Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Historia sukcesu Inteligo - case study

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Historia sukcesu Inteligo - case study"— Zapis prezentacji:

1 Historia sukcesu Inteligo - case study
Jak segmentować rynki, określać potrzeby potencjalnych klientów, szukać głównych barier korzystania z usług i zastosować wyniki badań w praktyce Artur Więckowski, Dyrektor Departamentu Marketingu, Inteligo Financial Services SA Janusz Sielicki, Project Manager, GfK Polonia

2 Korzystanie z produktów bankowych 2001
Źródło: Monitor rynku finansowego, GfK Polonia

3 Launch (maj 2001) Agresywna, przebojowa kreacja
nowa filozofia bankowości wysokie odsetki Silne, 'powszechne' uderzenie mediowe Mocna identyfikacja wizualna marki

4 Launch (maj 2001)

5 Launch (maj 2001) Dynamika pozyskiwania klientów
Opracowanie na podstawie danych „Rzeczpospolitej”

6 GfK* Navigator Strategic U&A

7 Wprowadzenie i wycofanie z rynku produktów, marek i usług
Zarządzanie marką, rozwój nowego produktu Zaawansowane narzędzia badawcze GfK*NAVIGATOR® -Strategic U&A- TARGET*POSITIONING® IdeaMap GENIUS GfK*Optimizer® Concept Testing CARDINAL GfK-Advertising Tracking System ATS® TESI® GfK*PriceChallenger® GfK-Digi*base® AD*VANTAGE® Conjoint Wprowadzenie i wycofanie z rynku produktów, marek i usług Praca nad stworzeniem produktu Segmentacja rynku; Identyfikacja możliwości rynku i czynników Pozycjonowanie marki Rozwój idei produktu Screening idei Kontrola marki i kampanii Testy rynkowe (przewidywana wielkość sprzedaży) Pretesty reklam Ustalanie ceny GfK*Loyalty Plus® Kontrola marki - Badanie satysfakcji i lojalności Jedna firma, jedna filozofia

8 Nawet najlepszy Kapitan może się zagubić na morzu bez mapy, cóż dopiero nasi Klienci, którym dostarczamy ogromną ilość danych? GfK*Navigator jest nowym i bardziej skutecznym narzędziem, które pomoże im podejmować właściwe decyzje.

9 GfK*Navigator: Zintegrowany z całym procesem badawczym w GfK
Strategic U&A : market levers Innowacyjne ogniwa Marka & Reklama Koncept (tworzenie, wybór, diagnozowanie) Produkt Optimizer (analiza conjoint) Price challenger Badanie zadowolenia klienta Wizerunek i pozycjonowanie marki AD*VANTAGE® (pretesty reklamy TV, prasowej,radiowej, plakatu) A.T.S. Testy opakowań

10 GfK*Navigator jest narzędziem bardziej skutecznym marketingowo niż klasyczne badania U&A
Jaki jest opis rynku i jego segmentacja? Gdzie JA znajduję się na tym rynku? Jaka jest segmentacja rynku? - Gdzie ja się znajduję? Jakie są możliwości rozwoju rynku? Jakie są najważniejsze segmenty dla mojej marki, biorąc pod uwagę mój wizerunek oraz czynniki wpływające na sprzedaż ? + GfK*Navigator +

11 w przeciwieństwie do klasycznego badania U&A
GfK*Navigator dostarcza danych, które można natychmiast przełożyć na akcje marketingowe, w przeciwieństwie do klasycznego badania U&A Klasyczne badania U&A Wiele tomów zawierających wszystkie dane opisowe + dane tabelaryczne +podsumowanie przeładowanie informacjami nie wszystkie informacje są wydobyte 1 syntetyczne opracowanie zawierające management summary 1 opracowanie zawierające główne, wykresy Dyskietka z danymi GfK*Navigator

12 Co Klient otrzymuje dzięki badaniu GfK*Navigator
w porównaniu z klasycznymi badaniami U&A? Klasyczne badania U&A Konkluzje dotyczące rynku Rekomendacje dla swoich marek, na podstawie zidentyfikowanych segmentów rynku GfK*Navigator

13 GfK*Navigator : Metodologia
Krok 1: Badania jakościowe (indywidualne wywiady pogłębione lub zogniskowane wywiady grupowe ) Generowanie postaw, charakterystyki zadowolenia i niezadowolenia, rozumienie kluczowych kryteriów produktu, identyfikacja najważniejszego słownictwa konsumentów, związanego z konkretną kategorią Krok 2 : Badania ilościowe - z reguły respondentów, zależnie od rynku i problemów klienta - większe próby rekomendowane jeśli marka Klienta ma mniejszą penetrację lub kluczowy segment jest niezbyt liczny - reprezentatywność za względu na płeć, wiek, region zamieszkania, wielkość miejscowości - wywiady bezpośrednie przeprowadzane w domach respondentów - podstawowy standardowy kwestionariusz (struktura/ kluczowe pytania): 40 minut do 1h - możliwość sprawdzania produktów posiadanych w domu (spis)

14 GfK*Navigator : Cele marketingowe
Zrozumieć potencjał rynku i zidentyfikować segmenty strategiczne dla Klienta Optymalizować pozycję marek Klienta w tych strategicznych segmentach

15 GfK*Navigator : Cele badawcze Opis rynku
Nakreślenie segmentacji rynku i oszacowanie potencjału rynku Identyfikacja możliwości rozwoju w oparciu o analizę nisz i braków Określenie kryteriów decydujących o zakupie najważniejszych marek Identyfikacja najistotniejszych segmentów rynku dla marki Klienta

16 GfK*Navigator: Proces analizy
Ramy : Segmentacja rynku - Strategiczne grupy klientów Możliwości rynkowe (prod. / konsu. korzyści) Potrzeby & Luki + Macierz zróżnicowań Wizerunek marek / pozycjonowanie Strategiczne adresowanie tych dźwigni Wybór najważniejszych dźwigni rynkowych dla marek Klienta Dźwignie rynkowe Główne kryteria zakupu marek (prod / konsum. korzyści) (zagadnienia targetowania i reklamy) (zagadnienia konceptu i produktu)

17 GfK*Navigator : Podsumowanie Implikacje

18 Navigator 2001 dla Inteligo
Wyraźny segment docelowy – Entuzjaści zadania : poprawa znajomości marki dźwignie dla marki Inteligo to : bardzo korzystne warunki finansowe wygoda bezpieczeństwo

19 Launch extension (Q3 2001) Założenia
kontynuacja silnego brandingu / identyfikacji graficznej komunikacji kładąca nacisk na wartości finansowe, jednak podkreślająca już wygodę (tu: samodzielność zarządzania pieniędzmi)

20 Launch extension (Q3 2001)

21 Korzystanie z produktów bankowych 2002
Źródło: Monitor rynku finansowego, GfK Polonia

22 Navigator 2002 dla Inteligo
Celem jest poszerzenie grupy celowej dźwignie dla marki Inteligo to : bezpieczeństwo dostępność – zawsze i wszędzie, bez wizyty w banku innowacyjność

23 Nowe Inteligo (2002/2003) Założenia
wyraźne odejście od komunikacji finansowej podkreślenie wybranych aspektów wygody modyfikacja identyfikacji wizualnej (także dla podkreślenia wysokiej jakości) silniejsza wizualizacja Banku (dostępność + zaufanie)

24 Nowe Inteligo (2002/2003) kampania 1

25 Nowe Inteligo (2002/2003) kampania 2

26 Znajomość Inteligo Źródło: Monitor rynku finansowego, GfK Polonia

27 DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ


Pobierz ppt "Historia sukcesu Inteligo - case study"

Podobne prezentacje


Reklamy Google