EWALUACJA WEWNĘTRZNA II

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
Prezentacja badań Johna Hattiego
Wnioski grupy III Jak organizować efektywną pracę edukacyjną w zespole klasowym z uczniem z zaburzeniami zachowania?
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
Prawa i obowiązki ucznia
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Aneks do WSO W roku szkolnym 2013/2014 na lekcjach chemii uczniowie będą oceniani w oparciu o system średniej ważonej.
Wyniki ankiety przeprowadzonej w klasach trzecich gimnazjum.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
SPOTKANIE Z RODZICAMI styczeń 2012.
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
Opracował: Zespół do Ewaluacji Wewnętrznej II
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
Organizacja nadzoru pedagogicznego Sprawny system przepływu informacji Prawidłowość doboru pracowników do charakteru realizowanych zadań Terminowość zadań
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ GIMNAZJUM im. C. K
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki
Odpowiedzi ustne. Kartkówki obejmujące niewielką partię materiału. Zadania klasowe, sprawdziany, testy, arkusze egzaminacyjne, badanie wyników nauczania.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Projekt edukacyjny pt. „Czy możemy czuć się bezpieczni w Internecie”
ZESPÓŁ SZKÓŁ MIEJSKICH NR 4 W KĘDZIERZYNIE-KOŹLU
Obserwacja wybranych uczniów
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Idea oceniania kształtującego
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
Badanie frekwencji w klasach zasadniczych w ZSZ w Wieliczce.
Pilotażowy model doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół i przedszkoli w powiecie jaworskim Projekt współfinansowany ze środków Unii.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Ankieta została przeprowadzona w klasach licealnych. Klasom 1 i 2 zostało zadane 5 pytań, natomiast klasie 3 9 pytań. Łącznie było 182 ankiet. Oto wyniki.
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
OBSZAR EWALUACJI Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły lub placówki WYMAGANIE 1.4 Respektowane.
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA WYNIKI POEWALUACYJNE ROK SZKOLNY 2014/2015.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Technologia informacyjna
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 4
Sprawozdanie Dyrektora Szkoły Podstawowej im. prof
Sopocka Akademia Tenisowa
Obserwacja wybranych uczniów
Przykłady dobrych praktyk
Wewnątrzszkolne Ocenianie
Zapis prezentacji:

EWALUACJA WEWNĘTRZNA II Barlinek 2012

Procesy zachodzące w szkole lub placówce (obszar II) Przedmiot ewaluacji: pkt. 2.3. Procesy edukacyjne mają charakter zorganizowany Cel ewaluacji: ustalenie, czy procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się czy nauczyciele pracują wspólnie z uczniami nad doskonaleniem procesów edukacyjnych czy nauczyciele stosują różne sposoby wspierania i motywowania uczniów w procesie uczenia się  Kryteria: Efektywność wspomagania i trafność doboru odpowiednich metod aktywizujących do poszczególnych uczniów   Metody: ankieta dla ucznia/ rodzica wywiad z nauczycielami Próba badawcza: wszyscy uczniowie LO, T i ZSZ rodzice uczniów LO, T i ZSZ nauczyciele uczący w ZSP nr 1 im.kpt.hm. Andrzeja Romockiego „MORRO” w Barlinku

Ankietowani:

% ANKIETOWANYCH W POSZCZEGÓLNYCH TYPACH SZKÓŁ

% ANKIETOWANYCH W POSZCZEGÓLNYCH TYPACH SZKÓŁ

NAJWIĘKSZA LICZBA ZWRÓCONYCH ANKIET W POSZCZEGÓLNYCH KLASACH

NAJWIĘKSZA LICZBA ZWRÓCONYCH ANKIET W POSZCZEGÓLNYCH KLASACH

ANKIETA DLA UCZNIA - WYNIKI  1. Czy systematyczne wpisywanie ocen w Systemie Kontroli Frekwencji i Postępów w Nauce LIBRUS motywuje Cię do efektywniejszego uczenia się?   ŁĄCZNIE: NIE WIDZĘ RÓZNICY – 45,58 % NIE – 44,74 % TAK – 9,45 %

 2. Jakie działania podejmowane przez nauczyciela motywują Cię do efektywniejszego uczenia się?

 2. Jakie działania podejmowane przez nauczyciela motywują Cię do efektywniejszego uczenia się?

3. Jakie działania podejmowane przez Twojego rodzica motywują Cię do efektywniejszego uczenia się?

3. Jakie działania podejmowane przez Twojego rodzica motywują Cię do efektywniejszego uczenia się?

ANKIETA DLA UCZNIA - WYNIKI  4. Jakie działania nauczyciela zmotywowałyby Cię do bardziej efektywnego uczenia się? Na pytanie udzieliło odpowiedzi 84,45 % uczniów: w LO: 91,60 % w T/ZSZ: 75,70 % 15,54 % uczniów brak głosu

ANKIETA DLA UCZNIA - WYNIKI Najczęstsze wypowiedzi uczniów: LO: „plusy/oceny za aktywną pracę” ( 8,01 %) „nie wiem/ żadne” (7,52 %) „większa wyrozumiałość” (6,48 %) T/ZSZ: „nie ma takiego działania” (12,14 %) „ciekawie prowadzona lekcja, więcej doświadczeń, więcej praktyki, praca w grupach” ( 9,34 %) „oceny za aktywność, za odrabianie zadań” ( 6,07 %)

ANKIETA DLA RODZICA - WYNIKI  1. Jakie sposoby wspierania i motywowania w procesie uczenia się stosuje Pan/Pani wobec swojego dziecka? Na pytanie odpowiedziało : 358 na 536 ( 67 %) ankietowanych rodziców w LO, T i ZSZ Brak odpowiedzi: 33 ,20 % rodziców – (178 osób)

ANKIETA DLA RODZICA -WYNIKI

ANKIETA DLA RODZICA -WYNIKI

WYWIAD Z NAUCZYCIELAMI – WYNIKI  1. W jaki sposób motywuje Pan/Pani swoich uczniów do efektywniejszego uczenia się? 1. oceny za aktywną pracę na lekcji, oceny za dodatkową pracę 2. dodatkowe zadania dla chętnych 3. pochwały ( ustne/pisemne/ na forum klasy/ telefon do rodziców)

WNIOSKI - ANKIETA DLA UCZNIA  a) Ankieta dla ucznia - działania NAUCZYCIELA: SKiF LIBRUS nie wpływa na motywację uczniów do bardziej efektywnego uczenia się, tylko 9,45 % uczniów wskazało, że systematyczne wpisywanie ocen w SkiF LIBRUS motywuje ich do bardziej efektywnego uczenia się wszyscy uczniowie są zgodni, że najbardziej skutecznymi metodami efektywnego uczenia się podejmowanymi przez nauczyciela są plusy/oceny za aktywność/pracę na lekcji oraz pochwały (ustne/pisemne), te metody pokrywają się z oczekiwaniami uczniów najmniej motywujące są niezapowiedziane kartkówki, uwagi w dzienniku lekcyjnym oraz stres na lekcji (zarówno uczniowie LO, T jak i ZSZ jednogłośnie na pierwszym miejscu wskazują na niezapowiedziane kartkówki) uczniowie oczekują od nauczycieli stawiania więcej plusów/ocen za aktywną pracę, wyrozumiałości oraz prowadzenia ciekawszych lekcji, więcej zajęć praktycznych i pracy w grupach

WNIOSKI - ANKIETA DLA UCZNIA b) Ankieta dla ucznia - działania RODZICA: najbardziej skutecznymi metodami efektywnego uczenia się podejmowanymi przez rodziców to według uczniów nagrody (pieniężne/materialne) oraz pochwały (ustne/pisemne), uczniowie LO najpierw wskazują na pochwały, a potem na nagrody, natomiast uczniowie T/ ZSZ odwrotnie najmniej skuteczną metodą stosowaną przez rodziców to według uczniów kary i krzyk uczniowie oczekują od swoich rodziców częstszego stosowania nagród (materialnych/pieniężnych) – ok. 42 % uczniów

WNIOSKI - ANKIETA DLA RODZICA tylko 10,61 % rodziców LO, T i ZSZ wskazało SKiF LIBRUS jako najczęściej stosowaną metodę wspierania i motywowania dziecka w procesie uczenia się więcej niż połowa rodziców stosuje pochwały ustne w celu motywowania swojego dziecka do efektywnego uczenia się (ok.57 %), po czym co 10 rodzic ucznia LO nagradza (materialnie/pieniężnie) lub wymierza karę pochwały jako metoda skuteczna są zbieżne w obu przypadkach badanych (uczniowie/rodzice), gdyż wskazuje na nie ok. 40 % uczniów oraz ok. 57 % rodziców spośród wymienionych przez rodziców najrzadziej stosowanych metod były nagrody materialne/pieniężne (ok. 29%), kary (ok. 22%) oraz krzyk (ok.17%).

WNIOSKI - WYWIAD Z NAUCZYCIELAMI nauczyciele stosują różne sposoby wspierania i motywowania uczniów do bardziej efektywnego uczenia się nauczyciele najczęściej stosują plusy/oceny za aktywność/ pracę na lekcji/dodatkową pracę i pochwały (ustne/pisemne) najrzadszą metodą aktywizującą podawaną przez nauczycieli jest praca w grupach

WNIOSKI KOŃCOWE Co robimy DOBRZE? procesy edukacyjne w szkole są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się nauczyciele stosują różne sposoby wspierania i motywowania uczniów w procesie uczenia się i są one zgodne z oczekiwaniami uczniów (oceny/plusy za aktywność/ pracę na lekcji oraz pochwały ustne/pisemne)

WNIOSKI KOŃCOWE Co należy DOSKONALIĆ? ● należy uaktywnić w szkole doradztwo zawodowe, gdyż duża liczba uczniów nie rozumie, że uczą się dla siebie, że w szkole ponadgimnazjalnej kształtują swoją przyszłość ( ok.10 % uczniów) ● należy zachęcać uczniów oraz ich rodziców do korzystania z SKiF LIBRUS, gdyż tylko co 10 uczeń i co 10 rodzic wskazuje na nią jako metodę motywującą do bardziej efektywnego uczenia się   ● we wszystkich typach szkół należy stawiać więcej plusów/ocen za aktywną pracę na lekcji ● należy częściej chwalić uczniów za aktywną pracę (na forum klasy /pisemnie ) ● należy częściej stosować na zajęciach pracę w grupach

WNIOSKI KOŃCOWE Co należy DOSKONALIĆ? ● należy w miarę możliwości zwiększyć liczbę praktyk i doświadczeń ( zarówno zawodowych, jak i na zajęciach) ● w miarę możliwości unikać krzyku na lekcji, gdyż nie wpływa on motywująco na uczniów ● należy być w stosunku do ucznia wyrozumiałym i czasami spojrzeć na niego z tej ”drugiej strony” ● należy motywować uczniów poprzez prowadzenie ciekawszych lekcji np. z zastosowaniem filmów tematycznych ● należy zastanowić się nad wprowadzeniem ZAPOWIEDZIANYCH kartkówek  ● należy zwrócić uwagę na to, aby rodzice wypełniali ankiety w szkole ( zebrania z rodzicami/ „dni otwarte”), gdyż aż 33,20 % rodziców nie zwróciło ankiet

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ ! Grzegorz Zieliński Monika Przelazły Zespół w składzie:  Grzegorz Zieliński Monika Przelazły Kamil Wawrzyniak Wioletta Kozioł Anna Suterska Marzena Lewandowska