ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU GIMNAZJALNEGO – KWIECIEŃ 2012 HISTORIA
OGÓLNE INFORMACJE O TEŚCIE Zestaw egzaminacyjny zawierał 24 zadania, w tym 20 zadań z historii i 4 zadania z wiedzy o społeczeństwie, za które łącznie można było uzyskać 33 punkty, Z historii zadania sprawdzały wiedzę i umiejętności z zakresu wszystkich wymagań ogólnych ujętych w podstawie programowej, Zadania z zakresu historii rozkładały się na następujące umiejętności : I. Chronologia historyczna – 6 zadań, II. Analiza i interpretacja historyczna – 13 zadań, III. Tworzenie narracji historycznej – 1 zadanie Spośród 20 zadań z historii 14 zadań było opartych na źródłach tekstowych i ikonograficznych.
PORÓWNANIE WYNIKÓW SZKOŁY
WYNIKI POSZCZEGÓLNYCH KLAS
WYNIK SZKOŁY Z PODZIAŁEM NA UMIEJĘTNOŚCI
WYNIK SZKOŁY UZYSKANY ZA POSZCZEGÓLNE ZADANIA
WNIOSKI: Więcej czasu poświęcić na rozwiązywanie zadań z tekstami źródłowymi, ikonograficznymi, mapami i tablicami genealogicznymi, Konsekwentnie wymagać znajomości dat i pojęć historycznych, Doskonalić czytanie ze zrozumieniem różnych tekstów kultury, Wykorzystać sprzęt audiowizualny do atrakcyjnego przekazu wiedzy i umiejętności, Motywować uczniów do nauki, stosować pochwały nawet za drobne postępy, Poprawić frekwencję uczniów na zajęciach, szczególnie na siódmej lekcji, Wyrównać braki w umiejętnościach u uczniów klas I na podstawie diagnozy na wejściu. Opracował : Józef Andrzejewski