KLASY INTEGRACYJNE TO TWÓJ WYBÓR, NIE PRZYMUS! TO PRZYWILEJ!

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SZEŚCIOLATEK W NASZEJ SZKOLE Szkoła Podstawowa Nr 2 im
Advertisements

NAUCZANIE INDYWIDUALNE ODN SŁUPSK Władysława Hanuszewicz
Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
Psycholog szkolny.
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
Koncepcja pracy szkoły
Struktura systemu edukacji w Polsce
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Uwaga konkurs!!! Najlepszy Uczeń Roku. Celem konkursu Najlepszy Uczeń Roku jest wyłonienie najlepszego ucznia spośród uczniów klas pierwszych i drugich.
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
W Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 73
Wiesław Włodarski 13 kwietnia 2010 r
Szkoła Podstawowa nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi w Ełku
Szkoła Odkrywania Talentów
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
WSPIERANIE UCZNIÓW W ROZWOJU ZDOLNOŚCI I TALENTÓW
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Współpraca Szkoły Podstawowej nr 43 im
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
z Oddziałami Integracyjnymi
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Doświadczenia szkoły związane z realizacją podstawy programowej wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej.
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
NAUCZYCIELE I PRACOWNICY SZKOŁY
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Małe grupy w szkole na przykładzie modelu pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Skarżysku-Kamiennej Opracowanie: mgr Bartosz Rybienik.
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 221 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. BARBARY BRONISŁAWY CZARNOWSKIEJ W WARSZAWIE.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
 Witamy w Szkole Podstawowej w Mszczonowie  Działamy, aby nasi uczniowie byli solidnie przygotowani do dalszej nauki i życia w dynamicznie zmieniającym.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Kształcenie integracyjne jest alternatywną formą nauczania i wychowania w warunkach szkoły ogólnodostępnej. Włączenie uczniów niepełnosprawnych do zespołu.
WITAMY W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 51 z Oddziałami Integracyjnymi im. Fryderyka Chopina w Katowicach.
Szkoła Podstawowa nr 65 im. Juliusza Słowackiego w Łodzi Adres: ul. Pojezierska Łódź Telefon: (042) Adres internetowy:
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Szkoła Podstawowa Nr 23 w Łodzi ul. Gdańska 16
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
SZANOWNI UCZNIOWIE ŁÓDŹ Gimnazjum nr 39 im. Juliana Tuwima ul. Królewska 13/15, Łódź tel.(042) SZKÓŁ.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
XX Liceum Ogólnokształcące
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
ZESPÓŁ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Zespół matematyczno- przyrodniczo- informatyczny
WYNIKI KLASYFIKACJI ROCZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ NR 46 W WARSZAWIE
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

KLASY INTEGRACYJNE TO TWÓJ WYBÓR, NIE PRZYMUS! TO PRZYWILEJ! „Największą mądrością jest jednoczyć a nie dzielić” KLASY INTEGRACYJNE TO TWÓJ WYBÓR, NIE PRZYMUS! TO PRZYWILEJ!

Co gwarantuje klasa integracyjna w naszej szkole? Wspieranie indywidualnego rozwoju uczniów Tworzenie indywidualnych programów terapeutycznych dla osób niepełnosprawnych Dostosowanie treści programowych i pomocy dydaktycznych do potrzeb i możliwości każdego ucznia również uzdolnionego Zespół specjalistów – pedagog, nauczyciel zajęć rewalidacyjnych, logopeda, Wykorzystanie pomocy multimedialnych do wspierania uczniów zdolnych i o specjalnych potrzebach edukacyjnych, Rozwijanie zainteresowań poprzez udział w zajęciach artystycznych tj. koło teatralne, zajęcia psychoedukacyjne, zajęcia z papieroplastyki

Dla kogo klasa integracyjna? Dla uczniów o obniżonych możliwościach intelektualnych Dla uczniów niepełnosprawnych fizycznie Dla uczniów szczególnie zdolnych Dla uczniów pełnosprawnych kulturalnych, otwartych, tolerancyjnych, pogodnych, chętnych do nauki, nie bojących się wyzwań, chętnych do pomocy innym Dla uczniów chcących osiągnąć wyższe wyniki w nauce

Czym różni się klasa integracyjna od „zwykłej”? To grupa, w której uczy się od 15 do 20 uczniów („zwykła klasa” to od 25 do 30 uczniów i jeden pedagog)! Dwóch pedagogów: nauczyciel prowadzący oraz nauczyciel wspomagający Program nauczania jest dostosowany do możliwości intelektualnych, psychofizycznych i zdrowotnych ucznia, zarówno dla tego o specjalnych potrzebach edukacyjnych jak i dla szczególnie zdolnych Miła niestresująca atmosfera na lekcjach

Jaki jest poziom nauczania w klasie integracyjnej? Panuje stereotyp, że w klasach integracyjnych jest niski poziom nauczania ze względu na obecności dzieci niepełnosprawnych. Nic bardziej mylnego! Klasa integracyjne daje możliwość optymalnego rozwoju uczniom niepełnosprawnym jak i szczególnie uzdolnionym. Ze względu na specyfikę prowadzenia zajęć maja oni możliwość dokładniejszej i głębszej analizy treści programu ponad podstawowe wymagania jak również rozwijanie swoich zdolności i zainteresowań. Dzieci zdrowe realizują obowiązujący program (uczeń zdolny znacznie go poszerza). Dzieci niepełnosprawne natomiast maja treści dostosowane do ich aktualnych możliwości psychyfizycznych. Doświadczenie pokazuje, iż odpowiednio dobrane klasy integracyjne przodują w wynikach nauczania i reprezentują wysoki poziom zachowania.

Obustronne korzyści Uczniowie zdolni, posiadają wysoką kulturę osobistą i wrażliwość na potrzeby innych. Służą pomocą uczniom niepełnosprawnym a reprezentowaną postawą dają przykład do naśladowania. W klasie integracyjnej panuje atmosfera zaufania, życzliwości i szacunku dla każdego jej członka.

W ramach projektu „To lubię…” rozpoczęło działalność Szkolne Koło Integracyjne

Osiągnięcia edukacyjne uczniów klas integracyjnych Międzyszkolny Konkurs Matematyczny "Mały Cybermatematyk" III Powiatowy Konkurs "Mazury sercem malowane" Szkolne i międzyszkolne konkursy plastyczne Szkolny i międzyszkolny konkurs ekologiczny Szkolne konkursy recytatorskie W wyżej wymienionych konkursach, uczniowie klasy integracyjnej zostali laureatami zajmując wysokie miejsca i zdobyli wyróżnienia.

Rozwój uczniów klas integracyjnych realizowany jest ponadto na trzech płaszczyznach: działalność plastyczna, działalność teatralna, działalność muzyczno – taneczna.

Działalność plastyczna

Zajęcia plastyczne są ulubioną formą wypowiedzi twórczych przez dzieci Zajęcia plastyczne są ulubioną formą wypowiedzi twórczych przez dzieci. Jedną z nich jest glina.

Uczniowie uwielbiają też pracę z masą solną.

Dzieci poznają różne techniki plastyczne. Oto efekty ich działań:

Prace wykonane przez starsze klasy w ramach projektu „Nasze pasje”

Cykliczny konkurs plastyczny „Cztery pory roku”

Działalność teatralna

Przedstawienie „Prawo jazdy”

Przedstawienie „Calineczka”

Przedstawienie - Przyjedź do mnie św. Mikołaju

Cykliczny udział w Przeglądach Małych Form Teatralnych dla klas integracyjnych w Suwałkach - klasy młodsze

Cykliczny udział w Przeglądach Małych Form Teatralnych dla klas integracyjnych w Suwałkach - klasy starsze

Międzyszkolny Konkurs Kukiełek

Klasy integrują się na różnych poziomach i przygotowują wspólne uroczystości i apele szkolne

Działalność muzyczno - taneczna

Twórczość uczniów przejawia się przez muzykę i taniec. Dzieci uczestniczą w różnych konkursach, festiwalach, pokazach czy festynach.

Cykliczny udział w Festiwalu Kolęd i Pastorałek Klas Integracyjnych „Wśród nocnej ciszy” w Suwałkach – klasy młodsze

Cykliczny udział w Festiwalu Kolęd i Pastorałek Klas Integracyjnych „Wśród nocnej ciszy” w Suwałkach – klasy starsze

Konkurs w Ełckim Centrum Kultury „Śpiewajmy Chrystusowi”

Dziękuję za uwagę Opracowanie: Sylwia DOMINIK