danych program Access spróbuje również połączyć podformularz z formularzem głównym. Jeśli program Access nie potrafi określić, jak połączyć podformularz z formularzem głównym, właściwości Podrzędne pola łączące i Nadrzędne pola łączące formantu podformularza pozostają puste i należy je skonfigurować ręcznie w następujący sposób: Klikamy formularz główny prawym przyciskiem myszy w okienku nawigacji, a następnie klikamy polecenie Widok projektu . Klikamy formant podformularza, aby go zaznaczyć. Jeśli arkusz właściwości nie jest jeszcze wyświetlany, naciskamy klawisz F4, aby go wyświetlić. Na karcie Dane arkusza właściwości klikamy przycisk obok pola właściwości Podrzędne pola łączące. Zostanie wyświetlone okno dialogowe Pola łączące podformularza. Z list rozwijanych Pola główne i Pola podrzędne wybieramy pola, którymi chcemy połączyć formularze. Jeśli nie mamy pewności, których pól użyć, klikamy przycisk Sugeruj, aby program Access spróbował określić pola łączące. Po zakończeniu klikamy przycisk OK. Jeśli pole, którego chcemy użyć do połączenia formularzy, nie jest wyświetlone, może być przydatne edytowanie źródła rekordów formularza głównego lub formularza podrzędnego w celu upewnienia się, że znajduje się w nim pole łączące. Jeśli na przykład formularz jest oparty na kwerendzie, upewniamy się, że pole łączące znajduje się w wynikach kwerendy.

Tworzenie formularza zawierającego dwa podformularze Na karcie Tworzenie w grupie Formularze klikamy przycisk Więcej formularzy, a następnie polecenie Kreator formularzy. Z listy rozwijanej Tabele/kwerendy na pierwszej stronie kreatora wybieramy tabelę lub kwerendę dla formularza głównego. Można na przykład utworzyć formularz Klienci zawierający dwa podformularze — podformularz Zamówienia i podformularz Klikamy dwukrotnie te pola tabeli lub kwerendy, które chcemy dołączyć. Z listy rozwijanej Tabele/kwerendy na tej samej stronie kreatora wybieramy tabelę lub kwerendę dla pierwszego podformularza. W tym przykładzie klikamy tabelę Zamówienia (stronę „wiele” pierwszej relacji jeden-do-wielu), a następnie klikamy dwukrotnie pola tabeli lub kwerendy, które chcemy dołączyć. Z listy rozwijanej Tabele/kwerendy na tej samej stronie kreatora wybieramy tabelę lub kwerendę dla drugiego podformularza. W tym przykładzie klikamy tabelę Szczegóły zamówień (stronę „wiele” drugiej relacji jeden-do-wielu), a następnie klikamy dwukrotnie pola tabeli lub kwerendy, które chcemy dołączyć. Jeśli relacje zostały poprawnie ustawione przed uruchomieniem kreatora, kliknięcie przycisku Dalej spowoduje, że kreator wyświetli pytanie W jaki sposób dane mają być wyświetlane? — według której tabeli lub kwerendy. W tym przykładzie ma zostać utworzony formularz Klienci, dlatego klikamy polecenie Klienci. Zaznaczamy opcję Formularz z podformularzem(ami). Po kliknięciu przycisku Zakończ program Access utworzy formularz główny zawierający dwa formanty podformularzy, a także utworzy dwa inne obiekty formularza — po jednym dla każdego podformularza.

Tworzenie formularza zawierającego zagnieżdżone podformularze Ta procedura tworzy formularz i dwa podformularze o następujących charakterystykach: Formularz główny jest powiązany relacją jeden-do-wielu z pierwszym podformularzem. Pierwszy podformularz jest powiązany relacją jeden-do-wielu z drugim podformularzem. Pierwszy podformularz zawiera drugi podformularz. 1.Otwieramy formularz główny w widoku projektu. 2.Klikamy podformularz, aby go zaznaczyć. 3.Na karcie Projektowanie w grupie Narzędzia klikamy przycisk Podformularz w nowym oknie. Program Access otworzy podformularz w nowym oknie. 4.Przeciągamy formularz, tabelę lub kwerendę z okienka nawigacji na podformularz. Program Access utworzy nowy podformularz wewnątrz pierwszego podformularza oraz formularz dla podformularza. Program Access doda formant podformularza do podformularza i powiąże ten formant z formularzem przeciągniętym z okienka nawigacji. Na podstawie relacji zdefiniowanych w bazie danych program Access spróbuje również połączyć podformularze. Jeśli program Access nie potrafi określić, jak połączyć podformularze, właściwości Podrzędne pola łączące i Nadrzędne pola łączące formantu podformularza pozostają puste i należy je skonfigurować ręcznie w następujący sposób: 1.Klikamy formant podformularza, aby go zaznaczyć. 2.Jeśli arkusz właściwości nie jest jeszcze wyświetlany, naciskamy klawisz F4, aby go wyświetlić. 3.Na karcie Dane arkusza właściwości klikamy przycisk obok pola właściwości Podrzędne pola łączące. Zostanie wyświetlone okno dialogowe Pola łączące podformularza. 4.Z list rozwijanych Pola główne i Pola podrzędne wybieramy pola, którymi chcesz połączyć formularze. Jeśli nie masz pewności, których pól użyć, klikamy przycisk Sugeruj, aby program Access spróbował określić pola łączące. Po zakończeniu klikamy przycisk OK.Jeśli pole, którego chcemy użyć do połączenia formularzy, nie jest wyświetlane, może być przydatne edytowanie źródła rekordów formularza głównego lub formularza podrzędnego w celu upewnienia się, że znajduje się w nim pole łączące. Jeśli na przykład formularz jest oparty na kwerendzie, upewniamy się, że pole łączące znajduje się w wynikach kwerendy. 5.Zapisujemy formularze i przełączamy się do widoku formularza, a następnie sprawdzamy, czy formularz działa zgodnie z oczekiwaniami.

Tworzenie formularza dzielonego Formularz dzielony jest nową funkcją programu Microsoft Office Access 2007, która udostępnia jednocześnie dwa widoki danych — widok formularza i widok arkusza danych. Te dwa widoki są połączone z tym samym źródłem danych i zawsze są ze sobą zsynchronizowane. Zaznaczenie pola w jednej części formularza powoduje zaznaczenie tego samego pola w drugiej części formularza. Dane można dodawać, edytować lub usuwać w dowolnej części (pod warunkiem, że można aktualizować źródło rekordów, a użytkownik nie skonfigurował formularza w sposób uniemożliwiający wykonywanie tych akcji). Praca z formularzami dzielonymi daje korzyści płynące z dostępności obu typów formularzy w jednym formularzu. Można na przykład użyć części arkusza danych, aby szybko zlokalizować rekord, a następnie użyć części formularza w celu wyświetlenia lub edytowania rekordu. Część formularza może służyć jako przyciągający uwagę oraz funkcjonalny nagłówek dla części arkusza danych.

Tworzenie nowego formularza dzielonego za pomocą narzędzia Formularz dzielony Ta procedura służy do tworzenia od podstaw nowego formularza dzielonego. Formularz jest oparty na tabeli lub kwerendzie wybranej z okienka nawigacji lub otwartej w widoku arkusza danych. 1. W okienku nawigacji klikamy tabelę lub kwerendę zawierającą dane, które mają się znaleźć w formularzu. Ewentualnie otwieramy tabelę lub kwerendę w widoku arkusza danych. 2. Na karcie Tworzenie w grupie Formularze klikamy przycisk Formularz dzielony. Program Access utworzy formularz i wyświetli go w widoku układu. W widoku układu można wprowadzać zmiany projektu formularza, który wyświetla dane. W razie potrzeby można na przykład dopasować rozmiar pól tekstowych, aby zmieściły się w nich dane.

Przekształcanie istniejącego formularza w formularz dzielony Istniejący formularz można przekształcić w formularz dzielony, ustawiając kilka właściwości formularza. 1. Otwieramy formularz w widoku projektu. W tym celu w okienku nawigacji klikamy formularz prawym przyciskiem myszy, a następnie klikamy polecenie Widok projektu. 2. Jeśli arkusz właściwości nie jest jeszcze wyświetlony, naciśnij klawisz F4, aby go wyświetlić. 3. Z listy rozwijanej u góry arkusza właściwości wybieramy pozycję Formularz. 4. Na karcie Format arkusza właściwości z listy Widok domyślny wybieramy pozycję Formularz dzielony. 5. Sprawdzamy formularz w widoku formularza. Aby przełączyć do widoku formularza, klikamy dwukrotnie nazwę formularza w okienku nawigacji.

Tworzenie formularza za pomocą narzędzia Wiele elementów Formularz wieloelementowy, zwany czasem formularzem ciągłym, umożliwia przedstawianie informacji z wielu rekordów naraz. Nowo utworzony formularz wieloelementowy może przypominać arkusz danych. Dane są ułożone wierszami i kolumnami i jednocześnie widocznych jest wiele rekordów. Jednak ponieważ jest to formularz, dostępnych jest więcej opcji dostosowywania niż w przypadku arkusza danych. Możliwe jest dodawanie elementów graficznych, przycisków i innych formantów.

Tworzenie formularza wieloelementowego W okienku nawigacji klikamy tabelę lub kwerendę zawierającą dane, które chcemy umieścić na formularzu. Na karcie Tworzenie w grupie Formularze klikamy przycisk Wiele elementów. Formularz zostanie utworzony i wyświetlony w widoku układu. W widoku układu można wprowadzać zmiany w projekcie formularza podczas wyświetlania danych. Można na przykład dostosować rozmiar pól tekstowych do danych. Aby zacząć pracować nad formularzem, przełączamy Na karcie Narzędzia główne w grupie Widoki klikamy przycisk Widok, a następnie klikamy pozycję Widok formularza .

Tworzenie formularza za pomocą Kreatora formularzy Na karcie Tworzenie programu Access dostępnych jest kilka narzędzi do szybkiego tworzenia formularzy, z których każde umożliwia utworzenie formularza jednym kliknięciem. Jeśli jednak potrzebny jest bardziej precyzyjny sposób wyboru pól formularza, można zamiast nich użyć Kreatora formularzy. Umożliwia on między innymi definiowanie grupowania i sortowania danych, a także pozwala stosować pola z wielu tabel i kwerend (pod warunkiem, że pozostają one ze sobą w relacjach). 1. Na karcie Tworzenie w grupie Formularze klikamy przycisk Więcej formularzy, a następnie klikamy polecenie Kreator formularzy . 2. Postępujemy zgodnie z instrukcjami na stronach Kreatora formularzy. 3. Na ostatniej stronie kreatora klikamy przycisk Zakończ. W zależności od wybranych opcji użycie Kreatora formularzy może dawać różne wyniki. Dlatego zaleca się wielokrotne uruchamianie kreatora i eksperymentowanie za każdym razem z innymi opcjami do czasu uzyskania pożądanego wyniku.

Tworzenie formularza z kartami Dodanie kart do formularza może poprawić jego organizację i ułatwić posługiwanie się nim, zwłaszcza gdy formularz zawiera wiele formantów. Umieszczając powiązane formanty na osobnych stronach formantu karta, można zwiększyć czytelność i uprościć pracę z danymi. Karty można dodać do formularza za pomocą narzędzia Formant Karta. Każda strona formantu karta pełni rolę kontenera na inne formanty, takie jak pola tekstowe, pola kombi i przyciski poleceń. W poniższych procedurach pokazano, jak dodać formant karta do formularza. Dodawanie nowej strony karty 1.Zaznaczamy kartę lub kliknij pusty obszar u góry formantu karta, aby zaznaczyć cały formant. 2.Na karcie Projektowanie w grupie Formanty klikamy przycisk Wstaw stronę . Ewentualnie można kliknąć prawym przyciskiem myszy formant karta i kliknąć polecenie Wstaw stronę.

Dodawanie innych formantów do strony karty Do stron formantu karta można dodawać inne typy formantów, takie jak obrazy, przyciski poleceń i pola wyboru. 1.Zaznaczamy stronę karty, do której chcesz dodać formant. 2.Na karcie Projektowanie w grupie Formanty klikamy narzędzie odpowiadające dodawanemu formantowi. 3.Przeciągamy wskaźnik na stronę karty. W trakcie przeciągania wskaźnika nad stroną zmieni się ona na czarną, aby wskazać, że formant zostanie dołączony do tej strony. 4.Klikamy stronę karty w miejscu, w którym chcemy umieścić formant. Dodawanie formantu karta do formularza 1.Na karcie Projektowanie w grupie Formanty klikamy narzędzie Formant Karta . 2.Klikamy w formularzu miejsce, w którym chcesz umieścić formant. Na formularzu zostanie umieszczony formant karta.

KONIEC Strona Główna