MARKETING MIX NA PRZYKŁADZIE RESTAURACJI KFC W CENTRUM HANDLOWYM „POGORIA” W DĄBROWIE GÓRNICZEJ PRZYGOTOWALI: Alicja Bargieł Ewelina Kaleta Bartosz Nowak.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marketing usług transportowych
Advertisements

ISTOTA MARKETINGU 1. Początki i przyczyny rozwoju marketingu
PROPONOWANE ZMIANY W STRATEGII MARKETINGOWEJ GM - OPEL W POLSCE (na podstawie przeprowadzonej ankiety) Praca zaliczeniowa z przedmiotu „Analiza rynkowa.
Istota i przesłanki badań marketingowych
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
DOBRY PRZEPIS NA SUKCES
Marketing mix Dr Grażyna Adamczyk.
Koncepcja mBanku Naszym marzeniem było stworzenie oferty zmieniającej całkowicie standardy w ofercie dla klientów indywidualnych. Ludzi, którzy nie chcą.
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
P O P Y T , P O D A Ż.
STRATEGIA MARKETINGOWA BANKU
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Katedra Marketingu Usług
Zajęcia nr 4 Tematyka: Sposoby kupowania usług przez konsumentów
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
Cele przedsiębiorstwa i plan marketingowy
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
RESCOLD Sp.J. Zamówienia on-line Informacja dla klientów na temat sprzedaży przez internet.
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Istota konkurencji w internecie …
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Analiza i planowanie startegiczne 3
Strategia Promocji.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Wprowadzanie do podstaw marketingu-mix
Wprowadzenie do roku czwartego Konkurencja, reklama krajowa, segmentacja.
„Droga do nieba wiedzie przez czerwony dywan”. -Nikola Tomczyk - Kierownik ds. marketingu -Natalia Rajca- Kierownik ds. gospodarowania i jakości produktów.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Analiza kluczowych czynników sukcesu
POJĘCIE I ISTOTA RYNKU Autor: Ewelina Boroń.
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Projekt opracowany przez Ministerstwo Rolnictwa.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Marketing usług agroturystycznych
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
Strategie promocji.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
TECHNIK HANDLOWIEC.
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
PRODUKT.
PODSTAWOWE INFORMACJE Grupa World of TUI poprzez spółki własne i zależne zajmuje pozycję lidera na większości turystycznych rynków europejskich (Polska,
MARKETING MIX mgr Agata Wiznerowicz.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Segmentacja rynku Dr hab. Grażyna Śmigielska. Segmentacja rynku podział rynku na grupy konsumentów (segmenty), które jeżeli chodzi o stosunek do danego.
Franczyza jako strategia rozwoju dla handlu małopowierzchniowego dr hab. prof. ZPSB Aleksandra Grzesiuk Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
WYKONALI: TOKARSKI RAFAŁ, ZAWIŚLIŃSKI MARCIN, TRZCIŃSKI ROBERT, MELION KRZYSZTOF, POŁEĆ ŁUKASZ, SZYMCZAK KONRAD. IMPORT ŻARÓWEK I RECYKLING Politechnika.
Segmentacja rynku.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY Rysujemy, wymyślamy. Burzę mózgów w głowie mamy ;)
Wisła wzdłuż i w poprzek
Firmy globalne.
SEGMENTACJA RYNKU.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
SPOTKANIE FIRMOWE WARSZAWA, 25 SIERPIEŃ 2010.
Publiczne prawo konkurencji
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

MARKETING MIX NA PRZYKŁADZIE RESTAURACJI KFC W CENTRUM HANDLOWYM „POGORIA” W DĄBROWIE GÓRNICZEJ PRZYGOTOWALI: Alicja Bargieł Ewelina Kaleta Bartosz Nowak Joachim Górnicki Edyta Susłowska

KFC – Kentucky Fried Chicken Jedna z największych sieci restauracji szybkiej obsługi serwujących dania fast food, założona przez Harlanda Sandersa.

KFC Na świecie sieć liczy około 15000 restauracji. Restauracje działają na zasadzie franczyzy, czyli sprzedaży usług restauracyjnych opierającej się na ścisłej współpracy pomiędzy prawnie i finansowo odrębnymi firmami. Istotą tego systemu jest prowadzenie działalności firmy zgodnie z daną koncepcją i w określony sposób, pod daną nazwą handlową i znakiem usługowym.

KFC W Polsce znajduje się około 210 restauracji. My omówimy strategię marketingową firmy na przykładzie restauracji KFC znajdującej się w Centrum Handlowym „Pogoria" w naszym mieście. KFC

MARKETING-MIX jest rozumiany jako „4P” określające strategiczną pozycję produktu na rynku. W skład marketingu-mix wchodzą: Produkt Cena Pozycja (kanały dystrybucji) Promocja

PRODUKT Specjalnością KFC jest smażony kurczak serwowany w różnorodnych formach. Unikalna receptura na kurczaka KFC stworzona została na bazie mieszanki 11 ziół i przypraw - panierka, którą obtaczane są wyselekcjonowane kawałki kurczaka. Stanowi ona tajemnice. Oryginalny przepis znajduje się w sejfie, w siedzibie głównej KFC w Louisville.

PRODUKT W menu restauracji można znaleźć m.in: Kurczaki Kanapki Sałatki Desery Napoje

CENA To ilość pieniędzy, które klient musi zapłacić gdy chce nabyć produkt. W szerszym znaczeniu cena to suma wszystkich korzyści, jaką otrzymuje konsument z nabycia produktu lub usługi.

CENĘ PRODUKTÓW KFC KSZTAŁTUJE:

CZYNNIK DEMOGRAFICZNY Wiek – głównie młode osoby Płeć – nie odgrywa roli Wielkość gospodarstwa domowego – oferta raczej skierowana jest do rodzin niż do pojedynczych klientów.

CZYNNIK EKONOMICZNY Obecnie KFC koncentruje się na konsumencie z klasy średniej i niżej uposażonym.

CZYNNIK LOKALIZACJI Klientem zazwyczaj jest osoba mieszkająca w mieście.

CZYNNIK KONKURENCYJNOŚCI Jeśli firma konkurencyjna (np. McDonald ) wprowadziła podobny produkt na rynek, KFC automatycznie obniża cenę.

CZYNNIK OSOBOWOŚCI KLIENTA Klient ceniący sobie smak i jakość.

CENA Strategia cenowa firmy polega na tym, iż najpierw cena nowo oferowanego produktu jest stosunkowo wysoka, a następnie firma stopniowo obniża cenę, aby zachęcić klientów o niższym zasobie gotówki do konsumpcji w restauracjach KFC.

KANAŁY DYSTRYBUCJI Cele jakie firma stara się osiągnąć na danym obszarze to m.in. dostępność produktów poprzez sieć restauracji w miastach, szybkość przygotowania posiłków, dostępność cenową dla różnych grup społecznych.

KANAŁY DYSTRYBUCJI Kanały dystrybucji docierają do klienta z informacją o tym, że potrzebuje on właśnie tego produktu gdyż jest on ŚWIADOM TEGO CO JE.JEST KLIENTEM LUBIĄCYM NOWOŚCI – OCZEKUJĄCYM ZMIAN.

PROMOCJA To metoda informowania i zapoznania potencjalnych klientów z działalnością firmy i oferowanymi przez nią produktami. FORMY PROMOCJI: - reklama - promocja sprzedażowa - public relations - sponsoring - rabaty, kupony, sprzedaż pakietów produktowych

PROMOCJA W KFC promocja jest głównym narzędziem kształtowania pozycji marki w świadomości klientów. Logo z uśmiechniętym Colonelem ( założycielem KFC) jest znane, rozpoznawalne na świecie i kojarzone ze smażonym kurczakiem KFC.

PROMOCJA Kampanie reklamowe mają na celu wciąż przypominać konsumentowi jak wspaniale czuł się ostatnio, gdy zajadał się daniem z kurczaka w KFC. Firma zamieszcza ogłoszenia w telewizji, internecie, na billboardach i ulotkach. Aktualnie korzysta z hasła reklamowego „so good”.

PROMOCJE W DĄBROWSKIM KFC Stwórz swój „MixBox” AmKarta Bsmart

BIBLIOGRAFIA KFC.PL CONSUMERPSYCHOLOGIST.COM SCRIBB.COM XTIMELINE.COM WIKIPEDIA.ORG TIPTOPTENS.COM LUBLINPLAZA.PL ANEVENINGMEALBLOGSPOT.COM HEJ.RZESZÓW.PL WROCLAW.DLASTUDENTA.PL HOTMONEY.PL WARSZAWA.GAZETA.PL JAGIELLONIA.PL TARGETMARKETING.PL INTERAKTYWNIE.COM PLATANCLUB.PL CH-POGORIA.PL