PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w prowadzeniu zajęć z uczniami w ramach szkolnego ruchu naukowego
Advertisements

Projekt edukacyjny w gimnazjum im
Województwo Podkarpackie
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
PROJEKT EDUKACYJNY.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wymogi w zakresie planowania i dokumentowania realizacji zajęć
Jak zrealizować projekt edukacyjny w gimnazjum?
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia.
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
Absencja uczniowska w szkole - pilotaż 5 listopada 2007r. VIII LO w Łodzi Temat: Wdrażanie rozwiązań – wymiana doświadczeń. Opracowanie narzędzia do monitoringu.
Wydział Kształcenia, Wychowania i Opieki. Projekt – co to jest? generowanie pomysłów, rozważanie propozycji działania, promowanie pomysłu; wyobrażanie.
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Zespół szkolny w Cegłowie
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Projekt edukacyjny w gimnazjum w prawie oświatowym
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Projekty edukacyjne w szkole
Konstruowanie i opracowanie nowatorskiego programu praktyk pedagogicznych Zadanie będzie realizowane w okresie od do roku.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Praca metodą projektu edukacyjnego
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
METODA PROJEKTU Opracowanie: Marta Madura.
CENTRUM SZKOLENIOWE EDUSKRYPT.PL METODA PROJEKTU W NAUCZANIU
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Planowanie Hierarchia planów Irena Dzierzgowska Październik 2003.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
Metoda projektu edukacyjnego
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
ZADANIA KOORDYNATORÓW
Kuratorium Oświaty Stopień realizacji priorytetów obowiązujących w roku szkolnym 2005/2006.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
PROJEKT EDUKACYJNY DLA UCZNIÓW KLAS DRUGICH SZKOŁY GIMNAZJALNEJ
Projekt edukacyjny w gimnazjum
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
PROJEKT BADAWCZY DYDAKTYKA LITERATURY I JĘZYKA POLSKIEGO W GIMNAZJUM W ŚWIETLE NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ BADANIA ILOŚCIOWE Dr Grzegorz Adamczyk Katolicki.
Dyrektor szkoły powierza kierownikom zespołów przedmiotowych opracowanie listy tematów projektów edukacyjnych (po 5 z każdego przedmiotu) do 30 kwietnia.
Sprawozdanie z realizacji projektu edukacyjnego
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
Sprawozdanie z realizacji projektu edukacyjnego:
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 7 SPOTKANIE.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Metoda projektu w projekcie spotkania i nauka z komputerem
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Jak zrealizować projekt edukacyjny w gimnazjum?. Rozporządzenie wprowadzające do gimnazjów projekt edukacyjny Projekt edukacyjny jest zespołowym, planowym.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
„Zespoły problemowo-zadaniowe w szkole”
Projekt edukacyjny w gimnazjum opracowanie: Elżbieta Kleczyk na potrzeby Zespołu Szkół w Rzeczenicy 2 Dlaczego projekt edukacyjny? nowa podstawa.
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Na czym polega logika projektu.
PROJEKT EDUKACYJNY - STRUKTURA PROJEKTU OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA.
Kurs - OK zeszyt.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Jak zrealizować projekt edukacyjny w gimnazjum?
Praca metodą projektu edukacyjnego
Praca w zespole jest OK. Ocenianie kształtujące w pracy grupowej.
Program eTwinning Planowanie projektów
NARZĘDZIA INFORMATYCZNE WSPOMAGAJĄCE WSZYSTKIE ETAPY PROJEKTU
Program eTwinning Planowanie projektów
Rok szkolny [wpisz rok] Nazwa szkoły Nazwisko nauczyciela Skala ocen
PLANOWANIE PROJEKTU PLANOWANIE PROJEKTU
Wykorzystanie technologii informacyjnej w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych w różnych obszarach kształcenia.
Zapis prezentacji:

PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW Opracowała: mgr Urszula Tuziak

Celem wprowadzenia metody projektów w gimnazjum jest sprawdzenie następujących kompetencji ucznia: praca zadaniowo – projektowa, współdziałanie i praca zespołowa, inicjatywność i kreatywność.

Projekt edukacyjny jest systematycznym, długoterminowym przedsięwzięciem prowadzonym przez zespół uczniów pod opieką nauczyciela, na które składają się: planowanie, wykonanie, publiczna prezentacja efektów.

Na projekt edukacyjny składają się: wybór tematu/problemu, określenie celów i zaplanowanie etapów jego realizacji, wykonanie zaplanowanych działań, publiczne przedstawienie rezultatów.

Wykonywanie zadań projektowych dzielimy na cztery fazy: Przygotowanie projektu. Realizacja projektu. Publiczne przedstawienie rezultatów projektu. Ocena rezultatów projektu.

Przygotowanie projektu przez nauczyciela. Sformułowanie tematu/problemu projektu z uwzględnieniem działań międzyprzedmiotowych. Zapoznanie uczniów z zasadami wykonywania projektów i pracy w zespole.

Przygotowanie projektu przez nauczyciela. III. Przygotowanie dla uczniów opisu projektu, zawierającego: tytuł projektu/temat, czas wykonywania projektu, uzasadnienie wyboru tematu, cele projektu, kryteria oceny projektu.

Przygotowanie projektu przez nauczyciela. IV. Określenie sposobu dokumentowania projektu przez uczniów (karta projektu). V. Przygotowanie wraz z uczniami kontraktu i podpisanie go.

Przygotowanie się uczniów do realizacji projektu. Zapoznanie się z wcześniej zrealizowanymi projektami. Wybór tematu projektu jako problemu do rozwiązania. Zapoznanie się z opisem projektu. Opracowanie szczegółowego planu działania. Przygotowanie wraz z opiekunem kontraktu i podpisanie go.

Kontrakt powinien zawierać: temat projektu, zobowiązania uczniów i opiekuna, zakres prac projektowych, przedmiot badań, terminy konsultacji z opiekunem, terminy oceny etapowej i końcowej, termin zakończenia projektu, konsekwencje wynikające z niedotrzymania terminu realizacji zadań.

Sprawozdanie Pierwsza strona: tytuł projektu, nazwa szkoły, rok szkolny, imiona i nazwiska uczestników projektu, imię i nazwisko opiekuna projektu. Druga strona: - zestawienie ocen zachowania i pracy uczestników projektu.

Sprawozdanie Dalsze strony: Opis projektu, Harmonogram projektu, Scenariusz prezentacji, Karta projektu (wykonywana przez uczniów),

Sprawozdanie 5. Informacje o udziale ucznia w realizacji projektu: - arkusz obserwacji zachowań ucznia w grupie, arkusz samooceny ucznia, arkusz oceny umiejętności ucznia doskonalonych podczas realizacji projektu, arkusz oceny publicznej prezentacji projektu.

Sprawozdanie 6. Ewaluacja projektu na podstawie ankiety dla uczestników projektu. 7. Uwagi końcowe. 8. Załączniki.

Nie zabieraj uczniom pracy, przecież masz co robić!