Objawy DYSLEKSJI.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
CO WARTO WIEDZIEC O DYSLEKSJI?
Advertisements

WARSZTATY PRACA Z UCZNIEM
Praca z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
ZABURZENIA UWAGI A dyskalkulia
Praca z uczniem dyslektycznym na lekcjach matematyki
Dysleksja Hanna Mazela.
trudności w uczeniu się matematyki Hanna Mazela
Specyficzne trudności w uczeniu się
Opracowała mgr Maria Różańska
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
Beata Mierzejewska PPP nr 19 DIAGNOZA I REHABILITACJA ORTOPTYCZNA
DYSLEKTYK W DOMU I SZKOLE
Dlaczego fizyka jest taka trudna?
Dziecko dyslektyczne w szkole.
Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidulnych potrzeb
Specyficzne trudności w uczeniu się matematyki – problemy definicyjne
TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ MATEMATYKI – DYSKALKULIA Prezentację przygotowały.
Jak pracować z uczniem z dysleksją rozwojową
Wprowadzenie teoretyczne Podstawowe informacje
DYSLEKSJA Termin „dysleksja” wywodzi się z greckiego DYS – utrata
Nauczyciel a szczególne potrzeby edukacyjne uczniów
RYZYKO DYSLEKSJI, Dysgrafii I Dysortografii
Co to jest dysleksja?.
Posiedzenie Rady Pedagogicznej Szkoła Podstawowa nr 130 w Łodzi
Dziecko z wadą wzroku w szkole ogólnodostępnej
UCZE Ń Z DYSLEKSJ Ą ROZWOJOW Ą ZNA PRAWA UCZNIA DYSLEKTYCZNEGO I MO Ż E Z NICH KORZYSTA Ć ! §
Ronald D. Davis, Eldon M. Braun „Dar dysleksji”
TIK w szkole podstawowej
INTERPRETACJA OPINII PORADNI PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ
Analiza wyników próbnego egzaminu gimnazjalnego
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
Szkolenie Rady Pedagogicznej ZSM 2006/2007
NIEZBĘDNIK NAUCZYCIELA
Przygotowanie dziecka do szkoły
Rozporządzenie MEN z 7 lutego 2012 roku Pojawia się tam zapis język obcy ukierunkowany zawodowo- Efekty kształcenia wspólne dla wszystkich zawodów Efekty.
Praca z uczniem dyslektycznym na lekcjach chemii
Wpływ zaburzeń mowy na naukę szkolną Opracowała: Karolina Dubieniecka
próbnego egzaminu gimnazjalnego przeprowadzonego w grudniu 2013 r.
Analizator wzrokowy to:
Problem znany czy nieznany? Małgorzata Makara
DYSKALKULIA.
Opracowała: Bożena Bełkot
ZABURZENIA W ROZWOJU PERCEPCYJNO-MOTORYCZNYM.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA DZIECKA 6 LETNIEGO W ASPEKCIE ROZWOJU MOWY
Dysleksja i trudności szkolne
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
Metody przygotowujące do nauki matematyki
DEFINICJA POJĘCIA DYSLEKSJI
NIEDOKSZTAŁCENIE MOWY O TYPIE AFAZJI
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
JAK SIĘ UCZYĆ, ŻEBY SIĘ NAUCZYĆ?
PROBLEMY SZKOLNE DZIECI Z ZABURZENIAMI MOWY.  Zaburzenia mowy przyciągają uwagę otoczenia. Dlatego dziecko, które ma problemy z wymową jest bardzo szybko.
Problemy spowodowane przez dyskalkulię nie są tylko problemami „szkolnymi”, nie kończą się wraz z zakończeniem nauki w szkole.
Program IB Middle Years to program edukacyjny dla uczniów w wieku od 11 do 16, który rozwija niezależnych, kreatywnych i otwartych na świat uczniów gotowych.
DYSLEKSJA.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
Egzamin maturalny w roku szkolnym 2015/2016 Spotkanie informacyjne dla uczniów –
Model edukacyjny Wyzwania w pracy z dziećmi mającymi trudności w czytaniu autor: Anna Kilian Projekt: Praktyka czyni mistrza Śląska Wyższa Szkoła Zarządzania.
Informacje dla Rodziców. * stan zdrowia (dziecko leczone - choroba przewlekła) * niski lub obniżony poziom rozwoju intelektualnego, * nieharmonijny rozwój.
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECI Z DYSLEKSJĄ
 Specyficzne trudności w uczeniu się czytania i pisania; jej symptomy występują na każdym etapie rozwojowym, a trudności nie pojawiają się nagle tylko.
METODA DOBREGO STARTU. Metoda Dobrego Startu Głównym założeniem MDS jest wspomaganie rozwoju psychomotorycznego dziecka poprzez odpowiednio zorganizowaną.
EUROPEJSKI TYDZIEŃ ŚWIADOMOŚCI DYSLEKSJI
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
UKŁAD SI Międzynarodowy układ jednostek, od francuskiego wyrażenia “Systeme Internationale d’Units”, skrótowo określany jako układ SI, składa się z siedmiu.
Ryzyko dysleksji i dysleksja
Dysleksja- problem znany czy nieznany?
Opracowanie: Agata Hachaj Danuta Zawadzka Bogusław Sitko
Co to jest dysleksja?.
Zapis prezentacji:

Objawy DYSLEKSJI

JĘZYK POLSKI Czytanie: - wolne tempo czytania (czasem jedyne objawy trudności w czytaniu), trudności ze zrozumieniem i zapamiętaniem czytanego tekstu, - niechęć do czytania długich tekstów i grubych książek. Pisanie: - nieprawidłowa pisownia - dominują błędy ortograficzne lub tylko błędy ortograficzne pomimo znajomości zasad pisowni (czasem jest to jedyny rodzaj trudności), - trudności z organizacją tekstu (pisanie wypracowań), - robienie błędów gramatycznych, - trudne do odczytania odręczne pismo.

Języki obce trudności z poprawnym pisaniem pomimo dobrych wypowiedzi ustnych, trudności z budowaniem wypowiedzi słownych, trudności z zapamiętywaniem słówek, trudności z odróżnianiem podobnych wyrazów, nieprawidłowa wymowa, trudności z rozumieniem i zapamiętywaniem tekstu mówionego lub nagranego na taśmę, kłopoty z zapisem wyrazów w poprawnej formie gramatycznej.

Matematyka Arytmetyka: - błędne zapisywanie i odczytywanie liczb wielocyfrowych (z wieloma zerami lub miejscami po przecinku), - przestawianie cyfr (np. 56-65), - trudności z dodawaniem w pamięci, nieprawidłowa organizacja przestrzenna zapisu działań matematycznych, przekształcania wzorów, - odwrotne zapisywanie znaków nierówności, - nieprawidłowe odczytywanie treści w zadaniach tekstowych, - nieprawidłowe sporządzanie wykresów funkcji. Geometria: - trudności z zadaniami angażującymi wyobraźnię przestrzenną, - niski poziom graficzny wykresów i rysunków.

Biologia trudności z opanowaniem terminologii (dłuższe nazwy, nazwy łacińskie), problemy z organizacją przestrzenną schematów i rysunków, trudności z zapisem i zapamiętaniem łańcuchów reakcji biochemicznych, trudności z opanowaniem systematyki (hierarchiczny układ informacji).

CHEMIA nieprawidłowe zapisywanie łańcuchów reakcji chemicznych, problemy z opanowaniem terminologii (np. nazwy i symbole pierwiastków i związków chemicznych), trudności z zapamiętywaniem danych zorganizowanych przestrzennie (np. tablica Mendelejewa).

GEOGRAFIA trudności z czytaniem i rysowaniem map, trudności z orientacją w czasie i przestrzeni (wskazywanie kierunków na mapie i w przestrzeni; obliczanie stref czasowych, położenia geograficznego, kąta padania słońca itp.), trudności z zapamiętywaniem nazw geograficznych.

HISTORIA trudności z zapamiętywaniem nazw i nazwisk, zła orientacja w czasie (chronologia, daty), trudności z orientacją na mapach historycznych.

SZTUKA trudności z czytaniem nut, ze szczegółowym analizowaniem obrazów, trudności z rysowaniem (rysunek schematyczny, uproszczony) i organizacją przestrzenną prac plastycznych.

WYCHOWANI FIZYCZNE trudności z opanowaniem układów gimnastycznych (sekwencje ruchowe zorganizowane w czasie i przestrzeni), trudności w bieganiu, ćwiczeniach równoważnych, trudności w opanowaniu gier wymagających użycia piłki (tenis ziemny i stołowy, siatkówka, koszykówka itp.), niechęć do uprawiania sportów wymagających dobrego poczucia równowagi (deskorolka, windsurfing, snowboard itp.).

Uczenie się czynności użytecznych w życiu codziennym trudności z wypowiadaniem się i artykulacją złożonych wyrazów (spooneryzmy - przejęzyczenia, przekręcenia nazwisk i nazw), trudności ze zautomatyzowaniem własnego podpisu, trudności z wypełnianiem formularzy, problemy z nauczeniem się prowadzenia samochodu, problemy z nauczeniem się układów tanecznych na kursie tańca. zapamiętywanie nazw  i danych stanowiących sekwencje, trudności z zapamiętaniem i dokładnym przekazaniem informacji odebranych przez telefon, trudności z płynnym wymienieniem wszystkich nazw miesięcy,w prawidłowej oraz odwróconej kolejności.

LICZBY mylenie numerów, na przykład autobusów, takich jak 95 i 59, 6 i 9, mylenie kolejności cyfr przy wykręcaniu numeru telefonicznego, mylenie dat i godzin (stąd wynikają nieporozumienia towarzyskie), trudności z zapamiętaniem numerów telefonów, danych liczbowych. orientacja w czasie i przestrzeni, kłopoty z planowaniem, organizacją i zarządzaniem czasem, materiałami oraz zadaniami, trudności z odróżnianiem strony prawej od lewej, kłopoty z czytaniem mapy lub z orientowaniem się w nieznanym terenie.