Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Grupa Edukacyjna Aktywne Szkolenia Sp. z o. o
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
ORGANIZACJA KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO ORAZ UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH, WE WSPÓŁPRACY.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Zmiany w prawie w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego w szkołach
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
DZIAŁALNOŚĆ PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNYCH W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH POZNAŃ, 18 listopada 2010 r.
Perspektywy Szkolnictwa Specjalnego (w aspekcie analizy działalności orzeczniczej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 i nr 2 w Płocku) Marzenna Czarnecka.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
BYTOM, 15 GRUDNIA 2010 R. NOWE REGULACJE PRAWNE W ZAKRESIE PRACY Z UCZNIEM ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI ROK SZKOLNY 2010/2011 DELEGATURA W.
Kształcenie uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego Kuratorium Oświaty w Łodzi Barbara Łaska.
EFEKTYWNA POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA I KSZTAŁCENIE SPECJALNE
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna
Ramy prawne i zasady współpracy PPP- P w Ślesinie z dyrektorami
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Spotkanie dla Dyrektorów Szkół i Przedszkoli
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Integracja w kształceniu zawodowym
Procedury i możliwości wykorzystania na terenie szkoły.
 Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w oświacie w świetle nowego rozporządzenia materiał opracowany na podstawie rozporządzenia oraz spotkań szkoleniowych.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
KONFERENCJA METODYCZNA DLA WYCHOWAWCÓW
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkołach
BARBARA WOLAŃSKA WRZESIEŃ 2011
Rozporządzenia MEN: 17 listopada 2010 r.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przepisach prawa oświatowego
Edukacja włączająca uczniów niepełnosprawnych - nowe regulacje prawne
Nowe regulacje prawne zawarte zostały w rozporządzeniach:
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
PEDAGOG SZKOLNY.
Konferencja „Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej”
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
Anna Olczak PPP nr 1 Gdańsk
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH W PSP NR2 IM.J.KORCZAKA W KLUCZBORKU   Na.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Orzecznictwo w procesie diagnozy FASD Barbara Woszczyna Tomaszowice 2015r.
Joanna Brzoskowska Dyrektor PP-P 4 4 listopad 2015 r.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
Opracowanie : Joanna Zamojska
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Kształcenie specjalne
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
SIEĆ WSPARCIA KOORDYNATORÓW POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ System poradnictwa i pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Współpraca na linii przedszkole/szkoła.
Zapis prezentacji:

Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna Rozpoznawanie możliwości psychofizycznych Rozpoznawanie i zaspokajanie indywidualnych potrzeb edukacyjnych Trudności adaptacyjne związane z różnicami kulturowymi/zmianą środowiska edukacyjnego

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna Prowadzący zajęcia z uczniem, nauczyciele, wychowawcy grup wychowawczych, specjaliści we współpracy z rodzicami, poradniami, ODN, szkołami, przedszkolami, organizacjami itp

Forma pomocy Zajęcia z uczniem zdolnym Porady/konsultacje dla uczniów Klasy terapeutyczne Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze Doradztwo zawodowe Zajęcia specjalistyczne (korekcyjno- kompensacyjne, logopedyczne, socjoterapia i inne)

Czas trwania i ilość Dydaktyczno-wyrównawcze- do 8 uczniów Korekcyjno-kompensacyjne- do 5 uczniów Logopedyczne- do 4 uczniów Socjoterapia i inne terapeutyczne- do 10 uczniów 45 minut- dydaktyczno-wyrównawcze 60 minut- specjalistyczne, można dzielić

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne także dla uczniów ze stwierdzonymi zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi- niekoniecznie musi być stwierdzona dysleksja Nie ma minimalnej liczny dzieci w oddziale specjalnym lub w klasie integracyjnej Pomoc nauczyciela (nie musi mieć wykształcenia pedagogicznego) dla dzieci z upośledzeniem umiarkowanym/znacznym, afazją, autyzmem i niepełnosprawnościami sprzężonymi- za zgodą dyrektora!! Bez opinii PPP- środroczne promowanie ucznia kl. I i II SP oraz pozostawianie ucznia w kl. I-III SP Opinia o dysleksji- 1 opinia ważna na całą naukę wydana nie później niż do końca szkoły podstawowej

Zespół Zespół nauczycieli uczących, specjalistów, wychowawców grup wychowawczych Planowanie i koordynowanie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej Wyrażanie opinii w sprawie dostosowania warunków sprawdzianu/egzaminu Spotkania nie rzadziej niż 2 razy w roku szkolnym Kształcenie specjalne, indywidualne nauczanie, opinia PPP, dla ucznia wobec którego stwierdzono taką potrzebę Zespół niezwłocznie po otrzymaniu opinii

Daty 1 IX przedszkola, gimnazja, szkoły specjalne i placówki 1 IX szkoły podstawowe i ponadgimnazjalne

Plan działań wspierających Nakreśla cel do osiągnięcia, metody pracy, działania wspierające rodziców, zakres współpracy z placówkami Nie tworzy się dla uczniów z kształcenie specjalnym- IPET Karty indywidualnych potrzeb- na terenie szkoły, nie dla uczniów z orzeczeniem o kształceniu specjalnym oraz opinii o wczesnym wspomaganiu

Kształcenie specjalne Dzieci niepełnosprawne Niesłyszące Słabo słyszące Niewidome Słabo widzące N. ruchowa U.u. w stopniu lekkim U.u. w stopniu umiakrowanym lub znacznym Autyzm N. sprzężone Dzieci i młodzież niedostosowane społecznie i zagrożone niedostosowaniem