CZĘŚĆ 3 PROCEDURA UBIEGANIA SIĘ O ŚRODKI PRZEZ LGR MÒRÉNKA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZASADY I PROCEDURY UBIEGANIA SIĘ O POMOC NA REALIZACJĘ OPERACJI W RAMACH LSROR LOKALNEJ GRUPY RYBACKIEJ ZALEW ZEGRZYŃSKI Adam Futymski.
Advertisements

ZAŁOŻENIA OSI PRIORYTETOWEJ 4
Znakowanie tablic informacyjnych,
" Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007 – 2013 OŚ priorytetowa IV Zrównoważony rozwój obszarów zależnych od rybactwa.
Podtytuł prezentacji – font Tahoma równany do prawej – wielkość ok
OŚ PRIORYTETOWA 4 ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ OBSZARÓW ZALEŻNYCH
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
Oś 3 Odnowa i rozwój wsi 3 listopad 2009 r.. Odnowa i rozwój wsi NABÓR WNIOSKÓW_2009 rok.
Osoby fizyczne: wszystkie osoby od urodzenia do śmierci Osoby prawne:
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich.
L OKALNA G RUPA R YBACKA R YBACKA B RAĆ M IERZEI L OKALNA G RUPA R YBACKA R YBACKA B RAĆ M IERZEI.
Umowa ramowa - Nazwa UMOWA O WARUNKACH I SPOSOBIE REALIZACJI LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU OBSZARÓW RYBACKICH.
NABÓR WNIOSKÓW NA WYBÓR STOWARZYSZENIA DO REALIZACJI LSROR W RAMACH OSI PRIORYTETOWEJ 4 Termin: od 30 października 2009 r. do 30 marca 2010 r. Wysokość
LGR Kaszuby.
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Rybacka „Pradolina Łeby”
Za działanie Osi 4 Zrównoważony rozwój obszarów zależnych od rybactwa na poziomie województwa odpowiedzialny jest samorząd województwa.
ZAKRES OSI PRIORYTETOWEJ IV Programu Operacyjnego Programu Operacyjnego Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich
ZAŁOŻENIA OSI PRIORYTETOWEJ 4 Programu Operacyjnego Programu Operacyjnego Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich
Plan Odnowy Miejscowości
PO RYBY. Konkursy 2011 Lista podpisanych umów Rodzaj operacji: Wzmocnienie konkurencyjności i utrzymanie atrakcyjności obszarów zależnych od rybactwa-
SERDECZNIE WITAMY PAŃSTWA NA WARSZTATACH Z PRZYGOTOWYWANIA DOKUMANTACJI KONKURSOWEJ Z PROGRAMU OPERACYJNEGO PN. ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ SEKTORA RYBOŁÓWSTWA.
CEL I ZASADY DZIAŁANIA KOMITETU - METODYKA OCENY WNIOSKÓW, ODWOŁANIA Stowarzyszenie LGR Obra – Warta Ewa Walkowska.
Zrównoważony rozwój obszarów zależnych od rybactwa Zielona Góra r.
Europejski Fundusz Morski i Rybacki
Wytłumaczenie logiki doboru kryteriów wyboru operacji, jako narzędzia kreowania kierunków rozwoju. Warsztaty dla beneficjentów działań i Programu.
Darłowo, 3 listopada 2011 r.. 7. PLAN BUDŻETU LSROR (przed zmianą)
Wniosek o dofinansowanie w ramach środka 4.1 Rozwój obszarów zależnych od rybactwa z wyłączeniem operacji polegających na funkcjonowaniu LGR oraz nabywaniu.
LGD w świetle ustawy o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków EFRROW.
1 Program Operacyjny Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich Oś Priorytetowa 4 Środek 4.1. Rozwój obszarów.
Warunki przyznawania pomocy finansowej, wykorzystanie i rozliczanie zaliczek, koszty kwalifikowalne i niekwalifikowalne, rodzaje dokumentów finansowych.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie Wnioskowanie o płatność w ramach działania 413 Wdrażanie.
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego Departament Rolnictwa i Modernizacji Terenów Wiejskich OŚ PRIORYTETOWA 4. ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ OBSZARÓW ZALEŻNYCH.
Lokalna Strategia Rozwoju Obszarów Rybackich LGR Obra - Warta
Małe projekty Szkolenie beneficjentów 28 marca 2014 r. Zakres realizacji Małych projektów.
Działanie 3.4 Odnowa i rozwój wsi.
1. 2 Pilotażowy Program Leader+ Krzysztof Janiak Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA Przemyśl, 12 października 2007 r.
1 Działalność i cele LGD Dorzecze –Wisły oraz realizacja Lokalnej Strategii Rozwoju Funkcjonowanie lokalnej grupy działania, nabywanie umiejętności i aktywizacja.
Praktyczne aspekty korzystania z pomocy finansowej w ramach osi 4 środka 4.1 Rozwój obszarów zależnych od rybactwa PO RYBY Prowadzący: Michał
Operacja, aby mogła być realizowana w ramach LSR musi wpisywać się w cele horyzontalne osi 4 PROW 2007 – 2013; Spełniać kryteria przyznania pomocy i kryteria.
Małe projekty Szkolenie dla beneficjentów 28 marca 2014 r. Omówienie dokumentów.
Stowarzyszenie LGD Gmin Dobrzyńskich Region Południe.
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH działanie „Odnowa i rozwój wsi” Czerwiec 2010.
- Unia Europejska Europejski Fundusz Rybacki. Plan prezentacji: Unia Europejska Europejski Fundusz Rybacki  Wsparcie przygotowawcze  Warunki udziału.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku
Program Operacyjny RYBY Gmina Szczecinek 16 czerwca 2015 rok.
1. Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” Program został opracowany w oparciu o:  przepisy prawa UE rozporządzenie PE i Rady nr 1303/2013 w sprawie wspólnych.
Program Operacyjny Rybactwo i Morze
Propozycja powo ł ania Grupy obejmuj Ą cej swoim zasi Ę giem trzy Lokalne Grupy Rybackie z woj. Lubuskiego.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna „Warsztaty dla początkujących…
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
LEADER I DZIAŁANIA SAMORZĄDOWE W PROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
l Projekty zmian rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
Odnowa i rozwój wsi W latach kontynuacją Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój.
Warunki dostępu. Pomoc na operację z zakresu podejmowania działalności gospodarczej jest przyznawana, jeżeli podmiot ubiegający się o jej przyznanie:
Szkolenie dla Wnioskodawców
Zawada Pilicka Marzec 2017r.
Prawo wodne oraz Program Operacyjny
Wsparcie aktywności gospodarczej
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Konferencja informacyjno-szkoleniowa Zalesice 29 listopad 2017
Szkolenie dla Wnioskodawców
Proces oceny i wyboru operacji do dofinansowania
Rozliczanie i kontrola operacji w ramach PO RYBY
Kryteria wyboru operacji w zakresie formalnym i merytorycznym
Warsztat refleksyjny Kluczbork 22, r.
Zapis prezentacji:

CZĘŚĆ 3 PROCEDURA UBIEGANIA SIĘ O ŚRODKI PRZEZ LGR MÒRÉNKA

ZGODNIE ZE STATUTEM WDZYDZKO-CHARZYKOWSKIEJ LOKALNEJ GRUPY RYBACKIEJ MÒRÉNKA ORGANEM DOKONUJĄCYM WYBORU OPERACJI DO FINANSOWANIA ORAZ INNYCH CZYNNOŚCI ZWIĄZANYCH Z ROZPATRYWANIEM WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE JEST KOMITET. ZGODNIE ZE STATUTEM WDZYDZKO-CHARZYKOWSKIEJ LOKALNEJ GRUPY RYBACKIEJ MÒRÉNKA ORGANEM DOKONUJĄCYM WYBORU OPERACJI DO FINANSOWANIA ORAZ INNYCH CZYNNOŚCI ZWIĄZANYCH Z ROZPATRYWANIEM WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE JEST KOMITET. KOMITET SKŁADA SIĘ Z 25 PRZEDSTAWICIELI SEKTORA PUBLICZNEGO, SPOŁECZNEGO, GOSPODARCZEGO I RYBACKIEGO. KOMITET SKŁADA SIĘ Z 25 PRZEDSTAWICIELI SEKTORA PUBLICZNEGO, SPOŁECZNEGO, GOSPODARCZEGO I RYBACKIEGO. NABÓR WNIOSKÓW POPRZEDZONY JEST OGŁOSZENIEM, WNIOSKI SKŁADA SIĘ W BIURZE STOWARZYSZENIA (UL. GIMNAZJALNA 7, CHOJNICE). NABÓR WNIOSKÓW POPRZEDZONY JEST OGŁOSZENIEM, WNIOSKI SKŁADA SIĘ W BIURZE STOWARZYSZENIA (UL. GIMNAZJALNA 7, CHOJNICE). PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA

CZŁONKOWIE KOMITETU DOKONUJĄ OCENY PODCZAS POSIEDZEŃ ODBYWAJĄCYCH SIĘ PO ZAKOŃCZENIU NABORU. CZŁONKOWIE KOMITETU DOKONUJĄ OCENY PODCZAS POSIEDZEŃ ODBYWAJĄCYCH SIĘ PO ZAKOŃCZENIU NABORU. OCENA ODBYWA SIĘ PODCZAS 2 POSIEDZEŃ, PRZY CZYM DRUGIE POSIEDZENIE ROZPATRUJE EWENTUALNE ODWOŁANIA ZŁOŻONE PO PIERWSZEJ OCENIE WNIOSKÓW. OCENA ODBYWA SIĘ PODCZAS 2 POSIEDZEŃ, PRZY CZYM DRUGIE POSIEDZENIE ROZPATRUJE EWENTUALNE ODWOŁANIA ZŁOŻONE PO PIERWSZEJ OCENIE WNIOSKÓW. OBOWIĄZUJE ZASADA, ŻE DANY CZŁONEK KOMITETU NIE MOŻE OCENIAĆ WNIOSKU, KTÓREGO WNIOSKODACĄ JEST OSOBA LUB PODMIOT Z NIM POWIĄZANA. W TAKIM PRZYPADKU CZŁONEK KOMITETU JEST WYKLUCZANY Z OCENY I GŁOSOWANIA. OBOWIĄZUJE ZASADA, ŻE DANY CZŁONEK KOMITETU NIE MOŻE OCENIAĆ WNIOSKU, KTÓREGO WNIOSKODACĄ JEST OSOBA LUB PODMIOT Z NIM POWIĄZANA. W TAKIM PRZYPADKU CZŁONEK KOMITETU JEST WYKLUCZANY Z OCENY I GŁOSOWANIA. OCENA WNIOSKÓW PRZEZ KOMITET

KAŻDY ZŁOŻONY WNIOSEK JEST OCENIANY POD KĄTEM SPEŁANIANIA OKREŚLONYCH KRYTERIÓW. KAŻDY ZŁOŻONY WNIOSEK JEST OCENIANY POD KĄTEM SPEŁANIANIA OKREŚLONYCH KRYTERIÓW. NA POCZĄTKU WNIOSEK JEST OCENIANY POD WZGLĘDEM ZGODNOŚCI Z LOKALNĄ STRATEGIĄ ROZWOJU OBSZARÓW RYBACKICH. NA POCZĄTKU WNIOSEK JEST OCENIANY POD WZGLĘDEM ZGODNOŚCI Z LOKALNĄ STRATEGIĄ ROZWOJU OBSZARÓW RYBACKICH. OCENA WNIOSKÓW PRZEZ KOMITET

KOLEJNYM ETAPEM JEST OCENA POD KĄTEM SPEŁNIANIA KRYTERIÓW WYBORU OPERACJI, PODCZAS KTÓREJ KAŻDY Z WNIOSKÓW OTRZYMUJE OKREŚLONĄ LICZBĘ PUNKTÓW. KOLEJNYM ETAPEM JEST OCENA POD KĄTEM SPEŁNIANIA KRYTERIÓW WYBORU OPERACJI, PODCZAS KTÓREJ KAŻDY Z WNIOSKÓW OTRZYMUJE OKREŚLONĄ LICZBĘ PUNKTÓW. ZE WZGLĘDU DUŻE MOŻLIWOŚCI OTRZYMANIA POMOCY W RAMACH PO RYBY KAŻDY Z ZAKRESÓW POSIADA ODRĘBNE KRYTERIA OCENY. ZE WZGLĘDU DUŻE MOŻLIWOŚCI OTRZYMANIA POMOCY W RAMACH PO RYBY KAŻDY Z ZAKRESÓW POSIADA ODRĘBNE KRYTERIA OCENY. OCENA WNIOSKÓW PRZEZ KOMITET

KRYTERIA STOSOWANE DO OCENY OPERACJI POLEGAJĄCYCH NA WZMACNIANIU KONKURENCYJNOŚCI I UTRZYMANIU ATRAKCYJNOŚCI OBSZARU OBJĘTEGO LSROR. 1.OPERACJA BĘDZIE REALIZOWANA NA OBSZARZE GMIN OBJĘTYCH LSROR. 2.WNIOSEK SPORZĄDZONO NA OBOWIĄZUJĄCYM FORMULARZU. 3.WNIOSKODAWCA WRAZ Z WNIOSKIEM ZŁOŻYŁ WSZYSTKIE WYMAGANE PRZEZ LGR DOKUMENTY UMOŻLIWIAJĄCE DOKONANIE OCENY I WYBORU OPERACJI PRZEZ LGR, ZGODNIE Z WYKAZEM PODANYM W INFORMACJI O MOŻLIWOŚCI SKŁADANIA WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE OPERACJI POLEGAJĄCYCH NA WZMACNIANIU KONKURENCYJNOŚCI I UTRZYMANIU ATRAKCYJNOŚCI OBSZARU OBJĘTEGO LSROR. KRYTERIA OCENY ZGODNOŚCI OPERACJI Z LSROR

4. WNIOSKOWANA KWOTA POMOCY NIE PRZEKRACZA ZŁ. 5. ŁĄCZNA KWOTA POMOCY NA OPERACJE POLEGAJĄCE NA WZMOCNIENIU KONKURENCYJNOŚCI I UTRZYMANIU ATRAKCYJNOŚCI OBSZARÓW ZALEŻNYCH OD RYBACTWA, UPRZEDNIO PRZYZNANEJ LUB WNIOSKOWANEJ PRZEZ WNIOSKODAWCĘ, ŁĄCZNIE Z POMOCĄ WNIOSKOWANĄ W RAMACH OCENIANEJ OPERACJI NIE PRZEKRACZA KWOTY ZŁ. KRYTERIA OCENY ZGODNOŚCI OPERACJI Z LSROR

6.REALIZACJA OPERACJI PRZYCZYNI SIĘ DO OSIĄGNIĘCIA CO NAJMNIEJ JEDNEGO CELU SZCZEGÓŁOWEGO LSROR. 7.OPERACJA, ZE WZGLĘDU NA CHARAKTER I ZAKRES PLANOWANYCH W JEJ RAMACH DZIAŁAŃ JEST ZGODNA Z CO NAJMNIEJ JEDNYM WSKAZANYM W LSROR ŚRODKIEM, KTÓRY MOŻE UZYSKAĆ WSPARCIE W RAMACH WDRAŻANIA LSROR. KRYTERIA OCENY ZGODNOŚCI OPERACJI Z LSROR

KRYTERIA STOSOWANE DO OCENY OPERACJI POLEGAJĄCYCH NA RESTRUKTURYZACJI I REORIENTACJI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ ORAZ DYWERSYFIKACJI ZATRUDNIENIA OSÓB MAJĄCYCH PRACĘ ZWIĄZANĄ Z SEKTOREM RYBACTWA W DRODZE TWORZENIA DODATKOWYCH MIEJSC PRACY POZA TYM SEKTOREM. 1.OPERACJA BĘDZIE REALIZOWANA NA OBSZARZE GMIN OBJĘTYCH LSROR. 2.WNIOSEK SPORZĄDZONO NA OBOWIĄZUJĄCYM FORMULARZU. 3.WNIOSKODAWCA WRAZ Z WNIOSKIEM ZŁOŻYŁ WSZYSTKIE WYMAGANE PRZEZ LGR DOKUMENTY UMOŻLIWIAJĄCE DOKONANIE OCENY I WYBORU OPERACJI PRZEZ LGR, ZGODNIE Z WYKAZEM PODANYM W INFORMACJI O MOŻLIWOŚCI SKŁADANIA WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE OPERACJI POLEGAJĄCYCH NA WZMACNIANIU KONKURENCYJNOŚCI I UTRZYMANIU ATRAKCYJNOŚCI OBSZARU OBJĘTEGO LSROR. KRYTERIA OCENY ZGODNOŚCI OPERACJI Z LSROR

4. WNIOSKODAWCA SPEŁNIA JEDEN Z NASTĘPUJĄCYCH WARUNKÓW : 1) prowadzi działalność na obszarze gmin objętych LSROR w zakresie: a) chowu lub hodowli ryb i jest uprawnionym do rybactwa w rozumieniu art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym, lub jest podmiotem, któremu wydano zezwolenie na prowadzenie chowu lub hodowli ryb w polskich obszarach morskich na podstawie przepisów o rybołówstwie, lub przetwórstwa, obrotu produktów rybołówstwa lub akwakultury lub unieszkodliwiania odpadów wytwarzanych w sektorze rybackim, lub związanym z obsługą sektora rybackiego, w szczególności produkcję, konserwację lub naprawę sprzętu służącego prowadzeniu działalności połowowej, lub b) jest armatorem statku rybackiego: o polskiej przynależności, na który została wydana licencja połowowa i licencja ta nie została zawieszona albo cofnięta, którego port macierzysty znajduje się na obszarze gmin objętych LSROR, lub c) uzyskał pomoc z tytułu trwałego wycofania statku rybackiego w ramach działania 1.1. lub działania 1.2. Sektorowego Programu Operacyjnego Rybołówstwo i przetwórstwo ryb i zamieszkuje albo posiada siedzibę na obszarze gmin objętych LSROR, lub będąc osobą fizyczną zamieszkałą na obszarze gmin objętych LSROR utracił miejsce pracy w wyniku trwałego zaprzestania działalności połowowej przy użyciu statku rybackiego. CZYLI SPEŁNIA KRYTERIUM RYBACKOŚCI KRYTERIA OCENY ZGODNOŚCI OPERACJI Z LSROR

5. WNIOSKOWANA KWOTA POMOCY NIE PRZEKRACZA ŁĄCZNA KWOTA POMOCY NA OPERACJE POLEGAJĄCE NA RESTRUKTURYZACJI I REORIENTACJI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ ORAZ DYWERSYFIKACJI ZATRUDNIENIA OSÓB MAJĄCYCH PRACĘ ZWIĄZANĄ Z SEKTOREM RYBACTWA W DRODZE TWORZENIA DODATKOWYCH MIEJSC PRACY POZA TYM SEKTOREM, UPRZEDNIO PRZYZNANEJ LUB WNIOSKOWANEJ PRZEZ WNIOSKODAWCĘ, ŁĄCZNIE Z POMOCĄ WNIOSKOWANĄ W RAMACH OCENIANEJ OPERACJI NIE PRZEKRACZA KWOTY ZŁ. KRYTERIA OCENY ZGODNOŚCI OPERACJI Z LSROR

7.REALIZACJA OPERACJI PRZYCZYNI SIĘ DO OSIĄGNIĘCIA CO NAJMNIEJ JEDNEGO CELU SZCZEGÓŁOWEGO LSROR. 8.OPERACJA, ZE WZGLĘDU NA CHARAKTER I ZAKRES PLANOWANYCH W JEJ RAMACH DZIAŁAŃ JEST ZGODNA Z CO NAJMNIEJ JEDNYM WSKAZANYM W LSROR ŚRODKIEM, KTÓRY MOŻE UZYSKAĆ WSPARCIE W RAMACH WDRAŻANIA LSROR. KRYTERIA OCENY ZGODNOŚCI OPERACJI Z LSROR

KRYTERIA STOSOWANE DO OCENY OPERACJI POLEGAJĄCYCH NA PODNOSZENIU WARTOŚCI PRODUKTÓW RYBACTWA I ROZWOJU USŁUG NA RZECZ SPOŁECZNOŚCI ZAMIESZKUJĄCEJ OBSZARY ZALEŻNE OD RYBACTWA. 1.OPERACJA BĘDZIE REALIZOWANA NA OBSZARZE GMIN OBJĘTYCH LSROR. 2.WNIOSEK SPORZĄDZONO NA OBOWIĄZUJĄCYM FORMULARZU. 3.WNIOSKODAWCA WRAZ Z WNIOSKIEM ZŁOŻYŁ WSZYSTKIE WYMAGANE PRZEZ LGR DOKUMENTY UMOŻLIWIAJĄCE DOKONANIE OCENY I WYBORU OPERACJI PRZEZ LGR, ZGODNIE Z WYKAZEM PODANYM W INFORMACJI O MOŻLIWOŚCI SKŁADANIA WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE OPERACJI POLEGAJĄCYCH NA WZMACNIANIU KONKURENCYJNOŚCI I UTRZYMANIU ATRAKCYJNOŚCI OBSZARU OBJĘTEGO LSROR. KRYTERIA OCENY ZGODNOŚCI OPERACJI Z LSROR

4. WNIOSKOWANA POMOC NIE PRZEKRACZA ZŁ. 5. ŁĄCZNA KWOTA POMOCY NA OPERACJE POLEGAJĄCE NA PODNOSZENIU WARTOŚCI PRODUKTÓW RYBACTWA I ROZWOJU USŁUG NA RZECZ SPOŁECZNOŚCI ZAMIESZKUJĄCEJ OBSZARY ZALEŻNE OD RYBACTWA, UPRZEDNIO PRZYZNANEJ LUB WNIOSKOWANEJ PRZEZ WNIOSKODAWCĘ, ŁĄCZNIE Z POMOCĄ WNIOSKOWANĄ W RAMACH OCENIANEJ OPERACJI NIE PRZEKRACZA KWOTY ZŁ. KRYTERIA OCENY ZGODNOŚCI OPERACJI Z LSROR

6. REALIZACJA OPERACJI PRZYCZYNI SIĘ DO OSIĄGNIĘCIA CO NAJMNIEJ JEDNEGO CELU SZCZEGÓŁOWEGO LSROR. 7. OPERACJA, ZE WZGLĘDU NA CHARAKTER I ZAKRES PLANOWANYCH W JEJ RAMACH DZIAŁAŃ JEST ZGODNA Z CO NAJMNIEJ JEDNYM WSKAZANYM W LSROR ŚRODKIEM, KTÓRY MOŻE UZYSKAĆ WSPARCIE W RAMACH WDRAŻANIA LSROR. KRYTERIA OCENY ZGODNOŚCI OPERACJI Z LSROR

KRYTERIA STOSOWANE DO OCENY OPERACJI POLEGAJĄCYCH NA OCHRONIE ŚRODOWISKA I DZIEDZICTWA PRZYRODNICZEGO NA OBSZARACH ZALEŻNYCH OD RYBACTWA W CELU UTRZYMANIA JEGO ATRAKCYJNOŚCI ORAZ PRZYWRACANIU POTENCJAŁU PRODUKCYJNEGO SEKTORA RYBACTWA W PRZYPADKU JEGO ZNISZCZENIA W WYNIKU KLĘSKI ŻYWIOŁOWEJ. 1.OPERACJA BĘDZIE REALIZOWANA NA OBSZARZE GMIN OBJĘTYCH LSROR. 2.WNIOSEK SPORZĄDZONO NA OBOWIĄZUJĄCYM FORMULARZU. 3.WNIOSKODAWCA WRAZ Z WNIOSKIEM ZŁOŻYŁ WSZYSTKIE WYMAGANE PRZEZ LGR DOKUMENTY UMOŻLIWIAJĄCE DOKONANIE OCENY I WYBORU OPERACJI PRZEZ LGR, ZGODNIE Z WYKAZEM PODANYM W INFORMACJI O MOŻLIWOŚCI SKŁADANIA WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE OPERACJI POLEGAJĄCYCH NA WZMACNIANIU KONKURENCYJNOŚCI I UTRZYMANIU ATRAKCYJNOŚCI OBSZARU OBJĘTEGO LSROR. KRYTERIA OCENY ZGODNOŚCI OPERACJI Z LSROR

4. WNIOSKOWANA POMOC NIE PRZEKRACZA ZŁ. 5. ŁĄCZNA KWOTA POMOCY NA OPERACJE POLEGAJĄCE NA OCHRONIE ŚRODOWISKA I DZIEDZICTWA PRZYRODNICZEGO NA OBSZARACH ZALEŻNYCH OD RYBACTWA W CELU UTRZYMANIA JEGO ATRAKCYJNOŚCI ORAZ PRZYWRACANIU POTENCJAŁU PRODUKCYJNEGO SEKTORA RYBACTWA W PRZYPADKU JEGO ZNISZCZENIA W WYNIKU KLĘSKI ŻYWIOŁOWEJ, UPRZEDNIO PRZYZNANEJ LUB WNIOSKOWANEJ PRZEZ WNIOSKODAWCĘ, ŁĄCZNIE Z POMOCĄ WNIOSKOWANĄ W RAMACH OCENIANEJ OPERACJI NIE PRZEKRACZA KWOTY ZŁ. KRYTERIA OCENY ZGODNOŚCI OPERACJI Z LSROR

6. REALIZACJA OPERACJI PRZYCZYNI SIĘ DO OSIĄGNIĘCIA CO NAJMNIEJ JEDNEGO CELU SZCZEGÓŁOWEGO LSROR. 7. OPERACJA, ZE WZGLĘDU NA CHARAKTER I ZAKRES PLANOWANYCH W JEJ RAMACH DZIAŁAŃ JEST ZGODNA Z CO NAJMNIEJ JEDNYM WSKAZANYM W LSROR ŚRODKIEM, KTÓRY MOŻE UZYSKAĆ WSPARCIE W RAMACH WDRAŻANIA LSROR. KRYTERIA OCENY ZGODNOŚCI OPERACJI Z LSROR

KRYTERIA ODNOSZĄCE SIĘ DO OPERACJI POLEGAJĄCYCH NA WZMACNIANIU KONKURENCYJNOŚCI I UTRZYMANIU ATRAKCYJNOŚCI OBSZARU OBJĘTEGO LSROR. 1.Realizacja operacji przyczyni się do podniesienia atrakcyjności turystycznej obszaru - 1 pkt Za operacje przyczyniające się do podniesienia atrakcyjności turystycznej obszaru uznaje się: rewitalizację miejscowości turystycznych przez realizację zintegrowanego projektu polegającego, w szczególności na remoncie chodników, parkingów, placów, ścieżek rowerowych, terenów zielonych, parków, budynków i obiektów publicznych pełniących funkcje społeczno-kulturalne, sportowe, rekreacyjne lub ich wyposażeniu; rewitalizację miejscowości turystycznych przez realizację zintegrowanego projektu polegającego, w szczególności na remoncie chodników, parkingów, placów, ścieżek rowerowych, terenów zielonych, parków, budynków i obiektów publicznych pełniących funkcje społeczno-kulturalne, sportowe, rekreacyjne lub ich wyposażeniu; remont, odbudowę lub przebudowę obiektów wpisanych do rejestru zabytków lub objętych wojewódzką ewidencją zabytków; remont, odbudowę lub przebudowę obiektów wpisanych do rejestru zabytków lub objętych wojewódzką ewidencją zabytków; budowę, remont lub przebudowę małej infrastruktury turystycznej, w szczególności przystani, kąpielisk, punktów widokowych, miejsc wypoczynkowych i biwakowych, tras turystycznych, łowisk dla wędkarzy, punktów informacji turystycznej, łącznie ze ścieżkami i drogami dojazdowymi do miejsc objętych inwestycją; budowę, remont lub przebudowę małej infrastruktury turystycznej, w szczególności przystani, kąpielisk, punktów widokowych, miejsc wypoczynkowych i biwakowych, tras turystycznych, łowisk dla wędkarzy, punktów informacji turystycznej, łącznie ze ścieżkami i drogami dojazdowymi do miejsc objętych inwestycją; tworzenie muzeów, izb regionalnych, izb pamięci lub skansenów; tworzenie muzeów, izb regionalnych, izb pamięci lub skansenów; promocję obszaru objętego LSROR. promocję obszaru objętego LSROR. KRYTERIA WYBORU OPERACJI

2. Wnioskodawcą jest podmiot, który spełnia warunki określone w §2 ust 1 Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie szczegółowych warunków, jakim powinna odpowiadać lokalna strategia rozwoju obszarów rybackich, kryteriów wyboru lokalnej grupy rybackiej do realizacji tej strategii oraz wymagań, jakim powinna odpowiadać umowa dotycząca warunków i sposobu realizacji tej strategii w ramach programu operacyjnego Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich – 1 pkt KRYTERIA WYBORU OPERACJI

3. Operacja ma charakter innowacyjny – 1 pkt Charakter innowacyjny może polegać na: - powstaniu nowej usługi/produktu (w tym turystycznego), dotychczas nie oferowanego na obszarze objętym LSROR; - zastosowaniu nowych sposobów organizacji lub zarządzania, wcześniej nie stosowanych na obszarze objętym LSROR; - zrealizowaniu inwestycji, jakiej dotychczas nie było na obszarze objętym LSROR; - nowatorskim wykorzystaniu lokalnych zasobów i surowców, wcześniej nie stosownym na obszarze objętym LSROR; - nowym sposobie zaangażowania lokalnej społeczności w proces rozwoju; aktywizacji osób i środowisk, które dotychczas w niskim stopniu angażowały się w działania na rzecz rozwoju lokalnego; - upowszechnianiu lub wykorzystaniu nowoczesnych technik informacyjno- komunikacyjnych. KRYTERIA WYBORU OPERACJI

4. Liczba wniosków o pomoc złożonych za pośrednictwem LGR Mòrénka na które zostało przyznane dofinansowanie: - brak – 2 pkt; - jeden wniosek, który otrzymał dofinansowanie – 1 pkt; - 2 lub więcej wniosków, które otrzymały dofinansowanie – 0 pkt. KRYTERIA WYBORU OPERACJI

5. Wnioskodawca w okresie 3 lat przed datą złożenia wniosku miał siedzibę lub miejsce stałego zameldowania lub prowadził działalność na obszarze objętym LSROR – 1 pkt 6. Wnioskodawca jest członkiem LGR Mòrénka i ma uregulowane składki członkowskie – 1 pkt KRYTERIA WYBORU OPERACJI

7. Racjonalność budżetu – 1pkt Racjonalność budżetu jest wtedy gdy w ramach operacji koszty są: a) możliwe do weryfikacji na podstawie wniosku i załączników do wniosku, b) niezbędne dla osiągnięcia zakładanych celów operacji, c) skalkulowane z uwzględnieniem zasady racjonalnego gospodarowania środkami. KRYTERIA WYBORU OPERACJI

KRYTERIA ODNOSZĄCE SIĘ DO OPERACJI POLEGAJĄCYCH NA WZMACNIANIU RESTRUKTURYZACJI I REORIENTACJI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ ORAZ DYWERSYFIKACJI ZATRUDNIENIA OSÓB MAJĄCYCH PRACĘ ZWIĄZANĄ Z SEKTOREM RYBACTWA W DRODZE TWORZENIA DODATKOWYCH MIEJSC PRACY POZA TYM SEKTOREM. 1.Operacja dotyczy podjęcia nowej lub rozwinięcia dotychczas prowadzonej działalności gospodarczej w branży turystycznej – 1 pkt KRYTERIA WYBORU OPERACJI

2. Operacja przyczyni się do poprawy warunków funkcjonowania sektora rybactwa na obszarze objętym LSROR - 1 pkt Poprawa warunków funkcjonowania sektora rybackiego może polegać na: 1) świadczeniu usług dla podmiotów prowadzących chów i hodowlę ryb (np. naprawa sprzętu rybackiego, budowa i renowacja stawów i urządzeń hydrotechnicznych, ochrona i dozór obiektów itp.), 2) przetwórstwie ryb, 3) przechowalnictwie lub handlu rybami i przetworami rybnymi, 4) produkcji sprzętu rybackiego i wędkarskiego, 5) kultywowaniu i promowaniu lokalnych tradycji rybackich, organizowaniu szkoleń i wydarzeń promocyjnych związanych z sektorem rybactwa. KRYTERIA WYBORU OPERACJI

3. Operacja ma charakter innowacyjny – 1 pkt Charakter innowacyjny może polegać na: - powstaniu nowej usługi/produktu (w tym turystycznego), dotychczas nie oferowanego na obszarze objętym LSROR; - zastosowaniu nowych sposobów organizacji lub zarządzania, wcześniej nie stosowanych na obszarze objętym LSROR; - zrealizowaniu inwestycji, jakiej dotychczas nie było na obszarze objętym LSROR; - nowatorskim wykorzystaniu lokalnych zasobów i surowców, wcześniej nie stosownym na obszarze objętym LSROR; - nowym sposobie zaangażowania lokalnej społeczności w proces rozwoju; aktywizacji osób i środowisk, które dotychczas w niskim stopniu angażowały się w działania na rzecz rozwoju lokalnego; - upowszechnianiu lub wykorzystaniu nowoczesnych technik informacyjno- komunikacyjnych. KRYTERIA WYBORU OPERACJI

4. Liczba wniosków o pomoc złożonych za pośrednictwem LGR Mòrénka na które zostało przyznane dofinansowanie: - brak – 2 pkt; - jeden wniosek, który otrzymał dofinansowanie – 1 pkt; - 2 lub więcej wniosków, które otrzymały dofinansowanie – 0 pkt. KRYTERIA WYBORU OPERACJI

5. Wnioskodawca w okresie 3 lat przed datą złożenia wniosku miał siedzibę lub miejsce stałego zameldowania lub prowadził działalność na obszarze objętym LSROR – 1 pkt 6. Wnioskodawca jest członkiem LGR Mòrénka i ma uregulowane składki członkowskie – 1 pkt KRYTERIA WYBORU OPERACJI

7. Racjonalność budżetu – 1pkt Racjonalność budżetu jest wtedy gdy w ramach operacji koszty są: a) możliwe do weryfikacji na podstawie wniosku i załączników do wniosku, b) niezbędne dla osiągnięcia zakładanych celów operacji, c) skalkulowane z uwzględnieniem zasady racjonalnego gospodarowania środkami. KRYTERIA WYBORU OPERACJI

KRYTERIA ODNOSZĄCE SIĘ DO OPERACJI POLEGAJĄCYCH NA PODNOSZENIU WARTOŚCI PRODUKTÓW RYBACTWA I ROZWOJU USŁUG NA RZECZ SPOŁECZNOŚCI ZAMIESZKUJĄCEJ OBSZARY ZALEŻNE OD RYBACTWA BĘDĄ STOSOWANE NASTĘPUJĄCE KRYTERIA WYBORU. 1.Operacja przyczyni się do utworzenia co najmniej jednego nowego miejsca pracy – 1 pkt KRYTERIA WYBORU OPERACJI

2. Wnioskodawcą jest podmiot, który spełnia warunki określone w §2 ust 1 Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie szczegółowych warunków, jakim powinna odpowiadać lokalna strategia rozwoju obszarów rybackich, kryteriów wyboru lokalnej grupy rybackiej do realizacji tej strategii oraz wymagań, jakim powinna odpowiadać umowa dotycząca warunków i sposobu realizacji tej strategii w ramach programu operacyjnego Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich – 1 pkt KRYTERIA WYBORU OPERACJI

3. Operacja ma charakter innowacyjny – 1 pkt Charakter innowacyjny może polegać na: - powstaniu nowej usługi/produktu (w tym turystycznego), dotychczas nie oferowanego na obszarze objętym LSROR; - zastosowaniu nowych sposobów organizacji lub zarządzania, wcześniej nie stosowanych na obszarze objętym LSROR; - zrealizowaniu inwestycji, jakiej dotychczas nie było na obszarze objętym LSROR; - nowatorskim wykorzystaniu lokalnych zasobów i surowców, wcześniej nie stosownym na obszarze objętym LSROR; - nowym sposobie zaangażowania lokalnej społeczności w proces rozwoju; aktywizacji osób i środowisk, które dotychczas w niskim stopniu angażowały się w działania na rzecz rozwoju lokalnego; - upowszechnianiu lub wykorzystaniu nowoczesnych technik informacyjno- komunikacyjnych. KRYTERIA WYBORU OPERACJI

4. Liczba wniosków o pomoc złożonych za pośrednictwem LGR Mòrénka na które zostało przyznane dofinansowanie: - brak – 2 pkt; - jeden wniosek, który otrzymał dofinansowanie – 1 pkt; - 2 lub więcej wniosków, które otrzymały dofinansowanie – 0 pkt. KRYTERIA WYBORU OPERACJI

5. Wnioskodawca w okresie 3 lat przed datą złożenia wniosku miał siedzibę lub miejsce stałego zameldowania lub prowadził działalność na obszarze objętym LSROR – 1 pkt 6. Wnioskodawca jest członkiem LGR Mòrénka i ma uregulowane składki członkowskie – 1 pkt KRYTERIA WYBORU OPERACJI

7. Racjonalność budżetu – 1pkt Racjonalność budżetu jest wtedy gdy w ramach operacji koszty są: a) możliwe do weryfikacji na podstawie wniosku i załączników do wniosku, b) niezbędne dla osiągnięcia zakładanych celów operacji, c) skalkulowane z uwzględnieniem zasady racjonalnego gospodarowania środkami. KRYTERIA WYBORU OPERACJI

KRYTERIA ODNOSZĄCE SIĘ DO OPERACJI POLEGAJĄCYCH NA OCHRONIE ŚRODOWISKA I DZIEDZICTWA PRZYRODNICZEGO NA OBSZARACH ZALEŻNYCH OD RYBACTWA W CELU UTRZYMANIA JEGO ATRAKCYJNOŚCI ORAZ PRZYWRACANIU POTENCJAŁU PRODUKCYJNEGO SEKTORA RYBACTWA W PRZYPADKU JEGO ZNISZCZENIA W WYNIKU KLĘSKI ŻYWIOŁOWEJ BĘDĄ STOSOWANE NASTĘPUJĄCE KRYTERIA WYBORU. 1.Operacja należy do kategorii operacji preferowanych w ramach LSROR – 1 pkt KRYTERIA WYBORU OPERACJI

Preferowane kategorie: -inwestycje melioracyjne związane z rekultywacją, renaturyzacją lub utrzymaniem zbiorników wodnych; ochroną przeciwpowodziową; regulacją możliwości retencyjnych wód poprzez program małej retencji; racjonalnym gospodarowaniem zasobami wodnymi lub ukształtowaniem trasy regulacyjnej linii brzegowej; -budowa, odbudowa lub zabezpieczenie szlaków wodnych; -zachowanie różnorodności biologicznej i chronionych gatunków ryb lub innych organizmów wodnych; -zachowanie i zabezpieczenie obszarów objętych szczególnymi formami ochrony przyrody, w tym Natura KRYTERIA WYBORU OPERACJI

2. W wyniku realizacji operacji nastąpi poprawa warunków prowadzenia połowu, hodowli lub chowu ryb lub uprawiania wędkarstwa – 1 pkt 3. Wnioskodawcą jest podmiot, który spełnia warunki określone w §2 ust 1 Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie szczegółowych warunków, jakim powinna odpowiadać lokalna strategia rozwoju obszarów rybackich, kryteriów wyboru lokalnej grupy rybackiej do realizacji tej strategii oraz wymagań, jakim powinna odpowiadać umowa dotycząca warunków i sposobu realizacji tej strategii w ramach programu operacyjnego Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich – 1 pkt KRYTERIA WYBORU OPERACJI

4. Operacja ma charakter innowacyjny – 1 pkt Charakter innowacyjny może polegać na: - powstaniu nowej usługi/produktu (w tym turystycznego), dotychczas nie oferowanego na obszarze objętym LSROR; - zastosowaniu nowych sposobów organizacji lub zarządzania, wcześniej nie stosowanych na obszarze objętym LSROR; - zrealizowaniu inwestycji, jakiej dotychczas nie było na obszarze objętym LSROR; - nowatorskim wykorzystaniu lokalnych zasobów i surowców, wcześniej nie stosownym na obszarze objętym LSROR; - nowym sposobie zaangażowania lokalnej społeczności w proces rozwoju; aktywizacji osób i środowisk, które dotychczas w niskim stopniu angażowały się w działania na rzecz rozwoju lokalnego; - upowszechnianiu lub wykorzystaniu nowoczesnych technik informacyjno- komunikacyjnych. KRYTERIA WYBORU OPERACJI

5. Liczba wniosków o pomoc złożonych za pośrednictwem LGR Mòrénka na które zostało przyznane dofinansowanie: - brak – 2 pkt; - jeden wniosek, który otrzymał dofinansowanie – 1 pkt; - 2 lub więcej wniosków, które otrzymały dofinansowanie – 0 pkt. KRYTERIA WYBORU OPERACJI

6. Wnioskodawca w okresie 3 lat przed datą złożenia wniosku miał siedzibę lub miejsce stałego zameldowania lub prowadził działalność na obszarze objętym LSROR – 1 pkt 7. Wnioskodawca jest członkiem LGR Mòrénka i ma uregulowane składki członkowskie – 1 pkt KRYTERIA WYBORU OPERACJI

8. Racjonalność budżetu – 1pkt Racjonalność budżetu jest wtedy gdy w ramach operacji koszty są: a) możliwe do weryfikacji na podstawie wniosku i załączników do wniosku, b) niezbędne dla osiągnięcia zakładanych celów operacji, c) skalkulowane z uwzględnieniem zasady racjonalnego gospodarowania środkami. KRYTERIA WYBORU OPERACJI

WNIOSKI PO OCENIENIU PRZEZ KOMITET ZOSTAJĄ UMIESZCZONE NA LIŚCIE OPERACJI. WNIOSKI PO OCENIENIU PRZEZ KOMITET ZOSTAJĄ UMIESZCZONE NA LIŚCIE OPERACJI. WNIOSKI, KTÓRE ZMIEŚCIŁY SIĘ W LIMICIE PRZEWIDZIANYM DLA KONKURSU OTRZYMUJĄ DOFINANSOWANIE, CO POTWIERDZA KOMITET PODEJMUJĄC STOSOWNE UCHWAŁY. WNIOSKI, KTÓRE ZMIEŚCIŁY SIĘ W LIMICIE PRZEWIDZIANYM DLA KONKURSU OTRZYMUJĄ DOFINANSOWANIE, CO POTWIERDZA KOMITET PODEJMUJĄC STOSOWNE UCHWAŁY. NIE PÓŹNIEJ NIŻ DO 45 DNIA OD DNIA UPŁYWU SKŁADANIA WNIOSKÓW WYBRANE OPERACJE (LISTY I WNIOSKI) PRZEKAZYWANE SĄ DO SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA. NIE PÓŹNIEJ NIŻ DO 45 DNIA OD DNIA UPŁYWU SKŁADANIA WNIOSKÓW WYBRANE OPERACJE (LISTY I WNIOSKI) PRZEKAZYWANE SĄ DO SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA. DALSZY ETAP OCENY WNIOSKU

SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ROZPATRUJE WNIOSEK POD WZGLĘDEM FORMALNYM W TERMINIE 2 MIESIĘCY. SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ROZPATRUJE WNIOSEK POD WZGLĘDEM FORMALNYM W TERMINIE 2 MIESIĘCY. W UZASADNIONYCH WYPADKACH MOŻE PRZEDŁUŻYĆ OCENĘ O 30 DNI. W UZASADNIONYCH WYPADKACH MOŻE PRZEDŁUŻYĆ OCENĘ O 30 DNI. WNIOSEK MOŻNA DWUKROTNIE UZUPEŁNIAĆ W TERMINIE 14 DNI OD DORĘCZENIA WEZWANIA. WNIOSEK MOŻNA DWUKROTNIE UZUPEŁNIAĆ W TERMINIE 14 DNI OD DORĘCZENIA WEZWANIA. PO DOKONANIU OCENY WNIOSKODAWCA JEST ZAPRASZANY NA PODPISANIE UMOWY. PO DOKONANIU OCENY WNIOSKODAWCA JEST ZAPRASZANY NA PODPISANIE UMOWY. DALSZY ETAP OCENY WNIOSKU