Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Projektowanie baz danych w programie Access Informatyka.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Projektowanie baz danych w programie Access Informatyka."— Zapis prezentacji:

1 Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Projektowanie baz danych w programie Access Informatyka

2 Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Cele lekcji Podczas tej lekcji nauczysz się: – przygotować założenia projektowe bazy danych; – projektować tabelę i kwerendę w Widoku projektu; – projektować formularz z wykorzystaniem kreatora; – modyfikować projekt formularza w Widoku projektu.

3 Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Przegląd zagadnień Etapy projektowania bazy danych. Projektowanie tabeli. Projektowanie kwerendy. Projektowanie formularza.

4 Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Etapy projektowania bazy danych Projektowanie bazy danych można podzielić na dwa etapy: –faza przygotowawcza; –realizacja projektu.

5 Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Faza przygotowawcza Określenie celu projektu. Określenie danych, które baza ma przechowywać i wstępne zaprojektowanie tabel. Określenie, jakie informacje mają być prezentowane i w jakiej formie, a tym samym wstępne określenie kwerend i formularzy.

6 Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Realizacja projektu Każdy z nowych obiektów bazy, a więc tabelę, kwerendę i formularz można utworzyć w Widoku projektu tego obiektu. Do utworzenia danego obiektu można również wykorzystać kreatora, a jeżeli uzyskany rezultat wymaga korekty, wykonać je w Widoku projektu.

7 Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Projektowanie tabeli Microsoft Access umożliwia utworzenie tabeli w różny sposób. Jeżeli chcemy w pełni kontrolować nazwy i typy pól oraz ich dodatkowe własności, najlepiej to zrobić w Widoku projektu.

8 Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Projektowanie tabeli w Widoku projektu Nazwy pól tabeli Typ danych w polach Właściwości wybranego pola Klucz podstawowy tabeli

9 Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Projektowanie kwerendy Kwerendy najlepiej budować podobnie jak tabele w Widoku projektu. W Widoku projektu można dokładnie sprecyzować kryteria, ustawienia kolejności wyświetlania pobranych rekordów oraz ukrycia lub pokazania wybranych pól rekordu. Rodzaje kwerend: –kwerendy wybierające; –kwerendy krzyżowe; –kwerendy tworzące tabele; –kwerendy aktualizujące; –kwerendy dołączające; –kwerendy usuwające.

10 Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Projektowanie kwerendy w Widoku projektu Wybrane pola z tabel dodajemy tutaj Dla każdego pola można wpisać kryterium Zaznaczone pole oznacza, że będzie pokazywane po uruchomieniu kwerendy

11 Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Projektowanie kwerendy w Widoku projektu Wybór rodzaju kwerendy

12 Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Projektowanie formularza Formularze najlepiej budować za pomocą kreatora. Kreator formularzy jest narzędziem o dużych możliwościach, a utworzone formularze są w pełni funkcjonalne. W Widoku projektu można dokładnie sprecyzować wygląd formularza.

13 Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Projektowanie formularza za pomocą kreatora

14 Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Projektowanie formularza za pomocą kreatora Z listy tabel i kwerend wybieramy źródło danych

15 Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Projektowanie formularza za pomocą kreatora Dodajemy wybrane pola

16 Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Projektowanie formularza za pomocą kreatora Wybieramy sposób wyświetlania

17 Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Projektowanie formularza za pomocą kreatora Wybieramy sposób wyświetlania podformularza

18 Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Projektowanie formularza za pomocą kreatora Wybieramy kolorystykę

19 Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Projektowanie formularza za pomocą kreatora Gotowy formularz

20 Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Projektowanie formularza w Widoku projektu Właściwości formularza

21 Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Projektowanie formularza w Widoku projektu Właściwości pola Przybornik

22 Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Podsumowanie Etapy projektowania bazy danych. Projektowanie tabeli. Projektowanie kwerendy. Projektowanie formularza.


Pobierz ppt "Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Projektowanie baz danych w programie Access Informatyka."

Podobne prezentacje


Reklamy Google