Opracował: Zespół do Ewaluacji Wewnętrznej II

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
EWALUACJA WEWNĘTRZNA II
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Szkoła Współpracy.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Raport z ewaluacji wewnętrznej przeprowadzonej w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Słabo Widzących i Niewidomych im. Zofii Książek-Bregułowej.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
Zaproszenie do Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Dyrektor kluczem do sukcesu szkoły Kielce, wrzesień 2014.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jadwiga Romaniuk.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
Zespół Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych rok szkolny 2013/2014.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
EWALUACJA WEWNĘTRZNA 2012/2013
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
„Zespoły problemowo-zadaniowe w szkole”
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
RAPORT MIERZNIA JAKOŚCI PRACY W ZESPOLE SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 W WĄGROWCU IM. STANISŁAWA MIKOŁAJCZYKA OPRACOWAŁ: ARTUR SUSKI.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Opracował: Zespół do Ewaluacji Wewnętrznej II RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNA II W ZSP NR 1 W BARLINKU Opracował: Zespół do Ewaluacji Wewnętrznej II Barlinek, 23 kwietnia 2013 r.

Ewaluacja Wewnętrzna II Nauczyciele pracują zespołowo i analizują efekty swojej pracy

Zarządzanie szkołą lub placówką Obszar IV: Zarządzanie szkołą lub placówką Przedmiot ewaluacji: 4.1. Funkcjonuje współpraca w zespołach

Cel ewaluacji: Ustalenie jak funkcjonuje współpraca w powołanych zespołach przedmiotowych, zadaniowych lub problemowych

Zagadnienia kluczowe: Nauczyciele pracują zespołowo i analizują efekty swojej pracy Nauczyciele starsi stażem sprawują opiekę nad nauczycielami młodszymi Nauczyciele dokumentują swoje spotkania i wykonywane zadania Działania zespołów przedmiotowych odpowiadają potrzebom ich członków W zespołach podejmowane są prace nad rozwiązaniem bieżących problemów

Metody: ankieta   Próba badawcza: nauczyciele uczący w ZSP nr 1 im. kpt.hm. Andrzeja Romockiego „MORRO” w Barlinku I ankieta – 21 osób 15 kobiet/6 mężczyzn II ankieta – 42 osób 30 kobiet/12 mężczyzn

ANKIETA I –cz.I Pytanie 1: Czy uczestniczył(a) Pan/Pani w pracach zespołu nauczycieli naszej szkoły? ?

Pytanie 2: W pracach ilu zespołów nauczycieli bierze Pani/Pan czynny udział?

Pytanie 3: Jak ocenia Pani/Pan współpracę nauczycieli naszej szkoły w zespołach? Oceń w skali 1-5

Pytanie 4: Czy zaangażowanie nauczycieli we współpracy w zespole jest zdaniem Pana/Pani:

Pytanie 5: Czy praca w zespołach rozwija umiejętności nauczycieli?

Pytanie 6: Czy praca w zespołach usprawnia funkcjonowanie szkoły?

Pytanie 7: W pracach jakich formalnych zespołów Pani/Pan uczestniczy?

Pytanie 8: Czy oprócz pracy w powołanych szkolnych zespołach bierze Pani/Pan udział w szkolnych przedsięwzięciach, projektach, które wymagają pracy zespołowej?

Jeśli tak to w jakich? Dni otwarte Szkoły 71% Święto Patrona 14% konkursy 90% szkolna wigilia 24% akademia i uroczystości szkolne 38% realizacja projektu ( Comenius, Leonardo Da Vinci ) 24% akcje związane z ekologią 1% imprezy sportowe 0,5% inne: Festiwal Piosenki Angielskiej 1%

Pytanie 9: Czy istnieją jakieś przeszkody, które utrudniają Pani/Panu uczestnictwo w pracy zespołów nauczycieli?

Pytanie 10: Czy dostrzega Pani/Pan konieczność powołania nowych zespołów?

Pytanie 11: Czy funkcjonujące w szkole zespoły dokonują analizy efektów własnej pracy?

Pytanie 12: W jakiej formie dokonuje Pan/Pani analizy swojej pracy w zespole?

Pytanie 13: Do czego wykorzystywane są wnioski z analizy pracy?

Pytanie 14: Zdaniem Pana/Pani w szkole:

Pytanie 15: Czy korzysta Pan/Pani z pomocy innych nauczycieli w rozwiązywaniu problemów pojawiających się w szkole?

Pytanie 16: Z jakiej formy pomocy korzysta Pan/Pani napotykając problemy w pracy? - dialog w ramach pracy zespołu 52% indywidualna pomoc miedzy nauczycielami 76% konsultacje z opiekunem stażu 19% konsultacje z ekspertem spoza szkoły 0,5% poradniki, literatura fachowa 48% samodzielnie rozwiązuję napotkane problemy 57%

Pytanie 17. W jakich sytuacjach korzystał(a) Pan/Pani z pomocy koleżeńskiej ? Proszę podać przykłady. Organizowanie imprez i uroczystości szkolnych 48% rozwiązywanie problemów wychowawczych 71% realizacja projektu edukacyjnego 67% ustalenie oceny z zachowania 62% frekwencja 33% zastępstwa 33% słabe wyniki w nauce 38% metody nauczania, techniki nauczania 33% tworzenie narzędzi pomiaru dydaktycznego 24% opracowywanie wsparcia psychologiczno – pedagogicznego dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 19%

Wnioski: Nauczyciele pracują zespołowo i większości oceniają tę współpracę jako dobrą – 57 % Nauczyciele analizują efekty swojej pracy: - poprzez stosowanie procedur ewaluacyjnych – 31 % - spontaniczną autorefleksję – 64 % Nauczyciele wykorzystują wnioski z analizy: do dalszej pracy – 67 % do modyfikowania własnego warsztatu pracy – 71 % Doskonalenia pracy z uczniem – 57 % W zespołach podejmowane są prace nad rozwiązywaniem bieżących problemów (slajd 23 i 24)

TAK 29% NIE 71% Ankieta II – cz.II Czy byłoby możliwe, zdaniem Pan/Pani, podnoszenie jakości pracy szkoły bez współpracy w zespołach? TAK 29% NIE 71%

Pytanie 2: Jak często spotykają się członkowie powołanych zespołów?

Pytanie 3 . Czy uczestniczył(a) Pan/Pani w formach doskonalenia zawodowego dotyczących metod i form współpracy?

Pytanie 4: Czy uczestnictwo w tych szkoleniach przydatne jest w praktyce?

protokoły spotkań 86% sprawozdania 20% Pytanie 5: W jaki sposób nauczyciele dokumentują swoje spotkania i wykonywane zadania w zespołach? protokoły spotkań 86% sprawozdania 20%

Pytanie 6. Czy działania zespołów przedmiotowych odpowiadają twoim potrzebom i oczekiwaniom? TAK 76% NIE 24%

Wnioski 1. Działania zespołów przedmiotowych odpowiadają potrzebom większości nauczycieli 76 % 2. Nauczyciele dokumentują swoje spotkania i wykonywane zadania: w formie protokołów – 86 % Jako sprawozdania – 20 % 3. Nauczyciele starsi stażem sprawują opiekę nad nauczycielami młodszymi. 4. Nauczyciele uważają, że uczestnictwo w szkoleniach jest przydatne w praktyce szkolnej – 62 %

Wnioski końcowe: NALEŻY: W większym stopniu korzystać z pomocy koleżeńskiej w zakresie frekwencji i słabych wyników w nauce. Kontynuować planowanie działań zarówno zespołowo jak i indywidualnie. W większym stopniu wykorzystywać wnioski z analizy pracy do planowania dalszej pracy, modyfikowania własnego warsztatu pracy i doskonalenia pracy z uczniem.  

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ ! Katarzyna Pasterska Izabela Ziobrowska Zespół w składzie:  Katarzyna Pasterska Izabela Ziobrowska Wioletta Kozioł Iwona Sobierajewicz Katarzyna Jaszczak Krzysztof Komorowski