Wychowanie patriotyczne w Zespole Szkół Mechanicznych w Żaganiu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Edukacja globalna w praktyce szkolnej
Advertisements

Samorząd uczniowski a podstawa programowa
KOKO W W RZESZOWIE RZESZOWIEKOKO W W RZESZOWIE RZESZOWIE W PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ PODJĘTYCH W RAMACH EUROPEJSKIEGO ROKU EDUKACJI OBYWATELSKIEJ 2005 rok MEiN.
Program wychowawczy szkoły
Promowanie i realizacja wychowania patriotycznego w szkole
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
III ROK Wychowanie młodego pokolenia w poszanowaniu dla odrębności i różnic innych krajów Cele: NAUCZYCIEL Przygotowanie projektu przedsięwzięcia. Przygotowanie.
„Wychowanie patriotyczne poprzez krajoznawstwo i turystykę szkolną”
Temat: Cegłów dawniej i dziś
PROJEKT OPRACOWANY PRZEZ
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
NASZA SZKOŁA PRZYSTĄPIŁA DO KONKURSU
Izba Historii Regionalnej istnieje od końca 1999 roku. Początki tworzenia zbiorów sięgają 1995r. Wtedy to nauczyciel historii i opiekun Izby mgr Janusz.
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
PRAWA CZŁOWIEKA.
realizowany przez Zespół Szkół Nr 2 w Zamościu Szkołę Podstawową Nr 7
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
* ZAUŁEK ŚWIETLICOWY * Harmonogram pracy świetlicy.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
IV Liceum Ogólnokształcące im. Stefanii Sempołowskiej w Lublinie
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W PRZEBIECZANACH
PREZENTACJA DYREKTORA SZKOŁY ZOFIĘ KORONA
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Daleszycach
„Hetman Jan Tarnowski- życiorys czynami pisany.”
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
Projekt edukacyjny Realizowany w Zespole Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
Kujawsko – Pomorski Festiwal Gimnazjalnych Projektów Edukacyjnych Moja wieś w Internecie prezentacja z realizacji projektu.
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
Projekt Edukacyjny „JAKI ZNAK TWÓJ – ORZEŁ BIAŁY
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła Podstawowa im.bł. Matki Teresy z Kalkuty w Świebodzinie
W Zespole Szkół w Pałecznicy
Projekt „ŚCIEŻKAMI NASZEJ MAŁEJ OJCZYZNY”
WYCHOWANIE PATRIOTYCZNE W RODZINIE Ks. dr Jarosław Lisica.
Często słyszymy słowa: Polska, Ojczyzna, Polacy. Na codzień nie myślimy jednak o tym, co to jest wspólne dobro, poczucie tożsamości, nasza kultura. A.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Zdaniem nauczycieli: Ponieważ podstawa programowa jasno definiuje nasze priorytety: „W procesie kształcenia ogólnego szkoła podstawowa kształtuje u uczniów.
System edukacji w Polsce
Nadanie naszej szkole imienia Stanisława Hadyny sprawiło, że weszliśmy do rodziny szkół noszących imię tego wybitnego Ślązaka. Są wśród nich:  Polska.
Kształcenie Blokowe Prezentacja na radę szkoleniową obejmująca tematykę kształcenia blokowego, wykonana w programie MS Power Point. Wykonał : mgr Roman.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Wychowanie ekologiczne
VIII Przeworskie Forum Wychowawcze 26 stycznia 2007 r.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
 Witamy w Szkole Podstawowej w Mszczonowie  Działamy, aby nasi uczniowie byli solidnie przygotowani do dalszej nauki i życia w dynamicznie zmieniającym.
Regionalizm poprzez emocjonalny kontakt z „małą ojczyzną” pozwala zbliżać to co nasze i małe, ku temu, co wielkie...” (ks. Janusz St. Pasierb)
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
PATRIOTYZM POLAKÓW U PROGU III TYSIĄCLECIA PATRIOTYZM POLAKÓW U PROGU III TYSIĄCLECIA.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Szkoła Podstawowa nr 2 w Plewiskach Nowoczesna szkoła, szkołą jutra. Szkoła jutra- szkołą obywatelskiego dialogu.
WYNIKI ANKIETY. CO TO JEST PATRIOTYZM? KTO TO JEST PATRIOTA?
Dziecko romskie w szkole
,,JAK UCZYĆ PATRIOTYZMU W NOWEJ RZECZPOSPOLITEJ? ”
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Projekt Edukacyjny „JAKI ZNAK TWÓJ – ORZEŁ BIAŁY
MAŁOPOLSKA – MOJE MIEJSCE NA ZIEMI, MOJA MAŁA OJCZYZNA
„TYM, CO ZA OJCZYZNĘ…” – OBCHODY ŚWIĘTA NIEPODLEGŁOŚCI
Relacja zdjęciowa z podsumowania działań projektowych w ramach programu „O Niepodległej” 22 maja 2018 r.
„KTO TY JESTEŚ ?” „Ta ziemia od innych droższa” – odwrócona lekcja języka polskiego
Wyniki sondażu przeprowadzonego wśród mieszkańców gminy Raba Wyżna
Kierunek 2. Wychowanie do wartości przez kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych Elżbieta Bukowiecka-Górny.
Zapis prezentacji:

Wychowanie patriotyczne w Zespole Szkół Mechanicznych w Żaganiu   Wychowanie patriotyczne w Zespole Szkół Mechanicznych w Żaganiu    Plan realizacji zadań związanych z wypracowaniem i wdrożeniem Szkolnego Programu Edukacji Patriotycznej.

I. Cele i założenia programu:

kształtowanie postaw łączących przywiązanie i miłość do ojczyzny, solidarności z własnym narodem z szacunkiem dla innych narodów oraz poszanowaniem ich suwerennych praw, wpajanie szacunku i przywiązania do tradycji własnego narodu, jego osiągnięć, kultury, języka ojczystego i ludzi, którzy go zamieszkują, kształtowanie więzi z krajem ojczystym i świadomości obywatelskiej wyrabianie szacunku dla symboli narodowych (hymn, godło i flaga państwowa, odświętny strój), wyrabianie w uczniach poczucia dumy, że są Polakami, np. na podstawie prezentowania sylwetki sławnych Polaków, ich wkładu w kulturę narodową i naukę, zainteresowanie uczniów najbliższą okolicą, własnym regionem i miastem – jego historią, zabytkami i bogactwem naturalnym, uczeń zna swoje miejsce w domu, szkole i środowisku, dąży do realizacji planów życiowych związanych z przyszłością, identyfikowanie się z obowiązkami patriotycznymi,

rozwijanie poszanowania postaw prospołecznych i dobra wspólnego, efektywna i skuteczna integracja grup rówieśniczych, kształtowanie w młodych ludziach postawy odpowiedzialności i zaangażowania w realizację zadań im powierzonych, mających na celu dobro wspólne, analiza takich wartości, jak ojczyzna, naród, obronność, demokracji i suwerenność, tworzenie sytuacji wyzwalających emocjonalny związek z krajem ojczystym (spotkania, dyskusje, wycieczki), osiągnięcie przez uczniów wyższego poziomu dojrzałości intelektualnej, moralnej i społecznej, nabyciu wiedzy wykraczającej poza wiadomości książkowe o historii i teraźniejszości „swojej małej ojczyzny”. 

II. Przebieg programu i sposób jego realizacji:

 Debata ,,Polska w Europie”. Przygotowanie grup tematycznych, tzw. „za i przeciw”. Wykorzystanie wszelkich dostępnych informacji związanych z tematyką integracji europejskiej. Wykorzystanie wierszy polskich poetów i twórczości własnej uczniów. Zintegrowanie środowiska szkolnego i lokalnego. Uczestnicy, uczniowie, nauczyciele, rodzice, władze samorządowe. Współpraca z nauczycielami informatyki, języka polskiego, historii, wos, j. obcych.

Utworzenie, systematyczne prowadzenie i aktualizowanie podstrony internetowej „Wychowanie do wartości - wychowanie patriotyczne”.   Strona ta byłaby jednym z elementów szkolnej strony internetowej. Systematyczne umieszczanie na stronie internetowej informacji o konkursach, programach, projektach związanych z edukacją patriotyczna, prezentowanie przykładów dobrej praktyki w zakresie wychowania patriotycznego. Współpraca z nauczycielami informatyki, języka polskiego, historii, wos.

Zajęcia „Miejsca pamięci narodowej”.   Spotkania i wywiady z mieszkańcami (użycie dyktafonów, kamer, aparatów fotograficznych), w celu poznania historycznych wydarzeń, legend i przekazów związanych z bohaterskimi i patriotycznymi postawami przodków, połączone z osobistym świadectwem mieszkańców.

Wycieczki tematyczne „Poznajemy swoją małą Ojczyznę” oraz „Ślady przeszłości”   Planowanie wycieczek uwzględniałoby dziedzictwo historyczne naszego regionu, przygotowanie odbyłoby się na zasadzie współpracy wychowawców i nauczycieli różnych przedmiotów. Dzięki nim uczniowie mogliby poznać piękno Żagania i jego okolic. Zajęcia takie pozwolą uczniom na poznanie przeszłości historycznej i najważniejszych zabytków m.in. wieża widokowa, ŻPK, wieża Bismarcka, itp. Pomysły wypływałyby nie tylko od nauczycieli ale i od samych uczniów.

Konkursy wewnątrzszkolne „Cudze chwalicie, swego nie znacie...”.   Udział mogą brać uczniowie ze wszystkich typów klas. Pomoc w przygotowaniach zapewnią wychowawcy i nauczyciele innych przedmiotów, w zależności od specyfiki konkursu. Konkurs plastyczny, literacki, wiedzy historycznej.

„Na pograniczu kultur”   Zaprezentowanie na lekcjach historii, wos, języka polskim, j. niemieckim, godzinie wychowawczej programu edukacyjnego związanego z mniejszościami narodowych i etnicznymi. Nawiązanie kontaktu z prężnie działającą grupą Górali Czadeckich, zamieszkujących okoliczne miejscowości. Możliwe jest także zaprezentowanie innych grup etnicznych lub narodowościowych przez samych uczniów, szczególnie działających na terenie ich zamieszkania.

Zorganizowanie na terenie szkoły szkolnego kącika pamięci. Całość zostałaby przygotowana przez uczniów ZSM pod nadzorem nauczyciela wytypowanego przez Dyrektora szkoły. Opracowanie na lekcji historii kalendarium historycznego dotyczącego miasta Żagania i okolic. Umieszczenie go w powstałym kąciku pamięci i na stronie internetowej