Jak zwiększyć sprzedaż w hipermarketach?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
D-Link Technology Trend Zakupy online Grudzień, 2007.
Advertisements

Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
badania rynku turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
Katedra Marketingu Usług
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW
1 Wakacje Polaków Warszawa, lipiec 2010 Projekt realizowany przez PENTOR RI © 2010 Research International. No part of these materials may be used, reproduced.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Metodologia badania 3 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
MARKETING W HANDLU Zajęcia nr 6 Tematyka:
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
Agenda Charakter badania Style Życia Zastosowania Dostępne analizy
2010 Benchmarking klastrów w Polsce Dr Aleksandra Nowakowska Zespół Konsultantów PARP Benchmarking jako instrument poprawy jakości zarządzania Warszawa,
Nowoczesne metody sprzedaży.
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
Historia sukcesu Inteligo - case study
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
GfK Custom ResearchPostawy Polaków wobec sprzedaży bezpośredniejluty 2008 Postawy Polaków wobec sprzedaży bezpośredniej Prezentacja wyników badania 12.
Ocena systemu sprzedaży bezpośredniej
Zadowolony Klient to zysk dla firmy
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
Satysfakcja klientów to nie wszystko ACNielsen Case Study
Szkolenia, Coaching, PR.
Metodologia badań wydatków reklamowych
Wybrane wyniki badania „Budowlana marka roku”
Wybrane wyniki badania „Budowlana marka roku”
Analiza i planowanie startegiczne 3
Polichno lutego Ocena współpracy w zakresie handlowym marketingowym i operacyjnym Analiza grupy Propozycje zmian w celu zwiększenia wartości.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
INFORMACJA MARKETINGOWA
Wprowadzanie do podstaw marketingu-mix
Promocja FMCG w miejscu sprzedaży
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Strategia komunikacji to nic innego, jak przekonywanie kogoś – w zamyśle klienta/ów przy pomocy określonych metod do czegoś, np. do zakupu danej oferty.
Apteka XXI wieku.
Czym jest Wybór Konsumenta? Badanie konsumenckie, którego celem jest wyłonienie najlepszych marek dostępnych na rynku polskim. Wybór Konsumenta Jest.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Prawdy oczywiste Twoja firma w obliczu nowej ustawy o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
REKLAMA WYSTAWIENNICZA
Opracował: Jan Załęcki – Wiceprezes Marketing Relacji Sp z o.o. na podstawie publikacji Philipa Kotlera oraz opracowania Mark Angelo Reyes, MARKMA Warszawa,
Franczyza jako strategia rozwoju dla handlu małopowierzchniowego dr hab. prof. ZPSB Aleksandra Grzesiuk Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
WYKONALI: TOKARSKI RAFAŁ, ZAWIŚLIŃSKI MARCIN, TRZCIŃSKI ROBERT, MELION KRZYSZTOF, POŁEĆ ŁUKASZ, SZYMCZAK KONRAD. IMPORT ŻARÓWEK I RECYKLING Politechnika.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Segmentacja rynku.
Praca dyplomowa Wpływ wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad Autor: Patrycja Czajka Opiekun pracy: dr inż. Małgorzata Źródło.
Raport z audytu systemu logistycznego i łańcucha dostaw Firmy X Grudzień 2014 Firma X chce zwiększyć udział w rynku, a bazą konkurencji na której opiera.
Głos Polaków w sprawie wina
Raport z badania efektywności marketingu sensorycznego (aroma- oraz audiomarketingu łącznie) w ogólnopolskiej sieci usługowej z kategorii ”rozrywka”
Afektywne podejście do lojalności
Nazwa, logo i motto firmy
SEGMENTACJA RYNKU.
Zarządzanie sklepem internetowym
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki platformie do delegowania i weryfikacji zadań pracowników w sieci sprzedaży.
Reklama audiowizualna. Definicja reklamy Reklama jest najbardziej popularnym środkiem komunikowania się firm z odbiorcą. Jest istotnym elementem marketingu.
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Marketing w Firmie.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Zarządzanie sklepem internetowym
Zapis prezentacji:

Jak zwiększyć sprzedaż w hipermarketach? ACNielsen Polska Wyniki badania Key Account Shopper Omnibus

Co wpływa na wielkość sprzedaży? POZIOM SPRZEDAŻY W HIPERMARKECIE Liczba klientów Częstość wizyt Wartość zakupów Cena $ x x x = Marketing detalisty Lokalizacja Otoczenie konkurencyjne Profil konsumenta Postawy i zachowania Potrzeby Okazje zakupów Lojalność wobec sklepu Profil konsumenta Siła nabywcza Układ sklepu Układ półki Asortyment Promocje, POS, gazetka... Rola ceny przy zakupie Projekt KA Shopper pokazuje, w których sieciach i w jaki sposób można wykorzystać potencjał wzrostu

Wiedza o klientach daje przewagę nad konkurencją Przekrojowe badanie ACNielsen pokazuje, kim są klienci hipermarketów w jaki sposób przeciętny klient robi zakupy ile wydaje na jednorazowe zakupy Key Account Shopper Omnibus Dostawcy i detaliści korzystają z tych informacji dla zwiększenia sprzedaży

Key Account Shopper Omnibus Metodologia Badanie ilościowe w hipermarketach Wywiady Face-to-Face przy wejściu i wyjściu ze sklepu – z tą samą osobą Losowy dobór osób wchodzących do sklepu – próba reprezentatywna dla ogółu klientów w tygodniu Wywiady 16 sklepów - 4 sieci 150 wywiadów na 1 sklep 600 wywiadów w sieci 2,400 wywiadów łącznie we wszystkich sieciach Wielkość próby Czas Realizacja obejmuje 1 tydzień Dni robocze/weekend, pory dnia

Zamiar zakupu i zakupy faktyczne: żywność Baza: Wszyscy respondenci, N=2435 Efekt zakupów impulsowych powoduje znaczny wzrost penetracji tylko w przypadku słodyczy 9

Powody rezygnacji z zakupu N=428 - Osoby, które planowały zakup N=193, Osoby, które nie kupiły produktu, chociaż planowały Respondent planował zakup produktu, ale go nie kupił Respondent planował zakup produktu i go kupił Powody rezygnacji z zakupu dla różnych kategorii są odmienne. W tym przykładzie podstawowym problemem jest asortyment i chaotyczna ekspozycja

Powody zakupów impulsowych N=184 - Osoby, które kupiły produkt N =46 - Osoby, które nie planowały kupić produktu, ale go kupiły Respondent nie planował produktu, ale go kupił Respondent planował zakup produktu i go kupił Najczęstszym powodem zakupów impulsowych jest odpowiednia ekspozycja. Często wymieniane są również promocje Porównując różne kategorie możemy ocenić siłę oddziaływania ekspozycji

Detalista i dostawca mogą wykorzystywać dane w odmienny sposób... Porównanie z konkurencją, silne i słabe strony Określenie wizerunku Opracowanie strategii komunikacji dostosowanej do pożądanego profilu klienta Wnioski dla programów lojalnościowych Śledzenie zmian w zachowaniach klientów Dostawca Określenie potencjału wzrostu sprzedaży kategorii, jej segmentów i marek Poprawa merchandisingu i asortymentu Zwiększenie zakupów impulsowych dla danej marki Precyzyjne dotarcie do grupy docelowej Zrozumienie dynamiki kategorii

... mogą też pracować wspólnie Zrozumienie roli kategorii dla konsumentów Wspólna analiza wyników dla opracowania najlepszej strategii dla kategorii Precyzyjne określenie problemów Monitorowanie wskaźników opisujących zachowania klientów Zrozumienie potrzeb klientów