Biznes plan Konrad Schmidt.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marcin Otorowski Paulina Berdysz grupa 243
Advertisements

Ryzyko walutowe Rynek walutowy
KSZTAŁTOWANIE STRUKTURY KAPITAŁU A DŹWIGNIA FINANSOWA
Analiza konkurencji: Przedsiębiorstwa powinny regularnie prowadzić analizę konkurencji, aby ustalić własne słabe i mocne strony w porównaniu z z najważniejszymi.
BIZNESPLAN SPIN OFF/OUT DLA KOGO???.
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
ROK PO AKCESJI DO UE SZANSE I WYZWANIA DLA PRZEDSIĘBIORSTW dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Warszawa,
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa Spółdzielnia Usługowo Produkcyjna Kółek Rolniczych „PROAGRO” ul. Polna Chrzypsko Wielkie.
OPIS PLANU FINANSOWEGO
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
Zarządzanie projektami
Analiza SWOT.
Analiza SWOT… a po co mi to?
Wykład 8 Dr Krzysztof Jonas
CZYLI JAK USTALAMY DOCHÓD W PRZEDSIĘBIORSTWIE
Biznes plany w ramach Programu Operacyjnego „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich na lata ” Przemysław.
1. Założenia do przygotowania Strategii Inwestycyjnej Wydział Rozwoju Gospodarczego Wrocław, 2 czerwca 2009.
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
opis projektu jednym zdaniem
DZIAŁALNOŚĆ NIEODPŁATNA I ODPŁATNA POŻYTKU PUBLICZNEGO W ORGANIZACJACH POZARZĄDOWYCH Gostyń, 13 sierpnia 2013 roku.
KONTA WYNIKOWE Konta wynikowe – powstają w wyniku pionowego podziału konta „Wynik finansowy”. Informują o przebiegu procesów kształtujących wynik finansowy.
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Biznesplan.
Sporządzanie biznesplanu
rachunkowość zajęcia nr 6
Sporządzamy biznesplan
Rachunkowość nie jest trudna
Wykład nr 1 Klasyfikacja kosztów w przedsiębiorstwie
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
Analiza ekonomiczno – finansowa
Różne rodzaje opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, w zależności od formy prawnej podmiotu gospodarczego Różne rodzaje opodatkowania podatkiem.
Wykład nr 1 Klasyfikacja kosztów w przedsiębiorstwie
Warsztat diagnostyczno-rozwojowy
Własna firma? Strach ma TYLKO wielkie oczy.
Segmenty operacyjne MSSF 8.
Dorota Kuchta Rachunkowość Dorota Kuchta
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
Działalność gospodarcza: przychody i koszty
Analiza strategiczna Grzegorz Raniszewski.
Freelancer w gąszczu przepisów Wojciech Wawrzak | praKreacja.pl aspekty prawne i podatkowe pracy na własny rachunek.
Podstawy analizy kosztów
KALKULACJA KOSZTÓW JAKO ELEMENT RACHUNKU KOSZTÓW
1 Analiza konkurencji: Badania prowadzone w celu poznania własnych słabych i mocnych stron w porównaniu z z najważniejszymi konkurentami, określenia sposobu.
PROJEKT X OPISAĆ PROJEKT J EDNYM Z DANIEM Fundusz StartMoney.
RACHUNEK KOSZTÓW ZMIENNYCH, PORÓWNANIE Z RACHUNKIEM KOSZTÓW PEŁNYCH
WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ SCHEMAT ĆWICZEŃ I METODYKA Marketing Usług Finansowych.
ANALIZA SWOT POLSKIEGO SEKTORA GARBARSKIEGO I OBUWNICZEGO Łódź, 7 kwietnia 2004 Polska Izba Przemysłu Skórzanego.
Wprowadzenie akcji na NewConnect Zainwestuj w SEKA S.A. 7 października 2011 r.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
BIZNES PLAN część II © Aleksander Kusak X.2015.
Biznes plan Biznes plan jest dokumentem planistycznym związanym z działalnością globalną przedsiębiorstwa, którego zadaniem jest wskazanie celów oraz sposobów.
Co to jest biznes plan? Biznes plan jest zestawem dokumentów (analiz i programów), w których na podstawie oceny sytuacji strategicznej firmy oraz danych.
Prof. dr hab. Roman Sobiecki Determinanty dochodu narodowego
Nazwa, logo i motto firmy
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Jak założyć spółdzielnię socjalną?
Prezentacja biznesplanu
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Rachunkowość w małych firmach
Ustalanie wyniku finansowego (zysku)
Prezentacja biznesplanu
Prezentacja biznesplanu
Szkolenie dotyczące sprzedaży
Zapis prezentacji:

Biznes plan Konrad Schmidt

Pojęcie Biznes planu Pojęcie biznes plan jest bezpośrednim tłumaczeniem angielskiego określenia business plan, które składa się z dwóch słów: business – oznaczającego firmę, problem, sprawę plan – oznaczającego program, projekt, zamierzenie.

Czym jest biznes plan? Biznes plan to zestawienie odpowiednich informacji i dokumentów złożonych z analiz, ocen i propozycji, które po złożeniu w jedną całość - stanowią swego rodzaju kompendium odpowiadające na pytanie: W jaki sposób konkretna firma powinna prowadzić swoje działania, aby w przyszłości przyniosły one określone cele?

Cel tworzenia biznes planu Dobrze opracowany biznes plan jest w stanie sprawić, że wypełniając punkt po punkcie kolejne założone kroki, przedsiębiorstwo w końcowej fazie odniesie założony uprzednio sukces.

Rodzaje Biznes planu Biznes plan przedsiębiorstwa Biznes plan przedsięwzięcia gospodarczego

Biznes plan przedsiębiorstwa Tworzony przy powstawaniu przedsiębiorstwa Pozyskanie zewnętrznych środków finansowych: dofinansowania, kredyty, pożyczki, fundusze strukturalne,

Biznes plan przedsięwzięcia gospodarczego W okresie zmian czy też realizacji nowych projektów: łączenie przedsiębiorstw, zmiana formy własności, zmiana procesów produkcji, dywersyfikacja, wycofanie się z rynku, restrukturyzacja

Funkcje Biznes Planu Zdefiniowanie potrzeb niezbędnych do realizacji konkretnego projektu/przedsięwzięcia. Zdefiniowanie celów i sposobów ich osiągania. Kontrola nad potencjalnym ryzykiem związanym z działalnością firmy czy też z realizacją projektu/przedsięwzięcia.

Wybrane okoliczności opracowywania biznes planu Uruchamianie nowej działalności gospodarczej Zarządzanie przedsięwzięciami inwestycyjnymi Pozyskiwanie zewnętrznych środków na finansowanie działalności

Prosty, racjonalny pomysł do realizacji Ćwiczenie 3 pomysły na biznes: Najbardziej szalony pomysł, który w danym momencie nie może zostać zrealizowany. Prosty, racjonalny pomysł do realizacji Pomysł, który zawsze chciałeś wykonać, ale brakowało Ci chęci, zapału, odwagi, wiedzy, pieniędzy.

Podstawowe elementy biznes planu Część merytoryczna (opisowa) Część finansowa

Część merytoryczna A. Dane A1. Dane osobowe i nazwa działalności A2. Predyspozycje i doświadczenie związane z przedmiotem planowanej działalności gospodarczej B. Opis planowanego przedsięwzięcia B1. Profil działalności B2. Charakterystyka planowanego przedsięwzięcia B3. Personel C. Znajomość rynku i konkurencji C1. Opis planowanych produktów/usług C2. Klienci i rynek C3. Dystrybucja i promocja C4. Główni konkurenci C4a. Strategia konkurencji C4b. Opis konkurencji D. Analiza SWOT przedsięwzięcia oraz analiza ograniczeń

Dane osobowe i nazwa działalności Imię i nazwisko Planowana nazwa firmy

Predyspozycje i doświadczenie Szczegóły dotyczące potencjału wnioskodawcy pod względem: Doświadczenia / Praktyk / Wolontariatu Posiadanych umiejętności Znajomości programów

Opis planowanego przedsięwzięcia Profil działalności Charakterystyka planowanego przedsięwzięcia Personel

Profil działalności Rodzaj działalności: Forma organizacyjno-prawna: Handel Produkcja Usługi Forma organizacyjno-prawna: Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą Spółka jawna Spółdzielnia socjalna

Profil działalności Forma rozliczeń z Urzędem Skarbowym: Podatek dochodowy na zasadach ogólnych Podatek dochodowy liniowy Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych Karta podatkowa Forma rozliczeń z ZUS: ZUS pełny ZUS obniżony ZUS jak dla pracujących

Profil działalności Kod PKD Działalność podstawowa Działalność dodatkowa PKD zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności Krótka charakterystyka Planowany udział % w ogólnej wartości planowanych przychodów

Charakterystyka planowanego przedsięwzięcia Motywy założenia działalności Wybór branży wraz z uzasadnieniem Główne produkty oferowane przez firmę

Personel Nazwa stanowiska Liczba osób zatrudnionych na umowę o pracę Liczba osób zatrudnionych na umowę zlecenia

Znajomość rynku i konkurencji Opis planowanych produktów Klienci i rynek Dystrybucja i promocja Główni konkurenci Strategia konkurencji Opis konkurencji

Opis planowanych produktów Opis produktów i usług Podać różnicę produktów i usług firmy od produktów konkurencji Czy produkty i usługi przeznaczone są na rynek lokalny, krajowy czy globalny.

Klienci i rynek Kim będą klienci firmy Jakie są oczekiwania nabywców odnośnie produktów. Czy istnieją bariery wejścia na rynek Czy rynek ma charakter rosnący, stabilny czy malejący. Czy możliwe jest pozyskanie nowych rynków zbytu.

Dystrybucja i promocja W jaki sposób będzie odbywała się sprzedaż? W jaki sposób klienci będą informowani o produktach/ usługach? Jaki będzie koszt opisanych powyżej działań, w ujęciu rocznym? Jakie sposoby promowania działalności będą stosowane?

Główni konkurenci Strategia konkurencji Opis konkurenta Obszar działania konkurenta Reakcja konkurentów na pojawienie się nowej firmy

Analiza SWOT Analiza SWOT pozwala oceniającemu biznes plan na weryfikację umiejętności krytycznego postrzegania działalności gospodarczej przedsiębiorców. W związku z tym powinno unikać się przedstawiania samych mocnych stron i szans przy braku zagrożeń i słabych stron. Im bardziej rzetelnie zostanie przygotowana analiza SWOT tym planowane przedsiębiorstwo zyska na wiarygodności.

Analiza SWOT

Zależności analizy SWOT Czy dana mocna strona pozwoli nam wykorzystać daną szansę? Czy dana mocna strona pozwoli nam zniwelować dane zagrożenie? Czy dana słaba strona ogranicza możliwość wykorzystania danej szansy? Czy dana słaba strona potęguje ryzyko związane z danym zagrożeniem?

Zależności analizy SWOT Czy dana szansa wzmacnia daną silną stronę? Czy dana szansa pozwala zniwelować daną słabość? Czy dane zagrożenie niweluje daną silną stronę? Czy dane zagrożenie uwypukla daną słabość?

Wnioski z analizy SWOT Należy sprawdzić, jak silne strony przekładają się na możliwości realizowania szans oraz na potencjalne zagrożenia oraz analogicznie - jak słabe strony przekładają się na szanse i zagrożenia. Także silne i słabe strony oraz zagrożenia i szanse mogą być powiązane.

Część finansowa Prognoza wielkości sprzedaży, cen i przychodów Rachunek zysków i strat

Prognoza wielkości sprzedaży Wielkość sprzedaży Cena sprzedaży Prognoza przychodów ze sprzedaży

Rachunek zysków i strat Przychody: Przychody ze sprzedaży Inne przychody Koszty: Zużycie materiałów Zużycie energii Wynagrodzenia Narzuty na wynagrodzenia Usługi obce Amortyzacja Pozostałe koszty

Koszty Zużycie materiałów: Zakup półproduktów Zakup materiałów do działalności produkcyjnej Zakup materiałów do działalności usługowej

Koszty Zużycie energii: Prąd CO Gaz

Koszty Wynagrodzenia: Umowy o pracę Umowy zlecenia Kwoty brutto

Koszty Narzuty na wynagrodzenia: ZUS Składka zdrowotna

Koszty Usługi obce: Obsługa księgowa Obsługa prawna Usługi transportowe Usługi reklamowe i promocyjne

Koszty Amortyzacja: Jednorazowa Liniowa Degresywna

Koszty Pozostałe koszty: Koszty wynajmu lokalu Usługi telekomunikacyjne Zakup materiałów promocyjnych Materiały biurowe

Zysk / Strata Zysk / strata brutto Zysk / strata netto Podatek dochodowy Dochód przeznaczony na bieżące potrzeby przedsiębiorcy Zysk netto pozostający w firmie

Biznes plan powinien być: Realny do wykonania Prosty Przyjazny dla czytelnika Krótki

Jakie błędy popełniamy najczęściej? Zbytnia „kompleksowość” pomysłu Pomysł nie odróżnia się od istniejących na rynku Wyolbrzymione zapotrzebowanie rynku

Dlatego zadaj sobie pytanie: Jaki dokładnie typ produktu / usługi jest potrzebny? Kto i ile chciałby zapłacić za dany produkt / usługę? W czym produkt / usługa odróżniałby się od konkurencji?

Błędy w biznes planie Zagubienie właściwego celu tworzenia biznes planu Niezrozumiały sposób przekazu dla odbiorcy: Zbyt specjalistyczny język użyty w opisach Pomysły przedstawione zostają mało obrazowo i precyzyjnie dla czytelnika

Zajęcia warsztatowe: Opracowanie biznes planu dla potrzeb otwarcia nowej firmy – 3 przykłady firm.